Η τέταρτη Τεχνική μας Ανάλυση για το 2021 θα είναι για την Red Bull Racing RB16B, το μονοθέσιο με το οποίο οι «ταύροι» θέλουν να πρωταγωνιστήσουν.
Έχοντας ολοκληρώσει το 2020 με νίκη, η αυστριακή ομάδα θέλει να συνεχίσει στο ίδιο μοτίβο. Όντας 8 χρόνια μακριά από Τίτλους, η Red Bull θέλει τους Max Verstappen και Sergio Perez να αναδειχθούν νικητές για το 2021. Η τελευταία χρονιά των υπαρχόντων Τεχνικών Κανονισμών μπορεί να είναι κρίσιμη, με την εξέλιξη να παίζει μεγάλο ρόλο.
Διαβάστε επίσης: Chaparral Cars: Μια εταιρεία «διαφωτιστής» των σύγχρονων αγώνων
Επιπλέον, έχει την πλήρη στήριξη της Honda, η οποία στη τελευταία της σεζόν στην F1 φέρνει έναν κινητήρα που προόριζε για το 2022. Ο χρόνος θα δείξει εάν θα καταφέρει η RB16B να διεκδικήσει ένα Πρωτάθλημα, στο οποίο το καλεντάρι δεν είναι σίγουρο.
Στο νέο μονοθέσιο η ομάδα δεν μας αποκάλυψε που χρησιμοποίησε τα token εξέλιξης, όμως στην Τεχνική Ανάλυση της Red Bull RB16B θα ξεψαχνίσουμε που είναι οι μεγάλες αλλαγές. Μπορεί να έχουμε στη διάθεσή μας μόλις δύο φωτογραφίες, αλλά αυτό δεν μας σταματάει. Χωρίς πολλά πολλά ακόμα, ας περάσουμε στο κυρίως πιάτο.
Στο εμπρός μέρος βλέπουμε μια αναδιαμορφωμένη εμπρός αεροτομή, ιδιαίτερα το εσωτερικό της μέρος που διοχετεύει το Y250 vortex. Το υπόλοιπο μονοθέσιο δείχνει να είναι ψηλότερο από πέρυσι. Επιπλέον, το εξωτερικό μέρος είναι επίσης ψηλότερο σε σχέση με άλλες χρονιές. Δεν παρατηρούνται σημαντικές διαφορές στην εμπρός αεροτομή, με το spec παρουσίασης να είναι πολύ πιθανό να αλλάξει στο Μπαχρέιν.
Το ρύγχος του μονοθεσίου παραμένει ίδιο σε σύγκριση με το 2020. Η εισαγωγή αέρα στην μύτη έχει διαφορά σε σχέση με το Άμπου Ντάμπι. Ένας κεντρικός πυλώνας λείπει από το κέντρο, όμως μια τέτοια λύση είδαμε πέρυσι στην παρουσίαση.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream #40” με τις τελευταίες εξελίξεις της F1.
Οι εισαγωγές των φρένων έχουν πιο ακραίες λύσεις τουλάχιστον για την παρουσίαση. Όμως όπως λέμε σε κάθε Τεχνική Ανάλυση, ο τομέας αυτός αλλάζει ανάλογα με τις απαιτήσεις της εκάστοτε πίστας.
Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός πως τα ψαλίδια της ανάρτησης αποτελούνται από διαφορετικό υλικό ανθρακονήματος. Η μόνη διαφορά είναι η απλοποίηση του εμπρός ψαλιδιού στο πάνω μέρος.
Διαβάστε επίσης: Τεχνική Ανάλυση: Alfa Romeo C41
Η «κάπα» στο πλαϊνό μέρος του ρύγχους έχει μεγαλώσει σε μέγεθος σε σύγκριση με το 2020, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην μεταφορά του αέρα.
Γύρω από το cockpit βλέπουμε διαφορετικό στήριγμα στους καθρέφτες για αεροδυναμικούς λόγους. Τα ψυγεία από αυτό το πλάνο είναι ίδια με την RB16. Αυτό δείχνει παρόμοια επίπεδα ψύξης με το 2020.
Τα bardgeboard με μια πρώτη ματιά βλέπουμε πως είναι άκρως επιθετικά. Όμως, αν εξαιρέσουμε τα συνεχόμενα «δόντια καρχαρία» στο πάνω μέρος, οι αλλαγές σε σχέση με το Άμπου Ντάμπι είναι ελάχιστες. Η Red Bull θέλησε να δείξει μόλις ένα δείγμα του τι ετοιμάζει για το 2021. Ο τομέας αυτός είναι ελεύθερος προς εξέλιξη, οπότε όλες οι ομάδες είναι λογικό να κρύβονται.
Η εισαγωγή αέρα στο πάνω μέρος του οδηγού είναι ίδια με του 2020.
Προχωράμε στο πίσω μέρος που θα αποτελέσει το πιο σημαντικό κομμάτι της Τεχνικής Ανάλυσης.
Το πάτωμα της RB16B τηρεί τους κανονισμούς που προβλέπει η F1 από το 2021. Στο πλαϊνό μέρος των ψυγείων βλέπουμε ακόμα τα μικρά αεροδυναμικά πτερύγια να προεξέχουν. Ο σκοπός τους είναι να μεταφέρουν τον αέρα στο εξωτερικό μέρος του μονοθεσίου ή στο κάτω μέρος. Όσο προχωράμε προς τα πίσω, βλέπουμε πόσο γυμνό και μικρό φαίνεται σε σύγκριση με το 2020. Μεγάλη προσοχή στην απόληξη του πατώματος, το οποίο φαίνεται να έχει ανοδική κλίση.
Διαβάστε επίσης: Τεχνική Ανάλυση: Alpha Tauri AT02
Τα ψυγεία έχουν υποστεί επίσης αλλαγές. Μπορεί οι εισαγωγές να είναι ίδιες με το 2020, όμως δεν ισχύει το ίδιο στο πίσω μέρος. Το πίσω μέρος του καλύμματος είναι πιο στενό, κάτι το οποίο υπάγεται στο διαφορετικό packaging του κινητήριου συνόλου της Honda. Όμως από τις φωτογραφίες αυτές, στο σημείο που αναφέρεται το λογότυπο της Honda, βλέπουμε να είναι λίγο πιο διογκωμένο. Δυστυχώς δεν έχουμε πανοραμική φωτογραφία να κρίνουμε στο σύνολο.
Τέλος, το πιο σημαντικό σημείο είναι η πίσω ανάρτηση. Οι αλλαγές είναι τρομερές σε σχέση με το 2020 και μάλλον είναι το σημείο όπου η ομάδα ξόδεψε τα tokens. Η γεωμετρία έχει αλλάξει και όλα δείχνουν πως ακολούθησε το μοντέλο της Mercedes για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση.
Το κάτω ψαλίδι έχει μεταφερθεί μπροστά από την στρεπτική ράβδο και πίσω από το pullrod ακριβώς πάνω από τον διαχύτη. Αντίθετη κατεύθυνση έχει πάρει ο βραχίονας της ανάρτησης που είναι στο πίσω μέρος. Αυτό το μοντέλο έχει ακολουθήσει η Mercedes και, όπως όλα δείχνουν, η Red Bull ξόδεψε token στο εσωτερικό του πίσω μέρους γύρω από την ανάρτηση.
Ερωτηματικό σχετικά με τις απολήξεις της wastegate και πού καταλήγουν.
Η Τεχνική Ανάλυση της Red Bull RB16B ολοκληρώθηκε και, παρά το γεγονός πως είχαμε μόνο δύο φωτογραφίες, είχαμε πολλά να πούμε. Άγνωστο παραμένει το αν θα διεκδικήσει το Πρωτάθλημα, με το 2022 να είναι πολύ κοντά.
Αναμένουμε να δούμε το μονοθέσιο εντός πίστας να παρατηρήσουμε επιπλέον διαφορές.
Δείτε τον πρώτο αγώνα της Κατηγορίας Pro για το Ελληνικό Πρωτάθλημα F1.