Ο Charles Leclerc ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο QP για το GP Ιταλίας, παίρνοντας μία μεγάλη και εντυπωσιακή pole position μπροστά στη λαοθάλασσα των tifosi.
Η Ferrari κατάφερε να είναι το ταχύτερο μονοθέσιο στον ένα γύρο στο «ναό της ταχύτητας», με τον Charles Leclerc να παίρνει «καθαρά» την pole position, ενώ ο Max Verstappen ήταν ταχύτερος του Carlos Sainz στις θέσεις 2 και 3 αντίστοιχα.
Η μάχη των κατατακτηρίων στην πίστα της Monza είχε αρκετό ενδιαφέρον, παρόλο που οι ποινές των οδηγών θα προκαθόριζαν το τελικό αποτέλεσμα, τουλάχιστον αναφορικά με την πρώτη θέση. Ο Charles Leclerc θα εκκινήσει από την pole position, κατέλαβε, όμως, την πρώτη θέση «στα ίσα», τοποθετώντας τη Ferrari στην κορυφή των χρόνων. Ο Μονεγάσκος είχε έναν άψογο γύρο στο Q3, σημειώνοντας το 1:20.161 και κατάφερε να κερδίσει το Max Verstappen. Ο οδηγός της Red Bull Racing είχε μία εξίσου καλή προσπάθεια στο τέλος, καθώς είχε το 2ο ταχύτερο χρόνο στα 0,145s από την κορυφή. Αυτή ήταν η 22η pole για τη Scuderia στο «ναό της ταχύτητας», ενώ ο Leclerc έφτασε τις 8 pole positions στο 2022, ισοφαρίζοντας την επίδοση του θρυλικού Michael Schumacher το 2004.
Ο Carlos Sainz με Ferrari ήταν 3ος στις κατατακτήριες του GP Ιταλίας, μένοντας, εν τέλει, στα 0,268s πίσω από το χρόνο του teammate του. Ο Sergio Perez με Red Bull Racing ήταν στην 4η θέση, αρκετά πίσω σε χρόνο από την πρώτη τριάδα. Η Mercedes κατάφερε να εξασφαλίσει, σε χρόνο, τις θέσεις 5 και 6, με το Lewis Hamilton να βρίσκεται μόλις 0,018s μπροστά από τον George Russell.
Η McLaren ακολουθούσε, έχοντας το Lando Norris στην 7η και τον Daniel Ricciardo στην 8η θέση και θα βρεθεί ψηλότερα στο grid μετά την εφαρμογή των ποινών. Ο Pierre Gasly με Alpha Tauri ήταν στην 9η θέση, ενώ ο Fernando Alonso με Alpine περιορίστηκε στη 10η θέση, χωρίς να σημειώσει χρόνο στο Q3.
Ο Esteban Ocon έμεινε εκτός του Q3 και κατέλαβε την 11η θέση, πριν εφαρμοστούν τόσο η δική του ποινή (5 θέσεις), όσο και οι υπόλοιπες. Η Alfa Romeo είχε τους Valtteri Bottas και Zhou Guanyu στις θέσεις 12 και 14 αντίστοιχα, ενώ ανάμεσά τους βρέθηκε ο Nyck De Vries με Williams, ολοκληρώνοντας μία καλή προσπάθεια. Ο Yuki Tsunoda με Alpha Tauri δεν έτρεξε στο Q2 κι έμεινε στη 15η θέση.
Ο Nicholas Latifi με Williams ήταν και πάλι πιο αργός από τον teammate του και κατέλαβε τη 16η θέση. Η Aston Martin απογοήτευσε, έχοντας τους Sebastian Vettel και Lance Stroll στις θέσεις 17 και 18 αντίστοιχα. Πολύ κακή εικόνα και για τη Haas, που βρέθηκε στις τελευταίες θέσεις, με τον Kevin Magnussen να ξεπερνά το Mick Schumacher.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του αγώνα στην Ολλανδία.
Q1
Οι καιρικές συνθήκες δεν άλλαξαν στην πίστα της Monza, με τις θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος να κυμαίνονται στους 27 και 40 βαθμούς κελσίου αντίστοιχα.
Οι Verstappen και Perez έθεσαν το ρυθμό από νωρίς, με τον Ολλανδό να είναι στην πρώτη θέση με 1:22.023 και τον «Checo» στα 0,063s πίσω του. Η Ferrari είχε απάντηση, με το Leclerc να κατεβαίνει στο 1:21.280 και το Sainz να υπολείπεται κατά 0,068s στη 2η θέση. Ο Russell ανέβηκε στην 3η θέση και είχε 0,505s διαφορά από την κορυφή. Με την ολοκλήρωση των πρώτων προσπαθειών από όλους τους οδηγούς, η τελική πεντάδα είχε τους Magnussen, Bottas, Stroll, Schumacher και Vettel.
Ο Verstappen βελτίωσε αισθητά στην επόμενή του προσπάθεια και ανέβηκε στην κορυφή στο 1:20.922. Παράλληλα, ο Perez ανέβηκε στην 4η θέση, όμως ήταν 0,573s μακριά από τον teammate του. Στα τελευταία λεπτά, τη μάχη για είσοδο στο Q2 έδωσαν με νέο σετ soft ελαστικών όσοι βρίσκονταν κάτω από τη 10η θέση. Ο Magnussen αρχικά έκανε χρόνο που τον ανέβασε στην 11η θέση, αυτός όμως διαγράφηκε για παραβίαση ορίων πίστας στη στροφή 7. Ο Bottas ήταν ο μόνος που κατάφερε να αποφύγει τον αποκλεισμό και «έριξε» στη 16η θέση το Latifi. Μετά τον Καναδό, σε «παράταξη» βρίσκονταν οι δύο Aston Martin και οι δύο Haas.
Εκτός από το Q1 τέθηκαν οι Latifi, Vettel, Stroll, Magnussen και Schumacher.
Q2
Οι οδηγοί ξεκίνησαν τις προσπάθειές τους μετά τα πρώτα 2 λεπτά. Οι επιλογές ελαστικών μοιράζονταν σε νέο και χρησιμοποιημένο σετ soft γόμας. Ο Perez ξεκίνησε την περίοδο με χρόνο 1:21.358, με το Verstappen να κινείται ταχύτερα κατά 0,093s με χρησιμοποιημένο σετ. Ο Sainz τέθηκε, προς ώρας, επικεφαλής της κατάταξης με χρόνο 1:20.878. Ο Leclerc μετά από δύο γύρους προετοιμασίας ανέβηκε στη 2η θέση στα 0,330s πίσω από τον teammate του. Οι Hamilton και Russell ήταν στις θέσεις 5 και 6, ενώ η τελική πεντάδα είχε τους Bottas, De Vries, Zhou, Ricciardo και Tsunoda, με τον Ιάπωνα να μένει στα pit.
Η δράση στην πίστα επανήλθε για τα τελευταία 2 λεπτά, με την κίνηση να είναι μεγάλη από το pitlane. Εκτός των Ferrari και Red Bull Racing, που δε βγήκαν καθόλου, οι υπόλοιποι οδηγοί χρησιμοποιούσαν νέο σετ soft ελαστικών, ενώ ο Tsunoda έμεινε στα pit οριστικά 15ος. Ο De Vries έκανε λάθος στη Variante della Roggia και έμεινε εκτός του Q3. Η Alfa Romeo δεν είχε κανένα μονοθέσιο στη δεκάδα, ενώ ο Ricciardo στην τελευταία προσπάθεια έκανε πολύ καλό χρόνο και ανέβηκε στην 8η θέση, όντας μόλις 0,024s πίσω από τον teammate του.
Στην 11η θέση έπεσε ο Ocon, που αποκλείστηκε από τη συνέχεια των κατατακτηρίων, μαζί με τους Bottas, De Vries, Zhou και Tsunoda.
Q3
Σταδιακά βγήκαν οι 10 οδηγοί για την πρώτη τους προσπάθεια στην πίστα, με τους Hamilton, Norris, Ricciardo και Gasly να έχουν χρησιμοποιημένοι σετ soft ελαστικών, οι υπόλοιποι είχαν νέο. Οι Sainz και Leclerc κατέλαβαν τις δύο πρώτες θέσεις, με τον Ισπανό να σταματά τα χρονόμετρα στο 1:20.584 και τον teammate του να βρίσκεται στα 0,186s πίσω του για το προσωρινό 1-2 της Ferrari. Ο Verstappen ήταν στην 3η θέση με απόσταση 0,275s από την κορυφή, ενώ ο Perez βρισκόταν αρκετά μακριά στην 4η θέση. Η υπόλοιπη κατάταξη είχε τους Russell, Norris, Hamilton, Ricciardo και Gasly, με τον Alonso να μην ολοκληρώνει γρήγορη προσπάθεια.
Ενόψει του τελευταίου γρήγορου γύρου, με εξαίρεση το Russell, οι υπόλοιποι οδηγοί είχαν νέο σετ soft ελαστικών. Ο Leclerc έκανε έναν καταπληκτικό γύρο, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:20.161, με το Verstappen να ανεβαίνει στη 2η θέση στα 0,145s πίσω του. Ο Sainz, αν και βελτίωσε, έπεσε 3ος, όντας 0,268s πιο αργός από τον teammate του. Ο Perez διατήρησε την 4η θέση, ενώ ο Hamilton πέρασε και το Russell, με τη Mercedes να έπεται στις θέσεις 5 και 6 αντίστοιχα.
Η McLaren είχε το Norris στην 7η και το Ricciardo στην 8η θέση, ενώ ο Gasly έμεινε 9ος, καθώς ο Alonso δε σημείωσε χρόνο στο Q3.