spot_img

Ο Vettel, η Ferrari και η ευκαιρία εξιλέωσης

Ο Sebastian Vettel είχε μια τραγική τελευταία σεζόν με την Ferrari και το 2020 για ένα νέο ξεκίνημα εξιλέωσης με την Aston Martin.

Η καριέρα του Γερμανού ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς. Μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερε να έχει 4 Πρωταθλήματα και το 2015 βρέθηκε στην Ferrari. Αρκετοί τον χαρακτήρισαν ως τον διάδοχο του Michael Schumacher, με το timing του να είναι ιδανικό, ηλικιακά και περιστασιακά.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 1 Φεβρουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Όμως, ο κύκλος του εξελίχθηκε με έναν παράξενο τρόπο που έληξε άδοξα. Το 2019 είδε τον νεαρό και άκρως ταλαντούχο Charles Leclerc να τον εκθρονίζει από το νούμερο ένα στάτους μέσα στην ομάδα. Τόσο αγωνιστικά αλλά και εξωαγωνιστικά, ο Μονεγάσκος τον κέρδισε και τον οδήγησε εκτός Ferrari. Το κλίμα όμως χάλασε πολύ νωρίτερα για τον Γερμανό.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” #36 με όλες τις τελευταίες εξελίξεις της F1.

Το 2018, είχε ένα μονοθέσιο με το οποίο μπορούσε να διεκδικήσει το Πρωτάθλημα. Όμως τα λάθη του και ο συνδυασμός Lewis Hamilton & Mercedes στέρησαν από την Ferrari τον πρώτο της Τίτλο από το 2007.

Μετά την εγκατάλειψη στη Γερμανία, οι σχέσεις του με το εργοστάσιο χάλασαν. Έχασε την εμπιστοσύνη των μηχανικών και όλου του management. Παράλληλα, χάλασε τις σχέσεις του με τον τότε επικεφαλής της Ferrari, Maurizio Arrivabene, και μέχρι να απομακρυνθεί ο Ιταλός στο τέλος εκείνου του έτους.

Μετά από ένα κακό 2019, ο Vettel μπήκε στο 2020 γνωρίζοντας πως δεν θα συνεχίσει με την ομάδα που ονειρευόταν από μικρός να κατακτήσει το Πρωτάθλημα. Η γλώσσα του σώματός του έδειχνε όλη του τη διάθεση. Το όνειρο του καταστράφηκε και ο ίδιος μάλιστα παραδέχθηκε πως σκέφτηκε το ενδεχόμενο να σταματήσει. Οι επιπτώσεις φάνηκαν και εντός πίστας, με τον ίδιο να πραγματοποιεί τη χειρότερη σεζόν στην καριέρα του.

Διαβάστε επίσης: Πάρε μέρος στο Ελληνικό Πρωτάθλημα F1

Όμως γιατί έγινε αυτό;

Η Ferrari γνωρίζουμε πως πάντα μεταχειριζόταν διαφορετικά τους οδηγούς της. Είτε μιλάμε για την εποχή Vettel, είτε για την εποχή Alonso, είτε και αυτή του Schumacher. Στηριζόταν σε έναν οδηγό και είχε τον δεύτερο για υποστηρικτικό. Με τον Vettel στο 2020 είχε την ίδια αντιμετώπιση ως ένας νούμερο δύο οδηγός, ο οποίος αποχωρεί στο τέλος της χρονιάς.

Από τις αρχές έμεινε εκτός των τεχνικών briefing στο εργοστάσιο, μη μπορώντας να δώσει την δική του οπτική σχετικά με την εξέλιξη. Η ομάδα στηρίχτηκε εξολοκλήρου στον Leclerc, τόσο στο στήσιμο αλλά και στην εξέλιξη. Στη πλειοψηφία των αγώνων ο Vettel απορούσε για τις διαφορές των δύο μονοθεσίων. Ήταν εμφανές το γεγονός πως έχουν διαφορικό στήσιμο, με τον έναν οδηγό να έχει περισσότερα εργαλεία να δουλέψει το μονοθέσιο. Ένα μονοθέσιο το οποίο έπρεπε να δαμάσεις και να εργαστείς με συγκεκριμένο τρόπο. Είναι άκρως σημαντικό ένας οδηγός να εμπιστεύεται στο μέγιστο το μονοθέσιο του και σε καμία περίπτωση δεν το είδαμε αυτό από τον Γερμανό.

Η αγωνιστική πτώση του Vettel ήρθε επίσης από επιλογή του. Σχεδιάζοντας την επόμενη ημέρα, δεν είχε να προσφέρει κάτι στην Ferrari σε μια χαμένη χρονιά. Δεν ήταν σε θέση να προσπαθήσει για κάτι το οποίο για τον ίδιο δεν άξιζε να παλέψει. Το κίνητρο δεν υπήρχε μπροστά του, ήταν ένα ξένο σώμα μέσα στην ομάδα που θαύμαζε από παιδί. Σε συνδυασμό με την μικρή στήριξη της ομάδας σε οποιοδήποτε τεχνικό θέμα, έφερε αυτή την κάκιστη σεζόν. Η ευθύνη μοιράζεται, όμως η ψυχολογία ενός οδηγού παίζει τεράστιο ρόλο στην απόδοσή του.

Μέχρι το τέλος της σεζόν, βλέπαμε έναν Vettel που ανυπομονούσε να φύγει. Να φύγει από την ομάδα που αγάπησε και αγαπά ακόμα, αλλά δεν κατάφεραν να ταιριάξουν ποτέ.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Το 2021 έχει την ευκαιρία να αποδείξει πως δεν είναι καμένο χαρτί. Μπορεί να αποδείξει πως είναι ένας 4-φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής που είναι εδώ για να πετύχει. Στην AMR πρέπει να γίνει ο ηγέτης, αλλά γνωρίζει πως δίπλα του έχει τον Lance Stroll και ένα πολύ δύσκολο πρότζεκτ. Η σεζόν αυτή είναι μια τεράστια ευκαιρία να χτίσει τις βάσεις για το 2022 και τους νέους Τεχνικούς Κανονισμούς.

Ο μπαμπάς Stroll μπορεί να έχει αγοράσει μία ομάδα και να έχει τον γιο του για οδηγό. Όμως, ο γιος του έχει αποδείξει πως αξίζει να είναι στην F1 και δίπλα του έφερε έναν 4-φορές Πρωταθλητή, όχι έναν δεύτερο. Οι βλέψεις του είναι μακροπρόθεσμες και θέλει όσο τίποτα να κατακτήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Όλη η προσέγγισή του μέχρι στιγμής έχει αποδώσει καρπούς, είτε αγωνιστικά με αμφιλεγόμενο σχεδιασμό μονοθεσίου, είτε εξωαγωνιστικά.

Το ταξίδι εξιλέωσης του Vettel μετά την Ferrari είναι μεγάλο, αλλά έχει πλέον όλα όσα θέλει για να το κάνει. Το μόνο σίγουρο είναι πως την αγωνιστική σεζόν του 2021 τη περιμένουμε με αγωνία.

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Μην χάσετε την Τρίτη 2/1 στις 18:00μμ την εκπομπή “Slipstream” #37, με όλες τις τελευταίες εξελίξεις της F1.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles