Η Honda ανακοίνωσε ότι το νέο HR-V, που θα αρχίσει να πωλείται σε όλη την Ευρώπη από τα τέλη του 2021, θα διατίθεται αποκλειστικά με το προηγμένο υβριδικό κινητήριο σύνολο e:HEV.
Με τη χρήση του επιτυχημένου συστήματος κίνησης στο συμπαγές SUV, ένας νέος συνδυασμός αποδοτικής λειτουργίας και δυναμικών επιδόσεων προσφέρεται για πρώτη φορά σε αυτή την πολύ ανταγωνιστική κατηγορία.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 29 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Το σύστημα e:HEV της επόμενης γενιάς Honda HR-V αποδίδει συνολική ισχύ 96kW (131PS), σε συνδυασμό με ροπή 253Nm. Το αποτέλεσμα είναι ένα αβίαστο και άνετο ταξίδι, τόσο σε αστικές διαδρομές όσο και στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου. Οι εκπομπές CO2 του αποδοτικού υβριδικού συστήματος ξεκινούν από 122 g/km (WLTP) και η κατανάλωση από 5,4L /100km (WLTP), ενώ η επιτάχυνση 0 – 100 km/h του HR-V επιτυγχάνεται σε 10,6 δευτερόλεπτα.
Το νέο Honda HR-V είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο της οικογένειας e:HEV και έρχεται να πλαισιώσει τα CR-V και Jazz που επίσης διατίθενται αποκλειστικά με υβριδικό σύστημα κίνησης. Καθώς δεν χρειάζεται σύνδεση και φόρτιση, το HR-V είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση, συνδυάζοντας την αμεσότητα απόκρισης και την αποδοτική λειτουργία ενός ηλεκτρικού οχήματος με την πρακτικότητα και την ευελιξία των παραδοσιακών μοντέλων βενζίνης και diesel.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Μ. Βρετανίας.
e:HEV – Χαμηλές εκπομπές ρύπων, άμεση απόκριση
Το προηγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV προσφέρει μία μοναδική, αμιγώς υβριδική εμπειρία, έχοντας αποσπάσει θετικές κριτικές σε όλη την Ευρώπη για το συνδυασμό κορυφαίων επιδόσεων με υψηλά επίπεδα αποδοτικής και αθόρυβης λειτουργίας σε πραγματικές συνθήκες. Το σύστημα αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν σε συνεργασία με έναν βενζινοκινητήρα 1.5L DOHC i-VTEC κύκλου Atkinson, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα καινοτόμο κιβώτιο μιας μόνο σχέσης μετάδοσης σε συνδυασμό με μία ευφυή μονάδα ελέγχου ισχύος.
Το σύστημα e:HEV φημίζεται για την καλύτερη στην κατηγορία σχέση κατανάλωσης καυσίμου/επιτάχυνσης στο νέο Jazz. Στο HR-V αξιοποιεί μία παρόμοια διάταξη για εξίσου αποδοτική λειτουργία, ενώ αναβαθμίσεις στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και την IPU έχουν ως αποτέλεσμα αυξημένη ροπή. Επίσης, ο αριθμός κυψελών καυσίμου έχει αυξηθεί από 48 σε 60 λόγω του μεγαλύτερου μεγέθους του HR-V πετυχαίνοντας μεγαλύτερη αποθηκευτική ικανότητα και αξιοποίηση του ηλεκτροκινητήρα έναντι του 80kW Jazz. Παρά το αυξημένο μέγεθος της μπαταρίας, ο εσωτερικός χώρος δεν επηρεάζεται χάρη στον έξυπνο σχεδιασμό της. Άλλα μέτρα βελτίωσης του κινητήρα περιλαμβάνουν μία μείωση της σχέσης μετάδοσης μεταξύ ηλεκτροκινητήρα και τροχών, για συνολική βελτίωση της επιτάχυνσης και των δυναμικών επιδόσεων του HR-V.
Διαβάστε επίσης: O Cristiano Fiorio νέος υπεύθυνος της Alfa Romeo στη F1
Το στοιχείο που καθιστά το σύστημα e:HEV ξεχωριστό είναι ο τρόπος με τον οποίο τα τρία drive modes εναλλάσσονται συνεχώς ώστε να διασφαλίζουν τη βέλτιστη απόδοση του κάθε εξαρτήματος τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Η Ευφυής Μονάδα Ηλεκτρονικού Ελέγχου (Electronic Control Unit) ελέγχει αυτόματα και συνεχώς τις εναλλαγές μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης Electric Drive, Hybrid Drive ή Engine Drive ανάλογα με το ποιο είναι το πιο αποδοτικό στις εκάστοτε συνθήκες.
Κατά την οδήγηση με σταθερή ταχύτητα, όπως στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα λειτουργεί με το βενζινοκινητήρα επειδή αυτός αντιπροσωπεύει την πιο αποδοτική λύση στις συγκεκριμένες συνθήκες. Εάν απαιτείται ισχυρότερη επιτάχυνση, όπως σε μία προσπέραση, το αυτοκίνητο θα αλλάξει σε Hybrid Drive για περισσότερη ελκτική ισχύ. Επιπλέον, στο Hybrid Drive, η ισχύς από το μοτέρ-γεννήτρια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επαναφόρτιση της μπαταρίας, προς όφελος της απόδοσης.
Το ‘Sport’ mode, που ενεργοποιείται μέσω του σχετικού διακόπτη αυξάνει την απόκριση του γκαζιού, ενώ το ‘Econ’ mode προσαρμόζει το σύστημα κλιματισμού A/C και την απόκριση του γκαζιού με στόχο την οικονομία καυσίμου. Επιπλέον του ‘Normal’ mode, όπου το αυτοκίνητο προσφέρει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας, οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν όλα τα driving modes μέσω ενός διθέσιου διακόπτη.
Για μία πιο ‘ηλεκτρική’ εμπειρία, οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέγουν το πρόγραμμα Β για το κιβώτιο, που προσφέρει επιλέξιμα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα. Το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας και η επακόλουθη ισχύς πέδησης μπορούν να αυξηθούν σημαντικά έναντι του προγράμματος D χρησιμοποιώντας τα χειριστήρια (paddles) πίσω από το τιμόνι.
Η μετάβαση από το ένα drive mode στο άλλο – συμπεριλαμβανομένης της εκκίνησης του κινητήρα για την παραγωγή ηλεκτρικής ισχύος – σχεδόν περνά απαρατήρητη στους επιβάτες. Αντί της χρήσης ενός συμβατικού συστήματος διαχωρισμού ισχύος με πλανητικό σύστημα γραναζιών που συνοδεύεται από υψηλά επίπεδα τριβών, το κιβώτιο μιας μόνο σχέσης παρουσιάζει πολύ λιγότερη αντίσταση κατά την αμιγή ηλεκτροκίνηση, καταναλώνοντας έτσι λιγότερη ενέργεια.
Ως εκ τούτου, το πολύ αποδοτικό σύστημα της Honda πετυχαίνει υψηλότερη αναλογία συνολικού χρόνου ηλεκτροκίνησης όταν το όχημα κινείται στην πόλη συγκρινόμενο με άλλα υβριδικά της αγοράς.
Εφαρμογή τεχνογνωσίας από την Formula 1
Εκμεταλλευόμενη την τεχνογνωσία της από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, και πιο συγκεκριμένα, το πολύ πετυχημένο πρόγραμμα Honda Formula 1 Hybrid Power Unit, η τεχνολογία του υβριδικού συστήματος e:HEV hybrid έχει αναπτυχθεί ώστε να προσφέρει απαράμιλλα επίπεδα ενεργειακής απόδοσης στο δρόμο. Ως αποτέλεσμα, το νέο e:HEV HR-V προσφέρει εξαιρετικά αποδοτική λειτουργία και επιδόσεις σε μεγάλο εύρος οδηγικών συνθηκών.
Πλούσια κληρονομιά στα υβριδικά συστήματα
Το πρώτο Insight του 1999 καθιέρωσε την Honda ως παγκόσμιο πρωτοπόρο της υβριδικής τεχνολογίας. Το πρώτο υβριδικό μοντέλο ανεξαρτήτως κατασκευαστή που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη, εισήγαγε το σύστημα Integrated Motor Assist (IMA) της μάρκας που βασιζόταν περισσότερο στον θερμικό κινητήρα, ενώ μέσω της υποβοήθησης του ηλεκτροκινητήρα και της ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης προσέφερε αύξηση της επιτάχυνσης και μείωση της κατανάλωσης. Η Honda συνέχισε την εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας της, και το προηγμένο σύστημα δύο ηλεκτροκινητήρων e:HEV χρησιμοποιείται τώρα στα Jazz, CR-V, στο νέο HR-V και στην προσεχή 11η γενιά Civic.
Το νέο HR-V e:HEV θα διατίθεται στην Ευρώπη από τα τέλη του 2021.
Δείτε το GP Ιαπωνίας για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα F1.