Ο Lewis Hamilton ήταν ο ταχύτερος οδηγός στο FP1 για το GP του Μονακό, με τον Sebastian Vettel να ακολουθεί από κοντά.
Ο Βρετανός σημείωσε το 1:13.425 και έσπασε το ρεκόρ χρόνου που είχε σημειώσει ο Daniel Ricciardo στο Q3 πέρυσι. Ο Hamilton έδειξε πολύ γρήγορος και θέλει να χτίσει σε αυτό για την συνέχεια του αγώνα.
Ο Sebastian Vettel βρέθηκε στην 2η θέση, επιβεβαιώνοντας την ταχύτητα της Ferrari. O Γερμανός είχε το ταχύτερο τρίτο κομμάτι και ήταν μόλις 0.196 πιο αργός από τον Hamilton. Στην 3η θέση ολοκλήρωσε ο Max Verstappen.
Πολύ καλή η Toro Rosso με τους οδηγούς της να κάνουν χρόνο με την super-soft γόμα ελαστικών. Θετική εμφάνιση από τον Jenson Button στην 14η θέση, ενώ οι Ericcson και Hulkenberg δεν σημείωσαν χρόνο στη διαδικασία.
Με την έναρξη της διαδικασίας, οι οδηγοί βγήκαν για τους καθιερωμένους γύρους αναγνώρισης. Άλλοι οδηγοί επέλεξαν να κάνουν γρήγορους χρόνους, ενώ είδαμε και τις τρεις διαφορετικές γόμες ελαστικών.
Ο Max Verstappen ήταν ο πρώτος που συμπλήρωσε χρόνο στο 1:19.424 με την ultra-soft γόμα ελαστικών. Οι δύο Mercedes βγήκαν επίσης για χρόνους με την super-soft, αλλά η κίνηση περιόρισε τους αρχικούς τους χρόνους. Τελικά, ο Valtteri Bottas έκανε το 1:16.347, με τον Lewis Hamilton 0.669 πιο αργός.
Οι οδηγοί της Mercedes ήταν σε στρατηγική εκμάθησης της πίστας και βρήκαν από νωρίς ρυθμό. Ο Bottas ήταν εκείνος που πίεζε περισσότερο, κατεβάζοντας τα χρονόμετρα συνεχώς. Οι δύο Red Bull επέστρεψαν στη πίστα και μπήκαν ανάμεσα στα ασημί μονοθέσια, με τη διαφορά στις 4 πρώτες θέσεις να είναι στα 0.231.
Ο Daniel Ricciardo όμως με την ultra-soft γόμα πέρασε στην 1η θέση με χρόνο 1:14.884.
Την ίδια ώρα και ο Jenson Button ήταν στη πίστα στην one-off επιστροφή του στην F1 με την McLaren. O Βρετανός ήταν με την μαλακή γόμα και ο στόχος τουλάχιστον για το FP1 ήταν να μάθει το μονοθέσιο και την κατεύθυνση που πρέπει να πάρει όσον αναφορά το set-up. Μάλιστα, ο JB είχε την στιγμή του όταν έξυσε την μπαριέρα στην στροφή της πισίνας.
Όσο περνούσε η ώρα, τα μονοθέσια άφηναν γόμα στη πίστα και η πρόσφυση γινόταν όλο και καλύτερη.
Οι δύο Ferrari έβαλαν και εκείνες την ultra-soft γόμα ελαστικών, με τον Vettel να γράφει το 1:14.289 και να ανεβαίνει στην 1η θέση της κατάταξης. Την ίδια ώρα, το μονοθέσιο του Verstappen αντιμετώπιζε κάποιο πρόβλημα και έμεινε στο γκαράζ, με τους μηχανικούς να έχουν πέσε από πάνω του. Οι δύο Toro Rosso ήταν σε καλό ρυθμό, με τον Kvyat στην 2η θέση και τον Sainz στην 5η.
Μόνο οι Hulkenberg και Ericsson δεν είχαν συμπληρώσει χρόνο σε περίπου 40 λεπτά. O οδηγός της Sauber είχε πρόβλημα με το κιβώτιο, ενώ ο οδηγός της Renault είχε πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα.
Οι δύο Mercedes έβαλαν με τη σειρά τους την ultra-soft γόμα ελαστικών, με τον Hamilton να βρίσκει ρυθμό και να γράφει τον ταχύτερο χρόνο στο 1:13.425. Αυτός ο χρόνος αποτελεί το απόλυτο ρεκόρ πίστας στο Μονακό, μέχρι στιγμής. Ο Bottas ανέβηκε στην 2η θέση, όμως ήταν 0.3s πίσω από τον teammate του.
Ο Vettel όμως δεν είπε την τελευταία του λέξη και με ένα γρήγορο πέρασμα ανέβηκε στην 2η θέση, ανάμεσα στους δύο οδηγούς της Mercedes.
O Verstappen και οι δύο McLaren προσπαθούσαν να βελτιώσουν τους χρόνους τους, με τον Ολλανδό να ανεβαίνει στην 3η θέση, μπροστά από τον Bottas. Ο Vandoorne ήταν 12ος, ενώ ο Button στην 14η θέση, μόλις 0.1s πίσω από τον teammate του.
Στα τελευταία λεπτά, οι οδηγοί έβαλαν πολλά καύσιμα και κανένας δεν μπόρεσε να απειλήσει τον Hamilton.
Αποτελέσματα FP1