Η Formula 1 επέστρεψε επιτέλους μετά το καλοκαιρινό της διάλειμμα με το GP Βελγίου και ήρθε η ώρα να δούμε ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι.
Οδηγοί και ομάδες, ξεκούραστοι και ανανεωμένοι πλέον, είναι έτοιμοι για το δεύτερο μισό της σεζόν του 2022. Η επάνοδος στην αγωνιστική δράση ξεκινά από το Grand Prix Βελγίου , στο θρυλικό Spa Francorchamps, αγαπημένη πίστα οδηγών και φιλάθλων, για τον 14ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος. Ο Max Verstappen συνέχισε ακάθεκτος τις υψηλές πτήσεις, κατακτώντας με άνεση την 9η νίκη του για φέτος και 29η συνολικά, ενώ η Ferrari για ένα ακόμα Grand Prix δεν μπόρεσε να ανταγωνιστεί τους Ταύρους. Ας δούμε όμως ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στα δάση των Αρδεννων.
Πριν δείτε όμως την κριτική μας, ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του αγώνα στο Βέλγιο.
Ποιοι μας εντυπωσίασαν
Max Verstappen: Τα λόγια ίσως και να περιττεύουν πλέον για τον πρωταθλητή του 2021, ο οποίος στο Βέλγιο έκανε επίδειξη δύναμης στο υπόλοιπο grid. Στην Ουγγαρία κέρδισε εκκινώντας δέκατος, στο Spa το έκανε από την δέκατη τέταρτη θέση. Ο Ολλανδός επέλεξε το Βέλγικο Grand Prix για να βάλει νέο PU ( όπως και άλλοι 6 οδηγοί) και θα εκκινούσε έτσι κι αλλιώς από το τέλος του grid ( ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, θα εκκινούσε από θέση ανάλογη της επίδοσής του στις κατατακτήριες σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους που πήραν αντίστοιχες ποινές). Από την Παρασκευή, η εικόνα που έδειξε στα FP προμήνυε ότι βρισκόταν σε άλλο επίπεδο, κάτι που αποδείχτηκε περίτρανα το Σάββατο. Κάνοντας μόλις έναν γύρο στο Q3, έσπασε τα χρονόμετρα, όντας 7 δέκατα ταχύτερος από τον δεύτερο Sainz, αν και λόγω των ποινών η pole χρεώθηκε στον Ισπανό. Όλοι περίμεναν πως θα εξελιχθεί ο αγώνας του Ολλανδού την Κυριακή, ο οποίος τελικά ήταν ευκολότερος από όσο ίσως περίμενε και ο πιο αισιόδοξος. Στον πρώτο δύσκολο γύρο, απέφυγε τις κακοτοπιές με τα γύρω μονοθέσια, ανεβαίνοντας μάλιστα 8ος και, μετά και το Safety Car, απλά προσπερνούσε όποιον έβρισκε στο διάβα του. Έτσι στον 18ο γύρο, αφού έκανε και το πρώτο του pitstop, προσπέρασε εμφατικά τον Carlos Sainz για την πρωτοπορία στην ευθεία Kemmel, χωρίς να κοιτάξει έκτοτε πίσω. Σχεδόν 22 δευτερόλεπτα ήταν η διαφορά του από τον 2ο Sergio Perez στον τερματισμό, έχοντας γράψει μάλιστα και τον ταχύτερο γύρο. Μια μεγαλειώδης εμφάνιση στην αγαπημένη του πίστα για τον Verstappen, ο οποίος πλέον έχει 93 βαθμούς διαφορά στο πρωτάθλημα οδηγών και είναι πανέτοιμος να κατακτήσει τον δεύτερό του τίτλο.
Alpine: Εξαιρετικό Σαββατοκύριακο για την Γαλλική ομάδα, η οποία είχε την πιο δυνατή της εμφάνιση για φέτος στο Βέλγιο. Είναι σαφές πως εδώ και λίγους αγώνες η Alpine είναι καθαρά η τέταρτη δύναμη στο πρωτάθλημα και αυτό συνεχίστηκε και στο Spa. Η πίστα σίγουρα ταιριάζει στην A522 κάτι που φάνηκε ήδη από τα FP της Παρασκευής. Με τον Ocon ωστόσο να παίρνει ποινές για νέο PU, το έργο της ομάδας θα ήταν δυσκολότερο. Οι κατατακτήριες κύλησαν ιδανικά, με τον Fernando Alonso να γράφει τον 5ο ταχύτερο χρόνο ( κάτι που μεταφράστηκε στην 3η θέση στο grid με τις ποινές των Verstappen-Leclerc), αλλά το πιο σημαντικό από αυτή την επίδοση είναι ότι η Alpine στον έναν γύρο ήταν ανώτερη της Mercedes. Την Κυριακή ο Alonso είχε μια εξαιρετική εκκίνηση, στρίβοντας 2ος στη La Source. Δυστυχώς γι αυτόν, ενεπλάκη σε σύγκρουση με τον Lewis Hamilton στα φρένα για την Les Combes, με τον Βρετανό να κλείνει πολύ τον Ισπανό, κάτι που επέφερε επαφή του πίσω δεξιού με τον εμπρός αριστερό τροχό μεταξύ Hamilton και Alonso αντίστοιχα. Ο Hamitlon εγκατέλειψε, οι κριτές έκριναν το συμβάν ως αγωνιστικό ( και ο 7ακις πρωταθλητής πήρε την ευθύνη πάνω του), ωστόσο ο Alonso ήταν ιδιαίτερα «θερμός» στο team radio. Παρά το ότι συνέχισε με λαβωμένο μονοθέσιο, ο ρυθμός του ήταν εκπληκτικός, καθώς βρισκόταν σχεδόν συνέχεια στους πρώτους 6, τερματίζοντας τελικά 5ος ( μετά και την νέα ευρηματική στρατηγική της Ferrari που θα αναφέρουμε παρακάτω). Σε αντίστοιχο επίπεδο ήταν και ο Ocon, ο οποίος έδειξε εκπληκτική ταχύτητα στο Spa, εκτελώντας πολλά προσπεράσματα, σε δύο περιπτώσεις μάλιστα δύο μονοθέσια ταυτόχρονα ( με το προσπέρασμα επί των Gasly και Vettel στην Kemmel να ξυπνάει μνήμες Schumacher-Hakkinen-Zonda).Τελικά τερμάτισε 7ος, συμπληρώνοντας ένα υπέροχο απόγευμα για την Alpine, η οποία πλέον βρίσκεται 20 βαθμούς μπροστά από την McLaren, στη μάχη για την τέταρτη θέση.
Sebastian Vettel: Πλέον έχουμε ξεκινήσει να μετράμε αντίστροφα για τον Γερμανό πολυπρωταθλητή στην F1, καθώς στο τέλος της σεζόν, κρεμάει τα γάντια του. Πράγμα ιδιαίτερα στενάχωρο για πολλούς φίλους της F1, ιδίως αν αναλογιστούμε ότι θα χάσουμε κι άλλες εμφανίσεις όπως αυτή στο Spa. H Aston Martin έχει παρουσιάσει ένα κακό μονοθέσιο φέτος και προσπαθεί μέσω των αναβαθμίσεων της να το κάνει όσο πιο ανταγωνιστικό γίνεται. Το 100% αυτών των αναβαθμίσεων δείχνει να εκμεταλλεύεται ο Vettel, ο οποίος στα Grand Prix αποδίδει πολύ καλύτερα από όσο του επιτρέπει το μονοθέσιο. Η AMR22 υστερεί αισθητά στον έναν γύρο, με τον Vettel να μένει συχνά εκτός Q2, στους αγώνες όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά και αυτό φάνηκε στο Βέλγιο. Σαφώς ευνοημένος από τις ποινές των υπολοίπων, ο Seb εκκίνησε από την 10η θέση και αυτή ήταν μια καλή ευκαιρία για βαθμούς. Πράγμα το οποίο και έγινε, αφού ο Γερμανός κατάφερε να τερματίσει στην 8η θέση, ύστερα από έναν εκπληκτικό αγώνα. Αν και στον πρώτο γύρο ώθησε εκτός στην Le Combes τον Stroll, αυτό ήταν και το μόνο «λάθος» σε έναν κατα τα άλλα αλάνθαστο αγώνα, στον οποίο έδωσε και πολλές μάχες. Ο ρυθμός του ήταν εξαιρετικός, ενώ για μεγάλο μέρος του αγώνα βρισκόταν στην 6η και 5η θέση, φτάνοντας μέχρι και την 4η. Η όχι και τόσο καλή στρατηγική της Aston Martin περιόρισε τις προσπάθειές του, καθώς με ένα δεύτερο πιτστοπ αργά στον αγώνα, έχασε αρκετό έδαφος, ωστόσο και η 8η θέση είναι ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα. Πλέον η Aston Martin έφτασε τους 24 βαθμούς και έχει μπει για τα καλά στο κυνήγι της 7ης θέσης στο πρωτάθλημα κατασκευαστών
Alexander Albon: Στη λίστα με όσους μας εντυπωσίασαν θα μπορούσαμε να βάλουμε εναλλακτικά τους Pierre Gasly και George Russell, δεν θα μπορούσαμε όμως με τίποτα να παραλείψουμε τον Alexander Albon. Στην επάνοδό του στην F1 με τα χρώματα της Williams, ο Ταϋλανδός μας έχει εκπλήξει πολύ ευχάριστα σε αρκετές περιπτώσεις και το Grand Prix Βελγίου είναι μία από αυτές. Είναι ξεκάθαρο πως ο Albon οδηγεί το χειρότερο μονοθέσιο στο grid, αυτό όμως δεν τον εμποδίζει να παίρνει τα μέγιστα όταν του παρουσιάζεται μια ευκαιρία. Αυτό έκανε και στο Spa, μια πίστα η οποία ταίριαζε πολύ καλά στην FW44 και έτσι είδαμε από την Παρασκευή τον Albon να είναι συνεχώς μέσα στη δεκάδα. Το Σάββατο κατάφερε με μια εκπληκτική εμφάνιση να περάσει στο Q3, νικώντας στα ίσα τον ανταγωνισμό, για τη δεύτερη μόλις παρουσία στην τελική φάση των κατατακτηρίων της ιστορικής ομάδας για φέτος ( και έτσι και οι 20 οδηγοί έχουν καταφέρει να περάσουν έστω μια φορά στο Q3 το 2022). Οι ποινές των υπολοίπων, τον έφεραν στην 6η θέση του grid για την Κυριακή. Η εκκίνησή του δεν ήταν καλή, όμως ο Albon έδειξε τρομερή ταχύτητα, με ένα μονοθέσιο το οποίο καταφέναστα ήταν συνολικά αργότερο από τα υπόλοιπα. Εκμεταλλευόμενος την πολύ υψηλή ταχύτητα της Williams, κατόρθωνε να αμύνεται στις επιθέσεις των υπολοίπων, κατακτώντας τελικά την 10η θέση και έναν πανάξιο βαθμό για τον ίδιο και την ομάδα του. Ελπίζουμε να δούμε κι άλλες τέτοιες εμφανίσεις στο μέλλον, καθώς είναι πάντα εντυπωσιακό το να βλέπει κανείς οδηγούς να αποδίδουν πολύ παραπάνω από αυτό που τους επιτρέπει θεωρητικά το μονοθέσιό τους.
Ποιοι δεν μας εντυπωσίασαν
Ferrari: Η σεζόν για τους κόκκινους ξεκίνησε ιδανικά και όλοι πίστευαν πως επιτέλους ήρθε η ώρα να σπάσει η κακοδαιμονία φέτος. Δυστυχώς, για τους απανταχού φίλους των tifosi, η σεζόν έχει αποδειχτεί ως τώρα μια από τα ίδια ( στην καλύτερη). Οδηγικά λάθη, ασυνεννοησίες, τραγικά λάθη στρατηγικής και κακές επιλογές setup είναι μόνο λίγα από όσα συνθέτουν την φετινή χρονιά της Ferrari. Πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα, ο Mattia Binotto εμφανιζόταν αισιόδοξος για το δεύτερο μισό της σεζόν, στο Spa όμως η Ferrari πρέπει να είναι ευχαριστημένη και μόνο που κατέκτησε την τρίτη θέση στο βάθρο τελικά. Με τον Leclerc ουσιαστικά εκτός μάχης λόγω ποινών, όλο το βάρος έπεσε στον Sainz. Ο Ισπανός έκανε τη δουλεία του το Σάββατο, γράφοντας τον δεύτερο χρόνο στις κατατακτήριες και άρα κατακτώντας την pole (9η φέτος για την Scuderia). Στον αγώνα όμως τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καθόλου καλά. Από πολύ νωρίς φάνηκε πως η F1-75 δεν είχε την ταχύτητα να ανταγωνιστεί την RB18, με τον Sainz να έχει έντονο graining στη μέση γόμα και τον Leclerc να έχει δεχτεί σοβαρή καθυστέρηση από αναγκαστικό pitstop στον 2ο γύρο λόγω μιας ζελατίνας που υπερθέρμαινε το εμπρός δεξί φρένο του ( αν και αυτό έγινε υπό καθεστώς Safety Car). Οι δύο Red Bull βρισκόταν σε άλλο αγώνα, με τον Sainz να πέφτει μέχρι τη μέση του αγώνα από την πρώτη στην τρίτη θέση ( μη δίνοντας καν μάχη με τα μπλε μονοθέσια στην Kemmel ). Τόσο ο Ισπανός, όσο και ο Leclerc είχαν πρόβλημα με τα ελαστικά τους, με τον μεν Sainz για τους τελευταίους 15 γύρους να απειλείται σοβαρά από τον Russell για την 3η θέση και τον Μονεγάσκο να μην έχει σε καμία περίπτωση τον ρυθμό να πλησιάσει τους τέσσερις πρώτους από την 5η θέση. Κερασάκι στην τούρτα, η απώλεια της 5ης θέσης στον τελευταίο γύρο, με την Ferrari να φωνάζει τον Leclerc για πιτστοπ ( με στόχο τον βαθμό του ταχύτερου γύρου), αλλά αντ αυτού βγήκε πίσω από τον Alonso, δεν έκανε ταχύτερο γύρο και δέχτηκε και 5 δευτερόλεπτα ποινής για speeding στο pitlane. Μοναδική παρηγοριά το βάθρο του Sainz και πλέον το στοίχημα είναι η σεζόν να τελειώσει αξιοπρεπώς, καθώς πρακτικά και τα δύο πρωταθλήματα έχουν χαθεί.
Mercedes: Μετά την Ουγγαρία, αλλά και την έλευση της νέας τεχνικής ντιρεκτίβας που αφορά τα πατώματα στο Βέλγιο, όλοι περιμέναμε την Mercedes να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Αντ’ αυτού είδαμε τις W13 να είναι σχεδόν 2 δευτερόλεπτα αργότερες από τον Max Verstappen στο Q3. Ήδη από την Παρασκευή η εικόνα δεν ήταν ενθαρρυντική, με τους οδηγούς να δηλώνουν πως νιώθουν αργοί στις ευθείες, να μην μπορούν να ζεστάνουν ικανοποιητικά τα ελαστικά τους και να υπολείπονται πρόσφυσης. Όλα αυτά, όπως ήδη αναφέρθηκε, συνετέλεσαν ώστε η Γερμανική ομάδα να έχει ένα πολύ κακό Q3, χάνοντας στα ίσα από την Alpine, με τον Toto Wolff να παραδέχεται πως δεν έχει ιδιαίτερα πολλές ελπίδες για την Κυριακή. Το κακό Σαββατοκύριακο συνεχίστηκε την επόμενη μέρα, με τον Lewis Hamilton να εγκαταλείπει στον πρώτο γύρο ύστερα από την επαφή με τον Alonso, αφήνοντας μόνο του George Russell να υπερασπίστεί τα χρώματα της ομάδας. Ο μικρός Βρετανός οδήγησε έναν εκπληκτικό αγώνα ωστόσο, με την εικόνα του να μην έχει καμία σχέση με τις δύο προηγούμενες μέρες, τερματίζοντας τελικά στην 4η θέση, ενώ το πιο σημαντικό είναι ότι πάλεψε για τον βάθρο με τον Carlos Sainz. Πλέον το πρωτάθλημα έχει ολοκληρωθεί για την Mercedes, η οποία σκέφτεται σοβαρά να επικεντρωθεί πλήρως στο μονοθέσιο της επόμενης σεζόν, καθώς η W13 είναι εντελώς απρόβλεπτη στη συμπεριφορά της και η ομάδα δηλώνει αδυναμία στο να καταλάβει τις ακριβώς φταίει κάθε φορά. Τα όνειρα για νίκη τη φετινή σεζόν παραμένουν, ωστόσο με την Red Bull και τον Max σε τέτοια φόρμα, το εν λόγω εγχείρημα είναι ιδιαιτέρως δύσκολο.
McLaren: Στον απόηχο των γεγονότων του τελευταίου μήνα, με την αποχώρηση του Daniel Ricciardo από την ομάδα και την διαφαινόμενη έλευση του Oscar Piastri, η βρετανική ομάδα προσπαθεί να βελτιώσει την εικόνα σε ένα δύσκολο 2022 ως τώρα, με την ελπίδα να καταφέρει να κερδίσει την Alpine για την 4η θέση. Στο Βέλγιο κάτι τέτοιο δεν συνέβη, καθώς η εικόνα της McLaren ήταν αποκαρδιωτική. Το μονοθέσιο, τόσο στα χέρια του Norris, όσο και σε αυτά του Ricciardo, δεν είχε επ ουδενί τον ρυθμό να διεκδικήσει βαθμούς. Ήδη από την Παρασκευή και τις κατακακτήριες φάνηκε πως το Grand Prix θα είναι δύσκολο για την ομάδα του Zak Brown, ωστόσο η πραγματικότητα ήταν ακόμα χειρότερη. Το αυτοκίνητο υστερούσε σε ταχύτητα, με τους οδηγούς να δέχονται προσπεράσματα χωρίς να μπορούν να κάνουν κάτι, ενώ υπήρχαν πολλά θέματα και με τα ελαστικά και για τους δύο οδηγούς. Την ώρα που Alpine πάλευε για τις θέσεις εντός δεκάδας, κατακτώντας την 5η και 7η( 16 βαθμούς δηλαδή), η McLaren έδινε μάχη εκτός δεκάδας με τις Haas, τον Stroll και τον Zhou. Η 12η και 15η θέση στον τερματισμό, σχεδόν έναν γύρο πίσω από τον νικητή δεν είναι διόλου κολακευτική και δημιουργεί σίγουρα μεγάλο προβληματισμό, καθώς όχι μόνο η ομάδα δεν ανέβηκε επίπεδο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, αλλά, αντιθέτως, δείχνει να έχει παραμείνει στο midfield, χάνοντας όμως και την 4η θέση από την Alpine. Θα καταφέρει άραγε να ανατρέψει την κατάσταση στα εναπομείναντα 8 Grand Prix η το 2022 θα περάσει στην ιστορία ως ακόμα μια αποτυχημένη σεζόν για την ιστορική ομάδα;
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord
Haas: Βήματα πίσω συνεχίζει να κάνει η αμερικανική ομάδα, αν και φέτος παρουσίασε ένα πολύ καλό μονοθέσιο και ξεκίνησε πολύ δυνατά τη σεζόν. Παρά το μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων στην Ουγγαρία, το οποίο είχε και ο Mick Scumacher στο Βέλγιο ( ο οποίος είχε και ποινές για PU και εκκίνησε από την 20η θέση), η VF-22 παρουσιάστηκε μη ανταγωνιστική. Σε κανένα σημείο του Σαββατοκύριακου δεν φάνηκε πως η ομάδα έχει κάποια ελπίδα για κάτι καλό, με τους οδηγούς να τονίζουν αρκετές φορές πως το Spa Francorchamps δεν ταιριάζει καθόλου στο μονοθέσιό τους. Ο αγώνας μπορούμε να πούμε πως κύλησε βασαντιστικά για την Haas, η οποία στερούνταν τελικής ταχύτητας και είχε αργό ρυθμό, μην μπορώντας ποτέ να απειλήσει για κάποια θέση στη βαθμολογούμενη δεκάδα. Οι δύο οδηγοί βρισκόταν σχεδόν σε όλο τον αγώνα στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης και μοιραία τερμάτισαν στην 16η και 17η θέση, μπροστά μόνο από τον Nicholas Latifi και έναν γύρο πίσω από τον Max Verstappen. Έτσι μετά το Βέλγιο η Haas είδε την διαφορά της από τις AlphaTauri και Aston Martin που βαθμολογήθηκαν να μειώνεται αισθητά και πλέον η 7η θέση στο πρωτάθλημα μόνο ασφαλής δεν είναι. Παρά το πολύ καλό ξεκίνημα στη σεζόν και τους επίσης πολύ καλούς αγώνες σε Silverstone και Red Bull Ring, η Haas δείχνει πολύ συχνά να μην μπορεί να εκμεταλλευτεί τις αρετές του μονοθεσίου της και να έχει αρκετούς κακους αγώνες φέτος.Σίγουρα στο Zandvoort η ομάδα του Gene Haas θα προσπαθήσει να αντιστρέψει την εικόνα και να πάρει βαθμούς στην μεγάλη μάχη που δίνει πλέον για την 7η θέση στους κατασκευαστές.