Ο Sebastian Vettel ήταν ο μεγάλος νικητής στο Ουγγρικό GP σε έναν αγώνα γεμάτο αγωνία και με την 46η νίκη του, αύξησε τη διαφορά στη βαθμολογία από τον Lewis Hamilton.
O Γερμανός εκκίνησε από την 1η θέση και παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε με το σύστημα διεύθυνσης, κρατήθηκε μπροστά μέχρι τέλους και πανηγύρισε μια άκρως σημαντική νίκη στο πρωτάθλημα οδηγών. Στην 2η θέση βρέθηκε ο Kimi Raikkonen, με τον Φινλανδό να μην επιτίθεται στον teammate του και να παίζει εξαιρετική άμυνα για το 1-2 της Scuderia. Ουσιαστικά, χάρη στον Kimi, o Vettel δεν απειλήθηκε ποτέ και έφτασε σε μια άνετη νίκη. Στην 3η θέση ολοκλήρωσε ο Valtteri Bottas, o οποίος πήρε το τελευταίο σκαλί του βάθρου από τον Hamilton, o οποίος τήρησε τη συμφωνία που είχαν νωρίτερα στον αγώνα και τερμάτισε 4ος.
Τρομερή ενέργεια από τον διεκδικητή του πρωταθλήματος, καθώς με τη κίνηση ενός πρωταθλητή, έχασε 3 επιπλέον βαθμούς στη μάχη του τίτλου. Ο Verstappen ολοκλήρωσε στην 5η θέση, παλεύοντας μέχρι τέλους.
Best of the rest σήμερα ο Fernando Alonso, ο οποίος ολοκλήρωσε τον αγώνα στην 6η θέση και πήρε το καλύτερο φετινό αποτέλεσμα για την McLaren, η οποία ανέβηκε στην 9η θέση της βαθμολογίας.
Στην εκκίνηση, οι δύο Ferrari πετάχτηκαν φανταστικά και έστριψαν στις θέσεις 1 και 2, με τον Valtteri Bottas να είναι πίσω τους. Ο Hamilton δεν ρίσκαρε καθόλου και έχασε δύο θέσεις από τις Red Bull. Όμως στη στροφή δύο, ο Verstappen έχασε τα φρένα και χτύπησε στο πλάι τον Ricciardo, o οποίος είχε ζημιά στο αριστερό ψυγείο. Αμέσως στην επόμενη στροφή έχασε τον έλεγχο, με τον Palmer να τον αποφεύγει τελευταία στιγμή.
Το μονοθέσιο του Αυστραλού είχε σταματήσει στην άκρη της πίστας και το Safety Car έκανε την εμφάνισή του.
Μεγάλος κερδισμένος από την εκκίνηση ήταν ο Carlos Sainz, o οποίος ανέβηκε στην 6η θέση, μπροστά από τον Alonso, ενώ και ο Perez ήταν στην 8η θέση κερδίζοντας 5 ολόκληρες θέσεις.
Το SC αποχώρησε στο τέλος του 5ου γύρου, με τον Hamilton να επιτίθεται αμέσως στον Verstappen και ο Alonso στον Sainz. Όμως, κανένας δεν κατάφερε να κερδίσει κάποια θέση.
Ο Vettel ξεκίνησε δυναμικά και άνοιξε αμέσως τη διαφορά, ενώ οι αγωνοδίκες έδωσαν ποινή 10s στον Verstappen για την επαφή που είχε με τον Ricciardo.
O ρυθμός των δύο Ferrari ήταν φανταστικός, με τον Bottas στην 3η θέση να χάνει 1s στον γύρο από τον Vettel. Μέχρι τον 12ο γύρο, ο Φινλανδός ήταν περίπου 8s πίσω. Πίσω τίποτα δεν είχε αλλάξει, με κανέναν οδηγό να είναι στο DRS του προπορευόμενου, οπότε οι μάχες ήταν μηδαμινές.
Πλησιάζοντας στον 20ο γύρο, οι ομάδες και οι μηχανικοί ετοίμαζαν τις στρατηγικές για τους οδηγούς τους, μήπως με το undercut μπορούσαν να κερδίσουν κάποια θέση. Η μόνη σίγουρη αλλαγή θα ήταν εκείνη του Verstappen με τον Hamilton, καθώς ο Ολλανδός έχει 10s ποινής.
Τελικά, στον 19ο γύρο, είχαμε το πρώτο προσπέρασμα, με τον Palmer να αφήνει τον Hulkenerg που είχε καλύτερο ρυθμό να τον περάσει για την 11η θέση.
Ο Romain Grosjean ήταν η δεύτερη εγκατάλειψη του αγών. Αρχικά, είχε απώλεια πίεσης σε ελαστικό του, ενώ μετά το pit-stop αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, καθώς ένα μπουλόνι δεν κούμπωσε κανονικά.
Τα προβλήματα για τους πρωτοπόρους φαίνεται πως είχαν ξεκινήσει. Ο Vettel ένιωθε το τιμόνι του να τραβάει προς τα αριστερά, ενώ στην Mercedes είχαν προβλήματα με την ενδοεπικοινωνία.
Ο Stroll ήταν ο πρώτος που μπήκε στα pit στον 30ο γύρο, ενώ στον επόμενο μπήκε ο Valtteri Bottas από την 3η θέση, σε μια προσπάθεια για την Mercedes να κάνει το undercut. Όμως το pit-stop του ήταν αργό, αλλά βγήκε στην 5η θέση. Στον επόμενο γύρο μπήκε και ο Lewis Hamilton και βγήκε λίγο πίσω από τον Bottas.
O Vettel μπήκε στο τέλος του 32ου γύρου και βγήκε μπροστά από τις δύο Mercedes, με τον Raikkonen να κινδυνεύει από πιθανό undercut.Ο Φινλανδός μπήκε πράγματι στον επόμενο γύρο και βγήκε ακριβώς πίσω από τον Vettel και έμεινε στην 2η θέση.
Στη μάχη για την 6η θέση, οι Sainz & Alonso μπήκαν την ίδια στιγμή, αλλά οι μηχανικοί της McLaren δεν κατάφεραν να είναι ταχύτεροι από αυτούς της Toro Rosso. Έτσι, ο Sainz Jr έμεινε μπροστά με τους δύο να δίνουν μεγάλη μάχη.
Στον επόμενο γύρο, ο οδηγός της McLaren βούτηξε στη πρώτη στροφή και δεν κατάφερε να περάσει, αλλά στη στροφή 2 έκανε ένα φανταστικό προσπέρασμα από την εξωτερική και ανέβηκε στην 6η θέση, πανάξια.
Ο Vettel έδειχνε να αντιμετωπίζει κάποιου είδους πρόβλημα και καθυστερούσε τους Raikkonen, Bottas και Hamilton. Τα πράγματα έδειχναν να ανάβουν, με τον Verstappen να μπαίνει τελικά για το pit-stop του στον 42ο γύρο και βγήκε στην 5η θέση.
Στον 46ο γύρο, ο Bottas στη πρώτη στροφή άφησε τον Hamilton να περάσει, με τον Βρετανό να ξεκινά τη καταδίωξη των Ferrari έχοντας διαφορά 3.7s από τον Vettel. O Γερμανός της Scuderia είχε σαφή οδηγία από την ομάδα να μην χρησιμοποιεί τα kerb, πράγμα που του κόστιζε σε χρόνο.
Ο οδηγός της Mercedes μάζεψε αμέσως τη διαφορά και ήταν 1.2s πίσω από τον Raikkonen, αλλά δεν είχε μπει στο DRS. O Bottas είχε μείνει πίσω, ενώ ταχύτερος ήταν ο Verstappen στη 5η θέση και μάζευε τη διαφορά.
Οι 3 πρώτοι έφτασαν τους οδηγούς που ήταν έναν γύρο πίσω, όμως η κατάσταση δεν άλλαξε. Ο Raikkonen χρησιμοποιούσε το DRS του Vettel για να αμυνθεί από τον Hamilton, ο οποίος όμως έπρεπε σε κάποια στιγμή να δώσει την θέση του πίσω στον Bottas.
Η κίνηση δεν βοήθησε καθόλου την έκβαση της μάχης, καθώς οι διαφορές άνοιγαν. Πίσω όμως, ο Verstappen είχε πιάσει τον Bottas με 5 γύρους να απομένουν, έχοντας και πιο φρέσκα ελαστικά. Ο Φινλανδός της Mercedes είχε θέματα με τα ελαστικά του και η διαφορά ήταν λίγο πάνω από το DRS. Όμως, πριν το τέλος του αγώνα, οι di Resta και Hulkenberg εγκατέλειψαν τον αγώνα με 16 μονοθέσια πλέον να συνεχίσουν.
Ο Hamilton δεν κατάφερε να απειλήσει ουσιαστικά τις Ferrari και ο Sebastian Vettel πήρε μια μεγάλη νίκη στην Ουγγαρία, με τον Kimi Raikkonen να ολοκληρώνει το 1-2 για την Scuderia Ferrari. O Lewis Hamilton, τήρησε την αρχική συμφωνία και έδωσε τη τελευταία θέση του βάθρου στον Valtteri Bottas, με τον Verstappen να ολοκληρώνει ακριβώς πίσω και τον Alonso να κάνει τον ταχύτερο γύρο στο τέλος τερματίζοντας στην 6η θέση.
Αποτελέσματα Αγώνα