spot_img

GP M Βρετανίας Race: Πανάξια νίκη Vettel στο θρίλερ του Silverstone

O Sebastian Vettel ήταν ο μεγάλος νικητής του GP της Μ. Βρετανίας, με μια οδήγηση αντάξια ενός παγκόσμιου πρωταθλητή και μεγάλωσε το προβάδισμα στη βαθμολογία.

Ο Γερμανός έκανε την καλύτερη εκκίνηση από όλους και έστριψε στην 1η θέση και οδήγησε τον αγώνα μέχρι να κάνει την εμφάνισή του το SC στους τελευταίους γύρους. Όμως, παρά το γεγονός πως έπεσε στη 2η θέση, δεν το έβαλε κάτω και με ένα προσπέρασμα αντάξιο ενός παγκόσμιου πρωταθλητή πανηγύρισε ακόμα μια νίκη στα χρώματα της Ferrari. Αυτό του έδωσε τη δυνατότητα να ανοίξει κι άλλο τη διαφορά στο πρωτάθλημα των οδηγών. Ο Lewis Hamilton τερμάτισε στην 2η θέση της κατάταξης, παρά το γεγονός πως στον πρώτο γύρο έπεσε στη τελευταία θέση μετά από επαφή που είχε στην εκκίνηση, αλλά με μια μαεστρική οδήγηση κατάφερε να πάρει ένα τρομερό αποτέλεσμα. Το ρίσκο της Mercedes να μην αλλάξει ελαστικά στο safety car απέδωσε και απέδειξε, όπως ο Vettel, ότι οι πρωταθλητές φαίνονται στην οδήγηση τους. Στην 3η θέση τερμάτισε ο Kimi Raikkonen, ο οποίος έπεσε πάνω στον Hamilton στην εκκίνηση και πήρε 10s ποινή χρόνου, όμως ανέκαμψε και κατάφερε να πάρει τους 15 πολύτιμους βαθμούς που δίνουν επιπλέον προβάδισμα στη Scuderia στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Ο Valtteri Bottas τερμάτισε στην 4η θέση, όπου στα τελευταία λεπτά έμεινε από ζωή στα ελαστικά και έμεινε πίσω από τους τρεις νικητές. Ο Daniel Ricciardo έκλεισε την πρώτη 5άδα για την Red Bull, παίρνοντας το μέγιστο.

Ο Nico Hulkenberg έκανε μια εξαιρετική οδήγηση επίσης για να πάρει 8 βαθμούς και την 6η θέση στον αγώνα, κρατώντας πίσω του τους Esteban Ocon, τον Fernando Alonso που πήρε την 8η θέση, τον Kevin Magnussen και τον Pierre Gasly.

Πολύ κακό αγώνα για την Sauber που είδε διπλή εγκατάλειψη, με τον Marcus Ericsson να έχει ένα τρομακτικό ατύχημα.

O Αγώνας

Στην εκκίνηση, ο Vettel πετάχτηκε καλύτερα από όλους, με τον Hamilton να πέφτει πίσω με τον Bottas να έχει την εσωτερική στη στροφή 1 και να τον περνά. Στα φρένα  για τη στροφή 3, ο Βρετανός ήταν δίπλα δίπλα με τον Riakkonen και ο Φινλανδός μπλόκαρε και έπεσε πάνω στον οδηγό της Mercedes και τον έστειλε εκτός πίστας και στη τελευταία θέση. Πίσω, ο Perez έχασε τον έλεγχο στη προσπάθειά του να αποφύγει τον Hulkenberg και παραλίγο να έχει σύγκρουση με τις δύο Williams που έβγαιναν από το pit-lane.

O Raikkonen είχε πέσει πίσω από τις δύο Red Bull, όμως αμέσως πέρασε τον Ricciardo, είχε κολλήσει πίσω από τον Verstappen αλλά ήταν υπό διερεύνηση για το συμβάν με τον Hamilton. Ο Vettel μπροστά είχε ανοίξει αμέσως τη διαφορά από τον Bottas που ήταν στη 2η θέση, ενώ ο Verstappen είχε πέσει πιο πίσω. Οι δύο Haas ειχαν χάσει πάρα πολλές θέσεις, πέφτοντας εκτός 10άδας. Ο Hamilton μέχρι τον 9ο γύρο, είχε ανέβει στην 7η θέση από την 19η και ξεκινούσε το κυνήγι για μια θέση στο βάθρο.  Εξαιρετική εκκίνηση είχε κάνει η Renault, με τον Hulkenberg να έχει ανέβει στην 6η θέση μέχρι να τον περάσει ο Hamilton, ενώ ο Sainz ήταν 10ος.

Ο Raikkonen είχε δεχθεί 10 δευτερόλεπτα ποινή στον συνολικό του χρόνο, ενώ στον 11ο γύρο η διαφορά Vettel και Hamilton ήταν στα 27 δευτερόλεπτα. Από τον Ricciardo η διαφορά ήταν στα 12s και είχε ακόμα 41 γύρους ώστε να ανέβει όσο πιο ψηλά μπορεί.

Έχοντας κολλήσει πίσω από τον Verstappen, η Ferrari έφερε τον Raikkonen για αλλαγή ελαστικών στον 13ο γύρο και πέρασε στην medium γόμα και βγήκε στην 11η θέση η οποία αμέσως έγινε 10η. Γρήγοορα προσπέρασε τους Sainz, Ocon, Leclerc και Hulkenberg και ανέβηκε στην 6η θέση. Η Red Bull έφερε τον Verstappen για αλλαγή ελαστικών στην medium και βγήκε μπροστά από τον Raikkonen, εύκολα και ήταν σε μια πολύ καλή θέση ώστε να ανέβει στο βάθρο. Έναν γύρο αργότερα μπήκε και o Ricciardo και κατάφερε κι εκείνος με τη σειρά του να βγει μπροστά από τον οδηγό της Ferrari.

Στον 20ο γύρο, ο Leclerc μπήκε για αλλαγή ελαστικών και στην έξοδο αντιμετώπησε κάποιου είδους πρόβλημα και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Αυτή ήταν η δεύτερη εγκατάλειψη μετά τον Hartley, o οποίος έκανε μόλις έναν γύρο.

Η Ferrari έφερε τον Vettel στον επόμενο γύρο και βγήκε στην 2η θέση, ακριβώς μπροστά από τον Hamilton, ενώ έναν γύρο αργότερα μπήκε και ο Bottas για λογαριασμό της Mercedes. O Hamilron ήταν πλέον ο μόνος που δεν είχε κάνει αλλαγή ελαστικών και είχε ανέβει στην 2η θέση. Ο Bottas έφτασε αμέσως τον teammate του, με την Mercedes να δίνει οδηγία να αλλάξουν θέσεις, μέσα στη πατρίδα του Βρετανού. Αυτό κόστισε στον παγκόσμιο πρωταθλητή 3 ολόκληρα δευτερόλεπτα, όμως ο πρώτος στόχος της Mercedes ήταν η νίκη.

Στον 25ο γύρο, η Mercedes έφερε τον Hamilton για αλλαγή ελαστικών και τον έφερε στην medium γόμα. Το ερώτημα ήταν αν οι υπόλοιποι θα έμεναν σε στρατηγική ενός pit-stop, διότι αν ίσχυε θα έμενε στην 6η θέση. Η διαφορά από τον Raikkonen ήταν στα 11.7s και αμέσως σε έναν γύρο κατέβηκε στα 10.5s.

O Bottas είχε ξεκινήσει να μειώνει τη διαφορά από τον Vettel, η οποία από τα 5.9s είχε πέσει στα 3s μετά την αλλαγή ελαστικών. Πιο πίσω είχε δημιουργηθεί ένα τρενάκι για την 7η θέση, με τον Hulkenberg να το οδηγεί έχοντας την hard γόμα ελαστικών και τους Ocon, Alonso, Magnussan και Sainz να είναι όλοι μεταξύ τους σε απόσταση DRS.

Στον 31ο γύρο, η Red Bull πήρε την απόφαση και έφερε τον Ricciardo για αλλαγή ελαστικών και πέρασε στην soft γόμα ελαστικών, ενώ ο Hamilton έσπαγε τον ταχύτερο γύρο συνεχώς και κέρδιζε πάνω από 1s στον γύρο σε σχέση με τον Raikkonen και 1s με ον Vettel.

Όμως, στον 33ο γύρο, ο Ericsson είχε ένα τρομακτικό ατύχημα στη πρώτη στροφή όταν προσπάθησε να τη πάρει με το DRS ανοικτό και έπεσε με πάρα πολλά χιλιόμετρα στον τοίχο. Αυτό προκάλεσε την είσοδο του Safety Car και ο αγώνας πλέον άλλαξε εντελώς. Οι δύο οδηγοί της Mercedes δεν μπήκαν για αλλαγή ελαστικών, με τον Bottas να παίρνει τη πρωτοπορία του αγώνα και ο Hamilton να ανεβαίνει στην 3η θέση. Οι δύο Ferrari και οι δύο Red Bull μπήκαν για να βάλουν την soft γόμα ελαστικών και σίγουρα αυτό θα προκάλεσε πολλά ερωτηματικά για το πόσο σωστή ήταν τελικά η απόφαση της Mercedes. O Bottas είχε ελαστικά 12 γύρων, ενώ ο Hamilton 8 γύρων, με την Ferrari του Vettel να είναι ανάμεσα τους. Πιο πίσω, οι Alonso και Sainz είχαν μπει για αλλαγή ελαστικών, με τον Ισπανό να έχει μια πολύ καλή ευκαιρία να κερδίσει μερικές θέσεις.

Στον 36ο γύρο, ο Bottas είχε την 1η θέση, οι Vettel και Hamilton τον ακολουθούσαν, ενώ στη 10άδα είχαμε τους Verstappen, Raikkonen, Ricciardo, Hulkenberg, Ocon, Magnussen και Alonso.

To SC αποχώρησε στο τέλος του 37ου γύρου με τον Bottas να κάνει μια μικρή διαφορά και τον Verstappen να επιτήθεται στον Hamilton. O Raikkonen πέρασε στη πίσω ευθεία όμως τον Ολλανδό, όμως στη στροφή 7, ο οδηγός της Red Bull δεν τα παράτησε και έκανε ένα τρομερό προσπέρασμα για να ανακτήσει την θέση του από την εξωτερική. Όμως στη στροφή 10, ο Sainz επιχείρησε να περάσει από την εξωτερική τον Grosjean, με τους δύο να έχουν επαφή και να καταλήγουν στον τοίχο και το SC βγήκε και πάλι. Ο αριθμός των εγκαταλείψεων έφτασε πλέον στους 5, με τις πρώτες 10 θέσεις να μην έχουν αλλάξει.

Το SC αποχώρησε στο τέλος του 41ου γύρου, με τον Bottas να κάνει και πάλι μια μικρή διαφορά, ενώ οι Raikkonen και Ricciardo έδιναν τη δική τους μάχη. Ο Vettel επιτέθηκε στη στροφή 6, αλλά δεν είχε πολύ χώρο για να ολοκληρώσει κάποιο προσπέρασμα. Ο Raikkonen κατάφερε να περάσει τον Verstappen αλλά η μάχη ήταν για την  πρώτη θέση στη στροφή 6 και 7, με τους δύο πρωτοπόρους να αλλάζουν θέσεις εντυπωσιακά και ο Φινλανδός να παραμένει στην 1η θέση. Ο Hamilton είχε μπει στο DRS του Vettel, ενώ ο Raikkonen ήταν ακριβώς πίσω του.

Η μάχη ήταν επική, με τα κόκκινα μονοθέσια να έχουν πιο φρέσκια γόμα, αλλά για την ώρα να μην μπορούν να προσπεράσουν. Ο Verstappen έκανε λάθος στον 46ο γύρο και έχασε δύο θέσεις.

Όμως, στη στροφή 6 στον 47ο γύρο, ο Vettel βρήκε την ευκαιρια, είδε τον Bottas να κοιμάται και με ένα εξαιρετικό προσπέρασμα ανέβηκε και πάλι στην 1η θέση του αγώνα. Εξαιρετικό προσπέραμα, στη μοναδική καθαρή ευκαιρία που του δόθηκε, αντάξιο ενός πρωταθλητή.

Ο Hamilton άδραξε την ευκαιρία και στον επόμενο γύρο μπήκε στην εσωτερική και ανέβηκε στην 2η θέση του αγώνα, πίσω από τον Vettel. O Φινλανδός έδειχνε να έχει μείνει από ελαστικά και έχασε ακόμα μια θέση στον επόμενο γύρο από τον Raikkonen. Την ίδια στιγμή, ο Verstappen είχε αναγκαστεί να εγκαταλείψει τον αγώνα, με κάποιο μηχανικό πρόβλημα. Ο Perez είχε πάρει την 10η θέση, προσπερνώντας τον Gasly, όμως ο Γάλλος ανέκτησε στον 51ο γύρο την θέση αυτή.

Πλέον ο Hamilton είχε στα 2.5s μπροστά του τον Vettel και στο 1.9s τον Raikkonen και είχαμε μπει στον τελευταίο γύρο του αγώνα.

Ο Vettel πέρασε πρώτος τη γραμμή του τερματισμού παίρνοντας μια μεγάλη νίκη, ο Hamilton τερμάτισε στην 2η θέση ενώ είχε πέσει τελευταίος και ο Riakkonen έκλεισε το βάθρο.

Αποτελέσματα Αγώνα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles