Σαν σήμερα, 30 Δεκεμβρίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1936 γεννήθηκε ο Mike Spence. Ο Βρετανός είχε καταφέρει να στεφθεί νικητής στη μάχη του με την επικίνδυνη πολιομυελίτιδα όταν ήταν παιδί. Επίσης, υπήρξε άσσος στο κρίκετ και απολάμβανε το ράγκμπι, καταλήγοντας τελικά στο motorsport έπειτα από μερικές εξορμήσεις σε αγώνες rally με το αυτοκίνητο του πατέρα του. Διέπρεψε στη Formula Junior, εξασφαλίζοντας έτσι θέση στην F1 και την Team Lotus από το 1963 έως το 1965. Οδηγώντας ως ομόσταυλος του τεράστιου Jim Clark, βαθμολογήθηκε ελάχιστες φορές και κατέκτησε μόλις ένα βάθρο, στο GP Μεξικού του 1965. Το 1966 οδήγησε μια ιδιωτική Lotus του Reg Parnell και το 1967 μεταφέρθηκε στη BRM. Παρέμεινε εκεί για το 1968, αλλά δυστυχώς σκοτώθηκε στα ελεύθερα δοκιμαστικά του Indianapolis 500. Ο ικανότατος Spence πρόλαβε να κατακτήσει το Race of Champions του 1965, το μη-πρωταθληματικό GP Νότιας Αφρικής του 1966 καθώς και το BOAC 500 του 1967 με την Chaparral.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 29 Δεκεμβρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1942 γεννήθηκε ο βετεράνος της F1 και των αγώνων αντοχής, Guy Edwards. Ο Βρετανός αγωνίστηκε σε 11 Grand Prix στα μέσα των ‘70s με τη Lola και την Hesketh, ενώ έχει μείνει γνωστός για την βοήθεια που προσέφερε στον Niki Lauda, όταν εκείνος είχε το φρικιαστικό ατύχημά του στο Nürburgring. Επίσης, συμμετείχε για πολλά χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Σε εκείνο το πέρασμά του, το 1981 πήρε δύο νίκες πίσω από το τιμόνι μιας Lola T600, ενώ το 1985 τερμάτισε τέταρτος στο Le Mans με μια Porsche 956B. Σταδιακά εξελίχθηκε σε μια διάσημη προσωπικότητα που συνέβαλε σε μεγάλες συμφωνίες μεταξύ ομάδων και χορηγών, όπως η συνεργασία ανάμεσα στην Jaguar και την Silk Cut. Ο γιος του Edwards, Sean, ήταν επίσης ένας αξιόλογος οδηγός στα αυτοκίνητα GT αλλά δυστυχώς σκοτώθηκε το 2013 σε ένα δυστύχημα στην Αυστραλία, όντας συνοδηγός σε μια Porsche 911.

Σαν σήμερα το 1956 γεννήθηκε ο François Hesnault στα δυτικά προάστια του Παρισιού. Ο Γάλλος πέρασε από την Formula 3 της χώρας του σημειώνοντας αξιοπρεπείς επιδόσεις και προβιβάστηκε στην F1 το 1984, μέσω της Ligier. Ωστόσο, οι 19 εκκινήσεις του έως το 1985 δεν απέφεραν κάποιον τερματισμό στη βαθμολογούμενη εξάδα και έτσι η καριέρα του στο σπορ πέρασε σχεδόν απαρατήρητη. Ο Hesnault βέβαια αποτελεί κάτοχος δύο ιδιαίτερων στατιστικών. Είναι ο πρώτος οδηγός που χρησιμοποίησε onboard κάμερα καθώς και ο τελευταίος που οδήγησε τρίτο μονοθέσιο ομάδας σε επίσημο Grand Prix της F1 – αμφότερα εκπροσωπώντας την Renault στο GP Γερμανίας του 1985, στην τελευταία του εμφάνιση.

Σαν σήμερα το 1975 απεβίωσε ο άσσος των αγώνων Hermann Paul Müller σε ηλικία 66 χρονών. Το 1932 κατέκτησε το Γερμανικό Πρωτάθλημα Sidecar και στη συνέχεια, το 1936, στέφθηκε πρωταθλητής στις μοτοσικλέτες 500cc. Μεταπήδησε στα αυτοκίνητα τον επόμενο χρόνο και κέρδισε το GP Γαλλίας του 1939 στο Reims-Gueux, οδηγώντας για την Auto Union. Νικητής του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Grand Prix εκείνης της σεζόν, ο Müller δεν ανακοινώθηκε ποτέ ως πρωταθλητής εξαιτίας του ξεσπάσματος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και ο τίτλος απονεμήθηκε ανεπίσημα στον Hermann Lang. Μετά τον πόλεμο επέστρεψε στους αγώνες μοτοσικλετών, κερδίζοντας τους γερμανικούς τίτλους 250cc το 1947 και 1948 με την DKW. Το 1955 κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα 250cc οδηγώντας μια NSU Sportmax. Κατέγραψε επίσης πολλά παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας το 1956 σε πέντε διαφορετικές κατηγορίες με την NSU, στο πεδίο άλατος του Bonneville. Μέχρι σήμερα παραμένει ο γηραιότερος άνθρωπος που κατέκτησε παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσικλετών, σε ηλικία 46 χρονών.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 1978 γεννήθηκε ο Diego Romanini στην πόλη Pietrasanta της Ιταλίας. Συμμετείχε στο παλιό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (WTCC) με την BMW και υπήρξε πρωταθλητής στη Formula 3 της Αυστρίας για το 2001 και 2003.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1999 ανακοινώθηκε πως ο θρύλος των αγώνων Stirling Moss θα τιμηθεί ως Ιππότης από την Βασίλισσα της Μεγάλης Βρετανίας, εξαιτίας της τεράστιας συνεισφοράς του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Τελικά του απονεμήθηκε ο τίτλος από τον Πρίγκιπα Charles τον Μάρτιο του 2000, εν απουσία της Βασίλισσας.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2002, εννέα χρόνια μετά την απόσυρσή του ως οδηγός και έναν χρόνο μετά τη διάλυση της επώνυμης ομάδα του, ο Alain Prost άσκησε οξεία κριτική στη φιλοσοφία των σύγχρονων οδηγών της F1. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε σε μια βρετανική εφημερίδα να δηλώνει τα εξής:

Οι οδηγοί σήμερα είναι εκπαιδευμένες μαϊμούδες. Απλώς ακολουθούν τις οδηγίες των μηχανικών τους και αφήνουν τους υπολογιστές να κάνουν όλη τη δουλειά. Για μένα αυτό δεν είναι πλέον πραγματικό racing. Και το χειρότερο, αυτοί οι οδηγοί έχουν γίνει μέρος του συστήματος σε τόσο μεγάλο βαθμό που δεν μιλούν καν, ώστε να μην αλλοιώσουν την εικόνα της ομάδας τους ή των χορηγών. Δεν θέλω να ακούγομαι παλιομοδίτης, αλλά οι οδηγοί έχουν αρχίσει πλέον να φέρονται πραγματικά σαν ρομπότ – ειδικά τα τελευταία 10 χρόνια.

Σαν σήμερα

Related Articles

Ο Elkann δεν πίστεψε ποτέ στον Binotto

Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, η διοίκηση της Ferrari δεν εμπιστεύθηκε ποτέ τον επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto, και τον απομάκρυνε με την πρώτη...

Δισεκατομμυριούχος από το Χονγκ Κονγκ έχει βάλει στόχο τη Formula 1

Ο δισεκατομμυριούχος από το Χονγκ Κονγκ, Calvin Lo, εξέφρασε τον ζήλο του να εισέλθει στη Formula 1 ως βασικός επενδυτής και πιθανός με μια...

Η προειδοποίηση του Norris προς τη McLaren

O Lando Norris παρά το γεγονός πως παραμένει ιδιαίτερα πιστός στη McLaren, θέλει να έχει σύντομα στα χέρια του ένα μονοθέσιο που θα του...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Ο Elkann δεν πίστεψε ποτέ στον Binotto

Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, η διοίκηση της Ferrari δεν εμπιστεύθηκε ποτέ τον επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto, και τον απομάκρυνε με την πρώτη...

Δισεκατομμυριούχος από το Χονγκ Κονγκ έχει βάλει στόχο τη Formula 1

Ο δισεκατομμυριούχος από το Χονγκ Κονγκ, Calvin Lo, εξέφρασε τον ζήλο του να εισέλθει στη Formula 1 ως βασικός επενδυτής και πιθανός με μια...

Η προειδοποίηση του Norris προς τη McLaren

O Lando Norris παρά το γεγονός πως παραμένει ιδιαίτερα πιστός στη McLaren, θέλει να έχει σύντομα στα χέρια του ένα μονοθέσιο που θα του...

Η Audi θέλει τον Binotto

O Mattia Binotto φαίνεται πως είναι πόθος αντιπάλων της Scuderia Ferrari, με τον ιταλικό Τύπο να κάνει λόγο για ενδιαφέρον της Audi προς τον...

Newey: «Δεν τολμώ να πω ότι έχουμε τον καλύτερο σχεδιασμό»

Ο πολύπειρος σχεδιαστής της Red Bull Racing, Adrian Newey, μιλάει για την φιλοσοφία που θα ακολουθήσει η ομάδα στην ερχόμενη σεζόν και κάνει τις...