spot_img

Σαν σήμερα, 20 Φεβρουαρίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1934 γεννήθηκε ο αείμνηστος θρύλος των παλιών αγώνων IndyCar, Bobby Unser. Ο Αμερικανός αποτελεί γόνος μιας οικογένειας που έγραψε μεγάλη ιστορία στους αγώνες formula των Η.Π.Α. φέρνοντας στο φως εμβληματικούς οδηγούς. Ξεκίνησε να τρέχει στη διοργάνωση του USAC, όπως λεγόταν το IndyCar τότε, και κατέγραψε μια λαμπρή αγωνιστική πορεία. Τον Οκτώβριο του 1968, λίγους μήνες μετά τον πρώτο του θρίαμβο στο Indianapolis 500 και ενώ βρισκόταν στο δρόμο για τον πρώτο του τίτλο στο USAC, ο Unser αγωνίστηκε σε ένα Grand Prix της F1. Επρόκειτο για το GP Η.Π.Α. που έλαβε χώρα στο Watkins Glen, με τον Unser να προκρίνεται 19ος με μια BRM P138. Τελικά δεν τερμάτισε, καθώς εγκατέλειψε λίγο μετά το 1/3 του αγώνα με αστοχία στον κινητήρα. Δεν επέστρεψε στην F1, αλλά συνέχισε τις επιτυχίες του στο USAC, κατακτώντας άλλον έναν τίτλο και κερδίζοντας το Indianapolis 500 άλλες δύο φορές.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 19 Φεβρουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1937 γεννήθηκε ένας μεγιστάνας από το χώρο του motorsport που ακούει στο όνομα Roger Penske. Πριν γράψει ανεξίτηλα ιστορία με την αγωνιστική του ομάδα, ο Penske υπήρξε ένας αξιότιμος οδηγός έως και τα μέσα των ‘60s. Μάλιστα, αγωνίστηκε σε δύο Grand Prix της F1 το 1961 και 1962, στην πίστα του Watkins Glen. Στην πρώτη του απόπειρα τερμάτισε 8ος με μια Cooper T53, ενώ την επόμενη χρονιά τερμάτισε 9ος με μια Lotus 24. Το 1965 αποσύρθηκε από την οδήγηση και επικεντρώθηκε στη διεύθυνση της ομάδας του, εξελίσσοντάς την σταδιακά ως μια υπερδύναμη των αγώνων ταχύτητας. Μέχρι σήμερα, η Team Penske μετράει συνολικά πάνω από 500 νίκες σε ποικίλες μορφές αγώνων υψηλού επιπέδου όπως το Indianapolis 500, το NASCAR, το Can-Am και το IndyCar. Μάλιστα, δραστηριοποιήθηκε και στην F1 για ένα εύλογο διάστημα στα ‘70s, σημειώνοντας νίκη στο GP Αυστρίας του 1976 δια χειρός John Watson.

Σαν σήμερα το 1959 γεννήθηκε ο αγαπητός μα αδικοχαμένος σπεσιαλίστας του Indianapolis 500, Scott Brayton. Ο Αμερικανός συστήθηκε στο κορυφαίο πρωτάθλημα IndyCar στις αρχές των ‘80s με την επώνυμη ομάδα του πατέρα του, βοηθώντας έκτοτε στην εξέλιξη και ανάδειξη του κινητήρα Buick V6. Δεν αποτέλεσε σταθερός ανταγωνιστής των μεγάλων δυνάμεων του grid και συνέχισε στη διοργάνωση μέχρι τα μέσα των ‘90s, οδηγώντας και για τις ομάδες των Ron Hamelgarn και Dick Simon. Το 1995 μεταφέρθηκε στην Team Menard και από τότε έγραψε ιστορία στο Indianapolis 500, κατακτώντας δύο συνεχόμενες pole positions. Το 1996 μάλιστα επιβεβαίωσε την ανταγωνιστικότητά του μετά από μια δραματική περίοδο κατατακτηρίων δοκιμών, όταν απέσυρε την μέτρια πρώτη προσπάθειά του για να πάρει μια δεύτερη ευκαιρία με διαφορετικό μονοθέσιο. Δυστυχώς, στις ελεύθερες δοκιμές της 17ης Μαΐου 1996, σκοτώθηκε άδοξα έπειτα από σύγκρουση στη στροφή 2 του Brickyard όταν κλάταρε το πίσω-δεξί ελαστικό.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 1985 γεννήθηκε ο βετεράνος του IndyCar, Charlie Kimball. Γεννημένος στο Chertsey της Μεγάλης Βρετανίας, ο Αμερικανός καθιερώθηκε στο κορυφαίο πρωτάθλημα μονοθεσίων των Η.Π.Α. το 2011 με την Chip Ganassi Racing, οδηγώντας αργότερα για την Carlin και την A. J. Foyt Enterprises. Μέχρι σήμερα, ο Kimball έχει συμμετάσχει σε πάνω από 150 αγώνες και έχει κατακτήσει μία νίκη (Mid-Ohio, 2013), έξι βάθρα και 13 τερματισμούς στην πρώτη πεντάδα. Επίσης, το 2013 κατέκτησε και συνολική νίκη στις 24 ώρες της Daytona, ενώ το 2015 τερμάτισε τρίτος στο Indianapolis 500 έχοντας σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.

Σαν σήμερα το 1993 απεβίωσε σε ηλικία 76 χρονών ο Ferruccio Lamborghini, δημιουργός της ομώνυμης φίρμας πολυτελών αυτοκινήτων. Ο Ιταλός υπήρξε ένας πολυπράγμων άνθρωπος στην επαγγελματική του καριέρα, στηρίζοντας ενεργά τη χώρα του μετά τον πόλεμο μέσω επιχειρήσεων που σχετίζονταν με την παραγωγή γεωργικού εξοπλισμού, ορυκτών καυσίμων και κλιματιστικών συστημάτων. Το 1963 επεκτάθηκε στο χώρο της αυτοκίνησης ιδρύοντας την Automobili Lamborghini και ξεκίνησε έτσι τον θρύλο του «μαινόμενου ταύρου». Μέχρι σήμερα, η Lamborghini έχει παράξει εμβληματικά αυτοκίνητα όπως η Miura, η Countach και η Diablo, ενώ έχει δραστηριοποιηθεί σποραδικά και στους αγώνες ταχύτητας. Αξίζει να αναφερθεί το πέρασμά της από την F1 στο διάστημα 1989-1993, στο οποίο προμήθευσε με κινητήρες V12 ομάδες όπως η Larrousse και η ψευδο-εργοστασιακή Modena. Ωστόσο, τα αποτελέσματα ήταν μετριότατα και η φίρμα σημείωσε μόλις μία παρουσία στο βάθρο, με μια τρίτη θέση της Larrousse και του Aguri Suzuki στο GP Ιαπωνίας του 1990.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles