spot_img

Formula 1: Αλλάζει ο κανονισμός του safety car

Η FIA ανακοίνωσε πως θα αλλάξουν οι κανονισμοί του safety car στη Formula 1 το 2022, ύστερα από όσα συνέβησαν μετά το GP Άμπου Ντάμπι του 2021.

Μετά την αμφιλεγόμενη κίνηση του Michael Masi που έμελλε να κρίνει τη μάχη του Πρωταθλήματος του 2021 ανάμεσα σε Lewis Hamilton και Max Verstappen, υπήρξε αλλαγή στον κανονισμό που δημιούργησε τη σύγχυση στο περσινό GP Άμπου Ντάμπι. Ο περσινός μεγάλος τελικός της Formula 1 «σημαδεύτηκε» από τις αποφάσεις του Michael Masi στους τελευταίους γύρους. Ο πρώην, πλέον, Διευθυντής Αγώνων αποφάσισε να επιτρέψει μόνο στα μονοθέσια που βρίσκονταν ανάμεσα στους Lewis Hamilton και Max Verstappen και όχι όλα. Παράλληλα, αποφάσισε την απομάκρυνση του αυτοκινήτου ασφαλείας ένα γύρο νωρίτερα από αυτό που όριζε το πρωτόκολλο.

Διαβάστε επίσης: F1 2022 – Οι δοκιμές του Μπαχρέιν με αριθμούς

Η Mercedes έκανε, αρχικά, διαμαρτυρία για την κατάταξη του GP Άμπου Ντάμπι, στο οποίο ανακηρύχθηκε νικητής (και Πρωταθλητής) ο Max Verstappen. Αυτή απορρίφθηκε, όμως, και το αποτέλεσμα έμεινε ως είχε. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες εκ των υστέρων παραδέχθηκαν πως το άρθρο 48.12 των κανονισμών δεν εφαρμόστηκε εξ’ ολοκλήρου στη συγκεκριμένη περίπτωση. Το άρθρο έλεγε, κατά λέξη:

Εάν ο αλυτάρχης του αγώνα κρίνει πως είναι ασφαλές να το κάνει και το μήνυμα «τα μονοθέσια που είναι ένα γύρο πίσω μπορούν να προσπεράσουν» έχει σταλθεί σε όλους τους διαγωνιζόμενους μέσω του επίσημου συστήματος μηνυμάτων, κάθε (any) μονοθέσιο που βρίσκεται ένα γύρο πίσω από τον επικεφαλής χρειάζεται να προσπεράσει τα προπορευόμενα μονοθέσια και το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση των χειμερινών δοκιμών του Μπαχρέιν και τις προβλέψεις του 2022.

Η λέξη «any» είναι αυτή που δημιούργησε τη σύγχυση, με την FIA να την αλλάζει και να βάζει τη λέξη «all». Πλέον, ορίζεται πέραν πάσης αμφιβολίας πως όλα τα μονοθέσια που είναι ένα γύρο πίσω οφείλουν να περάσουν εάν τους δοθεί η απαραίτητη υπόδειξη. Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, πρόσφατα είχε δηλώσει πως οι αποφάσεις του Masi στο GP Άμπου Ντάμπι ήταν αντίθετες με τα όσα έπραξε στο GP Άιφελ στην πίστα του Nurburgring το 2020.

Η FIA έλαβε τα μέτρα που αυτή έκρινε πως όφειλε να πάρει για να αποφύγει αμφιλεγόμενες καταστάσεις που θα προκαλέσουν αντιδράσεις στο μέλλον. Αρχικά, έκανε ακόμα πιο ξεκάθαρο τον κανονισμό που παρερμηνεύτηκε. Έπειτα, απομάκρυνε από τη θέση του το άτομο που προκάλεσε την αναστάτωση, τον Michael Masi. Η πιο σημαντική, ίσως, ενέργεια ήταν να ορίσει ένα πλαίσιο κανονισμών που θα βοηθήσει το race control, κάτι αντίστοιχο με το Video Assistant Referee (VAR) στο ποδόσφαιρο. Ο πρώτος αγώνας της σεζόν, το GP Μπαχρέιν (18-20 Μαρτίου), είναι πολύ κοντά και αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα αυτών των αλλαγών. 

Δείτε το GP Μπαχρέιν για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Formula G.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles