spot_img

Οι «καταδικασμένοι» Hamilton και Leclerc

Το παρελθόν τεχνικών παραβάσεων δεν αφήνει κανένα περιθώριο στην περίπτωση των Lewis Hamilton και Charles Leclerc στο GP ΗΠΑ.

Το Grand Prix ΗΠΑ της Formula 1 για το 2023 είχε έντονο παρασκηνιακό ενδιαφέρον. Μετά το τέλος του αγώνα, τα μονοθέσια των Lewis Hamilton και Charles Leclerc βρέθηκαν εκτός ορίων των τεχνικών κανονισμών.

Οι αγωνοδίκες δεν χαρίστηκαν στους δύο οδηγούς, ούτε στα αποτελέσματά τους (2ος ο Hamilton, 6ος ο Leclerc) και τους απέκλεισαν από τα αποτελέσματα. Αυτό είχε σοβαρές επιπτώσεις στην έκβαση του τριημέρου και ειδικά στη βαθμολογία οδηγών και κατασκευαστών.

Τι συνέβη ακριβώς με τα μονοθέσια των Mercedes και Ferrari; O τεχνικός έφορος της FIAJo Bauer, εντόπισε παραβίαση του άρθρου 3.5.9 (e) των τεχνικών κανονισμών, που αφορούν την υποχρεωτική σανίδα του πατώματος των μονοθεσίων. Σύμφωνα με το γράμμα του νόμου, στον τεχνικό έλεγχο μετά τον αγώνα, αυτή δεν πρέπει να μετρηθεί κάτω από τα 9mm. Όμως τόσο στη W14 E Performance του Βρετανού, όσο και στην SF-23 του Μονεγάσκου, είχαν υπέρβαση του ορίου φθοράς.

Μην χάσετε απόψε στις 21:30 την εκπομπή Slipstream για τη Formula 1 με την ανάλυση του GP ΗΠΑ. Βρείτε το link πατώντας εδώ. 

Το πρόβλημα ελέγχων της FIA

Στο Grand Prix ΗΠΑ εκτέθηκε σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό ο τρόπος με τον οποίο η FIA αστυνομεύει τη νομιμότητα των μονοθεσίων. Καταρχάς, όσον αφορά τη φθορά της σανίδας, ελέγχθηκαν μόλις 4 από τα 17 μονοθέσια που τερμάτισαν. Αυτό δημιουργεί ερωτηματικά για το αν όλα όσα δεν πέρασαν τους ελέγχους ήταν εντός ορίων των κανονισμών.

Δεύτερον, στα τριήμερα με Αγώνες Σπριντ, οι ομάδες έχουν ελάχιστο χρόνο στη διάθεσή τους ώστε να στήσουν τα μονοθέσιά τους. Μετά τη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών διάρκειας 60 μόλις λεπτών, τα μονοθέσια μπαίνουν υπό καθεστώς parc-ferme. Αυτό σημαίνει πως δεν μπορεί να γίνει καμία αλλαγή στο set-up τους μέχρι την Κυριακή.

Το Circuit of the Americas είναι μια πίστα που διαχρονικά δυσκολεύει πολύ ομάδες και οδηγούς λόγω των αναπηδήσεών της. Δεν αποκλείεται το οδόστρωμα σε συνδυασμό με το Spint που είχαμε για πρώτη φορά εκεί, να «έπιασαν» στον ύπνο τις Mercedes και Ferrari.

H προϊστορία παραβιάσεων τεχνικών κανονισμών

Ανέκαθεν η FIA ήταν ανένδοτη όσον αφορά τις παραβιάσεις των τεχνικών κανονισμών της Formula 1. Τρανό παράδειγμα είναι ο αποκλεισμός του Michael Schumacher από το Grand Prix Βελγίου του 1994. Τότε, το μονοθέσιο του Γερμανού είχε βρεθεί επίσης με φθαρμένη σανίδα στο πάτωμα – πέρα από τα όρια των κανονισμών. Πέραν του αποκλεισμού, του είχαν απαγορεύσει τη συμμετοχή σε δύο αγώνες.

Η σανίδα στο δάπεδο των μονοθεσίων είχε θεσπιστεί στο Grand Prix Γερμανίας το 1994 ως μέτρο ασφαλείας μετά τα δυστυχήματα των Ayrton Senna και Roland Ratzenberger νωρίτερα εκείνη τη σεζόν. Για να αποφευχθούν δυσάρεστες εκπλήξεις, η FIA είχε ορίσει αυστηρά κριτήρια στη φθορά τους.

Ωστόσο δεν είναι το μοναδικό παράδειγμα. Ο Daniel Ricciardo είχε αποκλειστεί από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Σιγκαπούρης το 2019, καθώς στο Q1 το υβριδικό σύστημα του μονοθεσίου του είχε δώσει στιγμιαία περισσότερη ισχύ από το επιτρεπτό. Μπορεί ο Αυστραλός να μην είχε κανένα κέρδος αγωνιστικά, αλλά επειδή παρέβη τεχνικούς κανονισμούς, ο αποκλεισμός ήταν μονόδρομος.

Στο Grand Prix Βραζιλίας του 2021, ο Lewis Hamilton είχε αποκλειστεί από τις κατατακτήριες δοκιμές, επειδή με το DRS ανοιχτό το μονοθέσιό του, η απόσταση ανάμεσα στα δύο πτερύγια ήταν κατά λιγότερο από ένα χιλιοστό πάνω από το ανώτατο όριο των 85mm. Όπως στην περίπτωση του Ricciardo, έτσι και στου Βρετανού, παρά το γεγονός πως δεν υπήρξε κέρδος σε απόδοση, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν τον αποκλεισμό από τα αποτελέσματα.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream για τη Formula 1 με την ανάλυση του Grand Prix Κατάρ. 

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord
Πηγή: Gazzetta.gr

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles