Το δικό μας αντίο στoν Sebastian Vettel

Το «πέσιμο» της καρό σημαίας του φετινού Grand Prix του Άμπου Ντάμπι σηματοδότησε το τέλος της καριέρας του τετράκης παγκόσμιου πρωταθλητή Sebastian Vettel στην Formula 1.

Μιας άκρως επιτυχημένης καριέρας που αριθμούσε 15 πλήρης αγωνιστικές σεζόν στο πρωτάθλημα της Formula 1, καθώς και μια σειρά ρεκόρ που δεν έχουν καταρριφθεί μέχρι και σήμερα.

Ας θυμηθούμε λοιπόν κάποιες από τις καλύτερες στιγμές του Γερμανού οδηγού.

Το 2008 όπου και είχε την πρώτη του ευκαιρία να λάβει μέρος στο πρωτάθλημα της F1 με την ομάδα της Toro Rosso (νυν Scuderia Alpha Tauri), κατέκτησε την πρώτη του Pole Position και νίκη στο αγώνα της Monza κάτω από ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες, καθώς η βροχή έπεφτε ασταμάτητα στην ιταλική πίστα εκείνο το τριήμερο.

 Έπειτα, το 2009 η οικογένεια της Red Bull αποφάσισε την προαγωγή του στην μεγάλη ομάδα καθώς η επιδόσεις του ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένες. Η απόφαση αυτή φάνηκε να δικαιώνει όσους πίστεψαν στο Vettel, καθώς στην συγκεκριμένη σεζόν κατάφερε να τερματίσει στην δεύτερη θέση του πρωταθλήματος των οδηγών, δηλαδή πίσω ακριβώς από τον πρωταθλητή Jenson Button.

Από το 2010 μέχρι και το 2013 εισερχόμαστε στην «χρυσή» εποχή του Sebastian Vettel και φυσικά της Red Bull Racing, όπου κατέκτησαν τέσσερις συνεχόμενους τίτλους οδηγών και κατασκευαστών. Το έργο το Γερμανού οδηγού καθ’ όλη την διάρκεια της τετραετίας αυτής δεν ήταν πάντοτε εύκολο, αρκεί να θυμηθούμε την σεζόν του σεζόν του 2010 στην οποία απέκτησε την πρωτοπορία του πρωταθλήματος μόλις στον τελευταίο αγώνα, όπου και στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής. Αξίζει να αναφέρουμε ότι με την κατάκτηση του πρώτου τίτλου έγινε ο νεότερος πρωταθλητης του θεσμού, στην ηλικία των 23 ετών, ένα ρεκόρ το οποίο δεν έχει καταρριφθεί προς το παρόν.

Το 2011 κατάφερε να θέσει ψηλά τον πήχη και στο ρεκόρ του μέγιστου αριθμού Pole Position μέσα σε μια σεζόν, 15 στον αριθμό, ένα ακόμη ρεκόρ του Γερμανού οδηγού το οποίο δεν έχει καταρριφθεί.

Το 2012 έχει χαραχθεί στις μνήμες όλων μας, ως μια απο τις καλύτερες σεζόν της F1, με κύριο χαρακτηριστικό της, την επική μάχη Vettel – Alonso για το παγκόσμιο στέμμα, η οποία τελειωσε ευνοϊκά για τον Sebastian με μόλις 3 βαθμούς διαφοράς από τον Ισπανό συναθλητή του στην Scuderia Ferrari.

To 2013, η πιο επιτυχημένη σεζόν του Γερμανού οδηγού σε βάση τα νούμερα, καθώς τερμάτισε στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος 155 βαθμούς μακριά από τον δεύτερο Fernando Alonso. Βέβαια, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε σε ένα ακόμη ακατάρριπτο ρεκόρ του Vettel, αυτό τον περισσότερων σερί νικών, 9 στον αριθμό, από το Grand Prix Βελγίου μέχρι και το Grand Prix Βραζιλίας.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream #102 για τη Formula 1.

Το 2014 όπου και είχαμε την αλλαγή στους υβριδικούς κινητήρες και την αρχή της κυριαρχίας της Mercedes, ήταν μια χρονιά κάτω του μετρίου για τον Γερμανό οδηγό. Οι επιδόσεις του έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο να αλλάξει για πάντα το μέλλον του και να εκπληρώσει ένα παιδικό του όνειρο.

Το 2015 πήρε την μεγάλη απόφαση να μετακομίσει στην ομάδα της Scuderia Ferrari, όπου η απόδοση του βελτιώθηκε σε σχέση με το 2014, και φυσικά με κάποιες ελάχιστες νίκες. Έτσι, έκανε υπερήφανο τον παιδικό του ήρωα, Michael Schumacher.

Το 2016 μια μέτρια χρονιά για τον ίδιο και την ομάδα, καθώς δεν κατάφεραν σε ολόκληρη της σεζόν να βρεθούν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Το 2017 και το 2018 είχαν παρόμοιο σενάριο, με την ομάδα της Ferrari και τον Sebastian Vettel να δείχνουν ιδιαίτερα δυνατοί και απειλητικοί έναντι των Mercedes για την κατάκτηση του πρωταθλήματος, όμως οι διάφορες συγκυρίες και η απόδοση του μονοθεσίου και της Ιταλικής ομάδας δεν επέτρεψαν στον Γερμανό την κατάκτηση των δυο αυτών τίτλων.

Image

Το 2019 μια μέτρια χρονία για τον τετράκης παγκόσμιο πρωταθλητή, καθώς τα πράγματα έχουν εμφανός δυσκολέψει για τον ίδιο, έχοντας να αντιμετωπίσει πλέον έναν πολλά υποσχόμενο νέο οδηγό στην ομάδα, των Charles Leclerc. Την ίδια χρονιά κατέκτησε και την τελευταία του νίκη, στο Grand Prix της Σιγκαπούρης, μια πίστα πόλης στην οποία έχει κατακτήσει τις περισσότερες νίκες από κάθε άλλο οδηγό.

Το 2020 μια σεζόν με φοβερές δυσκολίες για τον ίδιο και την ομάδα της Ferrari σε θέματα απόδοσης, με τον ίδιο να καταφέρνει να μάσει μόλις 33 πόντους στην διάρκεια ολόκληρης της σεζόν.

Μην χάσετε την Τρίτη 22/11 στις 21:00 την εκπομπή Slipstream #103 με την ανάλυση του GP Άμπου Ντάμπι. Βρείτε το link με ένα κλικ εδώ.

Το 2021 και το 2022 αποφάσισε να μετακομίσει στην τελευταία ομάδα της καριέρας του, αυτή της Aston Martin Racing. Η πορεία του στην Βρετανική ομάδα δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ιδιαιτέρως επιτυχημένη λόγω της χαμηλής δυναμικότητας του μονοθεσίου, παρ’ όλ’ αυτά χάρισε στην ομάδα μια δεύτερη θέση στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν του 2021, μετά την χαοτική επανεκκίνηση του στους τελευταίους γύρους. Ωστόσο δεν του έλειψαν οι μάχες στην πίστα, όπως αυτή με τον Kevin Magnussen στον αγώνα του Austin του 2022 ή αυτή στον τερματισμό του Grand Prix Ιαπωνίας με τον Fernando Alonso.

Sebastian Vettel

Πέραν αυτών, ο χαρακτήρας του Sebastian Vettel έγινε ιδιαίτερα αγαπητός από το ευρύ κοινό και εκτός πίστας, καθώς ο ίδιος είχε συμμετάσχει ουκ ολίγες φορές σε δράσεις για την ισότητα των δικαιωμάτων ανδρών και γυναικών και σε κάποιες σχετικά με το περιβάλλον.

Κλείνοντας θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον Γερμανό τετράκης παγκόσμιο πρωταθλητή για όλες τις μάχες και τις συγκινήσεις που προσέφερε στο άθλημα, καθώς του ευχόμαστε κάθε επιτυχία σε οτιδήποτε ασχοληθεί στο μελλον εντός ή εκτος πίστας.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Αλέξανδρος Τσιόλας

Related Articles

Η Mercedes στέλνει μήνυμα ενόψει 2023

Στη Mercedes-AMG επικρατεί αισιοδοξία πως το 2023 θα είναι σε θέση να παλέψουν για το πρωτάθλημα σε αντίθεση με το κακό 2022, τη χειρότερη...

H Red Bull «βλέπει» τη Mercedes ως βασικό της αντίπαλο το 2023

Στη Red Bull Racing πιστεύουν πως η Mercedes-AMG θα είναι η βασική τους αντίπαλος στο πρωτάθλημα της F1 το 2023 και όχι η Scuderia...

Ο Elkann δεν πίστεψε ποτέ στον Binotto

Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, η διοίκηση της Ferrari δεν εμπιστεύθηκε ποτέ τον επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto, και τον απομάκρυνε με την πρώτη...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Η Mercedes στέλνει μήνυμα ενόψει 2023

Στη Mercedes-AMG επικρατεί αισιοδοξία πως το 2023 θα είναι σε θέση να παλέψουν για το πρωτάθλημα σε αντίθεση με το κακό 2022, τη χειρότερη...

H Red Bull «βλέπει» τη Mercedes ως βασικό της αντίπαλο το 2023

Στη Red Bull Racing πιστεύουν πως η Mercedes-AMG θα είναι η βασική τους αντίπαλος στο πρωτάθλημα της F1 το 2023 και όχι η Scuderia...

Ο Elkann δεν πίστεψε ποτέ στον Binotto

Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, η διοίκηση της Ferrari δεν εμπιστεύθηκε ποτέ τον επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto, και τον απομάκρυνε με την πρώτη...

Δισεκατομμυριούχος από το Χονγκ Κονγκ έχει βάλει στόχο τη Formula 1

Ο δισεκατομμυριούχος από το Χονγκ Κονγκ, Calvin Lo, εξέφρασε τον ζήλο του να εισέλθει στη Formula 1 ως βασικός επενδυτής και πιθανός με μια...

Η προειδοποίηση του Norris προς τη McLaren

O Lando Norris παρά το γεγονός πως παραμένει ιδιαίτερα πιστός στη McLaren, θέλει να έχει σύντομα στα χέρια του ένα μονοθέσιο που θα του...