spot_img

Σαν σήμερα, 7 Ιουνίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1927 γεννήθηκε στις Βρυξέλλες ο Charles de Tornaco, απόγονος μιας αριστοκρατικής οικογένειας. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του λίγο μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Βέλγος απέκτησε συστάσεις με τους συμπατριώτες Jacques Swaters και André Pilette και ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στο motorsport. Θέλοντας να αναρριχηθεί στο νεοσύστατο τότε πρωτάθλημα της F1, εντάχθηκε στην ομάδα Ecurie Francorchamps του Swaters και έκανε ντεμπούτο στο GP Βελγίου του 1952 με μια Ferrari 500, τερματίζοντας 7ος. Ακολούθησε μια εγκατάλειψη στην Ολλανδία, μια αποτυχία πρόκρισης στην Ιταλία, ενώ το 1953 η ομάδα αποχώρησε πριν τις ελεύθερες δοκιμές του GP Βελγίου λόγω μηχανικών προβλημάτων. Ο de Tornaco στάθηκε τραγικά άτυχος έπειτα από ένα μεγάλο ατύχημά του στις ελεύθερες δοκιμές του μη-πρωταθληματικού GP Μόντενα. Μάλιστα, η πίστα δεν διέθετε κανένα ίχνος ιατρικών υποδομών και ο 26χρονος ξεψύχησε στο δρόμο για το νοσοκομείο, στο οποίο τον μετέφερε ένας θεατής με το όχημά του.

Σαν σήμερα το 1953, ο αείμνηστος Alberto Ascari εκμεταλλεύτηκε τα μηχανικά προβλήματα των ανταγωνιστών του και κατέκτησε άνετα τη νίκη στο GP Ολλανδίας. Για την ακρίβεια, ο Luigi Villoresi έμεινε εκτός με αστοχία στο γκάζι ενώ οι Juan Manuel Fangio και José Froilán González αντιμετώπισαν προβλήματα ανάρτησης στις Maserati τους. Τελικά ο González ανέλαβε το αυτοκίνητο του ομόσταυλου Felice Bonetto και τερμάτισε έναν γύρο πίσω από τον Ascari και τον Giuseppe Farina, ξεπερνώντας τον Mike Hawthorn για την τρίτη θέση σε μια εντυπωσιακή μονομαχία.

Σαν σήμερα το 1970 διεξήχθη για τελευταία φορά αγώνας F1 στην θρυλική και επικίνδυνη χάραξη των 14 χιλιομέτρων στο Spa-Francorchamps. Μεγάλος και απροσδόκητος πρωταγωνιστής υπήρξε ο Pedro Rodríguez, ο οποίος οδηγούσε μια BRM P153 που ήταν ισχυρή με τον κινητήρα V12 αλλά όχι τόσο ανταγωνιστική συνολικά. Ωστόσο ο Μεξικανός, ο οποίος γνώριζε τέλεια την πίστα χάρις στην εμπειρία του από τους αγώνες αντοχής, τέθηκε επικεφαλής μετά από 5 γύρους. Προσπέρασε τις March των Jackie Stewart και Chris Amon, με τον Βρετανό πρωταθλητή να εγκαταλείπει στον γύρο 14 λόγω αστοχίας κινητήρα. Ο ανέκαθεν ταχύς αλλά άτυχος Amon καταδίωξε τον Rodríguez και τελικά έχασε τη νίκη για 1,1 δευτερόλεπτα, με το βάθρο να ολοκληρώνει ο Jean-Pierre Beltoise. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη της BRM μετά το 1966, η δεύτερη και τελευταία στην F1 για τον Rodríguez και τελευταία για Μεξικανό οδηγό μέχρι το 2020, όταν ο Sergio Pérez κέρδισε στο GP Σακχίρ.

Σαν σήμερα
 
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 6 Ιουνίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1998, ο Michael Schumacher ανέκαμψε από μια ποινή stop/go και επικράτησε στο GP Καναδά, το οποίο είχε διακοπεί δύο φορές στον πρώτο γύρο εξαιτίας μερικών μεγάλων ατυχημάτων στις πρώτες στροφές. Η ποινή του Γερμανού της Ferrari προήλθε ύστερα από μια επικίνδυνη μανούβρα του όταν έβγαινε από το pit-lane που ώθησε εκτός πίστας τον συμπατριώτη Heinz-Harald Frentzen, οδηγώντας έτσι στην οριοθέτηση άσπρων γραμμών στο οδόστρωμα ώστε να αποτρέπονται τέτοιου είδους περιστατικά. Οι δύο Benetton των Giancarlo Fisichella και Alexander Wurz τερμάτισαν στις θέσεις 2 και 4, με την τρίτη θέση του βάθρου να καταλαμβάνει η έτερη Ferrari του Eddie Irvine. Ο πολλά υποσχόμενος Jan Magnussen τερμάτισε 6ος και βαθμολογήθηκε για πρώτη φορά στην F1 ύστερα από ενάμιση χρόνο στην ομάδα της Stewart, αλλά τελικά απολύθηκε και αντικαταστάθηκε άμεσα από τον Jos Verstappen.

Σαν σήμερα, επίσης το 1998, η εργοστασιακή ομάδα της Porsche θριάμβευσε στις 24 ώρες του Le Mans κάνοντας το 1-2 με την ανανεωμένη 911 GT1-98. Η γερμανική φίρμα είχε ευνοηθεί από τα μηχανικά προβλήματα και ατυχήματα των ταχύτερων αυτοκινήτων της Toyota και της Mercedes-Benz, μένοντας μόνη στον αγώνα μαζί με την Nissan και τις παλιές McLaren F1 GTR χωρίς να απειληθεί. Η νίκη κατέληξε στο πλήρωμα των Laurent Aïello, Allan McNish και Stéphane Ortelli μετά από 351 γύρους, οι Jörg Müller, Uwe Alzen και Bob Wollek κατέληξαν στη δεύτερη θέση, ενώ το βάθρο έκλεισε η ιαπωνική τριπλέτα των Aguri Suzuki, Kazuyoshi Hoshino και Masahiko Kageyama που μοιράστηκαν ένα Nissan R390 GT1. Παρά τα σχέδιά της να συνεχίσει στη μεγάλη κατηγορία των αγώνων αντοχής με ένα project ονόματι LMP2000/9R3, η Porsche επικεντρώθηκε στις μικρότερες κατηγορίες με την 996-911 και δεν διεκδίκησε ξανά συνολικές νίκες στο Sarthe μέχρι το 2014.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2009, ο Jenson Button πήρε μια απροσδόκητη νίκη στο GP Τουρκίας και σημείωσε έτσι την έκτη του νίκη στους πρώτους 7 αγώνες της σεζόν. Παρά την καταπληκτική επίδειξη δύναμής της στους πρώτους της αγώνες, η ομάδα-πυροτέχνημα της Brawn GP είχε αρχίσει να μένει σημαντικά πίσω ως προς την εξέλιξη του μονοθεσίου της, κάτι που είχε τονιστεί ιδιαίτερα στις κατατακτήριες δοκιμές όταν ο Sebastian Vettel της Red Bull κατέκτησε την πρώτη του pole position στη χρονιά. Ο Γερμανός ακολούθησε μια στρατηγική τριών pit-stop έναντι των δύο του Βρετανού, αλλά ένα λάθος του στην στροφή 10 του πρώτου γύρου έδωσε την πρωτοπορία στον Button. Αυτός τελικά πήρε πρώτος την καρό σημαία, μπροστά από την έτερη Red Bull του Mark Webber και τον Vettel. Παραδόξως, ο Button δεν έμελλε να ξανακερδίσει στο υπόλοιπο της σεζόν, ανεβαίνοντας στο βάθρο σε μόλις δύο από τους υπόλοιπους 10 αγώνες.

Σαν σήμερα το 2015 η Mercedes έκανε περίπατο στο GP Καναδά, με τον Lewis Hamilton να επικρατεί του Nico Rosberg για την τέταρτη νίκη του στο Circuit Gilles Villeneuve και τον Valtteri Bottas να κλείνει το βάθρο με την Williams. Η περισσότερη δράση του αγώνα προσφέρθηκε από τους Sebastian Vettel και Felipe Massa, οι οποίοι χρειάστηκε να εκκινήσουν από τις τελευταίες θέσεις ύστερα από προβλήματα με τις μονάδες ισχύος τους στην πρώτη περίοδο των κατατακτηρίων δοκιμών. Τελικά τερμάτισαν στις θέσεις 5 και 6 αντίστοιχα, με τον Vettel μάλιστα να ολοκληρώνει τον αγώνα ελάχιστα πίσω από τον ομόσταυλο Kimi Räikkönen. Ο Φινλανδός της Ferrari προσπάθησε να θέσει τις βάσεις για έναν τερματισμό του στο βάθρο, αλλά έχασε τον έλεγχο στην στροφή 10 του 28ου γύρου μετά το πρώτο του pit-stop και αρκέστηκε στην 4η θέση.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles