H Toyota Gazoo Racing βρίσκεται στη κορυφή της κατάταξης μετά από έξι ώρες στις 24H του Le Mans, με την Ferrari να κυριαρχεί στην GTE.
To #8 των Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi και Brendon Hartley διατηρεί τη πρωτοπορία έχοντας ένα μικρό προβάδισμα. Το δεύτερο TS050 Hybrid βρίσκεται στην 2η θέση, χάνοντας πάρα πολύ χρόνο με το Safety Car. Ένα κλατάρισμα και ένα πολύ αργό pit-stop έχουν δημιουργήσει μια πολύ μεγάλη διαφορά για το #8, όμως το SC τα άλλαξε όλα.
Στην 3η θέση βρίσκεται το #1 Rebellion R13, μόλις ένα γύρο πίσω από τους Ιάπωνες. Δυναμικά συνεχίζει στην 4η το #3 της ιδιωτικής ομάδας, με την ByKolles να βρίσκεται στην 25η θέση στη γενική κατάταξη.
Στην LMP2, η Jackie Chan DC Racing στο #37 Oreca προηγείται στον αγώνα. Στην 2η θέση βρίσκεται η G-Drive Racing με το #26 και στην 3η είναι το #32 της United Autosports.
Στην GTE-Pro, η Ferrari έχει το 1-2 στη κατάταξη, όμως οι διαφορές μηδενίστηκαν από την #97 Aston Martin. H μάχη μεταξύ τους είναι εντυπωσιακή με πολλά αλληλοπροσπεράσματα. Η Porsche πραγματοποιεί έναν εφιαλτικό αγώνα δίχως ρυθμό και με πολλά προβλήματα.
Στην GTE-Am, η Aston Martin έχει το 1-2 μετά από 6 ώρες.
H μάχη συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό για τη νίκη στις 24H του Le Mans
Ώρα #1
Στην εκκίνηση, η Toyota κράτησε την πρωτοπορία, με την Rebellion να επιτίθεται. Το #7 άνοιξε μια μικρή διαφορά, με το #1 να ακολουθεί υπό πίεση από το Toyota #8. O Buemi προσπάθησε να προσπεράσει τον Bruno Senna, με τους δύο να προσφέρουν μια τρομερή μάχη. Τελικά, ο οδηγός της Rebellion παρέμεινε μπροστά.
Στην LMP2 είδαμε μεγάλες μάχες, με το #29 Oreca της Racing Team Netherlands να έχει κακό ρυθμό. Ο Albuquerque στο #22 της United Autosports έκανε ένα εκπληκτικό stint και άνοιγε τη διαφορά.
Στην GTE-Pro, η Porsche μπορεί να ξεκίνησε από την κορυφή με το #91, όμως αμέσως έπεσε στην 6η. Έτσι άφησε τις Aston Martin και τις Ferrari να δίνουν μάχες, με τη #97 Vantage και τη #71 488 να παλεύουν για τη κορυφή.
Πριν τα πρώτα pit-stop, η διαφορά στη κορυφή της κατάταξης ήταν στα 4 δευτερόλεπτα. Όμως στη διάρκεια ανεφοδιασμού, το #1 Rebellion έχασε 20 δευτερόλεπτα. Τα προβλήματα συνεχίστηκαν, όχι όμως για την ιδιωτική ομάδα.
Ο Buemi στο #8 έχανε πίεση στο ελαστικό του και μπήκε για έκτακτη αλλαγή πέφτοντας στην 4η θέση. Η #61 Ferrari που ξεκίνησε από την 1η θέση στην GTE-Am είχε μια τρομακτική στιγμή. Στη στροφή 1 έχασε τον έλεγχο με τη #88 Porsche να προσπαθεί να την αποφύγει. Η Ferrari γλίτωσε, όμως η Porsche χτύπησε στον τοίχο και έγινε η πρώτη εγκατάλειψη.
Σε εκείνο το σημείο είχαμε Slow Zone στο πρώτο τομέα της πίστας. Το #35 Ligier βγήκε εκτός στη στροφή 1 και έπρεπε οι βοηθοί της πίστας να το βγάλουν από εκεί. Η στιγμή αποχώρησης της Slow Zone δεν ευνόησε τη Rebellion με τη διαφορά να εκτοξεύεται στα 45s.
Στο δεύτερο pit-stop, η Rebellion είδε τη διαφορά να πλησιάζει το ένα λεπτό. Το #3 της ομάδας άλλαξε κάλυμμα κινητήρα, ενώ το #7 Toyota με τον Conway έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα.
Ώρα #2
Στη δεύτερη ώρα, ο Buemi με το #8 έφτασε το #7 που είχε κάνει παραπάνω pit-stop και ανέβηκε στην 1η θέση με προσπέρασμα στο #7. Την ίδια στιγμή το #4 της ByKolles ήταν στην 5η θέση με ρυθμό λίγο καλύτερο από τα LMP2.
Η διαφορά αυξάνονταν ανάλογα τη κίνηση στη πίστα, με τη δεύτερη Slow Zone να παίζει τον ρόλο της. Το τέλος της ώρας έφερε το #8 στη 1η θέση με ένα pit-stop λιγότερο. Πλέον όμως η Rebellion με το #1 είχε πέσει 1 λεπτό και 20 δευτερόλεπτα μακριά από τη κορυφή. Το #3 δεν μπορούσε να ακολουθήσει στον ίδιο ρυθμό όντας ένα επιπλέον λεπτό πίσω.
Στη δεύτερη κατηγορία, η Graff με τον Allen στο #39 έκανε ένα φοβερό stint και ανέβηκε στην 1η θέση. Έχοντας εκπληκτικό ρυθμό άνοιγε τη διαφορά από την United Autosports. Όμως μετά τα μέσα στης δεύτερης ώρας, η διαφορά μηδενίστηκε, με το #33 της High Class να μπαίνει στη μάχη. H μάχη έγινε ανάμεσα σε τέσσερα αγωνιστικά όταν το δεύτερο αγωνιστικό της United έφτασε εκεί.
Στο τέλος της ώρας είδαμε μεγάλες αλλαγές. Η Jackie Chan DC με το #37 πέρασε στη 1η θέση. Εκμεταλλεύτηκαν τη Slow Zone που προκάλεσε το #11 στο πρώτο τομέα. Από τη Slow Zone επωφελήθηκε και το #38 της Jota, όπου ανέβηκε στην 3η θέση. Τα δύο Oreca της UA άλλαξαν ελαστικά και έμειναν στις θέσεις 4-5.
Η Aston Martin στην GTE-Pro έδινε εντυπωσιακή μάχη με την Ferrari. O Lynn στη #97 δέχθηκε προσπέρασμα από τον Molina στο #71. Όμως κατάφερε να ξαναπεράσει, με τη διαφορά να αυξάνεται και να σταθεροποιείται στα 3s. Πιο πίσω, η Porsche είδε το #92 να έχει κλατάρισμα εμπρός αριστερά και να χάνει πολύ χρόνο. Όμως είχε πέσει στις τελευταίες δύο θέσεις στη κατηγορία, με τον ρυθμό να εξαφανίζεται.
Στο επόμενο pit-stop όμως, η Ferrari κατάφερε με το #71 να πάρει την πρωτοπορία.
Στην GTE-Am, η Aston Martin πήρε και εκεί τα ηνία με την εργοστασιακή ομάδα, μπροστά από την TF-Sport.
Διαβάστε επίσης: GP Εμίλια-Ρομάνα QP: Ξανά στη pole o Vinales
Ώρα #3
To #8 μπήκε για το pit-stop και άφησε το #7 στη κορυφή της κατάταξης. Η διαφορά ήταν σταθερή μεταξύ των δύο Toyota κοντά στα 50 δευτερόλεπτα. Το παράδοξο με την Rebellion ήταν πως είχε τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα, αλλά όχι τον απόλυτο ρυθμό. Σε κενή πίστα, είχε τον ίδιο και καλύτερο ρυθμό από τα TS050 Hybrid. Η κίνηση ήταν το αδύναμο σημείο, καθώς χωρίς το υβριδικό σύστημα δεν μπορούσε να κάνουν εύκολα προσπεράσματα.
Το επόμενο pit-stop έφερε τις ομάδες στο δεύτερο σετ ελαστικών. Η διαφορά του #7 από το #1 ήταν στο 1 λεπτό και 45 δευτερόλεπτα στο μισό της ώρας. Στο τελευταίο pit-stop της ώρας όμως, το #8 έχασε λίγο χρόνο και η διαφορά από το #1 έπεσε στα 45 δευτερόλεπτα.
Η ByKolles αντιμετώπισε τα πρώτα της προβλήματα και έκλεισε την ώρα στο γκαράζ.
Η στρατηγική με τα ελαστικά λειτούργησε υπέρ της Jackie Chan DC/Jota, έχοντας το 1-3 μετά τα pit-stop. Η διαφορά ανέβηκε στο μισό λεπτό από την UA μέχρι το τέλος της ώρας με τις αλλαγές οδηγών. H Graff άρχισε να χάνει χρόνο, ενώ η G-Drive Racing ανέβηκε στην 5η θέση.
H ώρα ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο για την Aston Martin. H #97 Vantage με ένα πολύ όμορφο προσπέρασμα στο σικέιν της Mulsanne πήρε τη πρωτοπορία στη κατηγορία. Η μάχη ήταν πολύ κλειστή, με τη δεύτερη 488 GTE στην 3η θέση να ακολουθεί στα 7 δευτερόλεπτα. Η Porsche είδε τη #92 να βελτιώνει τον ρυθμό, αλλά ήταν πλέον 35 δευτερόλεπτα από τη κορυφή.
Μέχρι το τέλος της ώρας, άρχισε να αυξάνεται η διαφορά. Το #97 διατήρησε την 1η θέση και έφτασε στα 8.8s από το #71. Η δεύτερη Aston δεν μπορούσε να μειώσει τη διαφορά που ήταν πλέον στα 20s. Από την άλλη, η Porsche με τη #92 κατάφερε να μαζέψει λίγο ακόμα τα χρονόμετρα, συνεχίζοντας να έχει ελπίδες.
Ώρα #4
Μπορεί να είχε χάσει αρκετό χρόνο το #8 σε σχέση με το #1 Rebellion, όμως η νέα Slow Zone άλλαξε τα πράγματα. Η ιδιωτική ομάδα έχασε πολύ χρόνο καθώς έπιασε πρώτη τη ζώνη αυτή και έμεινε πολύ πίσω. Ταυτόχρονα, το #8 έκανε ένα pit-stop δωρεάν και βγήκε με άνεση στην 2η θέση.
Το ByKolles επέστρεψε στη πίστα 7 γύρους πίσω.
Το #7 μπήκε για ανεφοδιασμό, με όλους τους πρωτοπόρους να έχουν ολοκληρώσει 6 pit-stop. H τέταρτη ώρα βρήκε την Rebellion σχεδόν έναν γύρο πίσω από το #8.
Η Slow Zone άλλαξε τα πράγματα στην LMP2. Όλες οι ομάδες εκτός της G-Drive μπήκαν για καύσιμα ανακατεύοντας την τράπουλα όλο και περισσότερο. Την ίδια στιγμή στην κίνηση το #39 Graff έκανε λάθος και έχασε πολύ χρόνο στα χαλίκια. Μετά τα pit-stop, η Jackie Chan DC επέστρεψε στη κορυφή με το #37, έχοντας 20s διαφορά από το #22 της United.
Στο τέλος της ώρας είδαμε τα τέσσερα πρώτα αγωνιστικά στη κατηγορία να μπαίνουν για pit-stop, με το #22 να ήταν στη κορυφή. Μετά τον κύκλο όμως, το #37 επέστρεψε στη κορυφή.
Η Aston Martin άρχισε να χάνει απόδοση στο τέλος του υπάρχοντος stint από τις Ferrari που έδιναν μάχη μεταξύ τους. Πράγματι στο επόμενο pit-stop, η #71 488 GTE πέρασε στη 1η θέση και άνοιξε τη διαφορά από το #97. Την ίδια στιγμή, το #95 έχασε επίσης χρόνο και πλέον η Porsche πλησίασε στα 15 δευτερόλεπτα.
Μέχρι το τέλος της ώρας, η μάχη για την 2η θέση είχε ξεκινήσει. Η AMR είχε τη medium γόμα και η Ferrari τη soft και το #51 ήθελε να προσπεράσει το #97.
Στην GTE-Am, είδαμε αντιστροφή των δεδομένων. Η Ferrari είχε το 1-2 με το #83 και το #72, ενώ στην 3η θέση ήταν η #56 Porsche.
Διαβάστε επίσης: O Νικόλας Τομπάζης εξηγεί τη πολυπλοκότητα των κινητήριων μονάδων
Ώρα #5
H Rebellion προσπαθούσε να μείνει στον ίδιο γύρο με τους πρωτοπόρους. Όμως το timing μιας Slow Zone και ένα κακό pit-stop τους έριξε μέχρι το μέσον της ώρας ένα γύρο επίσημα. Τα δύο R13 ήταν όμως στον ίδιο γύρο και έτρεχαν αξιόπιστα.
Στον κύκλο τον pit-stop του #8, έρχεται στον ίδιο γύρο με το #1 της Rebellion. Η Slow Zone που προκάλεσε το #35 στην Arnage άλλαξε και πάλι τις διαφορές. Το #8 με παραπάνω pit-stop κέρδισε 20 δευτερόλεπτα από το #7 Toyota. Η διαφορά στο τέλος της ώρας ήταν στα 32s.
H πέμπτη ώρα διατήρησε το #37 στη κορυφή της LMP2, όμως η στρατηγική άλλαξε τα πράγματα πίσω. Η G-Drive στο #26 είχε ξεπεράσει το #22 της United Autosports, όμως η διαφορά ήταν στα 30s από τη κορυφή. Το δεύτερο αγωνιστικό της ομάδας είχε έξοδο στην Indianapolis και το χτύπησε η #56 Porsche. Όμως δεν είδαμε κάποια σοβαρή ζημιά.
Η ώρα ξεκίνησε εντυπωσιακά στη μάχη για την 2η θέση στην GTE-Pro. H #51 Ferrari προσπαθούσε επί μία ώρα να προσπεράσει την #97 Vantage. Τελικά μετά από μια εντυπωσιακή έξοδο από το δεύτερο σικέιν στην ευθεία Mulsanne, πήρε την εσωτερική για την επόμενη και έκανε το προσπέρασμα. H Ferrari έπρεπε να εκμεταλλευτεί την διαφορετική της γόμα και το έκανε πράξη, έχοντας πλέον το 1-2.
Στα pit-stop όμως, οι Aston Martin ξαναπήρε το προβάδισμα με το #97, καθώς δεν άλλαξε ελαστικά. Ταυτόχρονα, το μαρτύριο της Porsche συνεχίστηκε, με τα δύο της αγωνιστικά να κάνουν στάση στο γκαράζ για επισκευές.
Η κατάσταση γρήγορα άλλαξε στη κορυφή, με την Ferrari να αποκτά και πάλι το 1-2 στον 81ο γύρο. Η διαφορά άνοιξε αμέσως με τα πιο φρέσκα ελαστικά στις 488 GTE. Μέχρι το τέλος της ώρας είχε φτάσει στα 6 δευτερόλεπτα.
Ώρα #6
Η έκτη ώρα δεν εξελίχθηκε καθόλου καλά για το #8 Toyota. Προβλήματα στον αεραγωγό των εμπρός φρένων έφερε ένα πολύ αργό pit-stop. Ως αποτέλεσμα, έχασε ένα ολόκληρο λεπτό και έφερε το #1 Rebellion στον ίδιο γύρο και πάλι.
Όμως το τρίο του #1 δεν είχε και τον καλύτερο ρυθμό, καθώς το δεύτερο R13 είχε μειώσει τη διαφορά στα 2 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα.
Έπειτα, το Safety Car έκανε την εμφάνισή του, όταν η Ferrari #52 είχε επαφή με τις μπαριέρες στα Porsche Curves.
Τα δεδομένα άλλαξαν με το πλεονέκτημα του #7 να εκμηδενίζεται. Μπαίνοντας για pit-stop βγήκε πίσω από το #8 που κέρδισε συνολικά 90 δευτερόλεπτα σε χρόνο.
To SC μηδένισε τις διαφορές στην GTE-Pro, όμως οι τρεις πρώτοι ήταν στην ίδια ουρά. Οι δύο Ferrari ήταν στο 1-2 με την #97 Vantage ακριβώς πίσω τους.
Στην LMP2, το προβάδισμα διατήρησε η Jackie Chan DC και βρίσκεται στο ίδιο SC με τους διώκτες στην 2η και 3η θέση. Αρκετοί όμως μπήκαν στο SC για ολοκληρωμένα pit-stop.