Ο Lando Norris ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο QP του GP Βραζιλίας και έχει τον πρώτο λόγο για τη νίκη στον αγώνα που ακολουθεί.
Οι κατατακτήριες δοκιμές του GP Βραζιλίας, του 21ού φετινού αγώνα της Formula 1, που έγιναν Κυριακή πρωί στο Ιντερλάγκος λόγω της χθεσινής καταιγίδας, ήταν οι πιο επεισοδιακές της χρονιάς. Ο Lando Norris με τη McLaren ήταν αυτός που κατέκτησε την pole, αφού κατάφερε και να επιβιώσει των απίστευτα δύσκολων συνθηκών και να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο.
Ο George Russell της Mercedes πήρε τη 2η θέση και ο Yuki Tsunoda με την RB έκανε την έκπληξη και πήρε την 3η θέση. Ο Max Verstappen αποκλείστηκε από το Q2 και θα εκκινήσει τον αγώνα από τη 17η θέση, αν συνυπολογίσουμε την ποινή που έχει για αλλαγή κινητήρα. Οι κατατακτήριες διακόπηκαν πέντε φορές με κόκκινη σημαία αφού στον τοίχο βρέθηκαν κατά σειρά οι Colapinto, Sainz, Stroll, Alonso και Albon.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream για την F1 με την ανάλυση της εντυπωσιακής νίκης του Carlos Sainz στο GP Μεξικού στο παρακάτω βίντεο.
Q1
Σχεδόν μισή ημέρα αργότερα από ό,τι είχαν αρχικά προγραμματιστεί, οι κατατακτήριες δοκιμές στο Ιντερλάγκος άρχισαν με την πίστα να είναι ακόμα πολύ βρεγμένη και τη βροχή να πέφτει ακατάπαυστα. Τα μονοθέσια, φυσικά, βγήκαν στην πίστα με τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli σε συνθήκες που ήταν άγνωστες για όλους.
Όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, οι χρόνοι έπεφταν σε κάθε πέρασμα, καθώς οι οδηγοί αποκτούσαν καλύτερη αίσθηση των συνθηκών. Όπως επίσης συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, ένας οδηγός είχε έξοδο και χτύπησε στις μπαριέρες. Αυτήν τη φορά ήταν ο Franco Colapinto με τη Williams, ο οποίος έχασε τον έλεγχο στη Στροφή 3. Η διαδικασία διακόπηκε προσωρινά με κόκκινη σημαία, ενώ απέμεναν 8 λεπτά και 50 δευτερόλεπτα για τη λήξη του πρώτου σκέλους.
Στο σημείο της διακοπής ο Tsunoda είχε τον καλύτερο χρόνο, μπροστά από τους Leclerc, Ocon, Perez, Alonso, Stroll και Verstappen. Ωστόσο, όταν η δράση ξανάρχισε στην πίστα η βροχή είχε δυναμώσει και το ερώτημα ήταν αν οι χρόνοι θα μπορούσαν να βελτιωθούν.
Η απάντηση ήταν ότι μπορούσαν, όπως απέδειξε o Verstappen, που ανέβηκε στην πρώτη θέση. Ο Νόρις, αντίθετα, κατάφερε να περάσει οριακά στη 15η θέση, μπροστά από τον Χάμιλτον, που έμεινε στη 16η θέση και αποκλείστηκε. Μαζί με τον Βρετανό της McLaren εκτός συνέχειας έμειναν οι Bearman, Colapinto, Hulkenmberg και Zhou.
Q2
Ο καιρός συνέχισε να κάνει τα δικά του και στην αρχή του δεύτερου σκέλους η ένταση της βροχής είχε μειωθεί. Έτσι, αφού έκαναν μετρικούς γύρους με τα βρόχινα ελαστικά, οι οδηγοί που συνέχιζαν επέστρεψαν στα pit για να βάλουν τα ταχύτερα ενδιάμεσα ελαστικά της Pirelli.
O πρώτος που το έκανε αυτό ήταν ο Piastri και αμέσως ανέβηκε στην κορυφή του πίνακα των χρόνων. Καθώς όμως και οι υπόλοιποι βελτίωναν τους χρόνους τους, ο Sainz έχασε τον έλεγχο της Ferrari και χτύπησε στις μπαριέρες. Έτσι, η κόκκινη σημαία εμφανίστηκε για δεύτερη φορά και οι κατατακτήριες ξαναδιακόπηκαν προσωρινά 5:51 πριν από το τέλος του Q2.
Αυτός που κινδύνευε περισσότερο ήταν ο Norris, που βρισκόταν στην 11η θέση πριν από τη διακοπή, και ο Βρετανός ήταν αυτός που βγήκε πρώτος στην πίστα όταν το pitlane άνοιξε λίγα λεπτά αργότερα.
Ο Norris κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του, και μάλιστα θεαματικά, καθώς βρέθηκε στην πρώτη θέση του πίνακα των χρόνων, λίγο μπροστά από τον alonso και τον Piastri. Το μεγάλο «θύμα» όμως των συνθηκών ήταν ο Verstappen.
Λίγα δευτερόλεπτα πριν από το τέλος του Q2 βγήκε για τρίτη φορά η κόκκινη σημαία, όταν ο Stroll βρέθηκε στις μπαριέρες. Η διακοπή βρήκε τον Verstappen στη 12η θέση, που σημαίνει ότι πρώτον αποκλείστηκε από τη συνέχεια και δεύτερον ότι με την ποινή που έχει για τον αγώνα θα ξεκινήσει από τη 17η θέση του grid. Μαζί με τον Verstappen στο Q2 αποκλείστηκαν οι Bottas, Perez, SAinz και Gasly.
Q3
Το τρίτο σκέλος των κατατακτήριων άρχισε με μικρή καθυστέρηση, γιατί οι μπαριέρες χρειάζονταν επισκευή, και με ονόματα όπως οι Verstappen, Hamilton και SAinz να λείπουν από την τελική 10άδα, που ήταν 9άδα, αφού ο Stroll είχε αρκετά καλό χρόνο για να συμμετέχει αλλά όχι αυτοκίνητο.
Όλοι οι οδηγοί ξεκίνησαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά και καθώς η βροχή αναμενόταν να δυναμώσει, προσπάθησαν από την αρχή να κάνουν καλούς γύρους. Η πρώτη θέση άλλαξε χέρια πολλές φορές, μέχρι να εμφανιστεί ξανά η κόκκινη σημαία, για τέταρτη φορά. Η αιτία ήταν η έξοδος του Alonso και η βίαιη πρόσκρουση της Aston Martin στις μπαριέρες.
Στο σημείο εκείνο απέμεναν 7 λεπτά (6:59 για την ακρίβεια) στο ρολόι μέχρι το τέλος της περιόδου και στην πρώτη θέση βρισκόταν ο Λάντο Νόρις, μπροστά από τον Albon και τον Piastri, με τον Ocon στην 4η θέση.
Η δράση δεν κράτησε πολύ, όταν ξαναξεκίνησε λίγο αργότερα, γιατί πέρασαν μόνο 3,5 λεπτά μέχρι την επόμενη διακοπή. Αυτήν τη φορά ήταν ο Albon που είχε έξοδο και μετέτρεψε τη Williams σε συντρίμμια, με την κόκκινη σημαία να εμφανίζεται για πέμπτη φορά και 3:31 να απομένουν για το τέλος.
Η περίοδος ξαναξεκίνησε και στο χρόνο που απέμενε όλοι προσπάθησαν να βελτιώσουν τους χρόνους τους. Ο τελευταίος γύρος έκριναν τη σειρά εκκίνησης, με τον Norris να βρίσκει έναν πολύ καλό γύρο και να εξασφαλίζει την pole position, με τον Russell να παίρνει τη 2η θέση. Ο Tsunoda πήρε μια εντυπωσιακή 3η θέση, με τον Oscon να είναι 4ος. Εξαιρετική εμφάνιση από τον Lawson στην 5η θέση, με τον Leclerc να βρίσκεται στην 6η και τους Albon, Piastri, Alonso και Stroll να κλείνουν τη 10άδα.
Ο αγώνας στο Ιντερλάγκος, που προβλέπεται επίσης να γίνει υπό βροχή, θα αρχίσει στις 17:30 ώρα Ελλάδας.
Αποτελέσματα QP GP Βραζιλίας
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord
- Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy