Στην McLaren πιστεύουν πως οι νέοι Τεχνικοί Κανονισμοί που εφαρμόστηκαν φέτος δίνουν περισσότερες ευκαιρίες στους οδηγούς να μονομαχήσουν εντός πίστας, υπάρχουν όμως ακόμα προβλήματα που δεν έχουν λυθεί.
Ο νέος αεροδυναμικός σχεδιασμός των φετινών μονοθεσίων της Formula 1 είχε ως βασική προϋπόθεση να μειωθεί ο ακάθαρτος αέρας που παράγουν τα προπορευόμενα μονοθέσια. Παράλληλα η μειωμένη κάθετη δύναμη ανάλογα με το στήσιμο του μονοθεσίου θα έχει χαμηλότερο αντίκτυπο στην φθορά των ελαστικών. Με αυτό τον τρόπο οι οδηγοί θα έχουν την δυνατότητα να πιέζουν περισσότερο στις μονομαχίες κρατώντας μικρές αποστάσεις για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Σύμφωνα με τον επικεφαλή της McLaren όμως, Andreas Seidl, υπάρχει ένα βασικό πρόβλημα το οποίο πρέπει να εξαλειφθεί άμεσα.
«Αυτό είναι ένα θέμα που ήδη έχουμε συζητήσει αρκετά με τον καιρό και σίγουρα είναι κάτι που πρέπει να δούμε ξανά με τις υπόλοιπες ομάδες καθώς και με την FIA και F1. Με τους νέους κανονισμούς που έχουν τεθεί σε εφαρμογή φέτος τα μονοθέσια ειδικά όταν είναι σε μονομαχία είναι πιο εύκολο να κρατήσουν μικρές αποστάσεις μεταξύ τους χωρίς να φθείρονται αμέσως τα ελαστικά. Το πρόβλημα που παραμένει είναι τα τρενάκια που δημιουργεί το DRS. Ειδικά αν το μονοθέσιο που είναι μπροστά μπορεί να κρατήσει πίσω του τους υπόλοιπους τότε το σενάριο γίνεται πολύ βαρετό. Πρέπει κάτι να γίνει σχετικά με αυτό γιατί έχει συμβεί αρκετές φορές φέτος».
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Μ. Βρετανίας.
Αρκετοί οδηγοί έχουν αναγνωρίσει πως εντός πίστας είναι πλέον πιο εύκολο να επιτεθούν και παράλληλα πιο απαιτητικό να αμυνθούν μετά το προσπέρασμα. Μπορεί το φαινόμενο του slipstream να μην είναι τόσο ισχυρό σε σχέση με άλλες χρονιές δεν αποτρέπει όμως του οδηγούς να το εκμεταλλευτούν.
Ο Ross Brawn υπογράμμισε πως η επιτυχία των νέων κανονισμών δεν ήταν τυχαία και θεωρεί πως οι αλλαγές αυτές θα είναι καθοριστικές για το άθλημα.
«Αυτό που συμβαίνει είναι ότι έχουμε πλέον μια νέα κουλτούρα όσον αναφορά το πως δημιουργούνται οι κανόνες. Όταν αλλάζουν οι κανονισμοί και εξελίσσονται οι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψιν δεν είναι μόνο οι χρόνοι εντός πίστας ή το κόστος αλλά και το πόσο επιτρέπουν στους οδηγούς να αγωνίζονται μεταξύ τους. Αυτή θα είναι μια σημαντική αλλαγή στην F1 στο μέλλον. Ίσως αυτή είναι η κληρονομιά που θα αφήσει η περίοδος αυτή της Formula 1 και δεν έχουμε δει ξανά κάτι τέτοιο».
Δείτε το GP Κίνας για το ελληνικό πρωτάθλημα Formula G.