spot_img

Σαν σήμερα, 25 Ιανουαρίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1906 γεννήθηκε ο Toni Ulmen. Ο Γερμανός ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα στα μέσα της δεκαετίας του 1920, λαμβάνοντας συμμετοχή σε εθνικούς αγώνες μοτοσικλετών. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο μεταπήδησε στους αγώνες τεσσάρων τροχών και επικεντρώθηκε σε διοργανώσεις σπορ αυτοκινήτων, σημειώνοντας πολλές επιτυχίες. Το 1952 έκανε την εμφάνισή του σε δύο Grand Prix της F1, οδηγώντας ιδιωτικά μονοθέσια της Veritas. Παρόλο που δεν τερμάτισε στην Ελβετία, κατέγραψε μια 9η θέση στο GP Γερμανίας και το Nürburgring. Την επόμενη χρονιά, μετά το βάθρο του στις 24 ώρες του Spa-Francorchamps, ο Ulmen αποσύρθηκε από την ενεργό δράση. Μετά από λίγα χρόνια τιμήθηκε για τα επιτεύγματά του στους αγώνες της Γερμανίας.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 24 Ιανουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1910 γεννήθηκε ο Henri Louveau. Ο Γάλλος αγωνίστηκε σε δύο Grand Prix το 1950 και 1951 οδηγώντας αγωνιστικά της Talbot, αλλά δεν τερμάτισε σε κανένα. Αξίζει να αναφέρουμε πως ανέβηκε και στο βάθρο για τον αγώνα 24 ωρών του Le Mans για το 1949, στην πρώτη χρονιά της επιστροφής του περιβόητου event μετά τον πόλεμο.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1930 γεννήθηκε ο Heinz Schiller. Ο Ελβετός διακρίθηκε σε εθνικούς αγώνες με ταχύπλοα και ύστερα μεταπήδησε σε αγώνες σπορ αυτοκινήτων, κάνοντας καλές εμφανίσεις στα μέσα των ‘50s. Στις αρχές των ‘60s δοκίμασε την τύχη του και στους αγώνες formula, συμμετέχοντας σε υποστηρικτικά Grand Prix της F1 με παλιές Porsche. Το 1962 πραγματοποίησε την πρώτη και μοναδική του εμφάνιση σε επίσημο Grand Prix, οδηγώντας μια πελατειακή Lotus 24 στο GP Γερμανίας. Δυστυχώς, ο αγώνας του τελείωσε μετά από μόλις τέσσερις γύρους, λόγω απώλειας πίεσης λαδιών. Ο Schiller επέστρεψε στα σπορ αυτοκίνητα, τερματίζοντας 10ος στο Le Mans του 1964.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1941 γεννήθηκε στη Φλωρεντία της Νότιας Carolina ο παλιός άσσος του NASCAR, Buddy Baker. Όντας σχεδόν 2 μέτρα σε ύψος, ο Αμερικανός έμεινε γνωστός με το προσωνύμιο «Ο Ευγενής Γίγαντας». Ωστόσο, το ψευδώνυμο «Leadfoot» αποδείχθηκε πιο ταιριαστό εξαιτίας των εξωφρενικά υψηλών ταχυτήτων που σημειώθηκαν στην καριέρα του, διάρκειας 33 χρόνων. Το 1970, ο Baker έγινε ο πρώτος οδηγός που έσπασε το φράγμα των 200 mph (320 km/h) σε κλειστή διαδρομή, στην Talladega. Σημείωσε 19 νίκες στη μεγάλη κατηγορία του NASCAR, συμπεριλαμβανομένης μιας νίκης στο Southern 500 του 1970 στο Darlington, όπου έριξε γύρο σε όλο το grid. Επίσης κατέκτησε το δημοφιλές World 600 στο Charlotte το 1972-1973. Τέλος, επικράτησε και στο Daytona 500 το 1980 με μέση ωριαία ταχύτητα στα 177,602 mph (285,823 km/h) – ρεκόρ που έκτοτε δεν έχει καταρριφθεί. Μετά την απόσυρσή του το 1992, ο Baker κατέγραψε μια επιτυχημένη σταδιοδρομία στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο.

Σαν σήμερα το 1947 γεννήθηκε στη Zamora της Ισπανίας ο αείμνηστος θρύλος του παλιού MotoGP, Ángel Nieto. Ο Ισπανός είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους αναβάτες στην ιστορία των αγώνων μοτοσικλετών, μετρώντας 13 παγκόσμιους τίτλους και 90 νίκες σε μια καριέρα 23 χρόνων (1964-1986), κυρίως στις κατηγορίες των 50cc, 80cc και 125cc. Αργότερα ενασχολήθηκε με τον σχολιασμό αγώνων του MotoGP, καθώς και με τη διοίκηση της επώνυμης αγωνιστικής του ομάδας που διατηρείται στο χώρο μέχρι και σήμερα μέσω του γιου του, Ángel Nieto Jr. Στις 26 Ιουλίου του 2017, ο Nieto ενεπλάκη σε ένα τροχαίο στην Ibiza και κατέληξε σε τεχνητό κώμα στο νοσοκομείο. Η κατάστασή του χειροτέρεψε σημαντικά όταν ξύπνησε στις 3 Αυγούστου και ο 70χρονος Ισπανός δυστυχώς απεβίωσε την ίδια μέρα.

Σαν σήμερα το 1956 γεννήθηκε ο Johnny Cecotto. Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα ξεκίνησε ως αναβάτης στο κορυφαίο επίπεδων αγώνων μοτοσικλετών και έκανε αίσθηση από μικρός, καθώς το 1975 στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής στα 350cc, όντας μόλις 19 χρονών. Ωστόσο, οι πολλαπλοί τραυματισμοί τον απέτρεψαν να φτάσει στο απόγειο των ικανοτήτων του. Το 1980 άλλαξε στους αγώνες αυτοκινήτων και το 1983 βρέθηκε ήδη στον χώρο της F1. Μάλιστα, τερμάτισε 6ος στο GP του Long Beach και βαθμολογήθηκε οδηγώντας μια αργή Theodore, αλλά αυτό έμελλε να είναι και το καλύτερο αποτέλεσμά του. Το 1984 μεταφέρθηκε στην ομάδα της Toleman και υπήρξε ομόσταυλος του νεοφερμένου Ayrton Senna, αλλά η καριέρα του στην F1 σταμάτησε άδοξα στο GP Μεγάλης Βρετανίας, όταν έσπασε τα πόδια του σε μια άσχημη σύγκρουση στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Cecotto ανέκαμψε θριαμβευτικά και επικεντρώθηκε σε αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού ανά την Ευρώπη, έως τις αρχές του 21ου αιώνα.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 1971 γεννήθηκε ο Luca Badoer. Ο Ιταλός είναι ο κάτοχος ενός δημοφιλούς αρνητικού ρεκόρ, καθώς έχει εκκινήσει τους περισσότερους αγώνες στην F1 (50 στον αριθμό) χωρίς να βαθμολογηθεί ούτε μία φορά. Φυσικά, αυτό δεν τον καθιστούσε αυτόματα κακό οδηγό. Το 1992, ο Badoer κατέκτησε επιβλητικά τον τίτλο στη Formula 3000, μπροστά από γνωστά ονόματα όπως ο David Coulthard και ο Rubens Barrichello. Ωστόσο, όλη του η καριέρα στην F1 πλαισιώθηκε από περάσματα στη Scuderia Italia, τη Minardi και την Forti, αδύναμες ομάδες που δεν μπορούσαν να βαθμολογηθούν υπό φυσιολογικές συνθήκες. Όταν βρέθηκε επιτέλους σε ένα αξιοπρεπές μονοθέσιο το 2009, στη θέση του τραυματία Felipe Massa, ο Badoer απείχε πλέον από την αγωνιστική δράση για πάρα πολύ καιρό και τερμάτισε τελευταίος στους δύο αγώνες που συμμετείχε, μέχρι να αντικατασταθεί εκ νέου.

Σαν σήμερα το 1976 έλαβε χώρα το GP Βραζιλίας, στην πίστα του Interlagos. Ο James Hunt της McLaren εκκίνησε από την pole position, αλλά έχασε γρήγορα θέσεις από τις δύο Ferrari των Clay Regazzoni και Niki Lauda. Ο Ελβετός έχασε σύντομα την πρωτοπορία από τον Αυστριακό και ύστερα χτυπήθηκε από τον Jean-Pierre Jarier της Shadow, μπαίνοντας στα pits για επισκευές. Ο Lauda έμεινε με ελεύθερο το πεδίο και ξεκίνησε με νίκη τη σεζόν, αφήνοντας πολύ πίσω του την Tyrrell του Patrick Depailler και την έτερη Shadow του Tom Pryce. Ο αγώνας αυτός ήταν ο πρώτος για την ιστορική ομάδα της Ligier, η οποία κατέβηκε με ένα μονοθέσιο για τον Jacques Laffite. Ο Γάλλος εκκίνησε από μια αξιοπρεπέστατη 11η θέση, αλλά εγκατέλειψε με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles