Στα πλάνα της Pirelli για το 2023 στην F1 βρίσκεται η κατασκευή πιο ανθεκτικών εμπρός ελαστικών, ώστε να μειωθεί η υποστροφή που αντιμετωπίζουν αρκετοί οδηγοί, ανάμεσά τους και ο Max Verstappen.
Το 2022 η Formula 1 επανέφερε στο προσκήνιο το ground effect για τα μονοθέσια, αλλάζοντας σημαντικά τη μορφή τους. Η σημαντικότερη διαφορά ήταν ο τρόπος με τον οποίο παράγεται η κάθετη δύναμη από τα νέα concept, με το μεγαλύτερο ποσοστό της να προέρχεται, πλέον, από το πάτωμα. Παράλληλα, προέκυψαν διάφορα ζητήματα στον τομέα της οδήγησης, όπως για παράδειγμα η αύξηση της υποστροφής, ειδικότερα σε χαμηλές ταχύτητες. Αρκετοί οδηγοί έχουν εκφράσει τη δυσαρέσκειά τους, μεταξύ αυτών και ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2021, Max Verstappen.
Η Pirelli διαβεβαιώνει πως γνωρίζει το πρόβλημα και σκοπεύει να το μειώσει το 2023, με την κατασκευή νέου τύπου εμπρός ελαστικών. Ο Αγωνιστικός Διευθυντής της ιταλικής εταιρίας, Mario Isola, εξηγεί.
«Ήδη έχουμε στο μυαλό μας κάποιες βελτιώσεις για την επόμενη χρονιά. Πέρυσι δεν είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τα νέα ελαστικά με τα τωρινά μονοθέσια, αλλά με τα μονοθέσια «μουλάρια» (mule cars) και είχαμε μικρές διαφορές. Πλέον, έχουμε καλύτερη επίγνωση για το τι χρειάζεται να αλλάξουμε για την επόμενη σεζόν. Αυτό είναι το να βελτιώσουμε τα εμπρός ελαστικά, ειδικότερα εφόσον έχουμε ένα πολύ δυνατό πίσω ελαστικό και αυτό παράγει λίγο περισσότερη υποστροφή σε χαμηλές ταχύτητες».
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP καναδά.
Ο Mario Isola ανέφερε το βασικό λόγο για τον οποίο υπήρχε απόκλιση από τις αρχικές εκτιμήσεις της Pirelli.
«Τα mule cars χρησιμοποιούσαν το αεροδυναμικό πακέτο από το 2021, επομένως η επίδραση του ground effect δεν ήταν τόσο έντονη. Αυτό που γνωρίζουμε από τα φετινά μονοθέσια είναι πως παράγουν πολύ περισσότερη κάθετη δύναμη σε υψηλές ταχύτητες, αλλά λιγότερη σε χαμηλές ταχύτητες, η ισορροπία είναι λίγο διαφορετική».
Ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Pirelli απάντησε σε ερώτηση της ιστοσελίδας motorsport.com για το τι προκαλεί την υποστροφή.
«Είναι πολύ δύσκολο να δώσω ένα ακριβές ποσοστό. Αυτό που μπορώ να πω είναι πως όταν σχεδιάσαμε τα τωρινά ελαστικά την περσινή χρονιά, με βάση την ισορροπία από τα mule cars, αυτά έτειναν περισσότερο προς την υποστροφή. Το βάρος δε βοηθά, δεν είναι κριτική, υπάρχει λόγος να έχουμε επιπρόσθετο βάρος. Με τα mule cars, το βάρος ήταν ίδιο με τα τωρινά μονοθέσια, είχαμε ζητήσει από τις ομάδες να το προσθέσουν ώστε να υπάρχει και η ίδια κατανομή βάρους. Ωστόσο, το αεροδυναμικό πακέτο ήταν πολύ διαφορετικό. Αυτή είναι η βασική διαφορά με τα τωρινά μονοθέσια, πιθανότατα αυτό είναι που παράγει περισσότερη υποστροφή, το μεγαλύτερο μέρος της προέρχεται από το αεροδυναμικό πακέτο. Μπορούμε, ωστόσο, να αντιδράσουμε, να σχεδιάσουμε ένα λίγο διαφορετικό τύπο εμπρός ελαστικού για την επόμενη χρονιά. Αυτό το δοκιμάζουμε με τα τωρινά μονοθέσια».
Η Pirelli σχεδίασε τα ελαστικά του 2022 κάνοντας κάποιες αρχικές εκτιμήσεις, ωστόσο φαίνεται πως τα πραγματικά δεδομένα είχαν κάποια απόκλιση. Η ιταλική εταιρία επιδιώκει να παρέχει την καλύτερη ποιότητα ελαστικών στη Formula 1, όντας ο μοναδικός προμηθευτής του σπορ.
Δείτε το GP Imola για το ελληνικό πρωτάθλημα Formula G.