spot_img

GP Μ. Βρετανίας: Νίκη Verstappen, στο βάθρο η McLaren

O Max Verstappen ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του GP Μ. Βρετανίας κερδίζοντας για ακόμα μία φορά στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1. 

Παρά την απειλή της McLaren στην αρχή του αγώνα, ο Max Verstappen με τον τρομερό ρυθμό της RB19 κυριάρχησε στο Grand Prix Μ. Βρετανίας και πέτυχε την έκτη του συνεχόμενη νίκη στο φετινό Πρωτάθλημα. Πολλά χαμόγελα και πανηγυρισμούς όμως στις κερκίδες του Σίλβερστον χάρισαν οι δυο Βρετανοί οδηγοί των McLaren και Mercedes-AMG, Lando Norris και Lewis Hamilton, που συμπλήρωσαν το βάθρο. Οι δυο τους έδωσαν τρομερές μάχες στην πίστα και ο Norris χάρισε το πρώτο βάθρο της McLaren για το 2023. Οι αναβαθμίσεις στην MCL60 έχουν δώσει άλλο αέρα στην ομάδα εντός πίστας και ο Oscar Piastri κατάφερε να ολοκληρώσει τον αγώνα στην 4η θέση, το καλύτερο αποτέλεσμα που έχει φέρει στο ντεμπούτο του στη Formula 1.

Την βαθμολογική δεκάδα συμπλήρωσαν οι George Russell, Sergio Perez, Fernando Alonso, Alexander Albon, Charles Leclerc και Carlos Sainz. Ο επιπλέον βαθμός για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα πήρε ο Verstappen με 1:30.975.

Γύρος σχηματισμού

Όλα ήταν έτοιμα για εκκίνηση με αρκετή συννεφιά πάνω από την πίστα του Σίλβερστον και βροχή να παραμονεύει στον ορίζοντα. Βασική όμως ανησυχία για τους οδηγούς ήταν οι ισχυροί άνεμοι, που επηρέαζαν την ισορροπία των μονοθεσίων στις στροφές. Οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν να εκκινήσουν με το μεσαίο σετ ελαστικών, εκτός των Russell, Ocon, Tsunoda και Dre Vries με το μαλακό σετ και των Bottas και Hulkenberg με το σκληρό σετ.

Εκκίνηση

Απίστευτη εκκίνηση από το Norris που είχε πολύ καλύτερη αντίδραση όταν έσβησαν τα πέντε κόκκινα φώτα και προσπέρασε τον Verstappen πριν την πρώτη στροφή της πίστας. Ο Ολλανδός αμέσως δέχθηκε πίεση και από τον Piastri αλλά κατάφερε να κρατήσει την θέση. ο Hamilton βγήκε εκτός πίστας στην στροφή 3 και έχασε δυο θέσεις ενώ ο Russell βρέθηκε ανάμεσα στις δυο Ferrari στην 5η θέση.

Αγώνας

Στον 3ο γύρο το DRS ενεργοποιήθηκε και ο Verstappen ήταν μισό δευτερόλεπτο πίσω από το Norris, ενώ και ο Piastri ήταν στη ζώνη DRS του Ολλανδού. Δυο γύρους μετά ο Verstappen προσπέρασε χωρίς καμία δυσκολία το Norris και πήρε ξανά τον έλεγχο του αγώνα. Ο Leclerc στην 4η θέση ήταν δυόμιση δευτερόλεπτα πίσω από τους πρωτοπόρους με το Russell κολλημένο πίσω του, όπως και ο Hamilton πίσω από τον Alonso.

Στον 7ο γύρο ο Βρετανός της Mercedes με μεγαλύτερη ταχύτητα και DRS προσπέρασε τον Alonso στην στροφή επτά για την 7η θέση. Παράλληλα, ο Verstappen παραπονέθηκε στους μηχανικούς τους για τις ριπές αέρα κατά την προσπάθειά του να σπάσει το DRS των δυο McLaren.

Πρώτος στα pits κλήθηκε ο Ocon ο οποίος και εγκατέλειψε την προσπάθειά του. Στον 11ο γύρο ο Verstappen ενημερώθηκε για ολιγόλεπτο ψιλόβροχο, ενώ στα τηλεοπτικά πλάνα η βροχή ήταν εμφανής να πλησιάζει απειλητικά την πίστα. Ο teammate του Perez που εκκίνησε τον αγώνα δέκατος πέμπτος είχε καταφέρει να ανέβει στην 11η θέση.

Ενώ οι άνεμοι άρχισαν να δυναμώνουν ο Norris άρχισε να απομακρύνεται από το Verstappen με τη διαφορά να έχει ξεπεράσει τα τρία δευτερόλεπτα. Την ίδια στιγμή ο Russell συνέχιζε να πιέζει ασφυκτικά το Leclerc, ενώ ο Perez είχε ανέβει εντός δεκάδας. Ο Μονεγάσκος οδηγός για να καλύψει το undercut του Russell μπήκε στα pits στον 18ο γύρο για αλλαγή σε σκληρό σετ ελαστικών και βγήκε 12ος στην πίστα.

Ο Russell έχανε μεν χρόνο με αρκετά ταλαιπωρημένα σλικ ελαστικά και ήταν πιο αργός από τις δυο McLaren μπροστά κρατούσε όμως σταθερή τη διαφορά. Ο Βρετανός έβγαλε πάνω από μισό αγώνα με το ίδιο σετ ελαστικών και κέρδισε μεγάλο πλεονέκτημα ενάντια του Leclerc που δεν είχε καθόλου καλό ρυθμό με τη σκληρή γόμα. Στον 25ο γύρο ο Verstappen ήταν πάνω από έξι δευτερόλεπτα μπροστά του Norris.

Στον 26ο γύρο ο Sainz μπήκε στα pits για φρέσκο σκληρό σετ ελαστικών παρά το γεγονός ότι ο teammate του με το ίδιο σετ δεν είχε και τόσο γρήγορο ρυθμό. Η μεσαία και μαλακή γόμα ελαστικών αποδείχθηκε να έχουν μηδαμινή σχεδόν φθορά. Τρεις γύρους μετά στα pits μπήκε και ο Russell όμως είχε πολύ αργό pit stop και βγήκε ανάμεσα των Leclerc και Stroll. Επίσης στα pits μπήκε ο Piastri και βγήκε με το σκληρό σετ 6ος στην πίστα.

Ο Hamilton είχε αρχίζει να ανεβάζει ρυθμό δώδεκα δευτερόλεπτα πίσω του Norris κανένας από τους πρωτοπόρους δεν είχε μπει ακόμα στα pits. Τρομερή προσπέραση του Russell στην στροφή 7 με καλύτερη πρόσφυση στα φρέσκα ελαστικά του.

Αυτοκίνητο ασφαλείας

Στον 33ο γύρο ο Magnussen εγκατέλειψε τον αγώνα ξανά με μηχανικό πρόβλημα, όπως στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου, και το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας τέθηκε σε εφαρμογή. Αυτό έδωσε την καλύτερη ευκαιρία στους πρωτοπόρους του αγώνα Verstappen, Norris και Hamilton να μπουν στα pits. Ένα γύρο αργότερα το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του στην πίστα. Στα pits ο Ολλανδός έκανε αλλαγή σε μαλακή γόμα όπως και ο Hamilton, ενώ ο Norris έκανε αλλαγή σε σκληρό σετ ελαστικών.

Συνέχεια αγώνα

Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε στο τέλος του 38ου γύρο με το Norris να έχει μειονεκτική θέση και έπρεπε να αμυνθεί στον 7-φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή με τα σλικ ελαστικά.

Στην επανεκκίνηση ο Verstappen ξέφυγε γρήγορα μπροστά και οι δυο Βρετανοί έδιναν απολαυστικές μάχες πίσω του για τη 2η θέση. Ο Norris κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Hamilton, αν και δεν είχε τόσο καλή πρόσφυση στα ελαστικά. Ο Hamilton όμως είχε γεμίσει τους καθρέφτες του με το DRS ανοιχτό.

Καταστροφικό τριήμερο για την Alpine καθώς στον 46ο γύρο ο Gasly έπεσε στις τελευταίες θέσεις και επέστρεψε στα pits όπου και εγκατέλειψε τον αγώνα με ζημία στην εμπρός ανάρτηση μετά από επαφή που είχε με τον Stroll.

Τέσσερις γύροι πριν το πέσιμο της καρό σημαίας ταχύτερος όλων στην πίστα ήταν ο Verstappen. Τα πράγματα δεν άλλαξαν μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας και ο Ολλανδός πέρασε πρώτος την γραμμή τερματισμού με του Norris και Hamilton να ακολουθούν.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles