spot_img

GP Ισπανίας: Νίκη Verstappen στο «what if» του Norris

O Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής στο GP Ισπανίας της Formula 1 για το 2024 αντιστεκόμενος στην πίεση του Lando Norris με τη McLaren.

Το Grand Prix Ισπανίας πέρασε στην ιστορία με τον Max Verstappen να είναι ο μεγάλος νικητής. Ο Ολλανδός εκκίνησε από τη 2η θέση, πήρε την πρωτοπορία με μία εξαίσια κίνηση στον τρίτο γύρο κι έπειτα δεν τον ενόχλησε κανείς για να πάρει την 7η φετινή του νίκη.

O Verstappen πανηγύρισε την 61η νίλη της καριέρας του, η οποία ήρθε χωρίς να κυριαρχήσει. Για να κερδίσει, ο οδηγός της Red Bull Racing χρειάστηκε να κάνει δύο «χειρουργικές» κινήσεις στο ξεκίνημα του αγώνα και στη συνέχεια να εκτελέσει με ακρίβεια τη στρατηγική της Red Bull.

Οι πρωταθλητές χρειάστηκε να κάνουν τον τέλειο αγώνα για να μπορέσουν να κρατήσουν πίσω τους τον ταχύτατο Lando Norris με τη McLaren. Ο νεαρός Βρετανός κυνήγησε τη νίκη μέχρι το τέλος και τερμάτισε τελικά στη 2η θέση, δείχνοντας ικανότητα και χαρακτήρα ενός οδηγού που διεκδικεί νίκες και τίτλους. Την τρίτη θέση πήρε ο Lewis Hamilton με τη Mercedes, ανεβαίνοντας στο βάθρο για πρώτη φορά φέτος.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream για την F1 με την ανάλυση του GP Καναδά πατώντας play στο παρακάτω βίντεο.  

O Αγώνας

Τα 19 μονοθέσια (ο Άλμπον ξεκινούσε από το pitlane) πήραν τις θέσεις τους στο grid του Circuit de Catalunya, με δύο μεγάλα ερωτηματικά να αιωρούνται: πρώτον, ποιος είχε τον καλύτερο ρυθμό για να κερδίσει τον αγώνα ανάμεσα σε αρκετούς οδηγούς και δεύτερον, αν ο καιρός θα πρόσθετε μια ακόμα παράμετρο στην εξίσωση του grand prix, αφού η απειλή της βροχής παρέμενε υπαρκτή.

Και οι 19 του grid ξεκίνησαν με τα μαλακά (κόκκινα) ελαστικά της Pirelli και μόνο ο Albon από το pitlane είχε βάλει στο μονοθέσιο της Williams τα μεσαία (κίτρινα), με τη στρατηγική των δύο pit stop να είναι αυτή που θα ακολουθούσαν οι περισσότεροι.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, οι Norris και Verstappen βρέθηκαν δίπλα-δίπλα, διεκδικώντας -ή τουλάχιστον έτσι νόμιζαν- την πρωτοπορία του αγώνα. Λογάριαζαν όμως χωρίς τον Russell, ο οποίος με εκπληκτικό τρόπο πετάχτηκε από την 4η θέση και έστριψε πρώτος στην πρώτη στροφή. Ο Verstappen κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Norris ενώ ο Hamilton ακολουθούσε στην 4η θέση, μπροστά από τις δύο Ferrari των Sainz και Leclerc.

Ο Max Verstappen δεν ήταν διατεθειμένος να κάνει εύκολη τη ζωή του Ράσελ και έμεινε κολλημένος πίσω του. Έτσι, όταν ενεργοποιήθηκε το DRS αμέσως έκανε την επίθεσή του και με μια πολύ ωραία, όσο και αποφασιστική, κίνηση κατάφερε να περάσει από την εξωτερική και να πάρει την πρωτοπορία του αγώνα.

Ο Russell δεν είχε την ευκαιρία να αντεπιτεθεί αλλά αυτό ήταν το μικρότερο από τα προβλήματά του, αφού δεχόταν πολύ μεγάλη πίεση από τον Norris και τον Hamilton που τον ακολουθούσαν σε πολύ μικρή απόσταση. Πολύ κοντά τους βρίσκονταν και οι δύο Ferrari, που όμως είχαν μια πολύ έντονη μάχη μεταξύ τους, με τον Leclercνα προσπαθεί -σχεδόν μανιασμένα- να περάσει τον SAinz .

Ακόμα πιο πίσω, ο Gasly με την Alpine διατηρούσε την 7η θέση από την οποία ξεκίνησε, αλλά κι αυτός δεχόταν πολύ μεγάλη πίεση από τον Piastri, με τη σαφώς ταχύτερη McLaren, όμως δεν κατάφερνε να περάσει. Οι Oxon και Hulkenbergέκλειναν τη 10άδα.

Ο χορός των pit stop άνοιξε πολύ νωρίς, στον 10ο μόλις γύρο, με τους Zhou  και Tsunoda να μπαίνει πρώτος, για να «ξεφορτωθεί» τα μαλακά ελαστικά και να βάλει τα μεσαία. Αυτό έδωσε το σύνθημα και μέσα στους επόμενους γύρους οι οδηγοί πέρασαν από τα pit για να κάνουν τις αλλαγές τους.

Στο μεταξύ, ο Verstappen έκανε αυτό που κάνει πάντα καλύτερα από όλους, και διαρκώς άνοιγε τη διαφορά από τον Ράσελ, που πλησίαζε πια τα 4 δευτερόλεπτα. Ο Russell είχε ξεφύγει από το DRS του Norris και ένιωθε λίγο πιο άνετα, ενώ ο Hamilton στην 4η θέση συνέχιζε να δέχεται πίεση από τον Sainz.

Οι πρώτοι από τους κορυφαίους που έκαναν κίνηση ήταν οι Russell και Sainz, που μπήκαν στον ίδιο γύρο. Το pit stop της Mercedes ήταν πολύ αργό αλλά ο Βρετανός πολύ οριακά επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον Ισπανό. Στον επόμενο γύρο μπήκε ο Χάμιλτον και μετά από άλλον έναν μπήκε και ο Verstappen. Η στρατηγική της Ferrari έφερε τον Σάινθ μπροστά από τον Χάμιλτον, ο οποίος αμέσως επιτέθηκε στον οδηγό της Ferrari και κατάφερε να περάσει ένα γύρο αργότερα. Ο Sainz  διαμαρτυρήθηκε ότι ο Hamilton τον έσπρωξε εκτός πίστας κατά την προσπέραση αλλά οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και έκριναν ότι δεν χρειάζεται να προβούν σε κάποια ενέργεια.

Οι Norris, Leclerc και Piastri ακολουθούσαν διαφορετική στρατηγική και έμειναν στην πίστα. Η απόφαση αυτή σίγουρα τους έδινε μειονέκτημα σε εκείνο το σημείο, αφού έχαναν χρόνο από όσους είχαν φρέσκα ελαστικά, αλλά προφανώς είχαν στο μυαλό τους κάτι διαφορετικό. Από αυτήν την τριάδα ο Πιάστρι μπήκε πρώτος στον 22ο γύρο, αφού πρώτα τον είχε περάσει ο Verstappen.

Ο Norris έκανε το pit stop του, αλλάζοντας τα μαλακά με τα μεσαία ελαστικά, στον 24ο γύρο και επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Sainz. Ο Leclerc ήταν ο τελευταίος από όλους τους οδηγούς που μπήκε για αλλαγή ελαστικών στον 25ο γύρο. Ο Μονεγάσκος επέστρεψε στην πίστα στην 7η θέση, ανάμεσα στις δύο Alpine, πίσω από τον Gaslyκαι μπροστά από τον Ocon.

Με αυτά και με αυτά, όταν ολοκληρώθηκε ο κύκλος των pit stop, ο Verstappen βρέθηκε ξανά στην πρώτη θέση, ακόμα πιο άνετα από ότι ήταν πριν από αυτά. Ο Ολλανδός πρωταθλητής είχε διαφορά πάνω από έξι δευτερόλεπτα από τον Russell και την άνοιγε σε κάθε γύρο.

Οι Norris και Leclerc που σταμάτησαν πιο αργά εκμεταλλεύονταν τα πιο φρέσκα ελαστικά τους και κέρδισαν θέσεις, με τον οδηγό της McLaren να προσπερνά τον Sainz και να ανεβαίνει στην 4η θέση και τον Leclerc να περνάει τον Gasly για την 6η θέση. Ο Norris ιδιαίτερα ήταν πολύ γρήγορος και είχε φτάσει τον Hamilton για να διεκδικήσει την 3η θέση.

Ο Norris πέρασε σχετικά εύκολα τον Χάμιλτον και έβαλε στο στόχαστρο τον Ράσελ, τον οποίο έφτασε πολύ γρήγορα και εξαπέλυσε την επίθεσή του. Τα πιο φρέσκα ελαστικά στη McLaren βοήθησαν τον Νόρις να περάσει τον Ράσελ, έπειτα από μια επική μάχη. Όταν όμως βρέθηκε πια στη 2η θέση, ο Φερστάπεν βρισκόταν ήδη σχεδόν 10 δευτερόλεπτα μπροστά του.

Μετά την προσπέραση από τον Norris, ο Russell είδε τους καθρέπτες του να γεμίζουν από τον γνώριμο ασημί χρώμα της Mercedes του Hamilton . Ακριβώς το ίδιο συνέβαινε και στον Sainz, του οποίου οι καθρέπτες είχαν γεμίσει από τον κόκκινο της Ferrari του Leclerc. Δεν είχαμε εμφύλιες μάχες όμως, καθώς είχε έρθει η ώρα οι Russell και Sainz να μπουν για το δεύτερο Pit stop τους. Και οι δύο άλλαξαν τα μεσαία ελαστικά με σκληρά, με τα οποία θα έκαναν τους 28 τελευταίους γύρους του αγώνα.

Ο Norris ήταν πολύ γρήγορος σε εκείνο το σημείο και αμέσως άρχισε να μειώνει τη διαφορά από τον Verstappen. Μέσα σε λίγους γύρους η διαφορά των 10 δευτερολέπτων κόπηκε σχεδόν στο μισό, αφού έπεσε κάτω από τα 5 δευτερόλεπτα και όλα έδειχναν ανοιχτά.

Στη Red Bull πήραν το μήνυμα και κάλεσαν τον Verstappen στα pit για να αλλάξει τα μεσαία ελαστικά με τα μαλακά. Ο Norris έμεινε στην πίστα για τρεις γύρους ακόμα και έκανε την ίδια αλλαγή με τον Max . Ο Norris επέστρεψε στην πίστα στη 2η θέση, οριακά μπροστά από τον russell , αλλά και πάλι 8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen.

Έτσι, με τα τακτικά pit stop να έχουν θεωρητικά ολοκληρωθεί, ο Verstappen βρισκόταν στην πρωτοπορία του αγώνα, με τον Norris να προσπαθεί ξανά να μειώσει τη διαφορά. Ακολουθούσαν οι Mercedes των Russell και Hamilton και είχαν πίσω τους τις Ferrari των Sainz Και Leclerc. Οι Piastri, Gasly, Perez και Ocon έκλειναν τη 10άδα. Οι Verstappen , Norris, Hamilton και Leclerc είχαν μαλακά ελαστικά ενώ οι Russell και Sainz είχαν τα σκληρά.

Χωρίς να χρειάζεται πλέον να κάνουν διαχείριση ελαστικών , οι οδηγοί τα έδωσαν όλα στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα για διεκδικήσουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ο Norris «ροκάνιζε» τη διαφορά από τον Verstappen, έχοντας μειώσει από τα 8 στα 5 δευτερόλεπτα, αλλά ο Ολλανδός αντέδρασε και ανέβασε λίγο το ρυθμό του.

Ο Hamilton με τα μαλακότερα και φρεσκότερα ελαστικά πέρασε τον Russell και ανέβηκε στην τρίτη θέση, κοιτάζοντας το βάθρο. Πιο πίσω, στη Ferrari ακολούθησαν μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση και ο Sainz απλώς άφησε τον Λεκλέρ να περάσει για την 5η θέση. Ο Ράσελ βρισκόταν 6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Leclerc και ο Μονεγάσκος προσπαθούσε να πλησιάσει.

Παρά την τεράστια προσπάθεια του Norris, ο Verstappenείδε πρώτος την καρό σημεία στη Βαρκελώνη, στην πίστα που πανηγύρισε την πρώτη νίκη της καριέρας του. Ο Norris αρκέστηκε στη 2η θέση, αλλά αυτό που πρέπει να κρατήσουμε είναι η νοοτροπία του οδηγού της McLaren, ο οποίος προτίμησε να ρισκάρει για να διεκδικήσει τη νίκη παρά να εξασφαλίσει ένα εύκολο βάθρο. Ο Hamilton επέστρεψε στο βάθρο, παίρνοντας την τρίτη θέση για πρώτη φορά φέτος.

Για την 4η θέση δόθηκε μεγάλη μάχη ανάμεσα στον Russell, που την πήρε τελικά για λίγα δέκατα του δευτερολέπτου, και στον Leclerc. Ακολούθησαν οι Sainz, Piastri, Perez, Gasly και Ocon.

Ο επόμενος αγώνας είναι το GP Αυστρίας και έρχεται το προσεχές Σαββατοκύριακο, το 3ήμερο 28-30 Ιουνίου.

Αποτελέσματα GP Ισπανίας

Image

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord
  • Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles