H Toyota βρίσκεται πολύ κοντά στην τρίτη συνεχόμενη νίκη της στις 24H του Le Mans, με τις μάχες να ξεκαθαρίζουν στις υπόλοιπες κατηγορίες.
Η βροχή δεν έφτασε ποτέ στη πίστα της La Sarthe και οι μάχες κράτησαν όσο το δυνατόν περισσότερο μπορούσαν. Πολλά λάθη και ανατροπές, με ένα κυνηγητό να παίρνει μέρος.
Η ιαπωνική φίρμα θέλει να έχει δύο αγωνιστικά στο βάθρο, όμως το #7 βρίσκεται έναν γύρο πίσω από τα Rebellion. Με δύο ώρες να απομένουν όμως, θα είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα.
Στην GTE-Pro, η Aston Martin έχει τα ηνία και ένα άνετο προβάδισμα πλέον από την Ferrari. Όμως όλα μπορούν να συμβούν στις 24H του Le Mans.
Ώρα #19
Έχοντας συμπληρώσει πλέον τα τρία τέταρτα του αγώνα, η κούραση ήταν εμφανής σε οδηγούς και προσωπικό, με τις αντοχές να λιγοστεύουν. Επιπλέον, τα αγωνιστικά έφταναν στα όρια των δυνατοτήτων τους.
Η Rebellion είδε το #1 να αντιμετωπίζει προβλήματα με το αμάξωμα. Συνολικά έχασε δύο γύρους στο γκαράζ και μία θέση από το #3 της ομάδας. Πλέον όμως το #7 Toyota είχε έναν γύρο διαφορά και η πιθανότητα για το 1-2 υπήρχε ακόμα.
Η ώρα μας επιφύλασσε και διαδικασίες Slow Zone. Το #34 LMP2 είχε και πάλι έξοδο στη στροφή 2 και αντί να επιστρέψει στη πίστα, πήγε στα χαλίκια και κόλλησε εκεί. Το ίδιο ακολούθησε η #72 Ferrari πριν την Tetre Rouge. Στη προσπάθεια να μείνει μακριά από την αγωνιστική γραμμή, έβαλε τους πίσω τροχούς στο χώμα και χρειάστηκε τη βοήθεια του γερανού.
Αυτό που άλλαξε δραματικά όμως ήταν η διαφορά στην GTE-Pro. Η Aston Martin κατάφερε να ανεβάσει τον ρυθμό και τη διαφορά πλέον στο 1 λεπτό από την Ferrari. Ο ρυθμός αυτός ήταν εντυπωσιακός, όμως βοήθησε και το timing όπου περνούσαν τις Slow Zone.
Στην LMP2 είχαμε ανάλογη εξέλιξη, με την United Autosports να ανοίγει κι άλλο τη διαφορά από την Jota.
Ώρα #20
Το #7 Toyota συνέχισε δυναμικά και πίεζε να φτάσει στο βάθρο. Έφτασε και ξεπέρασε τα δύο Rebellion και ήταν πλέον σχεδόν δύο γύρους πίσω τους. Τα δύο R13 είχαν διαφορά 25 δευτερόλεπτα και έδιναν μάχη μεταξύ τους. Το #3 έκανε ταχύτερο προσωπικό γύρο, σε μια προσπάθεια να κρατήσει τη 2η θέση στη κατάταξη.
Επιπλέον, η Rebellion έπρεπε να αντιδράσει στην απειλή της Toyota που κυνηγάει να της κλέψει το 2-3. Αυτό θα είναι ένα φοβερό αποτέλεσμα και σίγουρα δεν θα ήθελε να το χάσει. Η διαφορά από το #8 που ήταν στην 1η θέση ήταν πλέον στους 5 γύρους.
H εξήγηση για την διαφορά στην GTE-Pro ήρθε επιτέλους. Στην Ferrari είχαν αλλάξει τους δίσκους των φρένων, ενώ στην Aston δεν το είχαν κάνει. Όμως, υπήρχε μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια. Η Vantage έμπαινε νωρίτερα μέσα στην ώρα για pit-stop, με την Ferrari πιο κοντά στο τέλος της. Αυτό θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην τελευταία ώρα
Διαβάστε επίσης: Έρχεται μια «φοβερή εποχή για την F1»
Ώρα #21
Η μάχη άναψε στην GTE-Am για την 2η θέση στη κατηγορία. Η #77 Porsche προσπαθούσε να περάσει την #83 Ferrari δίχως αρχικά αποτέλεσμα. Ο ρυθμός τους έδωσε την ευκαιρία να μειωθεί η διαφορά από τη πρωτοπόρο Aston Martin.
Η διαφορά μειώθηκε και στην GTE-Pro κάτω από το ένα λεπτό. Πολύ σημαντικό ήταν το γεγονός πως τα δύο αγωνιστικά είχαν διαφορά 12 λεπτών στη στάση τους στα pit. H Ferrari μπήκε για αλλαγή με 18 λεπτά πριν την ολοκλήρωση της ώρας και στο τέλος θα κερδίσει έδαφος έναντι της Aston Martin.
Στην LMP2, η United Autosports είχε πάρει πλέον ένα μεγάλο πλεονέκτημα και άνοιξε για τα καλά τη διαφορά από την Jota.
Τα πράγματα πήραν μια διαφορετική τροπή προς το τέλος της ώρας. Το #7 Toyota έχασε αρκετό χρόνο σε σημείο που δεν είδαμε και κατέληξε να μάχεται με τα Rebellion. Με 10 λεπτά για την ολοκλήρωση της ώρας, κατάφερε να τα περάσει και πλέον ήταν 1 γύρο πίσω τους.
Από τη μεριά της ιδιωτικής ομάδας, τα αγωνιστικά της έδιναν μια μάχη που απαγορευόταν. Υπήρξε ξεκάθαρη εντολή να διατηρήσουν τις θέσεις τους λόγω υψηλών θερμοκρασιών στα φρένα.
Ώρα #22
Η κατάσταση στην Rebellion έμεινε στάσιμη, με τα δύο αγωνιστικά της να είναι σε παράταξη στην πίστα. Το #3 δεν είχε την άδεια να προσπεράσει το #1, με τη μάχη τους να κρίνεται στους in και out laps. Τελικά, στο μέσον της ώρας, το #1 είχε πρόβλημα με τον συμπλέκτη στο pit-stop, όταν ανέλαβε ο Deletraz.
O Menezes στο #1 από την άλλη, πραγματοποίησε ένα εκπληκτικό πενταπλό stint με τα ίδια ελαστικά. Ο Αμερικάνος, έδωσε τη θέση του στον Berthon που πλέον είχε διαφορά 22 δευτερόλεπτα από το #3.
Το #8 Toyota είχε έναν σταθερό ρυθμό, δίχως να πιέζει υπερβολικά ώστε να φτάσει με ασφάλεια στη νίκη. Από την άλλη, το #7 δεν κέρδιζε χρόνο με τον αναμενόμενο ρυθμό και με δύο ώρες να απομένουν δύσκολα θα φτάσει στο βάθρο.
Στην LMP2, η United είχε πλέον το προβάδισμα να διαχειριστεί από την Jota Sport, ενώ η G-Drive φαίνεται πως έχει εξασφαλίσει το βάθρο.
Ερωτηματικό παραμένει ακόμα η GTE-Pro. Η Aston Martin #97 έχει διευρύνει τη διαφορά στο 1 λεπτό και 15 δευτερόλεπτα από την #51 Ferrari. Μπορεί τα δύο αγωνιστικά να έχουν 12 λεπτά διαφοράς στη στάση τους στα pit, όμως η Ferrari δεν έχει καλύτερο ρυθμό. Στην 3η θέση παραμένει η #95 Aston Martin.