Η ανατροπή άνω των 100 βαθμών του Verstappen απέναντι στο Leclerc στο πρωτάθλημα

Η έξοδος που είχε ο Charles Leclerc στο GP Γαλλίας αύξησε ακόμα περισσότερο το προβάδισμα του Max Verstappen στο Πρωτάθλημα οδηγών, με τον Ολλανδό να είναι φανερά κερδισμένος μέχρι τώρα στη διάρκεια της σεζόν.

Ο Charles Leclerc εγκατέλειψε για τρίτη φορά στη σεζόν του 2022 στη Formula 1 από την πρωτοπορία αγώνα και έκανε ευκολότερο το έργο του Max Verstappen στο GP Γαλλίας. Ο Ολλανδός πέτυχε την 7η νίκη σε 12 φετινούς αγώνες και προηγείται, πλέον, με 63 πόντους στο Πρωτάθλημα οδηγών. Ο Leclerc βρισκόταν μπροστά από το Verstappen κατά 46 πόντους μετά το τέλος του 3ου αγώνα της χρονιάς, το GP Αυστραλίας. Εννέα αγώνες αργότερα, λοιπόν, ο οδηγός της Red Bull Racing κέρδισε 109 πόντους απέναντι στο Μονεγάσκο της Ferrari.

Οι βαθμολογικές απώλειες για τον Charles Leclerc είναι αρκετά μεγάλες, μετά το GP Αυστραλίας. Έκτοτε, μόλις δύο από τους αγώνες κύλησαν φυσιολογικά για τον ίδιο, έχοντας μία νίκη (GP Αυστρίας) και μία δεύτερη θέση (GP Μαϊάμι). Οι λόγοι απώλειας πόντων χωρίζονται σε τρεις άξονες.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Γαλλίας.

Αρχικά, ίσως ο μικρότερος, αλλά και πάλι σημαντικός παράγοντας, είναι τα οδηγικά λάθη του οδηγού της Ferrari. Στο GP Εμίλια-Ρομάνια ο Leclerc είχε μία έξοδο, η οποία τον έριξε από την 3η στην 6η θέση, κάτι. Το δεύτερο περιστατικό ήταν στον τελευταίο αγώνα, το GP Γαλλίας. Εδώ δεν είναι σίγουρο το τελικό αποτέλεσμα, οπότε υπάρχουν δύο ενδεχόμενα, να τερμάτιζε ο Leclerc δεύτερος ή πρώτος. Όπως φαίνεται και στο σχετικό πίνακα, σε αυτόν τον τομέα ο Μονεγάσκος έχει χάσει 25 ή 32 πόντους και η σύγκριση με το Verstappen κυμαίνεται από το +25 μέχρι το +39.

No description available.

Δεύτερος παράγοντας είναι η αξιοπιστία, κάτι που είναι σύνηθες στη Formula 1. Ο Charles Leclerc είχε μηχανικά προβλήματα που τον ώθησαν σε εγκατάλειψη στα GP Ισπανίας και Αζερμπαϊτζάν από την πρώτη θέση. Ως συνέπεια αυτών, επίσης, στερήθηκε ενός καλού αποτελέσματος στο GP Καναδά, καθώς αναγκάστηκε να εκκινήσει από την τελευταία θέση. Στην Ισπανία η νίκη ήταν σχεδόν βέβαιο ενδεχόμενο, ενώ το GP Αζερμπαϊτζάν έχει, εκ νέου, δύο ενδεχόμενα (πρώτη ή δεύτερη θέση). Τέλος, στο GP Καναδά η Ferrari στα χέρια του Leclerc είχε τη δυναμική να βρεθεί σε μία από τις 3 πρώτες θέσεις. Χωρίς τα παραπάνω προβλήματα, ο οδηγός της Scuderia θα μπορούσε να έχει από 48 μέχρι και 65 πόντους παραπάνω. Η αντίστοιχη σύγκριση με το Verstappen κυμαίνεται από το +55 μέχρι το +86.

No description available.

Τελευταίος παράγοντας απώλειας πόντων για το Leclerc, ίσως ο πιο αδικαιολόγητος, είναι τα λάθη στρατηγικής της Ferrari. Στο GP Μονακό, ο Μονεγάσκος βρισκόταν στην πρώτη θέση και, μετά τους λάθος χειρισμούς της ιταλικής ομάδας, έπεσε στην 4η, ενώ ο Verstappen ανέβηκε μία θέση (3η). Επίσης, στο GP Μ. Βρετανίας για άλλη μία φορά ο Leclerc έπεσε στην 4η θέση από την κορυφή, χωρίς να εμπλέκεται ο Verstappen. Στο σύνολο, οι βαθμολογικές απώλειες του Leclerc από τη στρατηγική ανέρχονται στους 26 πόντους και, συγκριτικά με το Verstappen, θα βρισκόταν στο +29.

No description available.

Συνοψίζοντας τα παραπάνω, αναλόγως με την κατάληξη των αποτελεσμάτων στα GP Αζερμπαϊτζάν, Καναδά και Γαλλίας, ο Charles Leclerc θα μπορούσε να έχει από 99 μέχρι 123 πόντους παραπάνω. Θα βρισκόταν δηλαδή, στους 269 και μπορούσε να «εκτοξευθεί» μέχρι τους 293. Για να είμαστε δίκαιοι, βέβαια, οφείλουμε να υπολογίσουμε και τις απώλειες από τις δύο αρχικές εγκαταλείψεις του Verstappen. Στο GP Μπαχρέιν μπορεί να γίνει διαχωρισμός δύο ενδεχομένων (πρώτη ή δεύτερη θέση), ενώ στο GP Αυστραλίας, η 2η θέση για τον Ολλανδό ήταν «μονόδρομος». Επομένως, ο Verstappen έχασε από 36 μέχρι 43 πόντους. Μαζί με τα «σταθερά» +3 του Μονακό και +7 της Ισπανίας, θα μπορούσε να έχει, ιδανικά, από 259 μέχρι 266 στο Πρωτάθλημα οδηγών.

No description available.

Τα παραπάνω σενάρια είναι, βέβαια, υποθετικά και μπορούν να μπουν και άλλοι παράγοντες στην εν λόγω εξίσωση. Για παράδειγμα, είναι πιθανό μέχρι και να κέρδιζε ο Max Verstappen στο GP Μ. Βρετανίας, οπότε η ζυγαριά θα «έγερνε» λίγο περισσότερο υπέρ του Ολλανδού. Το μόνο σίγουρο είναι πως ο Charles Leclerc έχει απολέσει πολλούς περισσότερους πόντους από τον οδηγό της Red Bull Racing και θα μπορούσε να ελέγχει αυτός τη μοίρα του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1 αυτή τη στιγμή.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Το πιο αξιοσημείωτο στατιστικό είναι πως αν ο Max Verstappen τερματίσει δεύτερος στους επόμενους 9 από τους 10 αγώνες, θα διατηρηθεί στην πρωτοπορία της βαθμολογίας, έστω και με ισοβαθμία με το Leclerc, χωρίς να υπολογιστούν οι πόντοι από τους ταχύτερους γύρους, αλλά και τους αγώνες Sprint.

Δείτε το GP Ιταλίας για το ελληνικό πρωτάθλημα Formula G.

Related Articles

F1: Εγκρίθηκαν οι αεροδυναμικές αλλαγές του 2023

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε τις αλλαγές στην F1 , τόσο για το 2022 όσο και για το 2023, στους τεχνικούς κανονισμούς, ώστε...

F1: Η FIA ενέκρινε τους κανονισμούς κινητήρων του 2026

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί σχετικά με τις μονάδες ισχύος που θα εφαρμοστούν στη F1 από το 2026 εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού...

O Ricciardo θέλει αποζημίωση για να φύγει από τη McLaren

Ο Daniel Ricciardo προσπαθεί να διεκδικήσει χρηματική αποζημίωση για να αποχωρήσει πρόωρα από τη McLaren, καθώς έχει συμβόλαιο με τη βρετανική ομάδα. Η McLaren απέκτησε...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

F1: Εγκρίθηκαν οι αεροδυναμικές αλλαγές του 2023

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε τις αλλαγές στην F1 , τόσο για το 2022 όσο και για το 2023, στους τεχνικούς κανονισμούς, ώστε...

F1: Η FIA ενέκρινε τους κανονισμούς κινητήρων του 2026

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί σχετικά με τις μονάδες ισχύος που θα εφαρμοστούν στη F1 από το 2026 εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού...

O Ricciardo θέλει αποζημίωση για να φύγει από τη McLaren

Ο Daniel Ricciardo προσπαθεί να διεκδικήσει χρηματική αποζημίωση για να αποχωρήσει πρόωρα από τη McLaren, καθώς έχει συμβόλαιο με τη βρετανική ομάδα. Η McLaren απέκτησε...

Πως ο Vettel έστρεψε τη Ferrari εναντίων του

Ο πρώην υπεύθυνος τύπου της Ferrari, Alberto Antonini, εξήγησε το πως ο Sebastian Vettel όταν ήταν οδηγός της, κατάφερε με τις συνήθειές του να...

H Aston Martin θέλει να ανέβει επίπεδο το 2023

Με μια απογοητευτική σεζόν να μην παίρνει διαφορετική εξέλιξη προς το καλύτερο, στην Aston Martin έχουν ήδη επικεντρωθεί στο 2023 με στόχο να επιστρέψουν...