O Thierry Neuville είναι ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC για το 2024 σε μία ιστορική σεζόν για τον Βέλγο που πέτυχε ένα στόχο που πάλευε για χρόνια.
Πολλά θα μπορούσαν να πάνε στραβά για τον Thierry Neuville στον τελευταίο αγώνα του φετινού WRC. Άλλωστε ο Βέλγος έχει ολοκληρώσει πέντε σεζόν στη 2η θέση της βαθμολογίας, χάνοντας κάποιες φορές τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή ράλλυ στις λεπτομέρειες.
Την Παρασκευή ένα πρόβλημα στο turbo του Hyundai i20 N Rally1 τον έριξε στη 15η θέση της γενικής κατάταξης του Ράλλυ Ιαπωνίας. Έξω από τους βαθμούς και με το προβάδισμα των 25 βαθμών που είχε από τον teammate του, Ott Tanak, να εξανεμίζεται. Θα μπορούσε να τα… ρίξει στην ατυχία του, όμως δεν το έκανε. Έβαλε το κεφάλι κάτω, αντεπιτέθηκε το Σάββατο και ανέβηκε στην 7η θέση του αγώνα, φθάνοντας μία ανάσα από το πρωτάθλημα. Και όταν ο Τάνακ εγκατέλειψε το πρωί της Κυριακής, εξασφάλισε και μαθηματικά τον τίτλο, παρθενικό στην καριέρα του.
WORLD CHAMPIONS!! Congratulations Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe! 🏆👏#WRC pic.twitter.com/kuEr4bRIcN
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) November 23, 2024
«Με τον συνοδηγό μου τερματίσαμε τόσες φορές φιναλίστ. Όμως δεν χάσαμε ποτέ την ελπίδα ότι θα έρθει η ώρα μας. Ελπίζω ότι αυτός ο τίτλος είναι ο πρώτος από πολλούς που θα ακολουθήσουν. Νιώθω πολύ περήφανος που έφερα τον πρώτο τίτλο οδηγών στην ιστορία της Hyundai Motorsport».
Γεννημένος στις 16 Ιουνίου του 1988 στο Σεν Βιτ, την κωμόπολη που είναι γνωστή διεθνώς από την Μάχη των Αρδεννών στο τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Neuville άρχισε να συμμετέχει σε ράλλυ το 2007. Ο πρώτος του αγώνας στο WRC ήταν στο Ράλλυ Καταλωνίας το 2009, με ένα Citroen C2. Αφού έλαβε μέρος στην κατηγορία Junior έως το 2012, πήρε μεταγραφή την επόμενη χρονιά στην Qatar World Rally Team, με την οποία εντυπωσίασε καταλαμβάνοντας τη 2η θέση στο πρωτάθλημα.
Από το 2014 και μέχρι σήμερα έχει συνδέσει το όνομά του με την Hyundai Motorsport. Η κορεάτικη ομάδα κατέκτησε δύο πρωταθλήματα κατασκευαστών, το 2019 και το 2020, ποτέ όμως μέχρι τώρα δεν είχε εξασφαλίσει αυτό των οδηγών. Στο τέλος κάθε χρονιάς πανηγύριζαν τα πληρώματα των Volkswagen, Ford και Toyota, αφήνοντας τον Neuville με ένα μεγάλο «αχ».
Ακούστε την εκπομπή Slipstream για την F1 με την ανάλυση της νίκης του εντυπωσιακού 1-2 της Mercedes στο GP Λας Βέγκας στο παρακάτω βίντεο.
«Θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα μου για αυτά τα 11 χρόνια. Χωρίς εσάς δεν θα μπορούσα να τα έχω καταφέρει», είπε ο Βέλγος.
Δεν ήταν πάντως όλα ρόδινα στη σχέση του Neuville με τη Hyundai. Υπήρχαν προβλήματα, ακόμα και αμφιβολίες αν η ομάδα μπορούσε να του προσφέρει ένα σταθερά αξιόπιστο αυτοκίνητο, το οποίο θα μπορούσε να νικήσει το Toyota GR Yaris. Και σε όλα αυτά προστέθηκε η αντιπαράθεση με τον Ott Tanak, για το ποιος είναι ο Νούμερο 1 οδηγός στην ομάδα.
«Αρχίσαμε τη σεζόν με έναν ξεκάθαρο στόχο: να κερδίσουμε το πρωτάθλημα οδηγών. Ο τίτλος αυτός είναι η ανταμοιβή για τα χρόνια αφοσίωσης του Τιερί, της ανθεκτικότητας και της σκληρής δουλειάς του. Είναι ένας άξιος πρωταθλητής», ανέφερε ο επικεφαλής της Hyundai Motorsport, Cyril Abiteboul.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Βρείτε μας στο TikTok
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord
- Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy
Ο τίτλος του Neuville είναι ο πρώτος στο WRC για οδηγό από το Βέλγιο, το οποίο ζούσε στη… σκιά της Γαλλίας. Sebastien Loeb και Sebastien Ogier κατέκτησαν με τα χρώματα της Γαλλίας 17 από τα 18 πρωταθλήματα ράλλυ από το 2004 έως το 2021!
Η σημασία για το Βέλγιο είναι τόσο μεγάλη, που ο λογαριασμός της βασιλικής οικογένειας έκανε σχετική ανάρτηση στο Χ!
🤩 Historique! @thierryneuville est le premier Belge à être sacré champion du monde de rallye @OfficialWRC avec son copilote @MWydaeghe! Une performance incroyable. Félicitations! 🎉🇧🇪 pic.twitter.com/mr0Vu8boiE
— Belgian Royal Palace (@MonarchieBe) November 24, 2024
Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τον Thierry Neuville; Λίγες ώρες πριν την εκκίνηση του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις, υπέγραψε το νέο του συμβόλαιο με τη Hyundai για το 2025. Μεγαλύτερο σε διάρκεια συμβόλαιο δεν μπορούσε να συμφωνηθεί εκείνη τη στιγμή, καθώς η κορεάτικη εταιρεία δεν είχε δεσμευτεί για την μακροπρόθεσμη παρουσία της στο WRC.
H φετινή επιτυχία και ο περιορισμός του κόστους για τις ομάδες που έχει αποφασιστεί από τη FIA, κάνουν πιο αισιόδοξο το μέλλον για τη Hyundai Motorsport. Και μαζί της και αυτό του Neuville.