O Charles Leclerc ήταν ο πρωταγωνιστής της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών για το GP του Αζερμπαϊτζάν, με τη Ferrari να δείχνει σε εξαιρετική κατάσταση.
Ο Μονεγάσκος έδειξε από νωρίς την άνεση που έχει στους στενούς δρόμους της πόλης του Μπακού και έχοντας τη soft γόμα και ένα εξαιρετικό μονοθέσιο στα χέρια του, έγραψε το 1:42.872 και έκλεισε την ημέρα στη κορυφή των χρόνων, με σχετική διαφορά. Μάλιστα, ήταν ο μοναδικός που κατέβηκε το 1:43, με τον Sebastian Vettel να είναι 0.324s πιο αργός του. Η Scuderia όμως, δείχνει να έχει το προβάδισμα μετά το πέρας της Παρασκευής και με μεγάλη διαφορά, η οποία όμως μπορεί να μειωθεί, αλλά και να αυξηθεί το Σάββατο. Ο Lewis Hamilton έμεινε στη 3η θέση της κατάταξης, όντας 0.669s πιο αργός από τον Leclerc, με τον Βρετανό να χάνει σε όλα τα κομμάτια της πίστας χρόνο, ιδίως στο δεύτερο. Η Mercedes έχει πολύ δρόμο να καλύψει μέχρι αύριο και μένει να αποδειχθεί το κατά πόσο κρύβεται σε σεχέση με τη Ferrari.
O Max Verstappen ήταν στη 4η θέση, με τον Ολλανδό να βλέπει τη Red Bull να είναι σχεδόν 1 δευτερόλεπτο μακριά από τον ανταγωνισμό και σίγουρα αύριο θέλει να βελτιωθεί. Ο Valtteri Bottas έμεινε στη 5η θέση, με τον Φινλανδό να μην έχει βρει τα πατήματα του μέχρι στιγμής. Ο Daniil Kvyat ήταν ο best of the rest της ημέρας 1.305s πιο αργός από τη κορυφή και 0.006s ταχύτερος του Carlos Sainz που έφερε την McLaren στην 7η θέση μπροστά από τους Alex Albon, Pierre Gasly & Lando Norris.
Μεγάλο ενδιαφέρον είχε το γεγονός πως το παράθυρο λειτουργίας των ελαστικών ήταν πολύ μικρό, ιδιαίτερα σε γύρο εξόδου, πράγμα που θα είναι πολύ ενδιαφέρον στον αγώνα, όσον αναφορά τη στρατηγική του undercut και του overcut.
Στη διαδικασία είδαμε δύο φορές τη κόκκινη σημαία να βγαίνει, με τους Lance Stroll και Kvyat να είναι οι υπαίτιοι. Επιπλέον, είχαμε και αρκετές εξόδους οδηγών, όμως δίχως κάποια άλλα απρόοπτα.
To FP2
Πριν ξεκινήσει η διαδικασία, αρκετά μονοθέσια ήταν στην άκρη του pit-lane ώστε να μπουν όσο πιο γρήγορα γινόταν στη πίστα. Έχοντας ελάχιστο χρόνο από τη πρώτη διαδικασία, όλες οι ομάδες ήθελαν να γράψουν όσα περισσότερα χιλιόμετρα ήταν δυνατόν, με τα δεδομένα να είναι πολύτιμα για όλους. Η κατεύθυνση όσον αναφορά το στήσιμο, το κράτημα, την αεροδυναμική, το ύψος, πιέσεις ελαστικών και ότι αναφορά το set-up είναι κρίσιμα ώστε να πάρουν το καλύτερο δυνατό οι ομάδες ενόψει κατατακτηρίων δοκιμών.
Στα πρώτα λεπτά είδαμε τους χρόνους να είναι άνω κάτω, όμως μετά το πρώτο 15λεπτο, ο Leclerc είχε τον ταχύτερο χρόνο το 1:44.748 με τη βοήθεια όμως slipstream από τον Verstappen στο τελευταίο κομμάτι. Ο Hamilton ήταν 0.7s πιο αργός και ο Vettel ακολουθούσε στη 3η θέση. Οι κορυφαίες ομάδες είχαν τη medium γόμα και τα πρώτα δείγματα δείχνουν πως Mercedes και Ferrari είναι κοντά μεταξύ τους.
Όμως η κόκκινη σημαία έκανε και πάλι την εμφάνισή της, όταν ο Stroll στη στροφή 2, είχε υπερστροφή πριν «χτυπήσει» το apex, προσπάθησε να αποφύγει τον τοίχο και αντί για το πισω μέρος, διέλυσε το εμπρός αριστερά στις μπαριέρες. Ένα άτυχο συμβάν για τον Καναδό, με τον Leclerc να ήταν ακόμα πιο τυχερός όταν χτύπησε το πίσω αριστερά ελαστικό στον τοίχο, δίχως όμως κάποια ζημιά.
Λίγο πριν τη συμπλήρωση ημιώρου, είχαμε και πάλι πράσινη σημαία, με τα μονοθέσια να βγαίνουν με τη soft γόμα, ώστε να καταφέρουν να γράψουν γρήγορους χρόνους.
Οι δύο οδηγοί της Ferrari ήταν ταχύτατοι, με τον Leclerc να γράφει το 1:42.872 και ήταν 0.324s ταχύτερος του Vettel που είχε το 1-2 για την ομάδα του για την ώρα. Από την άλλη, η Mercedes ήταν πολύ πιο αργή, κυρίως στο δεύτερο κομμάτι, με τον Hamilton να βρίσκεται 0.669s μακριά από τη κορυφή και ο Bottas ήταν 0.5s πιο αργός του. Τόσο η Red Bull, αλλά και η Toro Rosso έδειχναν σημάδια ανταγωνιστικότητας, με τον Albon να έχει το ταχύτερο τελευταίο κομμάτι και τη 5η θέση στη κατάταξη. Βέβαια, είχε βοήθεια από slipstream, αλλά ήταν ταχύτερος του Gasly με την ίδια γόμα.
Στη McLaren έκαναν χρόνο με τη soft γόμα επίσης, με τον Sainz να παίρνει τη 5η θέση όντας 1.3s πιο αργός, αλλά ο Verstappen ανέβηκε 4ος, 0.9s μακριά από τη κορυφή και έριξε τον Ισπανό 6ο. Ο Norris δεν έκανε πολύ καλό τελευταίο κομμάτι και έμεινε 10ος. Στη Renault, δεν έγραψαν γρήγορους χρόνους, με τον Ricciardo μόλις 15ο, όμως αύριο περιμένουμε βελτίωση. Ο Kvyat είδε την ομάδα του να λύνει τα προβλήματα υποβοήθησης στο τιμόνι και ανέβηκε στην 6η θέση.
Καθώς όμως είχαμε μπει σε διαδικασία προσομοίωσης αγώνα, ο Kvyat χτύπησε στον τοίχο στη στροφή 7 και έφερε ακόμα μια κόκκινη σημαία στη διαδικασία. Όταν η διαδικασία συνεχίστηκε, το ρολόι έδειχνε ακόμα 15 λεπτά, με του οδηγούς να βγαίνουν και πάλι με πολλά καύσιμα.
Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με τους οδηγούς να κάνουν γύρους και ν μαζεύουν δεδομένα και τη Ferrari να είναι πολύ δυνατή ενόψει της συνέχειας του τριημέρου.