spot_img

GP Αζερμπαϊτζάν: Ο Piastri πήρε μια εκπληκτική νίκη με ονειρική οδήγηση

Σε έναν αγώνα που ήταν απαγορευτικός για καρδιακούς ο Oscar Piastri κέρδισε το GP Αζερμπαϊτζάν έπειτα από μία επική μάχη με τον Charles Leclerc.

Το GP Αζερμπαϊτζάν, ο 17ος φετινός αγώνας της Formula 1, είχε για μεγάλο πρωταγωνιστή τον Oscar Piastri της McLaren, ο οποίος έκανε τον καλύτερο αγώνα της καριέρας του και κατέκτησε τη δεύτερη νίκη της χρονιάς. Ο Αυστραλός οδήγησε με τον αλάνθαστο τρόπο ενός πρωταθλητή και αρνήθηκε στον Charles Leclerc μια νίκη που στο πρώτο μέρος του αγώνα φαινόταν σχεδόν σίγουρη. H άμυνα του οδηγού της McLaren ήταν μαεστρική και δεν έδωσε τη δυνατότητα στον οδηγό της Ferrari να περάσει.

Ο Charles Leclerc με τη Ferrari πήρε τη δεύτερη θέση ενώ τρίτος τερμάτισε ο George Russell με τη Mercedes, μετά τη σύγκρουση των Sergio Perez και Carlos Sainz στον τελευταίο γύρο. Ο Norris τερμάτισε 4ος και ο Φερστάπεν 5ος, ενώ η McLaren προσπέρασε τη Red Bull στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream για την F1 με την ανάλυση της νίκης του Charles Leclerc στο GP Ιταλίας μπροστά σε χιλιάδες τιφόζι.

Ο Αγώνας

Λιακάδα και καλός καιρός πάνω από το Μπακού υποδέχτηκαν τους 18 οδηγούς που πήραν τις θέσεις στο grid και τους δύο που ξεκινούσαν από το pitlane (Hamilton και Ocon). Η πλειονότητα των οδηγών της πρώτης 10άδας επέλεξαν να ξεκινήσουν με τα μεσαία ελαστικά, με μοναδική εξαίρεση τον Albon στην 9η θέση, που προτίμησε τα σκληρά. Τα σκληρά επέλεξε και ο Norris, που ξεκινούσε από τη 15η θέση, ενώ ο Hamilton από το pit lane ξεκίνησε με τη μεσαία γόμα της Pirelli.

Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και Ο Leclerc ξεκίνησε καλά, διατηρώντας την πρώτη θέση, με τον Piastri να τον ακολουθεί. Ο Sainz όμως δέχτηκε αμέσως την επίθεση του Perez και είδε τον Μεξικανό να τον προσπερνά στην 3η στροφή, να του παίρνει την τρίτη θέση και να τον ρίχνει στην 4η.

Ο Verstappen επίδης κέρδισε μία θέση από τον Russell και ανέβηκε στην 5η, ρίχνοντας τον Βρετανό στην 6η. Ο Alonso ακολουθούσε στην 7η θέση, μπροστά από τους Κολαπίντο, Άλμπον και Bearman. Ο Νόρις κέρδισε αρκετές θέσεις, βοηθούμενος και από το κλατάρισμα του Stroll , και γρήγορα βρέθηκε από τη 15η στην 11η θέση, ενώ και ο Hamilton είχε ανέβει στη 16η θέση.

Ο Leclerc  βρισκόταν στην πρώτη θέση αλλά ο Piastri πίσω του δεν τον άφηνε να ηρεμήσει. Στους πρώτους γύρους ο Αυστραλός της McLaren έβλεπε σε πρώτο πλάνο το διαχύτη της Ferrari, βρισκόμενος μέσα στο DRS του Leclerc. Μετά τον 6ο γύρο του αγώνα όμως ο Μονεγάσκος ανέβασε αρκετά το ρυθμό του ώστε να ξεφύγει σε απόσταση άνω του ενός δευτερολέπτου και να μπορέσει να επικεντρωθεί στο ρυθμό του. Ωστόσο δεν μπορούσε να φτιάξει διαφορά και ο Πιάστρι παρέμενε αρκετά κοντά ώστε να απειλεί με ένα ενδεχόμενο undercut.

Πιο πίσω δεν υπήρχαν μεγάλες μάχες αλλά ούτε μεγάλες διαφορές και οι περισσότεροι έδειχναν να περιμένουν το pit stop για να κάνουν τις κινήσεις τους. Όχι ο Norris, όμως, που έπρεπε να κερδίσει σε αυτό το στάδιο του αγώνα όσο γινόταν πιο πολλές θέσεις. Ο Βρετανός είχε περάσει και τον Bearman και είχε μπει στη βαθμολογούμενη 10άδα, αν και απείχε αρκετά από τον Albon που βρισκόταν μπροστά του.

Ο Leclerc σιγά-σιγά άρχισε να φτιάχνει μια μικρή διαφορά από τον Πιάστρι, τα πίσω ελαστικά του οποίου έδειχναν να είχαν φθαρεί. Αυτή ήταν η ευκαιρία του Perez, ο οποίος -ως σπεσιαλίστας στο Μπακού- άρχισε να πλησιάζει τον Αυστραλό και να καλοβλέπει τη 2η θέση.

Στον 11ο γύρο του αγώνα (από τους 51) άρχισαν και τα πρώτα pit stop, με τον Κολαπίντο να μπαίνει πρώτος στο γκαράζ της Williams και τον Alonso να ακολουθεί ένα γύρο αργότερα. Τα μεσαία ελαστικά έδειχναν να δυσκολεύονται και πολλοί οδηγοί μπήκαν νωρίτερα από ότι αναμενόταν για να τα αλλάξουν με σκληρά.

Οι Verstappen και Russell μπήκαν στον ίδιο γύρο, διατηρώντας τις σχετικές θέσεις τους, και ο Perez έκανε την κίνησή του ένα γύρο αργότερα, για να δοκιμάσει το undercut στον Πιάστρι. Ο Perez όμως επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Norris, ο οποίος με τα σκληρά ελαστικά δεν είχε σταματήσει ακόμα. Ο Norris έκανε ό,τι έπρεπε να κάνει και όταν ο Piastri έκανε το pit stop του επέστρεψε μπροστά από τον Μεξικανό της Red Bull.

Όταν ο Leclercμπήκε για το δικό του pit stop, στο 16ο γύρο, είχε φτιάξει διαφορά 6 δευτερολέπτων. Όλα πήγαν καλά κατά την αλλαγή ελαστικών, αλλά όταν ο Μονεγάσκος επέστρεψε στην πίστα βρέθηκε ακριβώς μπροστά από τη μάχη του Piastri με τον Perez, έχοντας απωλέσει το μεγαλύτερο μέρος της διαφοράς που είχε φτιάξει.

Ο Piastri, αφού ξέφυγε λίγο από τον Perez που τον πίεζε, έστρεψε τις βλέψεις του μπροστά, στον Leclerc. Ο Αυστραλός διατηρούσε τη McLaren του αρκετά κοντά στη Ferrari για να μπορεί να έχει το πλεονέκτημα του DRS και πίεζε τον Μονεγάσκο.

Ο Piastri  ήξερε ότι δεν έπρεπε να αφήσει τον Leclerc να φέρει τα ελαστικά του σε θερμοκρασία και επιτέθηκε αμέσως στον οδηγό της Ferrari. Με μια κίνηση από πολύ πίσω στα φρένα κατάφερε να περάσει στην πρώτη θέση, αιφνιδιάζοντας κατά κάποιο τρόπο τον Perez.

Έτσι, προτού φτάσουμε στο μέσον του αγώνα, είχε σχηματιστεί ένα γκρουπ στην κορυφή, με τους Piastri, Leclerc και Perez κατά σειρά να έχουν μεταξύ τους διαφορές κάτω τους ενός δευτερολέπτου και να απειλούν με προσπέραση ανά πάσα στιγμή. Πιο πίσω, ο Albon βρισκόταν στην 4η θέση, αφού δεν είχε σταματήσει ακόμα, αλλά την έχασε λίγο αργότερα από τον Sainz .

Ακόμα πιο πίσω, ο Norris και ο Verstappen έδιναν τη δικής τους μάχη γοα την 6η θέση. Ο Norris βρισκόταν μπροστά και αμυνόταν μανιασμένα, αν και έπρεπε να σταματήσει για το pit stop του, κάτι που ο Φερστάπεν είχε κάνει ήδη.

Για πολλούς γύρους ο Piastri είχε τους καθρέφτες του γεμάτους από το κόκκινο χρώμα της Ferrari, με τον LEclerc να φτάνει πολύ κοντά του αλλά να μην καταφέρνει να περάσει. Ο Αυστραλός της McLaren οδηγούσε αλάνθαστα και δεν επέτρεπε στον Μονεγάσκο να περάσει.

Οι δυο τους είχαν αρχίσει να απομακρύνονται ελαφρώς από τον PErez, ο οποίος καραδοκούσε και ήταν έτοιμος για εκμεταλλευτεί όποια ευκαιρία παρουσιαζόταν από τη μάχη των δύο πρώτων. Μια μάχη που ήταν ιδιαίτερα σκληρή, αλλά καθαρή, με τον Piastri να αμύνεται άψογα και τον Leclerc να κάνει ό,τι μπορεί για να περάσει.

Ο Albon μπήκε στα pit τελικά στον 32ο γύρο και επέστρεψε στην πίστα στην 11η θέση, πίσω από τον Χούλκενμπεργκ, ενώ ο Norris έμεινε στην πίστα για μερικούς γύρους ακόμα. Ο Norris δεν πιεζόταν πλέον από τον Verstappen, ο οποίος μάλιστα έχασε και την 6η θέση από τον Russell.

Η ώρα για το pit stop του Norris ήρθε στον 38ο γύρο, με τον Βρετανό να επιστρέφει στην πίστα στην 7η θέση, πίσω από τον Φερστάπεν και μπροστά από τον Alonso, ο οποίος είχε να ανησυχεί για τον Albon, που τον πλησίαζε γοργά. Ο Norris έβαλε μεσαία ελαστικά και εξαπέλυσε την επίθεσή του για να φτάσει τον Ολλανδό αντίπαλό του για τον τίτλο.

Μπάινοντας στο τελευταίο μέρος του αγώνα, ο Piastri συνέχιζε να προηγείται και ο Λεκλέρ συνέχιζε να προσπαθεί να τον περάσει. Ο Perez ακολουθούσε από κοντά και η παρέα των τριών είχε γίνει πλέον παρέα των τεσσάρων, καθώς τους είχε φτάσει ο Sainz.

Τα βλέμματα όλων, θεατών και τηλεθεατών, είχε παγιδεύσει η επική μάχη για την πρώτη θέση, ανάμεσα σε Piastri και Leclerc . Μπορεί να μην είχαμε μονομαχία τροχό με τροχό, αλλά η ένταση ήταν σχεδόν ορατή σε κάθε γύρο που περνούσε, με τον Piastriνα κερδίζει το θαυμασμό για την αλάνθαστη οδήγησή του.

Τρεις γύρους πριν από το τέλος ο Leclerc«έμεινε» από ελαστικά και παράτησε τη μάχη, αποδεχόμενος τη 2η θέση. Δεν λογάριασε όμως την απειλή από τον Perez, ο οποίος του επιτέθηκε αμέσως. Ταυτόχρονα όμως στον Πέρεζ επιτέθηκε ο Sainz, που ήθελε την 3η θέση. ‘Ηταν μια σύντομη αλλά πολύ έντονη μάχη, που έληξε με τους Sainz και Perez Να συγκρούονται μεταξύ τους και να καταλήγουν στις μπαριέρες.

Ο τερματισμός του αγώνα έγινε υπό το Virtual Safety Car, με τον Piastri να παίρνει μια σπουδαία νίκη, που θα μείνει στην ιστορία της F1. Ο Leclerc τερμάτισε στη 2η θέση και ο κερδισμένος από τη σύγκρουση Sainz-Perez ήταν ο Russell, ο οποίος πήρε την 3η θέση και ανέβηκε στο βάθρο. Ακολούθησαν οι Norris, Verstappen, Alonzo, Albon, Colapinto, Hamilton και Bearman.

Αποτελέσματα GP Αζερμπαϊτζάν

Image

Δείτε στο παρακάτω βίντεο την ομάδα του Automotonews να αναλύει τους λόγους που η Red Bull Racing δεν κυριαρχεί πλέον στη Formula 1.

Μπορεί ο Charles Leclerc να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής στη Formula 1 από φέτος; Η απάντηση παρακάτω.

Δείτε στο παρακάτω βίντεο την ομάδα του Automotonews να αναλύει τα μεγάλα λάθη της McLaren στην προσπάθειά της να πάρει φέτος πρωτάθλημα στους οδηγούς.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord
  • Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles