Formula 1: Αλλαγές στη διαδικασία των αγωνιστικών τριημέρων

Η Formula 1 ανάμεσα στις πολλές αλλαγές των τεχνικών κανονισμών, το 2022 έχει ορισμένες τροποποιήσεις και στους κανονισμούς που αφορούν τα αγωνιστικά τριήμερα και πιο συγκεκριμένα τη διάρκεια διαδικασιών.

Η Formula 1 περνά σε μία νέα εποχή το 2022, με το σχήμα των μονοθεσίων ν’ αλλάζει σημαντικά, καθώς αυτά θα μπορούν να χρησιμοποιούν μετά από σχεδόν 4 δεκαετίες το ground effect. Εκτός των αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς, υπάρχουν και αλλαγές στο format των αγωνιστικών τριημέρων, οι οποίες αφορούν τους θεατές στην πίστα, αλλά και τους τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο που παρακολουθούν το άθλημα.

Διαβάστε επίσης: McLaren εναντίον F1 – «Ομάδες κρατούν αιχμάλωτο το σπορ»

Από την εποχή που ανέλαβε η Liberty Media τη Formula 1 και την εισήγαγε στο αμερικάνικο χρηματιστήριο NASDAQ, ο βασικός της σκοπός ήταν να προχωρήσει σε ενέργειες που θα οδηγούσαν στην αύξηση της τιμής της μετοχής του αθλήματος (FWONK – επωνυμία μετοχής). Οι ενέργειες αυτές αποσκοπούσαν στη μείωση κόστους, την εισαγωγή του ορίου κόστους για ομάδες, ενώ ήθελε να ελαττώσει και το χρόνο εντός πίστας στα αγωνιστικά τριήμερα. Ταυτόχρονα, όμως, στόχευε και στη μεγαλύτερη προώθηση του προϊόντος, γι’ αυτό το λόγο και προχώρησε στην επέκταση του προγράμματος σε 23 αγώνες.

Βαθμολογούμε τις πίστες της Formula 1 από την καλύτερη στη χειρότερη.

Το νέο καλεντάρι, ωστόσο, έχει και κάποια μειονεκτήματα, ειδικότερα για το προσωπικό που βρίσκεται στις πίστες με τις ομάδες. Με δεδομένο πως τα αγωνιστικά τριήμερα αυξήθηκαν τα τελευταία χρόνια, το ίδιο συμβαίνει και με τα υπερατλαντικά ταξίδια, ενώ γενικότερα μειώνεται ο ελεύθερος χρόνος για όσους βρίσκονται στα paddock. Σε ό,τι αφορά το 2022, υπάρχουν δύο triple-headers (3 συνεχόμενοι αγώνες) το φθινόπωρο, ενώ εν δυνάμει η σεζόν έχει και τρίτο. Πρόκειται για το δεύτερο τεστ δοκιμών στο Μπαχρέιν, το οποίο γίνεται 1 εβδομάδα πριν τον αγώνα στην πίστα Sakhir, κάτι που σημαίνει πως οι ομάδες θα βρίσκονται στη Μέση Ανατολή για 3 εβδομάδες. Επιπλέον, στο ένα triple-header τα ταξίδια θα είναι ακόμα μεγαλύτερα, καθώς από το GP Ρωσίας την Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου, οι ομάδες θα πρέπει να ταξιδέψουν στη Σιγκαπούρη, καθώς 5 ημέρες αργότερα είναι το FP1 στην πίστα Marina Bay.

Με δεδομένο λοιπόν το εξαντλητικό πρόγραμμα, η Formula 1 θα εφαρμόσει κάποιες αλλαγές στα αγωνιστικά τριήμερα. Πιο συγκεκριμένα, τα paddock δε θα είναι ανοικτά την Πέμπτη και ουσιαστικά οι όποιες αρχικές συνεντεύξεις θα γίνονται την Παρασκευή το πρωί. Ανάμεσα στα FP1 και FP2, θα γίνονται δηλώσεις από εκπροσώπους των ομάδων και μόνο μετά τη λήξη του FP2 θα γίνονται δηλώσεις των οδηγών. Για το Σάββατο το πρωί, υπάρχουν εκδηλώσεις για τους θεατές, ενώ ανάμεσα στο FP3 και τις κατατακτήριες το κενό είναι μικρό, οπότε δεν υπάρχει κάτι προγραμματισμένο. Φυσικά, μετά τη μάχη της pole position θα γίνονται δηλώσεις των πρωταγωνιστών (και όχι μόνο). Τέλος, η Κυριακή διατηρείται ως είχε, με την περιήγηση των οδηγών στην πίστα μιάμιση ώρα πριν την έναρξη του αγώνα και, φυσικά, δηλώσεις μετά το τέλος κάθε grand prix.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Οι νέες αλλαγές στο πρόγραμμα των αγωνιστικών τριημέρων έρχονται με σκοπό να υπάρχει περισσότερος διαθέσιμος χρόνος για τα άτομα που βρίσκονται στις πίστες ανάμεσα στους αγώνες. Για την ακρίβεια, η παραμονή στους χώρους διεξαγωγής των αγώνων μειώνεται κατά 24 ημέρες (2 για το GP Μονακό, 1 για όλους τους υπόλοιπους). Ο επιπλέον ελεύθερος χρόνος δεν θα είναι ουσιαστικά 24 ώρες, λόγω της διαφορετικής ζώνης ώρας που μπορεί να υπάρχει ανάμεσα στους διαδοχικούς αγώνες. Παρ’ όλα αυτά, οδηγοί και προσωπικό των ομάδων αποφορτίζονται ως ένα βαθμό από τις τροποποιήσεις αυτές. Βέβαια, ίσως η νέα αυτή διαρρύθμιση ν’ αποτελεί αφορμή για τη Formula 1 για ν’ αυξήσει περισσότερο το καλεντάρι, όπως επιθυμεί μελλοντικά.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το F1 Quiz και την ανασκόπηση του 2021.

Related Articles

Ακούστε την εκπομπή της F1 για τον αγώνα της Ισπανίας (vid)

Η εκπομπή Slipstream επανέρχεται στα της Formula 1, εστιάζοντας στον έκτο αγώνα της σεζόν και το GP Ισπανίας στη μαγευτική Βαρκελώνη. Στην εκπομπή Slipstream #87...

H Mercedes ανησυχεί για την αξιοπιστία του κινητήρα της

Ανησυχία στην Mercedes έχει προκαλέσει η εμφάνιση τους στο GP Ισπανίας όταν και τα δυο μονοθέσια παρουσίασαν προβλήματα αξιοπιστίας στη μονάδα ισχύος. Το αγωνιστικό τριήμερο...

Η Ferrari αποκάλυψε την αιτία εγκατάλειψης του Leclerc

Η Ferrari ανακάλυψε την αιτία που προκάλεσε την εγκατάλειψη του Charles Leclerc στο GP Ισπανίας, εξετάζοντας τη μονάδα ισχύος του στο εργοστάσιό της στο...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Ακούστε την εκπομπή της F1 για τον αγώνα της Ισπανίας (vid)

Η εκπομπή Slipstream επανέρχεται στα της Formula 1, εστιάζοντας στον έκτο αγώνα της σεζόν και το GP Ισπανίας στη μαγευτική Βαρκελώνη. Στην εκπομπή Slipstream #87...

H Mercedes ανησυχεί για την αξιοπιστία του κινητήρα της

Ανησυχία στην Mercedes έχει προκαλέσει η εμφάνιση τους στο GP Ισπανίας όταν και τα δυο μονοθέσια παρουσίασαν προβλήματα αξιοπιστίας στη μονάδα ισχύος. Το αγωνιστικό τριήμερο...

Η Ferrari αποκάλυψε την αιτία εγκατάλειψης του Leclerc

Η Ferrari ανακάλυψε την αιτία που προκάλεσε την εγκατάλειψη του Charles Leclerc στο GP Ισπανίας, εξετάζοντας τη μονάδα ισχύος του στο εργοστάσιό της στο...

Hamilton: «Μπορούσα να παλέψω με τις Red Bull»

Ο Lewis Hamilton πιστεύει πως εάν δεν είχε την επαφή με τον Kevin Magnussen θα μπορούσε να κοντραριστεί στην πίστα της Βαρκελώνης με τα...

Τον Ιούλιο το ντεμπούτο του Peugeot 9X8

To WEC θα δει την Peugeot να κάνει το ντεμπούτο της στο πρωτάθλημα στις 6H της Monza με το 9X8 Hypercar που θα διεξαχθεί...