spot_img

GP Καναδά: Ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι

Το Grand Prix Καναδά επέστρεψε και μας χάρισε μία εντυπωσιακή μάχη για τη νίκη. Ποιοι όμως ήταν αυτοί που μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι; 

Μετά από 3 χρόνια απουσίας, η Formula 1 επέστρεψε στον Καναδά. Η πανδημίαΤΗς cOVID-19 ανέβαλε τις επισκέψεις μας στο Circuit Gilles Villeneuve, μια πίστα που ομολογουμένως αγαπούν οδηγοί και θεατές. Την τελευταία φορά που έγινε εκεί αγώνας, ο Sebastian Vettel ήταν οδηγός της Ferrari, ο Max Verstappen δεν είχε κερδίσει ακόμα το παγκόσμιο πρωτάθλημα και, κυρίως, τα μονοθέσια δεν εκμεταλλεύονταν το ground effect. Η επάνοδος στο Μόντρεαλ ήρθε με τη Ferrari να βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο μετά το καταστροφικό Grand Prix στο Αζερμπαϊτζάν και τη Red Bull να απολαμβάνει την κορυφή στα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών με διαφορά ασφαλείας.

Πριν διαβάσεις όμως ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι, άκου την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Καναδά.

Ο αγώνας ήταν άκρως διασκεδαστικός και ενδιαφέρον, με τον Max Verstappen να είναι ο μεγάλος νικητής, για έκτη φορά φέτος. Ας δούμε λοιπόν ποιοι μας εντυπωσίασαν περισσότεροι και ποιοι όχι στο νησάκι της Παναγίας.

Ποιοι μας εντυπωσίασαν

Photo: Mercedes-AMG

Lewis Hamilton: Η φετινή σεζόν έχει αποδειχτεί πολύ δύσκολη για τον Βρετανό πολυπρωταθλητή ως τώρα. Η W13 δεν είναι ανταγωνιστική, ενώ ο Hamilton ταλαιπωρείται ιδιαίτερα σωματικά από το porpoising σε πολλές περιπτώσεις. Στον Καναδά ωστόσο τον είδαμε να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα και να παίρνει τα μέγιστα από το μονοθέσιό του. Παρά το ότι την Παρασκευή τα πράγματα δεν έδειχναν καλά με το στήσιμο, η κατάσταση βελτιώθηκε αισθητά το Σάββατο. Αποκορύφωμα η πολύ καλή του εμφάνιση στις κατατακτήριες, όπου κατέκτησε την 4η θέση για το grid της Κυριακής, σε ένα Qualifying practice όπου η βροχή είχε την τιμητική της. Την Κυριακή ξεκίνησε τον αγώνα πολύ καλά και εκμεταλλευόμενος τον πολύ καλό ρυθμό του, αλλά και τη στρατηγική της Mercedes στις περιόδους των VSC, δεν άργησε να περάσει τον Fernando Alonso για την τρίτη θέση. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να απειλήσει τους Sainz και Verstappen, όμως δεν απειλήθηκε εξίσου από κανέναν πίσω του, ούτε τον Charles Leclerc μετά το SC, για να φτάσει πανάξια τρίτος στον τερματισμό, κατακτώντας το δεύτερο φετινό του βάθρο.

Carlos Sainz: Με τον Charles Leclerc να παίρνει τελικά ποινές για μια νέα PU, εκκινώντας έτσι από την 19η θέση, ο Ισπανός ήταν αυτός που κλήθηκε να κρατήσει ψηλά την σημαία της Ferrari στον Καναδά. Μπορεί η ευθύνη να ήταν μεγάλη για τον Carlos, ιδιώς σε μια σεζόν που δεν του έχει πάει όσο καλά θα ήθελε ως τώρα, όμως κατάφερε να ανταπεξέλθει επάξια, κάνοντας τον καλύτερο του φετινό αγώνα. Το Σάββατο προσπάθησε για την pole ως την τελευταία στιγμή, εκκινώντας τελικά από την τρίτη θέση τον αγώνα. Εκεί δεν άργησε να περάσει τον Fernando Alonso για τη δεύτερη θέση και να ξεκινήσει την καταδίωξη στον Max Verstappen. Επιλέγοντας να μην αλλάξει ελαστικά στο VSC του 8ου γύρου, ακολούθησε εντελώς διαφορετική στρατηγική, για να βρεθεί εν τέλει με 7 γύρους νεώτερα ελαστικά από τον Verstappen όταν το SC που εμφανίστηκε στον 49ο γύρο έφυγε από την πίστα. Έμεναν 17 γύροι αγώνα, με τον Sainz να τα δίνει όλα και να πιέζει κυριολεκτικά μέχρι την καρό σημαία τον πρωταθλητή, για την πρώτη νίκη της καριέρας του, γράφοντας απανωτά ταχύτερους γύρους. Η τελική ταχύτητα της F1-75 δεν αρκούσε τελικά, ωστόσο δεν μειώνει επ ουδενί την προσπάθειά του, με το αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικό συνολικά για την Ferrari σε ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο.

Guanyu Zhou: Ο Κινέζος rookie της Alfa Romeo έχει δείξει ως τώρα εκπληκτική ταχύτητα στο πρωτάθλημα, ωστόσο η μεγάλη αναξιοπιστία του μονοθεσίου τον οδηγούσε σχεδόν σε κάθε Grand Prix σε εγκατάλειψη. Στον Καναδά όμως, όλα δούλεψαν σωστά και ο συμπαθής Zhou εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του. Το Σάββατο κατάφερε για πρώτη φορά στην καριέρα του να μπει στο Q3, ένα σπουδαίο επίτευγμα, αν αναλογιστούμε ότι έγινε σε μια διαδικασία υπό βροχή. ΤΟ ακόμα πιο εντυπωσιακό βέβαια είναι το πραγματοποίησε εις βάρος του πολύπειρου Valtteri Bottas, ο οποίος είναι γνωστός για την ταχύτητά του στον ένα γύρο. Την Κυριακή πιστοποίησε την ταχύτητα που είχε δείξει τις δύο προηγούμενες μέρες, αλλά και σε όλη τη σεζόν ως τώρα, ευρισκόμενος μονίμως σε θέση της βαθμολογούμενης δεκάδας. Τερμάτισε τελικά στην 8η θέση ( μετά την ποινή του Fernando Alonso για συμβάν στον τελευταίο γύρο), αποτέλεσμα που ίσως θα ήταν και καλύτερο, αν δεν είχε κολλήσει στο μέσο του αγώνα πίσω από τον Lance Stroll. Ακόμα κι έτσι όμως, το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό και άκρως απαραίτητο για την ψυχολογία του Κινέζου. Ελπίζουμε να συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό στους επόμενους αγώνες.

Lance Stroll: Άλλος ένας οδηγός ο οποίος αντιμετωπίζει δυσκολίες τη φετινή σεζόν είναι ο Lance Stroll. Ο οδηγός της Aston Martin δείχνει να τα έχει βρει σκούρα με τα νέα μονοθέσια την ώρα που ο Sebastian Vettel κάνει εξαιρετικά τριήμερα συνήθως. Το ίδιο φαινόταν πως θα συμβεί και στον Καναδά, ειδικά μετά το FP3. Η Aston Martin έδειχνε πραγματικά δυνατή, όμως μια λάθος εκτίμηση της ομάδας σχετικά με τις ιδανικές πιέσεις των πίσω ελαστικών για τις κατατακτήριες, έμελλε να έχει καταστροφικά αποτελέσματα. Τα δύο πράσινα μονοθέσια αποκλείστηκαν στο Q1, με τον Καναδό να είναι μόλις 18ος στο grid για τον αγώνα της πατρίδας του. Τα πράγματα ωστόσο ήταν εντελώς ανάποδα την Κυριακή. Παρ’ ότι η Βρετανική ομάδα, όπως είπαμε, είχε δείξει πολύ καλό πρόσωπο, το Grand Prix αποδείχτηκε δύσκολο, ιδίως για τον Vettel. Στον αντίποδα ο Stroll, επιδεικνύοντας όχι μόνο ταχύτητα, αλλά και εξαιρετική διαχείριση ελαστικών κατάφερε σιγά σιγά να ανέβει θέσεις και να παλέυει για τους βαθμούς με μονοθέσια ταχύτερα της AMR22. Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα πως στο μέσο του αγώνα κατάφερνε να είναι στην 9η θέση κρατώντας πίσω του 5 μονοθέσια για πολλούς γύρους. Εν τέλει, εκμεταλλευόμενος τις ατυχίες άλλων, αλλά και τη στρατηγική του, κατόρθωσε να δει την καρό σημαία στη δέκατη θέση, χαρίζοντας έναν υπερπολύτιμο στην Aston Martin, άλλα πάνω απ όλα να έχει μια εξαιρετική εμφάνιση στον αγώνα της πατρίδας του.

Ποιοι μας απογοήτευσαν

Photo: McLaren

McLaren: Τριήμερο που θα θέλει να ξεχάσει η βρετανική ομάδα ήταν αυτό στον Καναδά. Τίποτα δεν πήγε καλά για την McLaren, η οποία κρατάει μόνο την πρόκριση του Daniel Ricciardo στο Q3. Κατά τα άλλα το Grand Prix ήταν μάλλον βασανιστικό για τους ίδιους. Ούτε ο Αυστραλός αλλά ούτε και ο Lando Norris είχαν τον ρυθμό, σε οποιαδήποτε στιγμή του αγώνα, ώστε να απειλήσουν τους υπόλοιπους συνδυασμούς για βαθμούς. Στο σήμειο αυτό αξίζει να αναφέρουμε και την μηχανική αστοχία του Lando Norris στο Q2, που ουσιαστικά τον απέτρεψε από το να γράψει κάποιον χρόνο, αφήνοντάς τον εκτός συνέχειας της διαδικασίας. Όπως είπαμε, στον αγώνα κανένα από τα δύο μονοθέσια δεν είχε την ταχύτητα για βαθμούς, ενώ αυτό που προκάλεσε αλγεινή εντύπωση ήταν τα απαράδεκτα pitstop και στα δύο μονοθέσια, ιδίως στον νεαρό Βρετανό, τα οποία στέρησαν ακόμα περισσότερο χρόνο. Είναι χαρακτηριστικό πως ο Norris στο τέλος του αγώνα δεν είχε καν τη διάθεση να σχολιάσει το πως κύλησαν τα πράγματα, δείγμα του πόσο άσχημη ήταν η εμφάνιση. Έτσι η McLaren, από εκεί που είχε ένα προβάδισμα για την τέταρτη θέση, πλέον το έχει χάσει και νιώθει την καυτή ανάσα των Alpine και Alfa Romeo στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Αν συνεχίσει έτσι, δεν θα αργήσουν να την περάσουν και αυτό θα είναι αρνητική εξέλιξη για την ιστορική ομάδα που τα τελευταία χρόνια έδειχνε να έχει επανέλθει

Sebastian Vettel: Από τα ψηλά στα χαμηλά για τον Γερμανό ήταν το Grand Prix του Καναδά. Όχι μόνο συγκρίνοντάς το με τους τελευταίους του αγώνες, αλλά και μέσα στο ίδιο το αγωνιστικό τριήμερο. Όλα ξεκίνησαν καλά την Παρασκευή, με τον ίδιο και την Aston Martin δείχνουν ότι έχουν τα φόντα για κάτι καλό και κορυφώθηκαν μετά το FP3, καθώς στο βρεγμένο αυτό session ο Vettel κυριολεκτικά πετούσε. Δυστυχώς για τον ίδιο όμως η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Όπως ήδη αναφέρθηκε νωρίτερα, η Aston Martin επέλεξε λάθος πιέσεις για τα ελαστικά της στις κατατακτήριες, με τον τέσσερις φορές πρωταθλητή να δηλώνει πως δεν είχε καθόλου πρόσφυση πίσω και να περιορίζεται εν τέλει στην 17η θέση της διαδικασίας. Στον αγώνα τα πράγματα δεν ήταν καλύτερα, καθώς το μονοθέσιο του και ο ίδιος σε καμία περίπτωση δεν είχαν την ταχύτητα που έδειξαν την Παρασκευή και δεν μπόρεσε ποτέ να απειλήσει ουσιαστικά τους οδηγούς της πρώτης δεκάδας. Προσθέστε σε αυτό και την «ακαταλαβίστικη» στρατηγική που ακολούθησε η Aston Martin για τον Γερμανό, με τρια προγραμματισμένα pitstop, και ολοκληρώνεται έτσι ένα κακό Σαββατοκύριακο για τον Vettel, ο οποίος στο Silverstone σίγουρα θα προσπαθήσει να επανέλθει εκεί που βρισκόταν τον τελευταίο καιρό, ιδίως και μετά τον αγώνα στο Αζερμπαϊτζάν.

GP Καναδά
PHoto: Redbullcontentpool.com

Scuderia AlphaTauri: Ένα εξαιρετικό Grand Prix στο Μπακού, ακολουθήθηκε από ένα κάκιστο στο Μόντρεαλ για την ομάδα από την Φαέντσα. Ήδη για τον Yuki Tsunoda που θα έβαζε το 4ο PU για φέτος και άρα θα εκκινούσε τελευταίος, τα πράγματα δεν αναμενόταν εύκολα, ωστόσο ούτε ο Pierre Gasly μπόρεσε σε κάποιο σημείο του τριημέρου να κάνει τη διαφορά. Στις κατατακτήριες, ο μεν Ιάπωνας δεν συμμετείχε ουσιαστικά, ο δε Γάλλος έμεινε εκτος Q2, στην 16η θέση, μην μπορώντας να καταλάβει τι πήγε στραβά. Στον αγώνα τα πράγματα δεν ήταν καλύτερα, με τις δύο AlphaTauri να μην είναι σε κανένα σημείο ανταγωνιστικές και να είναι μονίμως πολύ χαμηλά στην κατάταξη. Κερασάκι στην τούρτα αποτέλεσε η έξοδος του Tsunoda στον 49ο γύρο στην δεύτερη στροφή, κατά την έξοδό του από τα pit, η οποία έφερε και το SC στην πίστα. Ο εναπομείναντας Pierre Gasly παρ’ ολ’ αυτά δεν κατόρθωσε τίποτα καλύτερο στους 17 γύρους που απέμεναν για την ολοκλήρωση μετά το SC, τερματίζοντας μόλις στην 14η θέση. Μετά και από αυτό το αποτέλεσμα μπορούμε να πούμε πως η AlphaTauri ουσιαστικά χάνει τις ελπίδες της να διεκδικήσει κάτι καλύτερο από την 7η θέση για φέτος, ωστόσο τίποτα δεν έχει τελειώσει ακόμα και μπορεί ήδη από το Silverstone να αλλάξουν τα πράγματα.

Η Κυριακή του Fernando Alonso: Ο Ισπανός είναι ένας από τους πιο αγαπητούς οδηγούς στην F1, με φανατικούς οπαδούς, και η επανοδός του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού πέρυσι έφερε κύμα ενθουσιασμού. Φέτος, με την αλλαγή των κανονισμών, όλοι είχαν την ελπίδα πως η Alpine θα είναι επιτέλους ικανή να διεκδικεί νίκες και το περίφημο « El Plan» θα πάρει σάρκα και οστά. Αν και τα αποτελέσματα ως τώρα απέχουν κατα πολύ από αυτά που θα ήθελε ο Alonso, δεν είναι λίγες οι φορές φέτος που μας έχει εκπλήξει με την ταχύτητά του. Στον Καναδά, από την Παρασκευή ήδη, έδειξε τις διαθέσεις του, ενώ το Σάββατο σόκαρε τους πάντες κατακτώντας τη δεύτερη θέση στις βρεγμένες κατατακτήριες (έχοντας βέβαια δείξει την ανάλογη ταχύτητα ήδη από το FP3). Άπαντες ανέμεναν τον αγώνα της Κυριακής με μεγάλη αγωνία, περιμένοντας φυσικά από τον Ισπανό να δώσει μάχη για το βάθρο. Αν και το Grand Prix ξεκίνησε καλά, με τον ίδιο να διατηρεί τη δεύτερη θέση, στον 4ο γύρο τον προσπέρασε ο Carlos Sainz και έπειτα έδωσε μια πολύ ωραία μονομαχία με τον Lewis Hamilton, για λίγους γύρους, μέχρι ο Βρετανος να μπει στα pit στο πρώτο VSC. Ο Alonso έμεινε έξω, με την ομάδα του ουσιαστικά να επιλέγει στρατηγική ενός πιτστοπ, κάτι που στον γύρο 30 τον έκανε ήδη να χάσει χρόνο, μιας και η μέση γόμα είχε φθάσει να φθαρεί αρκετά. Ωστόσο σύμφωνα με τον Ισπανό, από τον 20ο γύρο αντιμετώπιζε πρόβλημα με το ERS του, κάτι που τον έκανε να χάνει ταχύτητα στις ευθείες. Ίσως αυτό εξηγεί γιατί δεν κατάφερε ποτέ να απειλήσει τους Ocon και Leclerc όταν βγήκε σχεδόν πίσω τους μετά το μοναδικό του pitstop. Στον 49ο γύρο το SC έκανε την εμφάνιση του και ο Alonso ήταν στην 6η θέση, όμως δεν κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Μονεγάσκο της Ferrari που τον προσπέρασε πολύ ωραία στο hairpin της στροφής 10 λίγους γύρους αφότου το SC έφυγε από την πίστα. Το Grand Prix δεν πήγαινε καλά, με την ομάδα του να αρνείται να τον αφήσει να μονομαχήσει με τον Ocon που ήταν 6ος στο τέλος του αγώνα για να έρθει ένα συμβάν στον τελευταίο γύρο να ολοκληρώσει με άσχημο τρόπο έναν αγώνα που ξεκίνησε με τις καλύτερες προοπτικές. Αμυνόμενος στον Valtteri Bottas για την 7η θέση, ο Alonso έκανε weaving, κάτι το οποίο ορθώς τιμωρήθηκε με 5 δευτερόλεπτα από τους αγωνοδίκες και τον έριξε τελικά στην 9η θέση, πίσω από τις δύο Alfa Romeo. Ήταν ένα Grand Prix που ο Ισπανός μας έδωσε πολλές ελπίδες (και που σίγουρα τις είχε και ο ίδιος) για ένα καλό αποτέλεσμα, όμως είμαστε σίγουροι πως αυτός ο αγώνας θα τον πεισμώσει περισσότερο, παρά θα τον καταβάλει.

Δείτε το GP Μπαχρέιν για το ελληνικό πρωτάθλημα Formula G.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles