GP Μαϊάμι: Ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι;

Ο πρώτος αγώνας στην ιστορία της Formula 1 στο Μαϊάμι είναι πλέον παρελθόν και ήρθε η ώρα να δούμε ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι.

Η Formula 1 ταξίδεψε ξανά στην Φλόριντα μετά το μακρινό 1959, με φόντο το πρώτο GP στην πόλη του Μαϊάμι. Σε μιά διαδρομή κατασκευασμένη πέριξ της έδρας των Miami Dolphins, το Hard Rock Stadium, διεξήχθει ο 5ος αγώνας για το φετινό πρωτάθλημα και πρώτος στις ΗΠΑ για τη σεζόν του 2022. Μεγάλος νικητής, ο Max Verstappen, σημειώνοντας την τρίτη του νίκη για φέτος, επαναφέροντας εαυτόν, αλλά και την Red Bull για τα καλά στη μάχη του πρωταθλήματος. Με την F1 να έχει κενό δύο εβδομάδων, προτού επιστρέψουμε στη δράση αυτό το Σαββατοκύριακο με το GP Ισπανίας, ας δούμε ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στο πρώτο GP Μαϊάμι.

Πριν διαβάσεις όμως ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι, ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Μαϊάμι.

Ποιοι μας εντυπωσίασαν

Max Verstappen: Ο παγκόσμιος πρωταθλητής έκανε επίδειξη δύναμης στη Φλόριντα, έπειτα από την σαρωτική του επικράτηση και στην Ίμολα. Η Ferrari έδειχνε από την Παρασκευή ότι είναι πολύ δυνατή και ο ίδιος λόγω τεχνικών προβλημάτων ουσιαστικά έχασε τα FP1 και FP2, ενώ και το 1-2 των κόκκινων μονοθεσίων στις κατατακτήριες έδειχναν ότι ο Ολλανδός θα έχει δύσκολο έργο. Εντούτοις, ο Verstappen ήταν καταιγιστικός την Κυριακή. Στην εκκίνηση πέρασε τον Sainz που δεν πρόβαλε καμία αντίσταση και έπειτα χρειάστηκε μόλις 8 γύρους για να περάσει εμφατικά και τον Leclerc στην πρώτη στροφή για την πρωτοπορία. Οι δύο Ferrari ήταν ανήμπορες να ακολουθήσουν τον ρυθμό του και η επικράτηση θα ήταν ακόμα πιο εύκολη χωρις την εμφάνιση του Safety Car στον 41ο γύρο. Με δέκα γύρους να απομένουν, ο Leclerc εξαπέλυσε μια τελευταία επίθεση, έχοντας καταφέρει να ζεστάνει καλύτερα τη σκληρή γόμα, ωστόσο ο οδηγός της Red Bull αμύνθηκε υποδειγματικά για να φτάσει έτσι στην 23η νίκη της καριέρας του. Σίγουρα μια εκπληκτική ατομική επίδοση σε ένα κατά τα άλλα ανιαρό GP.

Aston Martin: Η βρετανική ομάδα συνεχίζει σιγά σιγά να βρίσκει τα πατήματα της, μετά το πολύ δύσκολο ξεκίνημα στη σεζόν. Στο Μαϊάμι αμφότεροι οι Sebastian Vettel και Lance Stroll έκαναν πολύ δυνατή εμφάνιση για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα και ο μόλις ένας βαθμός που καρπώθηκε η ομάδα, την αδικεί. Μετά από ένα αξιοπρεπέστατο qualifying, με τον Stroll στη 10η θέση και τον Vettel στην 12η, τα δύο πράσινα μονοθέσια αναγκάστηκαν να εκκινήσουν από το pitlane ( μετά από ένα πρόβλημα με τα ντεπόζιτα τους). Ο ρυθμός αγώνα και των δύο οδηγών ήταν πάρα πολύ καλός, με τον Vettel μάλιστα να δίνει πολύ ωραίες μάχες, να πραγματοποιεί προσπεράσματα και να αμύνεται υποδειγματικά απέναντι σε οδηγούς με πολύ φρεσκότερα ελαστικά. Μάλιστα ο Γερμανός βρισκόταν καθ’ οδόν για την 8η θέση στα τελευταία στάδια του αγώνα, προτού ο Mick Schumacher συγκρουστεί μαζί του στην προσπάθειά του να τον περάσει στην στροφή 1. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Lance Stroll, που παρά τον καλό του ρυθμό, είχε συγκρούσεις, κύριως με τον Magnussen, τερματίζοντας έτσι 12ος. Τελικά προβιβάστηκε στη 10η θέση, μετά από ποινές σε οδηγούς που τερμάτισαν ψηλότερα. Η εμφάνιση της ομάδας ωστόσο αφήνει πολλές υποσχέσεις για τη συνέχεια, εν όψει και των αναβαθμίσεων που έρχονται.

Valtteri Bottas: Ο Φινλανδός συνέχισε στη Φλόριντα της εκπληκτικές του εμφανίσεις με την Alfa Romeo φέτος. Η ελβετοϊταλική ομάδα έχει κάνει πολύ καλή δουλειά με την C42 και ο Bottas φροντίζει να το εκμεταλλεύεται σε κάθε ευκαιρία. Μάλιστα, στο Μαϊάμι ήταν σε απόλυτο ρυθμό ο « best of the rest», καθώς τόσο σε κατατακτήριες όσο και στον αγώνα ήταν σταθερά στην 5η θέση, καταφέρνοντας να διατηρεί πίσω του τον Lewis Hamilton. Μετά την περίοδο του Safety Car έπρεπε να αντιμετωπίσει τις δύο Mercedes, με τον George Russell μάλιστα να έχει καινούργια ελαστικά. Δυστυχώς ο Φινλανδός έχασε τα φρένα στην τελευταία στροφή 7 γύρους πριν το τέλος, επιτρέποντας έτσι στα δύο ασημί βέλη να τον περάσουν. Έτσι ο οδηγός της Alfa Romeo τερμάτισε στην 7η θέση, αποτέλεσμα που είναι επίσης πολύ καλό για τον ίδιο και την ομάδα του και κρατάει την πολύ καλή συνολική παρουσία στο συγκεκριμένο GP. Εμείς ελπίζουμε να τον δούμε σύντομα να μονομαχεί για καλύτερες θέσεις και γιατί όχι και για ένα βάθρο.

Alexander Albon: Ακόμα ένας αγώνας στον οποίο ο Ταϋλανδός πήρε το 110% από το μονοθέσιο του, οδηγώντας αλάνθαστα και γρήγορα. Η Williams είναι σαφώς το πιο αργό μονοθέσιο φέτος και αυτό δεν άλλαξε στο Μαϊάμι, o Alex όμως κατάφερε για άλλη μια φορά να πετύχει ένα σπουδαίο αποτέλεσμα. Στον αγώνα φρόντισε να μείνει μακριά από λάθη και να διατηρεί έναν καλό ρυθμό που τον κρατούσε κοντά στα προπορευόμενα μονοθέσια. Η ευκαιρία του ήρθε μετά το Safety Car, όπου κατάφερε να ανέβει στην 12η θέση και χάρη στη σύγκρουση των Vettel-Schumacher στη δέκατη, θέση που κράτησε μέχρι το τέλος του αγώνα. Έτσι κατάφερε μέσα σε 5 αγώνες το 2022, να βαθμολογηθεί για δεύτερη φορά, δείχνοντας ξανά σημάδια του ταλέντου και της ικανότητάς του. Η δεύτερη ποινή του Alonso μετά τον αγώνα του χάρισε μια ακόμα θέση, προβιβάζοντας τον 9ο και έτσι τόσο ο ίδιος όσο και η ομάδα του έχουν συγκεντρώσει 3 βαθμούς ως τώρα.

Esteban Ocon: Ο Γάλλος έκανε έναν ακόμα πολύ καλό αγώνα, δεδομένης της δυναμικής της Alpine φέτος. Η 8η θέση και οι 4 βαθμοί που αυτή δίνει δεν είναι κάποιο σπουδαίο αποτέλεσμα, ωστόσο αυτή ήρθε με τον Ocon να εκκινεί τελευταίος. Ένα τετ α κε στη στροφή 14 στο FP3 ήταν αρκετό για να στείλει τον οδηγό της Alpine στον τοίχο, στερώντας του τη δυνατότητα να συμμετέχει στις κατατακτήριες. Η ζημιά δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλη, η σύγκρουση όμως ήταν σφοδρότατη, με τον Ocon να δέχεται 51G. Στον αγώνα κατάφερε αργά και σταθερά να ανέβαίνει θέσεις, έχοντας μάλιστα ρυθμό αντάξιο του Fernando Alonso, παρ’ όλο που εκκίνησε με τη σκληρή γόμα και κάλυψε 41 γύρους με αυτή. Μετά το Safety Car, βρέθηκε στη 10η θέση, δίνοντας μάχη με τον Mick Schumacher και τον Sebastian Vettel. Η επαφή των δύο στον 52ο γύρο τον ανέβασε 9ο, για να κατακτήσει τελικά την 8η θέση μετά τις ποινές του Alonso. Κατέκτησε έτσι σημαντικούς βαθμούς τόσο για τον ίδιο, όσο και την ομάδα του, δείχνοντας για άλλη μια φορά πόσο σταθερός οδηγός είναι.

Ποιοι δεν μας εντυπωσίασαν

Μαϊάμι

Fernando Alonso: Η κακή σεζόν του Ισπανού συνεχίστηκε και στην Αμερική. Μετά τις ατυχίες και τα μηχανικά προβλήματα που αντιμετώπισε στους προηγούμενους αγώνες, ήρθε στο Μαϊάμι έχοντας μόλις δύο βαθμούς στο όνομά του. Η εικόνα της Alpine στο συγκεκριμένο GP δεν ήταν ιδιαίτερα καλή και ο Ισπανός βρέθηκε εξαρχής να παλεύει για τις τελευταίες βαθμολογούμενες θέσεις. Ωστόσο αυτό που προκάλεσε αρνητική εντύπωση, είναι οι δύο επαφές που είχε ο Alonso. Στην εκκίνηση ακούμπησε από πίσω τον Lewis Hamilton, προκαλώντας του μια μικρή αποσταθεροποίηση, στη στροφή 1, ενώ στον γύρο 39, πάλι στην ίδια στροφή, είχε επαφή με τον Pierre Gasly σε προσπάθεια του Ισπανού για προσπέρασμα. Αποτέλεσμα ήταν να προκληθεί ζημιά στον πίσω αριστερό τροχό του Γάλλου, που τον οδήγησε εν τέλει σε εγκατάλειψη λίγους γύρους μετά. Κι αν η πρώτη επαφή δικαιολογείται στα πλαίσια της εκκίνησης, η δεύτερη σίγουρα δεν αρμόζει στο επίπεδο και την εμπειρία του Alonso. Έτσι με δύο πέναλτι, δυο φορές πρωταθλητής έχασε την 8η θέση και κατέληξε εκτός βαθμών. Όχι καλός αγώνας, όμως είναι σίγουρο πως ο Ισπανός θα επιστρέψει δυνατότερος, καθώς όλοι δικαιούνται να κάνουν λάθη μια στα τόσα.

Daniel Ricciardo: Οι κακές εμφανίσεις συνεχίζονται για τον Αυστραλό, ο οποίος φέτος κάνει βήματα πίσω. Στη Φλόριντα ο Ricciardo δεν ήταν ποτέ ανταγωνιστικός και σε καμία περίπτωση δεν είχε ρυθμό για να διεκδικήσει βαθμούς. Και αν η McLaren συνολικά δεν ήταν καλή αυτή τη φορά, ο Lando Norris βρισκόταν στη μάχη της δεκάδας μέχρι την εγκατάλειψή του στον 41ο γύρο. Για τον teammate του ωστόσο, το GP του Μαϊάμι ήταν ακόμα ένας αγώνας στον οποίο έμεινε στην αφάνεια. Η στρατηγική να μείνει εως τον 32ο γύρο με τη μέση γόμα, όντας ο τελευταίος οδηγός που έκανε pitstop για να βάλει τη σκληρή, δεν λειτούργησε, ιδιώς και λόγω SC, καθώς ο Αυστραλός έχανε πολύ χρόνο στο τέλος του πρώτου στιντ. Έτσι, ολοκλήρωσε τον αγώνα στην 11η θέση και θα μπορούσε να πάρει τον τελευταίο βαθμό με την ποινή του Alonso, ωστόσο δέχθηκε και ο ίδιος ποινή μετά το τέλος του GP, που τον έριξε στην 13η θέση. Τα πράγματα δεν φαίνεται να πηγαίνουν καλά για τον συμπαθή Daniel και πρέπει επειγόντως να ανακάμψει, καθώς έχουν ήδη μαζευτεί μαύρα σύννεφα πάνω από το κεφάλι του.

Μπορείτε πλέον να ακούτε την εκπομπή Slipstream στο Spotify. Πατήστε εδώ και κάντε follow την εκπομπή μας για τη Formula 1.

Carlos Sainz: Ο Ισπανός κατάφερε μετά από δύο συνεχόμενες εγκαταλείψεις να κατακτήσει την τρίτη θέση στο GP του Μαϊάμι, εκκινώντας τον αγώνα από τη δεύτερη θέση. Τι είναι αυτό που δεν μας εντυπωσίασε λοιπόν; Μα φυσικά η αδυναμία του να ακολουθήσει τον ρυθμό των δύο πρώτων, αλλά και η μεγάλη διστακτικότητα που έδειξε στις λίγες μάχες στις οποίες ενεπλάκη. Ήδη από την εκκίνηση ο Ισπανός δεν προέβαλε καμία αντίσταση στον Max Verstappen, αφήνοντάς του ανοιχτή την πόρτα στην πρώτη στροφή. Έπειτα ο ρυθμός του δεν ήταν σε καμία περίπτωση εφάμιλλος του Leclerc, κάτι που τον περιόρισε στην τρίτη θέση, σε όλο τον αγώνα, κρατώντας πίσω του τον Sergio Perez. Μάλιστα αν ο Μεξικανός δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα με την μονάδα ισχύος του, είναι σχεδόν σίγουρο ότι ο Sainz δεν θα είχε τη δυνατότητα να τον κρατήσει πίσω του. Χαρακτηριστικό είναι πως μετά την περίοδο Safety Car, ο Perez βούτηξε στην πρώτη στροφή, χωρίς ο Ισπανός να προβάλει αντίσταση και παραλίγο να κατάφερνε το προσπέρασμα, αν είχε μπλοκάρισμα. Μπορεί λοιπόν ο Carlos να τερμάτισε τρίτος, παίρνωντας σημαντικούς βαθμούς, ήταν όμως πολύ μακρυά σε απόδοση από τον Leclerc, χωρίς να μπορεί να του προσφέρει ουσιαστική βοήθεια στον αγώνα. Κάτι που πρέπει να αλλάξει όσο η μάχη του πρωταθλήματος μεταξύ Ferrari/Red Bull και Verstappen/Leclerc προχωράει.

Μαϊάμι
Photo: Ferrari

Scuderia AlphaTauri: Δύσκολο αποδείχτηκε το ταξίδι για την Ιταλική ομάδα στη Φλόριντα. Μετά την πολύ δυνατή εμφάνιση εντός έδρας στην Ίμολα για τον Yuki Tsunoda, αλλά και του Gasly με τη μάχη του με τον Hamilton, η προσγείωση ήταν μάλλον ανώμαλη. Οι δύο οδηγοί δυσκολεύτηκαν αρκετά στον αγώνα, με την AT03 να μην έχει ιδιαίτερα καλό ρυθμό, παρά τις πολύ καλές κατατακτήριες των δύο οδηγών το Σάββατο. Ιδιαίτερα με τα σκληρά ελαστικά, το μονοθέσιο έδειξε να μην βολεύεται, με τους οδηγούς της ομάδας να χάνουν σταδιακά έδαφος. Κερασάκι στην τούρτα αποτέλεσε η επαφή του Gasly με τον Alonso στον 39ο γύρο, που οδήγησε σε ζημιά στο μονοθέσιο του Γάλλου. Χάνοντας συνεχώς χρόνο, με τον Gasly να αναφέρει μάλιστα πως έχει δυσκολία στο να στρίψει, είχε μια δεύτερη επαφή με τον Lando Norris στον 41ο γύρο, που οδήγησε στην εγκατάλειψη του Βρετανού και εν τέλει και του Γάλλου. Ο εναπομείναντας Yuki Tsunoda ήταν σε όλο τον αγώνα μακρυά από τη δεκάδα και ακόμα και μετά το Safety Car δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 12η θέση. Το ξεκίνημα της σεζόν είναι δύσκολο για μια ομάδα η οποία τα έχει πάει εξαιρετικά τις προηγούμενες δύο χρονιές και μένει να δούμε αν θα υπάρξει βελτίωση με την έναρξη του Ευρωπαϊκού κομματιού του πρωταθλήματος.

Η σκηνοθεσία του αγώνα και η γενικότερη οργάνωσή του: Το GP του Μαϊάμι διαφημίστηκε όσο κανένα άλλο GP τα τελευταία χρόνια, με τους Αμερικανούς να τονίζουν συνεχώς ότι είναι ο καλύτερος αγώνας της χρονιάς για την F1. Ωστόσο κάτι τέτοιο απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Η χάραξη και η πρόσφυση της πίστας δεν προσέφεραν καλό αγώνα, αντιθέτως πολλοί οδηγοί εξέφρασαν παράπονα για την ασφάλεια και την ποιότητα της ασφάλτου της πίστας ( και ιδιώς στο σικείν των στροφών 14 και 15, όπου ο Ocon είχε ένα σφοδρό ατύχημα στο FP3). Από την άλλη, υπήρξαν πράγματα που ξένισαν τους φιλάθλους της F1, όπως η ψεύτικη μαρίνα με πολυτελή σκάφη που δημιουργήθηκε στην πίστα και παρουσιάστηκε σαν κάτι το εξαιρετικο. Ωστόσο κατά την άποψή μας, το πιο μελανό σημείο ήταν η κάκιστη τηλεοπτική κάλυψη του GP, με τον σκηνοθέτη να χάνει σημαντικές στιγμές του αγώνα ( όπως για παράδειγμα μια κίτρινη σημαία που δεν μάθαμε ποτέ για ποιον λόγο βγήκε) , να μην δίνει ούτε ένα πλάνο από κάποιους οδηγούς και κυρίως να προβάλλει πολλές φορές σε επανάληψη διάφορες φάσεις του αγώνα. Προσθέστε σε αυτό το ότι η περίοδος του safety car ήταν αδικαιολόγητα μεγάλη και θα καταλάβετε πως το GP Μαϊάμι δεν ήταν και τόσο εντυπωσιακό όσο παρουσιάστηκε αρχικά.

Δείτε το GP Imola για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Formula 1.

Θωμάς Μανώλης

Related Articles

GP Μ. Βρετανίας: Ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι

Λίγο πριν ξεκινήσει η δράση στην Αυστρία, ήρθε η ώρα να δούμε ποιοι ήταν αυτοί στο GP Μ. Βρετανίας που μας άφησαν θετικές εντυπώσεις...

Ένταση στο εσωτερικό της Ferrari μετά το Silverstone

Παρά την επιστροφή στις επιτυχίες, η Scuderia Ferrari, δημιουργήθηκαν ορισμένες εντάσεις στο εσωτερικό της ομάδας, που χάλασαν προσωρινά το κλίμα. Το GP Μ. Βρετανίας του...

H McLaren εξηγεί το μεγάλο πρόβλημα με τους νέους κανονισμούς

Στην McLaren πιστεύουν πως οι νέοι Τεχνικοί Κανονισμοί που εφαρμόστηκαν φέτος δίνουν περισσότερες ευκαιρίες στους οδηγούς να μονομαχήσουν εντός πίστας, υπάρχουν όμως ακόμα προβλήματα...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

GP Μ. Βρετανίας: Ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι

Λίγο πριν ξεκινήσει η δράση στην Αυστρία, ήρθε η ώρα να δούμε ποιοι ήταν αυτοί στο GP Μ. Βρετανίας που μας άφησαν θετικές εντυπώσεις...

Ένταση στο εσωτερικό της Ferrari μετά το Silverstone

Παρά την επιστροφή στις επιτυχίες, η Scuderia Ferrari, δημιουργήθηκαν ορισμένες εντάσεις στο εσωτερικό της ομάδας, που χάλασαν προσωρινά το κλίμα. Το GP Μ. Βρετανίας του...

H McLaren εξηγεί το μεγάλο πρόβλημα με τους νέους κανονισμούς

Στην McLaren πιστεύουν πως οι νέοι Τεχνικοί Κανονισμοί που εφαρμόστηκαν φέτος δίνουν περισσότερες ευκαιρίες στους οδηγούς να μονομαχήσουν εντός πίστας, υπάρχουν όμως ακόμα προβλήματα...

Το ασυνήθιστο αρνητικό ρεκόρ του Hamilton

Ο Lewis Hamilton δεν αγχώνεται που για πρώτη φορά στην καριέρα του στην Formula 1 άρχισε να μετράει αρνητικά ρεκόρ σε μια αρκετά δύσκολη...

GP Αυστρίας: Το πρόγραμμα του αγωνιστικού τριημέρου

Δεύτερο συνεχόμενο τριήμερο με αγωνιστική δράση για τη Formula 1, η οποία παραμένει στην Ευρώπη και «κατηφορίζει» στο Red Bull Ring για το GP...