Ο επικεφαλής του τμήματος μηχανοκίνητου αθλητισμού της Honda, Masashi Yamamoto, ελπίζει και περιμένει να δει την ιαπωνική εταιρεία να επιστρέφει στη Formula 1 τα επόμενα χρόνια.
Η Honda έχει συχνή ενασχόληση με τη Formula 1, η οποία ξεκινάει από το μακρινό 1964. Μπορεί να μην έχει συνεχή παρουσία στο άθλημα, όμως έχει γράψει τη δική της ιστορία. Είχε κατακτήσει 6 Πρωταθλήματα κατασκευαστών και άλλα 5 οδηγών την 6ετία 1986-1991 ως προμηθευτής κινητήρων, αρχικά της Williams και έπειτα της McLaren. Η τελευταία ανάμειξή της με το άθλημα ξεκίνησε το 2015, όταν συνεργάστηκε με τη McLaren και πάλι, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία αυτή τη φορά. Ωστόσο, από τη στιγμή που άρχισε να προμηθεύει με κινητήρες τη Red Bull, βρέθηκε σε πρωταγωνιστική θέση και το 2021 πανηγύρισε το πρώτο Πρωτάθλημα οδηγών της μετά το 1991.
Διαβάστε επίσης: Απαρατήρητες ομάδες της Formula 1 – 1980s
Η Honda αποφάσισε ν’ αποχωρήσει επισήμως από τη Formula 1 μετά το τέλος της περσινής σεζόν, όμως η Red Bull θα συνεχίζει να χρησιμοποιεί τους ιαπωνικούς κινητήρες, μαζί με την AlphaTauri. Επίσης, έχει προσλάβει αρκετά άτομα από την ιαπωνική εταιρεία για την εξέλιξη και συντήρηση των μονάδων ισχύος. Ο επικεφαλής του τμήματος μηχανοκίνητου αθλητισμού της Honda, Masashi Yamamoto, μίλησε στο F1.com για το αν σκέφτεται η ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία μελλοντική ενασχόληση με το άθλημα:
Προσωπικά, ελπίζω και περιμένω πως η Honda θα επιστρέψει στη Formula 1. Εξαρτάται από τους νέους ανθρώπους, οι οποίοι είναι παθιασμένοι με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, και το αν θα μπορέσουν να πείσουν τη διοίκηση να επιστρέψει (στη Formula 1). Η ιστορία, όμως, επαναλαμβάνεται, επομένως ελπίζω πως αυτό τελικά θα συμβεί.
Δείτε την αξιολόγηση των οδηγών της Formula 1 για το 2021.
Ο Yamamoto αναφέρθηκε και στην πρόσφατη επιτυχία της Red Bull, την οποία προμήθευε η Honda με κινητήρες, το 2021:
Ακόμα και όσο είχαμε ν’ αντιμετωπίσουμε δυσκολίες στα logistics (διαδικασίες υλικοτεχνικές και μεταφορά υλικών), ειδικότερα στην εποχή της πανδημίας Covid-19, ερχόμενοι στην τελευταία μας χρονιά αγωνιζόμασταν με πολύ δυνατούς αντιπάλους και ήρθαμε στην κορυφή του κόσμου της Formula 1. Αυτό οφείλεται σε όλη τη σκληρή δουλειά απ’ όλους τους τεχνικούς και τους μηχανικούς μας, όχι μόνο σε όσους βρίσκονταν στην πίστα. Ποτέ δεν τα παράτησαν, ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές κι έκαναν πολυάριθμα τεχνολογικά επιτεύγματα σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα. Καταφέραμε ν’ αποδείξουμε την εγκυρότητα και την αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας μας και τις ικανότητες του ανθρώπινου δυναμικού μας. Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να πετύχουμε όλα αυτά τ’ αποτελέσματα χωρίς τον βασικό ρόλο που έπαιξε ο βασικός συνεργάτης μας, η Red Bull Racing. Με την τελευταία κερδίσαμε το Πρωτάθλημα, αλλά και με τη Scuderia AlphaTauri, η οποία μας καλωσόρισε με «ανοιχτά» μυαλά και μας επέτρεψε να προχωρήσουμε μαζί μετά από μία δύσκολη τριετία.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Η Honda αποχώρησε σ’ επίσημο ύφος από τη Formula 1 μετά από μία 7ετία. Ωστόσο, από την ενασχόλησή της Honda με το άθλημα από το 1964, καμία αποχώρησή της δεν κράτησε παραπάνω από 15 χρόνια και όσο περνούσαν τα χρόνια, τα «διαλείμματά» της από τη Formula 1 γίνονταν όλο και μικρότερα. Επομένως, η ιστορία είναι πιθανό να επαναληφθεί γι’ ακόμα μία φορά και να επανέλθουν οι Ιάπωνες μέχρι το 2030.
Πιστεύετε πως θα δούμε ξανά τη Honda στη Formula 1 στο άμεσο μέλλον; Η νέα γενιά κινητήρων έρχεται το 2026.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το F1 Quiz και την ανασκόπηση του 2021.