Ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στο GP Ιταλίας;

Το GP Ιταλίας μάς προσέφερε ακόμα έναν ξεχωριστό αγώνα στο 2021, συνεχίζοντας την ανατρεπτική σεζόν που διανύει η Formula 1. Μάλιστα για δεύτερη φορά στη χρονιά, οι διεκδικητές του τίτλου, Lewis Hamilton και Max Verstappen είχαν ξανά σύγκρουση.

Το περασμένο Σαββατοκύριακο παρακολουθήσαμε τον 14ο αγώνα της σεζόν της F1, από την θρυλική πίστα της Monza. Το GP Ιταλίας και ο Ναός της Ταχύτητας για άλλη μια χρονιά μας προσέφεραν συγκινήσεις και ανατροπές. Ας δούμε λοιπόν ποιοι ξεχώρισαν και ποιοι όχι στον αγώνα του Autodromo Nazionale di Monza.

Ποιοι μας εντυπωσίασαν;

Daniel Ricciardo: Αδιαμφισβήτητα είναι ο οδηγός που εξέπληξε τους πάντες στη Monza. Έχοντας ως τώρα μια δύσκολη πρώτη σεζόν με την McLaren και ευρισκόμενος συνήθως πίσω από τον Lando Norris, ο Αυστραλός χρειαζόταν ένα καλό αποτέλεσμα. Όχι μόνο το πέτυχε, αλλά έφερε στο Woking την πρώτη νίκη μετά από 9 χρόνια. Όντας πολύ δυνατός στις κατατακτήριες της Παρασκευής, συνέχισε με την ίδια φόρμα στο sprint του Σαββάτου. Εκμεταλλευόμενος την κακή εκκίνηση του Lewis Hamilton, κατέκτησε την τρίτη θέση και εκκινώντας έτσι τον αγώνα της Κυριακής από τη δεύτερη θέση (λόγω της ποινής του Bottas). Στο GP ήταν απλά εκπληκτικός. Με μια εξαιρετική εκκίνηση πέρασε τον Max Verstappen πριν την πρώτη στροφή και έπειτα δεν κοίταξε ποτέ πίσω. Οδηγώντας αλάνθαστα κατέκτησε μια πανάξια νίκη που σίγουρα διέλυσε τις όποιες αμφιβολίες υπήρχαν γύρω από αυτον. Ελπίζουμε απο δω και πέρα η πορεία του να είναι συνεχώς ανοδική.

Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Lando Norris: Ο έτερος οδηγός της McLaren ήταν εξίσου εντυπωσιακός όλο το τριήμερο. Κάνοντας μια δυνατή εμφάνιση στις κατατακτήριες τις Παρασκευής. Το Σάββατο στο Qualifying Sprint εκμεταλλεύτηκε επίσης την κακή εκκίνηση του Hamilton για να πλασαριστεί τέταρτος μετά την πρώτη στροφή. Επί 18 γύρους κράτησε μαεστρικά πίσω του τον Βρετανό, έχοντας μάλιστα μαλακή γόμα, τερματίζοντας έτσι τέταρτος (τρίτος για την εκκίνηση), ενώ η οδήγηση του σαφώς συνέβαλλε και στο να τερματίσει τρίτος ο teammate του. Το ίδιο σκηνικό επαναλήφθηκε την Κυριακή, με τον Norris να μάχεται επί 24 γύρους με τον πολυπρωταθλητή, βοηθώντας τα μέγιστα έτσι τον Ricciardo που βρισκόταν στην πρωτοπορία. Μετά το Safety car λόγω της σύγκρουσης Verstappen-Hamilton, βρέθηκε τρίτος, προσπερνώντας όμως αμέσως τον Leclerc και έκτοτε δεν απειλήθηκε ως το τέλος του αγώνα. Σημείωσε έτσι το καλύτερό του αποτέλεσμα στη F1 και συμπλήρωσε ένα μαγικό 1-2 για τη McLaren που ήταν συνολικά απίθανη στη Monza.

Valtteri Bottas: Στη σκιά της μετεγγραφής του στην Alfa Romeo για το 2022, ο Φινλανδός πραγματοποίησε το καλύτερο του αγωνιστικό τριήμερο στη φετινή χρονιά. Την Παρασκευή κατέκτησε πανάξια την πρώτη θέση για την εκκίνηση του Qualifying Sprint απέναντι στον Hamilton. Έπειτα το Σάββατο στον Qualifying Sprint ήταν εξαιρετικός και αλάνθαστος. Μετά την εκκίνηση δεν κοίταξε ποτέ πίσω και κατέκτησε άνετα την πρώτη θέση και τους τρεις βαθμούς, χωρίς να απειληθεί ουσιαστικά από τον δεύτερο Max Verstappen. Δυστυχώς η ποινή για αλλαγή μονάδας ισχύος τον ανάγκασε να εκκινήσει τελευταίος την Κυριακή. Ωστόσο ο Bottas ήταν για άλλη μια φορά ταχύτατος, αφού τελικά κατόρθωσε να αναρριχηθεί στην τρίτη θέση (μετά και την ποινή στον Sergio Perez), έχοντας κατά διαστήματα τον ταχύτερο ρυθμό. Σίγουρα ένας αγώνας που είχε ανάγκη ο Φινλανδός από ψυχολογικής άποψης.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Ιταλίας.

Charles Leclerc: Ο Μονεγάσκος, στο GP Ιταλίας του απέδωσε ίσως και καλύτερα από όσο περίμεναν οι tifosi. Μπορεί η τέταρτη θέση για την Ferrari να μην ακούγεται σπουδαία, ωστόσο αν αναλογιστούμε το έλλειμμα ιπποδύναμης στον ιταλικό κινητήρα και την συνολική εικόνα του μονοθεσίου, κάθε άλλο παρά αποτυχία είναι. Σε μια πίστα δυναμόμετρο, ο Leclerc κατάφερνε να μείνει κοντά στους πρωτοπόρους σε κάθε session.

Μετά από ένα ήρεμο sprint όπου κατέκτησε την 6η θέση, στο GP της Κυριακής κατόρθωνε και πάλι να μένει κοντά στους πρώτους. Μετά το Safety Car, βρέθηκε δεύτερος στην επανεκκίνηση, για να τον περάσει όμως σχεδόν αμέσως ο Norris. Έπειτα, έδωσε μάχη τόσο με τον Sergio Perez όσο και τον Valtteri Bottas για την τελευταία θέση του βάθρου, κρατώντας τους μάλιστα για αρκετούς γύρους πίσω του. Τελικά ανταμείφθηκε με την τέταρτη θέση, χάρη στην ποινή που δέχθηκε ο Sergio Perez όταν τον προσπέρασε εκτός πίστας και δεν του έδωσε τη θέση πίσω. Ένα πολύ δυνατό αποτέλεσμα, σε μια πίστα που κανείς δεν περίμενε θαύματα από την Ferrari.

Nicholas Latifi: Λίγα 24ωρα μετά την ανανέωση της συνεργασίας του με τη Williams, o Latifi έκανε μια πολύ καλή εμφάνιση στο GP Ιταλίας. Ο Καναδός είδε τον George Russell να τον κερδίζει για λίγα χιλιοστά στις κατατακτήριες δοκιμές, όμως το Σάββατο στο Qualifying Sprint τον κέρδισε. Παράλληλα, την Κυριακή στο Grand Prix έκανε τρομερή εκκίνηση και πάλευε για τις θέσεις της 10άδας. Το Safety Car δεν τον βοήθησε, ειδάλλως θα ήταν μέσα στους βαθμούς και αυτή τη φορά τόσο με την αξία του αλλά δίχως τη βοήθεια της τύχης. Δυστυχώς για τον ίδιο, ολοκλήρωσε 11ος.

Ποιοι δεν μας εντυπωσίασαν;

Lewis Hamilton: Το GP Ιταλίας ήταν από τις σπάνιες περιπτώσεις που ο 7-φορές πρωταθλητής δεν είχε τόσο καλή παρουσία. Ενώ ο συναθλητής του στη Mercedes έδειξε να βολεύεται και να είναι ταχύτατος, ο Hamilton φάνηκε να προβληματίζεται. Στις κατατακτήριες της Παρασκευής έχασε την πρώτη θέση για ένα δέκατο, με τον ίδιο να αναφέρει έπειτα πως δεν είναι ευχαριστημένος και δεν ξέρει τι ακριβώς φταίει. Το Σάββατο στο Qualifying Sprint, τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα. Κάνοντας μια κάκιστη εκκίνηση έπεσε από τη δεύτερη στην πέμπτη θέση, χωρίς να καταφέρει ποτέ να περάσει τη McLaren του Norris. Έτσι, για τον αγώνα της Κυριακής εκκινούσε 4ος.

Και εκεί όμως είχε το εμπόδιο του συμπατριώτη του, τον οποίο κατάφερε να περάσει μετά από 24 γύρους, χάνοντας αρκετό χρόνο και χαλώντας έτσι και τη στρατηγική του. Παρ’ ότι εκκινούσε με τη σκληρή γόμα, έκανε pit-stop περίπου την ίδια στιγμή με όσους είχαν μέση. Το κερασάκι στην τούρτα φυσικά αποτέλεσε η σύγκρουση με τον Verstappen, που έβγαλε και τους δύο εκτός και οδήγησε τον Βρετανό στην πρώτη εγκατάλειψή του εδώ και τρία χρόνια.

Max Verstappen: Ο Ολλανδός φέτος πραγματοποιεί την καλύτερη σεζόν του. Έχοντας οδηγήσει εκπληκτικούς αγώνες, είναι πρώτος στο πρωτάθλημα. Ωστόσο στην Ιταλία, για άλλη μια φορά, δεν είχε καλό τριήμερο. Με τη Red Bull Racing να γνωρίζει πως υστερεί σε σχέση με τη Mercedes, o Verstappen είχε στόχο να μειώσει τις απώλειες. Το λάθος του Hamilton το Σάββατο τον έβαλε σε θέση ισχύος ξαφνικά, αφού θα εκκινούσε από την pole position το Grand Prix.

Την Κυριακή όμως, μια μέτρια εκκίνηση τον έριξε πίσω από τον Ricciardo. O Verstappen δεν κατόρθωσε επί 24 γύρους να περάσει τον Αυστραλό, πιέζοντας μάλιστα τα ελαστικά του. Ένα καταστροφικό pit stop ήρθε να δυσκολέψει τα πράγματα στον 24ο γύρο. Τελικά ο αγώνας του τελείωσε δύο γύρους μετά, όταν κυριολεκτικά καβάλησε το μονοθέσιό του Hamilton στο πρώτο chicane. Ο Hamilton έχοντας μόλις βγει από τα pits, ήταν μπροστά και ο Verstappen στην προσπάθειά του να τον περάσει, οδήγησε αμφότερους στην εγκατάλειψη. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν πως υπαίτιος είναι ο Ολλανδός και τον «φιλοδώρησαν» με ποινή τριών θέσεων στο GP Ρωσίας.

Sergio Perez: Ακόμα ένας δύσκολος αγώνας για τον Μεξικανό. Την Παρασκευή θυσιάστηκε από την Red Bull Racing για να βοηθήσειτον Verstappen δίνοντας του slipstream, γράφοντας έτσι μόλις τον 9ο καλύτερο χρόνο. Στο Qualifying Sprint δεν κατάφερε ποτέ να ανέβει, αφού μπλέχτηκε στην κίνηση του midfield, τερματίζοντας μόλις 9ος. Την Κυριακή θα είχε δύσκολο έργο και μέχρι την εμφάνιση του Safety Car  ήταν κολλημένος πίσω από τον Leclerc. Η μεγάλη του ευκαιρία ήρθε με το SC, όπου στην επανεκκίνηση ήταν τέταρτος, πίσω από τις δύο McLaten και τον Leclerc.

Ωστόσο δεν είχε ποτέ τον ρυθμό για να κερδίσει, ενώ στην προσπάθεια του να περάσει τον Leclerc, βγήκε εκτός στη στροφή 4. Δεν επέστρεψε ποτέ τη θέση ως όφειλε, δεχόμενος τελικά 5 δευτερόλεπτα ποινή. Έτσι παρ’ ότι τερμάτισε τρίτος, έπεσε 5ος, καθώς με την ποινή βρέθηκε πίσω από τους Bottas και Leclerc. Έτσι έχασε πολύτιμους βαθμούς για την ομάδα του στη μάχη για το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Το μόνο θετικό ίσως είναι πως κατάφερε επί 20 γύρους ως το τέλος να κρατήσει πίσω του τον Φινλανδό.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Carlos Sainz: Αν και ο Ισπανός τερμάτισε 6ος στον εντός έδρας αγώνα για την ομάδα του, δεν είχε ένα απροβλημάτιστο GP Ιταλίας. Η αρχή έγινε στο FP2 του Σαββάτου όπου έστειλε την SF21 στις μπαριέρες στο chicane Ascari. Αυτό ήταν το 3ο του ατύχημα σε 4 αγώνες και έρχεται να προστεθεί στη λίστα με τα υπόλοιπα που έχει από την αρχή της σεζόν. Στο Qualifying Sprint ο Ισπανός κατάφερε να διατηρηθεί στην 7η θέση από την οποία εκκίνησε.

Στον αγώνα, ωστόσο, για άλλη μια φορά δεν είχε τον απαιτούμενο ρυθμό. Έχανε διαρκώς χρόνο σε σχέση με τον teammate του, ενώ σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να διατηρηθεί κοντά στους πρώτους. Μετά την επανεκκίνηση, βρισκόταν 5ος, ωστόσο έχασε αμέσως τη θέση του από τον Bottas. Τελικά περιορίστηκε στην 6η θέση, αφού έχασε αρκετό χρόνο και σε σχέση με τον Sergio Perez που είχε την ποινή 5 δευτερολέπτων. Σίγουρα θα πρέπει να ανεβάσει την απόδοσή του ακόμα περισσότερο αν θέλει να βοηθήσει τη Ferrari στη μάχη για την τρίτη θέση.

Antonio Giovinazzi: Ο Ιταλός οδηγός της Alfa Romeo είχε ακόμα ένα κακό τριήμερο στο σύνολό του. Για δεύτερο συνεχόμενο Grand Prix έδειξε πολύ καλά στοιχεία στις κατατακτήριες περνώντας στο Q3. Όμως στον αγώνα έκανε τραγικό λάθος στον πρώτο γύρο όταν στην προσπάθειά του να περάσει τον Charles Leclerc έκοψε το chicane Roggia. Κατά την επιστροφή του στην πίστα έπεσε πάνω στον Carlos Sainz με αποτέλεσμα να καταστρέψει τον αγώνα του και παράλληλα να στερήσει τη δυνατότητα στην ομάδα του να ελπίζει στην 8η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Sebastian Vettel: O Γερμανός οδηγός της Aston Martin είχε ένα άχρωμο τριήμερο στο GP Ιταλίας. Δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει, ενώ είχε σταθερά χειρότερο ρυθμό από τον teammate του, Lance Stroll. Μπορεί το track position να μην τον βοήθησε, όμως ο Vettel δεν αποδίδει όπως θα περιμέναμε τόσο εμείς αλλά και η ομάδα.

Δείτε το GP ΗΠΑ για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα Formula 1.

 

Θωμάς Μανώλης & Στάθης Κοκκορόγιαννης

Related Articles

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το preview του GP Ρωσίας

Το καθιερωμένο μας ραντεβού στην εκπομπή "Slipstream" συνεχίζεται, με την προσοχή να στρέφεται αυτή τη φορά στις εξελίξεις πριν το GP Ρωσίας.

Ο Hamilton αναγνωρίζει την πίεση του «πρώτου πρωταθλήματος»

Ο Lewis Hamilton πιστεύει πως η ψυχολογική πίεση από τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος έχει αντίκτυπο στον Max Verstappen που κυνηγά το πρώτο του παγκόσμιο...

Ο Capito δεν βλέπει μεγάλη διαφορά δυναμικότητας ανάμεσα σε Russell και Latifi

Ο επικεφαλής της Williams, Jost Capito, πιστεύει πως η απόδοση του Nicholas Latifi είναι πιο κοντά σε αυτή του George Russell απ’ ότι πιστεύει...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το preview του GP Ρωσίας

Το καθιερωμένο μας ραντεβού στην εκπομπή "Slipstream" συνεχίζεται, με την προσοχή να στρέφεται αυτή τη φορά στις εξελίξεις πριν το GP Ρωσίας.

Ο Hamilton αναγνωρίζει την πίεση του «πρώτου πρωταθλήματος»

Ο Lewis Hamilton πιστεύει πως η ψυχολογική πίεση από τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος έχει αντίκτυπο στον Max Verstappen που κυνηγά το πρώτο του παγκόσμιο...

Ο Capito δεν βλέπει μεγάλη διαφορά δυναμικότητας ανάμεσα σε Russell και Latifi

Ο επικεφαλής της Williams, Jost Capito, πιστεύει πως η απόδοση του Nicholas Latifi είναι πιο κοντά σε αυτή του George Russell απ’ ότι πιστεύει...

Στη Haas το 2022 οι Schumacher και Mazepin

Η Haas ανακοίνωσε πως οι Mick Schumacher και Nikita Mazepin θα συνεχίσουν να οδηγούν για την ομάδα και το 2022, στη νέα εποχή του σπορ.

Η Ferrari φέρνει το νέο κινητήρα στο GP Ρωσίας

Ο Charles Leclerc θα χρησιμοποιήσει νέα μονάδα ισχύος στο GP Ρωσίας, κάτι που θα τον αναγκάσει να εκκινήσει από την τελευταία θέση.