spot_img

F1 2022: Οι 5 πιο σημαντικές αλλαγές στα μονοθέσια

Η νέα εποχή της F1 φέρνει εντελώς νέα μονοθέσια και σας παρουσιάζουμε τις σημαντικότερες αλλαγές που θα δούμε σε αυτά το 2022.

Το 2022 είναι χρονιά καμπής για τη Formula 1. Οι μεγάλες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς έχουν αποτέλεσμα τα φετινά μονοθέσια να είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό διαφορετικά από τα περσινά. Οι ομάδες έχουν κατασκευάσει τα νέα τους μονοθέσια και τα έχουν δοκιμάσει ήδη στη πίστα της Βαρκελώνης.

Διαβάστε επίσης: Η Red Bull κατηγορεί τον Hamilton για την απόλυση του Masi

Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι οι πιο σημαντικές αλλαγές στα μονοθέσια της F1 το 2022.

Τροχοί και ελαστικά

Photo: Alfa Romeo

Ορισμένες από τις μεγαλύτερες αλλαγές στη φετινή σεζόν είναι οι μεγαλύτερου μεγέθους τροχοί και ελαστικά. Η Formula 1 έχει υιοθετήσει πλέον ζάντες 18 ιντσών και τα ελαστικά έχουν μικρότερο ύψος στο πλάι. Αυτό σημαίνει ότι σε υψηλές ταχύτητες θα έχουν μικρότερη παραμόρφωση και η ροή αέρα γύρω από το υπόλοιπο μονοθέσιο γίνεται πιο εύκολη στη διαχείριση. Ο τρόπος εκμετάλλευσης της ροής αέρα είναι από τα πιο σημαντικά ζητήματα της νέας γενιάς μονοθεσίων και αυτό το βλέπουμε από τα στοιχεία που είναι τοποθετημένα στο εσωτερικό των τροχών και εκτείνονται μέχρι το επάνω μέρος τους. Ο λόγος που βρίσκονται εκεί είναι για να ελέγχουν τον ακάθαρτο αέρα που έρχεται από την εμπρός αεροτομή, ώστε να μην διοχετεύεται απευθείας στο μονοθέσιο που ακολουθεί. Αυτό σημαίνει πως ένα μονοθέσιο μπορεί να ακολουθεί ένα άλλο σε μικρότερη απόσταση. Στους τροχούς πλέον βλέπουμε καλύμματα στις ζάντες, που υπάρχουν για ακριβώς τον ίδιο λόγο.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση των χειμερινών δοκιμών της Βαρκελώνης και την ανάλυση της Red Bull RB18.

3D Floor

Photo: Williams

Όσο προχωράμε στο υπόλοιπο μονοθέσιο, παρατηρούμε ορισμένες από τις πιο σημαντικές αλλαγές. Πρόκειται για μια εντελώς νέα φιλοσοφία σχεδιασμού για το πώς παράγεται η κάθετη δύναμη των μονοθεσίων από το πάτωμά τους. Τα πολύπλοκα bardgeboards έχουν αντικατασταθεί από εισόδους τούνελ (τα λεγόμενα Venturi Tunnels) που οδηγούν στο κάτω μέρος του μονοθεσίου. Η Formula 1 αποκαλεί αυτήν τη διάταξη 3D Floor. Ουσιαστικά αυτό που κάνει είναι να μετατρέπει το κάτω μέρος του μονοθεσίου σε μια τεράστια πτέρυγα. Με τον τρόπο αυτόν, τα μονοθέσια πλέον επηρεάζονται λιγότερο από τον ακάθαρτο αέρα που έρχεται από το προπορευόμενο μονοθέσιο. Αυτό σημαίνει πως στην πίστα θα μπορούν να κινούνται σε κοντινή απόσταση και παράλληλα θα οδηγήσει σε περισσότερα προσπεράσματα.

Ασφάλεια

F1 μονοθέσια 2022
Photo: AlphaTauri

Μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές στη Formula 1 είναι το Halo, καθώς το σπορ προσπαθεί συνεχώς για τη βελτίωση της ασφάλειας. Το 2022 υπάρχουν περισσότερες καινοτομίες σε αυτόν τον τομέα. Μία από τις πιο εμφανείς είναι τα ρύγχη των μονοθεσίων. Πλέον θα μπορούν να αντέχουν μεγαλύτερες δυνάμεις σε περίπτωση μετωπικής πρόσκρουσης. Το πλαϊνό μέρος των μονοθεσίων θα είναι επίσης πιο ανθεκτικό όταν ασκούνται ακόμη μεγαλύτερες δυνάμεις. Μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές στο σχεδιασμό είναι πως τα μονοθέσια, σε περίπτωση πολύ μεγάλου ατυχήματος, μπορούν «σπάσουν» με ελεγχόμενο τρόπο σε δύο μέρη. Για παράδειγμα, το σασί και η μονάδα ισχύος θα διαχωριστούν με διαφορετικό τρόπο ώστε να μη μείνει εκτεθειμένο το ντεπόζιτο καυσίμου, όπως στο ατύχημα του Romain Grosjean πριν από 2 χρόνια.

Βιοκαύσιμα

Photo: Redbullcontentpool.com

Κάτω από το αμάξωμα υπάρχει μία συναρπαστική αλλαγή στη μονάδα ισχύος. Από τεχνικής άποψης δεν έχουν αλλάξει πολλά, όμως η διαδικασία ομολογκαρίσματος διαφέρει σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Η μεγαλύτερη αλλαγή από όλες είναι στο καύσιμο των V6 κινητήρων. Είναι το καύσιμο Ε10, δηλαδή το 10% του συνολικού καυσίμου των μονοθεσίων θα προέρχεται από οργανικές πηγές. Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά βιοκαυσίμων, κάτι που σημαίνει πως είναι πολύ πιο βιώσιμα.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σχεδιασμός Αεροτομών

F1 μονοθέσια 2022
Photo: Mercedes-AMG

Άλλη μία πολύ σημαντική αλλαγή στα νέα μονοθέσια είναι ο σχεδιασμός της εμπρός και πίσω αεροτομής, με στόχο τα μονοθέσια να μπορούν να κινούνται πιο κοντά μεταξύ τους. Οι ακμές της πίσω πτέρυγας είναι χαρακτηριστικά στρογγυλεμένες. Τα μονοθέσια του 2022 θα έχουν DRS, αλλά δεν γνωρίζουμε το πόσο αποτελεσματικό θα είναι. Η εμπρός αεροτομή διαφέρει πολύ από οτιδήποτε έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Είναι τοποθετημένη πιο ψηλά από το έδαφος και έτσι θα είναι λιγότερο ευαίσθητη στον ακάθαρτο αέρα, για να μπορούν τα μονοθέσια να κινούνται πιο κοντά το ένα στο άλλο και να δημιουργηθούν περισσότερες μάχες στους αγώνες.

Δείτε το GP Μπαχρέιν για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Formula 1.

Πηγή: Gazzetta.gr

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles