spot_img

GP Σαουδικής Αραβίας: Νίκη Hamilton στο χάος

Ο Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του GP Σαουδικής Αραβίας, παίρνοντας μια τρομερή νίκη έπειτα από ακόμα μια τιτανομαχία με τον Max Verstappen. Ισόβαθμοι πλέον στον τελικό.

Μετά από έναν “τρελό” αγώνα, ο Lewis Hamilton πήρε μία κομβική νίκη και “οδήγησε” το Πρωτάθλημα οδηγών σε τελικό στο Άμπου Ντάμπι. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Max Verstappen και ο Valtteri Bottas.

Το GP Σαουδικής Αραβίας είχε πάρα πολλά συμβάντα, με τις εναλλαγές στην κορυφή να είναι αρκετές. Μετά από μία συναρπαστική μάχη εντός (και εκτός) πίστας, ο Lewis Hamilton με Mercedes πήρε τη νίκη στον πρώτο αγώνα στην πίστα της Jeddah. Ο Βρετανός ισοφάρισε τον Max Verstappen στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος οδηγών, με τον Ολλανδό να διατηρεί την ισοβαθμία ενόψει του τελευταίου αγώνα, το GP Άμπου Ντάμπι. Ο Verstappen (Red Bull) περιορίστηκε στη 2η θέση, ενώ ο Valtteri Bottas (Mercedes) πήρε στο “νήμα” την 3η θέση από τον Esteban Ocon με Alpine, που τερμάτισε στην ούτως ή άλλως σημαντικότατη 4η θέση.

Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και το μηχανοκίνητο αθλητισμό

Ο Daniel Ricciardo με McLaren βρέθηκε στην 5η θέση, με τον Pierre Gasly πίσω του στην 6η θέση. Οι δύο Ferrari είχαν τις θέσεις 7 και 8, με τον Charles Leclerc να παίρνει πίσω στο τέλος την πρωτοπορία από τον Carlos Sainz. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Antonio Giovinazzi με Alfa Romeo και Lando Norris με McLaren.

Εκτός των βαθμών τερμάτισαν οι Lance Stroll (11η θέση, Aston Martin), Nicholas Latifi (12η θέση, Williams), Fernando Alonso (13η θέση, Alpine), Yuki Tsunoda (14η θέση, AlphaTauri) και Kimi Raikkonen (15η θέση, Alfa Romeo). Οι οδηγοί που εγκατέλειψαν ήταν οι Sebastian Vettel με Aston Martin, Sergio Perez με Red Bull, George Russell με Williams και οι Haas των Nikita Mazepin και Mick Schumacher.

Ο Αγώνας

Ο καιρός ήταν αίθριος και οι προβολείς ήταν ήδη αναμμένοι. Η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 28 βαθμούς και αυτή του οδοστρώματος στους 32 βαθμούς Κελσίου. Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών είχαν τα medium ελαστικά στο ξεκίνημα, με τον Lando Norris να εκκινεί με soft και τους Daniel Ricciardo, Carlos Sainz και Sebastian Vettel με hard.

Η εκκίνηση του GP Σαουδικής Αραβίας κύλησε, παραδόξως, χωρίς προβλήματα. Μπροστά οι Mercedes διατήρησαν τις θέσεις του και είχαν πίσω τους τον Max Verstappen, ενώ ο Leclerc διατήρησε τη θέση του από τον Sergio Perez. Η δεκάδα συμπληρώθηκε από τους Norris, Ocon, Gasly, Ricciardo και Giovinazzi. Με την ολοκλήρωση 2 γύρων, οι διαφορές στους πρώτους 4 άνοιξαν ελαφρώς, με τον Perez να μένει κοντά στον Leclerc.

Οι πρώτοι γύροι κυλούσαν ομαλά χωρίς να υπάρχουν αλλαγές στις πρώτες θέσεις, επομένως οι στρατηγικές στις αλλαγές ελαστικών θα είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Στον 7ο γύρο, ο Antonio Giovinazzi προσπέρασε τον Fernando Alonso και ανέβηκε στη 10η θέση. Ένα γύρο αργότερα, ο Daniel Ricciardo κατάφερε να περάσει τον Pierre Gasly για την 8η θέση, ενώ λίγο πιο πίσω ο Carlos Sainz πέρασε και αυτός τον Alonso. Στις πρώτες 3 θέσεις οι διαφορές κινούνταν ανάμεσα στα 1,5-2s, με τον Verstappen να μη μπορεί να πιέσει ιδιαίτερα τον Bottas.

Στο 10ο γύρο, βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας, καθώς ο Mick Schumacher είχε ατύχημα στη στροφή 22, όπως συνέβη και με τον Charles Leclerc την Παρασκευή στο FP2. Αυτό οδήγησε αρκετούς οδηγούς στα pits για αλλαγή ελαστικών: Hamilton, Bottas, Leclerc, Perez, Norris, Alonso και Latifi. Ο Max Verstappen έμεινε στην πίστα και τέθηκε επικεφαλής, πίσω του ήταν οι Hamilton και Bottas. Στην 4η θέση σκαρφάλωσε ο Esteban Ocon, έχοντας πίσω του τον Daniel Ricciardo. Ο Charles Leclerc ήταν στην 6η θέση, ο Pierre Gasly στην 7η, ο Sergio Perez στην 8η και οι Carlos Sainz και Antonio Giovinazzi στις θέσεις 9 και 10.

Με δεδομένο πως οι επισκευές καθυστερούσαν, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να βγάλουν κόκκινη σημαία και να διακόψουν τον αγώνα στο 13ο γύρο. Αυτό βοήθησε τους οδηγούς που δεν έκαναν αλλαγή ελαστικών, καθώς μπορούσαν να το κάνουν χωρίς να χάσουν καθόλου χρόνο.

Μετά από περίπου 20 λεπτά, τα μονοθέσια βγήκαν και πάλι στην πίστα για να κάνουν στατική εκκίνηση. Η νέα εκκίνηση ήταν επεισοδιακή, με τον Hamilton να περνά μπροστά στα πρώτα μέτρα, όμως ο Verstappen ανάκτησε τη θέση του βγαίνοντας εκτός πίστας στη στροφή 2. Ο Esteban Ocon επωφελήθηκε από την κατάσταση και βρέθηκε στη 2η θέση, ανάμεσα στους Verstappen και Hamilton. Ο Bottas έχασε τα φρένα κι έπεσε στην 5η θέση, πίσω από τον Ricciardo. Πιο πίσω, είχαμε αρκετά ατυχήματα, με τον Perez να έχει επαφή με τον Leclerc και να χτυπά τον τοίχο, ενώ θύματα από το “κομφούζιο” που δημιουργήθηκε εγκατέλειψαν και οι George Russell και Nikita Mazepin. Ο Ρώσος χτύπησε στο πίσω μέρος της Williams που είχε φρενάρει για ν’ αποφύγει τη Red Bull και από τη σύγκρουση τέθηκαν και οι δυο τους εκτός συνέχειας του αγώνα.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Κατάρ.

Προφανώς και είχαμε 2η κόκκινη σημαία στον αγώνα, με την πρώτη δεκάδα να έχει ως εξής: Verstappen, Ocon, Hamilton, Ricciardo, Bottas, Gasly, Leclerc, Giovinazzi, Sainz και Vettel. Στη διάρκεια της διακοπής, στη ζωντανή μετάδοση ακούστηκαν αρκετές συνομιλίες του διευθυντή αγώνα, Michael Masi, με εκπροσώπους της Mercedes, αλλά και της Red Bull. Η απόφαση που πάρθηκε, τελικά, ήταν να εκκινήσει ο Verstappen από την 3η θέση, ενώ ο Esteban Ocon θα βρισκόταν στην πρώτη θέση και ο Lewis Hamilton στη 2η.

Η 3η εκκίνηση στον αγώνα έγινε προς όφελος του Verstappen, ο οποίος κατάφερε να στρίψει πρώτος, ενώ ο Ocon κρατήθηκε μπροστά από τον Lewis Hamilton. Πίσω οι Ricciardo, Bottas, Gasly διατηρήθηκαν στις θέσεις 4, 5 και 6. Στην ολοκλήρωση του πρώτου γύρου της επανεκκίνησης (γύρος 17), ο Hamilton πέρασε κατευθείαν το Ocon και οι πρωτοπόροι στον αγώνα ήταν και αυτοί που διεκδικούν το Πρωτάθλημα οδηγών.

Ο Verstappen στην κορυφή έκανε μια διαφορά της τάξεως του 1,4s, παράλληλα ο Bottas πίεζε τον Ricciardo, ενώ οι Vettel και Tsunoda δέχονταν πίεση από τις Ferrari των Leclerc και Sainz. Στον 22ο γύρο, είχαμε και πάλι νέο συμβάν, αυτή τη φορά ανάμεσα στους Vettel και Tsunoda, οι οποίοι είχαν επαφή στη στροφή 2 και έπεσαν αρκετά πίσω. Ταυτόχρονα, ο Carlos Sainz πέρασε τον team-mate του, Charles Leclerc, με τον Μονεγάσκο να κρατιέται μπροστά “κόβοντας” δρόμο στη στροφή 2, συνεπώς έδωσε λίγο αργότερα τη θέση πίσω στον Ισπανό. Ο Yuki Tsunoda αναγκάστηκε να μπει στα pits για ν’ αλλάξει την εμπρός πτέρυγά του που είχε ζημιά, ενώ έβαλε και hard ελαστικά.

Στον γύρο 24, ο Fernando Alonso είχε, με τη σειρά του, ένα τετακέ στη στροφή 11, χωρίς να έχει ζημιά, όμως έχασε κάποιες θέσεις. Λίγο αργότερα, οι Vettel και Raikkonen είχαν μία επαφή στη μάχη που έδιναν για τη 13η θέση, ενώ ένα κομμάτι έμενε στην πίστα, στην εξωτερική γραμμή της στροφής 13. Για την απομάκρυνσή του, εμφανίστηκε (για 2η φορά) εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας (Virtual Safety Car – VSC). Τα θραύσματα ήταν περισσότερα, επομένως το VSC έκανε ξανά την εμφάνισή του.

Ο αγώνας είχε ξανά κανονική ροή στον 33ο γύρο, πλέον το ενδεχόμενο να ολοκληρώσουν τον αγώνα χωρίς αλλαγή ελαστικών ήταν ορατό ακόμα και για τα άτομα που είχαν medium γόμα. Στον 36ο γύρο, το VSC έκανε πάλι την εμφάνισή του για λίγα δευτερόλεπτα, καθώς υπήρξε νέο θραύσμα από το μονοθέσιο του Sebastian Vettel. Στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού ο Lewis Hamilton ήταν αρκετά κοντά κι επιχείρησε προσπέρασμα, με τον Verstappen να διατηρεί στα φρένα τη θέση του, βγαίνοντας και πάλι εκτός πίστας. Λίγο αργότερα, ενώ δόθηκε στον Ολλανδό εντολή να δώσει τη θέση πίσω στον Hamilton, αυτός έμεινε στη μέση του δρόμου και ο Βρετανός χτύπησε ελαφρώς την RB16B με την εμπρός αεροτομή του, με τους αγωνοδίκες να εξετάζουν το συμβάν αυτό.

Στις πιο πίσω θέσεις, ο Bottas έδωσε ωραία μάχη με τον Daniel Ricciardo, με τον Φινλανδό να καταφέρνει να πάρει την 4η θέση και τη McLaren του Αυστραλού να πέφτει στην 5η.

Ο Verstappen έδωσε τη θέση του πίσω στον 42ο γύρο, όμως την πήρε πίσω κατευθείαν, επομένως το ξαναέκανε λίγο αργότερα και ο Hamilton ήταν, πλέον, επικεφαλής του αγώνα. Στον 45ο γύρο, ο Sebastian Vettel μπήκε στα pits για να εγκαταλείψει και αυτός από τον αγώνα. Στην κορυφή, ο Hamilton κατάφερε να κάνει διαφορά πάνω από 5s, με τον Verstappen να κάνει παράπονα πως είχε υπερβολική φθορά στα ελαστικά του. Για την ώρα, έμενε στην πίστα, καθώς δεν είχε ικανοποιητική διαφορά από την 3η θέση και τον Ocon.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Ενώ ο Lewis Hamilton μπήκε στον τελευταίο γύρο, ο Bottas πέρασε για λίγο τον Ocon, με το Γάλλο να παίρνει άμεσα πίσω την 3η θέση, ενώ ο Charles Leclerc πέρασε τον Carlos Sainz, χωρίς, ωστόσο να υπάρχει κάποιο πλάνο (!). Ο Bottas τα κατάφερε στα τελευταία μέτρα και τερμάτισε οριακά στην 3η θέση.

Νικητής αυτού του επεισοδιακού GP Σαουδικής Αραβίας, λοιπόν, ήταν ο Lewis Hamilton με Mercedes, έχοντας πίσω του τον Max Verstappen με Red Bull, ενώ ο Valtteri Bottas κατέκτησε, τελικά, την 3η θέση. Ο Esteban Ocon (Alpine) “περιορίστηκε” στην 4η θέση, με τον Daniel Ricciardo (McLaren) να βρίσκεται στην 5η θέση. 

Καλό πλασάρισμα για τον Pierre Gasly η 6η θέση, με τις Ferrari των Charles Leclerc και Carlos Sainz να καταλαμβάνουν τις θέσεις 7 και 8. Στη βαθμολογούμενη δεκάδα βρέθηκαν, επίσης, οι Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) και Lando Norris (McLaren).

Ο Lance Stroll με Aston Martin τερμάτισε στην 11η θέση, με το Nicholas Latifi να καταλήγει στη 12η θέση. Ο Fernando Alonso ήταν στη 13η θέση, με τους Yuki Tsunoda και Kimi Raikkonen να συμπληρώνουν την κατάταξη στις θέσεις 14 και 15.

Αποτελέσματα GP Σαουδικής Αραβίας

Δείτε το GP Μ. Βρετανίας για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα F1.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles