F1: Ο πόλεμος των εύκαμπτων αεροτομών

Λίγες ώρες πριν την έναρξη του τριημέρου στο Μπακού, ας συζητήσουμε για το hot topic των τελευταίων εβδομάδων στην F1: ο πόλεμος των εύκαμπτων αεροτομών.

Το 2021 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής μια ευχάριστη έκπληξη για τους φίλους της F1. Μετά από πέντε αγώνες, η μάχη μεταξύ Mercedes- RedBull είναι καθ’ όλα ανοιχτή, σε αντίθεση με τα δύο προηγούμενα χρόνια. Οι ταύροι όχι μόνο είναι ανταγωνιστικοί, άλλα έχουν καταφέρει να ρίξουν από την κορυφή της βαθμολογίας τα ασημί (ή μαύρα) βέλη για πρώτη φορά από το 2018.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 3 Ιουνίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Αν αναλογιστεί κανείς επιπλέον ότι τα μονοθέσια πρακτικά είναι ίδια με πέρυσι, αυτό αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία. Δείχνει ότι τόσο η Honda στον τομέα του κινητήρα όσο και η RB στον τομέα του σασί, έχουν κάνει εκπληκτική δουλειά. Αυτό ισχύει τόσο για την προσαρμογή στους νέους κανονισμούς για το πάτωμα, όσο και στην συνολική εξέλιξη του αυτοκινήτου. Κι αν με το πάτωμα η RB16B τα βρίσκει ευκολότερα λόγω του υψηλού rake της στο πίσω μέρος, στο υπόλοιπο αυτοκίνητο έχει βάλει ξανά το χέρι του ο Adrian Newey. Ένα από τα τμήματά του όμως τον τελευταίο καιρό είναι καυτό θέμα συζήτησης στον κόσμο της F1, και αυτό δεν είναι άλλο από την πίσω αεροτομή.

Κατά το Ισπανικό GP, ξεκίνησε μια συζήτηση για το κατά πόσο η πίσω αεροτομή της RB16B, κάμπτεται στις υψηλές ταχύτητες μέσα στα επιτρεπτά όρια. Όπως γνωρίζουμε, στην F1 απαγορεύεται η χρήση ενεργά κινητών αεροδυναμικών βοηθημάτων, ενώ για τα παθητικώς κινητά υπάρχει όριο. Το όριο αυτό είναι καθορισμένο από την FIA και ελέγχεται από διάφορα τεστ (σ.σ. ο κανόνας αναφέρει πως οποιοδήποτε τμήμα επηρεάζει την αεροδυναμική απόδοση, πρέπει να είναι σταθερά συνδεδεμένο στο σασί και να μην κινείται. Η γκρίζα ζώνη υπάρχει γιατί πρακτικά είναι αδύνατο να μένουν οι αεροτομές εντελώς ακίνητες στις υψηλές ταχύτητες).

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το preview του GP Αζερμπαϊτζάν.

Ήταν λοιπόν πρώτα τα σχόλια του Hamilton πως «η Red Bull είναι πολύ γρήγορη στις ευθείες» και πως βλέπει την πίσω αεροτομή της «να λυγίζει πολύ». Η αντίδραση από Mercedes και McLaren ήταν άμεση, με την FIA να δηλώνει την εισαγωγή πιο αυστηρών τεστ και ορίων από το Γαλλικό GP και έπειτα. Έτσι, μετά το Ισπανικό GP εκδόθηκε τεχνική ντιρεκτίβα που υποδεικνύει τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν. Οι ομάδες έχουν χρόνο έως το Γαλλικό GP να κάνουν αυτές τις αλλαγές. Αυτό σημαίνει πως η Red Bull, αλλά και η Ferrari με την Alfa Romeo, πρέπει να προσαρμόσουν τις πίσω αεροτομές τους για να μπορούν να περνάνε πλέον τα τεστ. Κάτι που φυσικά έχει φέρει αντιδράσεις σε όλες τις πλευρές.

Αρχικά Red Bull, Ferrari και Alfa Romeo τονίζουν πως δεν καταλαβαίνουν τον λόγο που ξεκίνησε όλο αυτό. Ο Christian Horner μεταξύ άλλων δηλώνει πως το αυτοκίνητο περνάει επιτυχώς κάθε έλεγχο στον οποίο υποβάλλεται έως τώρα. Μάλιστα, θεωρεί πως η ιστορία δεν ξεκίνησε από τον Hamilton, καθώς ο Toto Wolff έχει συζητήσει το θέμα μαζί του και άλλες φορές. Είναι λογικό ωστόσο και οι δύο πλευρές να πιέζουν, δεδομένου ότι το 2022 με τους νέους κανονισμούς κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος πως θα κερδίζει.

Η Red Bull φαίνεται να παίζει στα όρια των κανονισμών και η Mercedes βλέποντας πως υστερεί, προσπαθεί να της αφαιρέσει αυτό το πλεονέκτημα που φαίνεται να έχει. Βλέποντας το 2021 ως σίγουρη ευκαιρία να νικήσουν, η κάθε πλευρά θα χρησιμοποιήσει κάθε δυνατό μέσο εντός και εκτός πίστας για να το πετύχει. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Frederic Vasseur της Alfa Romeo, ο οποίος μάλιστα χαρακτήρισε “αστείες” τις αλλαγές. Τόνισε μεταξύ άλλων πως το αυτοκίνητό τους σχεδιάστηκε με βάση τους κανονισμούς που η ίδια η FIA έγραψε και πέρασε νόμιμα κάθε έλεγχο.

Διαβάστε επίσης: Το νέο ηλεκτρικό hypercar Rimac Nevera εντυπωσιάζει

Αντ’ αυτού, τώρα πρέπει να ξοδέψουν πόρους και χρόνο για να κάνουν αλλαγές. Ο Γάλλος ήταν ιδιαίτερα επικριτικός στις δηλώσεις του στο Motorsport Italy, λέγοντας ανοιχτά πως ενώ κάποιοι πήγαν στο όριο των κανονισμών χωρίς να τους παραβιάσουν, πρέπει τώρα να επανασχεδιάσουν τμήματα επειδή ξαφνικά μια ομάδα παραπονέθηκε. Μάλιστα ξεκαθαρίζει πως το πλεονέκτημα μιας πιο εύκαμπτης αεροτομής δεν είναι τόσο μεγάλο, όμως δημιουργείται τεράστιο μειονέκτημα από το ότι πρέπει μια ομάδα να δαπανήσει χρήματα και χρόνο στον επανασχεδιασμό. Εκτίμηση η οποία έχει βάση αν το δούμε από την πλευρά της Mercedes. Με την μάχη να είναι τόσο κλειστή και με την αλλαγή των κανονισμών το 2022, ίσως φέτος να είναι η τελευταια φορά που μπορούν να κερδίσουν. Το να διαταράξουν απλά τον προγραμματισμό των αντιπάλων τους επομένως είναι από μόνο του πλεονέκτημα.

Διαβάστε επίσης: Ferrari – Αναμένει κοινούς παρανομαστές στους κινητήρες το 2022

Ο Toto Wolff έχει αποδείξει πολλάκις πως εκτός από ικανός team leader είναι και εξαιρετικός στα mind games. Αν όντως το πλεονέκτημα δεν είναι τόσο μεγάλο, είναι πολύ πιθανό να ακολούθησε αυτή την οδό για να επωφεληθεί. Μάλιστα, Mercedes και McLaren έχουν πάει ένα βήμα παραπέρα. Έχουν έντονες διαφωνίες με την εισαγωγή της τεχνικής ντιρεκτίβας από το Γαλλικό GP, θα το ήθελαν ήδη από το Αζερμπαϊτζάν. Στη μάχη που έχουν με τις Red bull και Ferrari αντίστοιχα, θεωρούν ότι η 2,5 km ευθεία στο Μπακού θα τις ευνοήσει με τις flexi πίσω αεροτομές. Μάλιστα, ο Andreas Seidl δήλωσε πως είναι παράλογο να επιτραπεί σε ομάδες να κάνουν δύο αγώνες με κάτι το οποίο κρίθηκε παράνομο.

Δεν πρέπει λοιπόν να μας φανεί περίεργο αν από την Παρασκευή στο Μπακού ξεκινήσουν οι ενστάσεις. Ίσως δεν πετύχουν τίποτα ουσιαστικό, θα έχουν καταφέρει όμως να αναστατώσουν κάποιες ομάδες και αυτό αποτελεί κέρδος όταν η μάχη είναι τόσο σφικτή. Ωστόσο, εδώ πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν δύο παραμέτρους.

Η μια είναι ότι και η Mercedes διαθέτει μια πολύ εύκαμπτη εμπρός αεροτομη για την οποία έχουν μιλήσει πολλοί, χωρίς να γίνει επίσημα κάποια διαμαρτυρία. Επομένως αναμένουμε οι ενστάσεις να είναι αμφοτερόπλευρες. Δεύτερον, η περσινή ιστορία με τα brake ducts της Racing Point δεν αφήνει πολλά περιθώρια να κριθεί παράνομο κάτι το οποίο έως τώρα είναι νόμιμο. Η ντιρεκτίβα που ορίστηκε για το Γαλλικό GP είναι ξεκάθαρη. Οι ομάδες έχουν τον απαιτούμενο χρόνο να προετοιμαστούν και μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις αεροτομές τους σε Μονακό και Αζερμπαϊτζάν. Άρα, η όποια αμφισβήτησΉ της είναι καθαρά για λόγους πίεσης.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Βρισκόμαστε μόλις στον 6ο αγώνα της σεζόν και ήδη το πρωτάθλημα έχει τρομερό ενδιαφέρον. Από τη μια η μεγάλη μάχη Mercedes και Red bull για τον τίτλο. Από την άλλη η μάχη για την τρίτη θέση μεταξύ McLaren και Ferrari. Μετά δε και την διαστημική εμφάνιση της Ferrari στο Μονακό, έχουμε λόγο να περιμένουμε με αγωνία κάθε αγώνα. Και ακριβώς επειδή είναι τόσο κοντά αυτή η μάχη με το δίδυμο McLaren-Ferrari να δείχνει ικανό να τα βάλει ακόμα και με τους πρωτοπόρους, γίνεται ακόμα πιο συναρπαστικό. Ωστόσο, μοιραία η μάχη θα μεταφερθεί και εκτός πίστας. Γιατί μπορεί ως θεατές να θέλουμε αυτό, η κάθε ομάδα όμως θέλει να κερδίζει όσο πιο εύκολα γίνεται. Ελπίζουμε λοιπόν η όλη διαμάχη που έχει ξεσπάσει να μην είναι σε βάρος του θεάματος που τόσο έχει λείψει τα τελευταία χρόνια.

Ραντεβού το Σαββατοκύριακο 3 με 6 Ιουνίου στην χώρα της φωτιάς για τον 6ο γύρο του πρωταθλήματος, με την ευχή να είναι ακόμα ένας συναρπαστικός αγώνας.

Δείτε τον μεγάλο τελικό του Ελληνικού Πρωταθλήματος F1.

Related Articles

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το preview του GP Ρωσίας

Το καθιερωμένο μας ραντεβού στην εκπομπή "Slipstream" συνεχίζεται, με την προσοχή να στρέφεται αυτή τη φορά στις εξελίξεις πριν το GP Ρωσίας.

Ο Hamilton αναγνωρίζει την πίεση του «πρώτου πρωταθλήματος»

Ο Lewis Hamilton πιστεύει πως η ψυχολογική πίεση από τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος έχει αντίκτυπο στον Max Verstappen που κυνηγά το πρώτο του παγκόσμιο...

Ο Capito δεν βλέπει μεγάλη διαφορά δυναμικότητας ανάμεσα σε Russell και Latifi

Ο επικεφαλής της Williams, Jost Capito, πιστεύει πως η απόδοση του Nicholas Latifi είναι πιο κοντά σε αυτή του George Russell απ’ ότι πιστεύει...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το preview του GP Ρωσίας

Το καθιερωμένο μας ραντεβού στην εκπομπή "Slipstream" συνεχίζεται, με την προσοχή να στρέφεται αυτή τη φορά στις εξελίξεις πριν το GP Ρωσίας.

Ο Hamilton αναγνωρίζει την πίεση του «πρώτου πρωταθλήματος»

Ο Lewis Hamilton πιστεύει πως η ψυχολογική πίεση από τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος έχει αντίκτυπο στον Max Verstappen που κυνηγά το πρώτο του παγκόσμιο...

Ο Capito δεν βλέπει μεγάλη διαφορά δυναμικότητας ανάμεσα σε Russell και Latifi

Ο επικεφαλής της Williams, Jost Capito, πιστεύει πως η απόδοση του Nicholas Latifi είναι πιο κοντά σε αυτή του George Russell απ’ ότι πιστεύει...

Στη Haas το 2022 οι Schumacher και Mazepin

Η Haas ανακοίνωσε πως οι Mick Schumacher και Nikita Mazepin θα συνεχίσουν να οδηγούν για την ομάδα και το 2022, στη νέα εποχή του σπορ.

Η Ferrari φέρνει το νέο κινητήρα στο GP Ρωσίας

Ο Charles Leclerc θα χρησιμοποιήσει νέα μονάδα ισχύος στο GP Ρωσίας, κάτι που θα τον αναγκάσει να εκκινήσει από την τελευταία θέση.