Ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Christian Horner, υποστηρίζει ότι με την εξέλιξη των βιώσιμων καυσίμων δεν θα ήταν απίθανο οι κινητήρες V10 να επιστρέψουν στη Formula 1.
Η τελευταία φορά που είδαμε κινητήρες V10 στην Formula 1 ήταν πίσω στο 2006 (είχε περιορισμένο V10 η Toro Rosso). Για τα επόμενα επτά χρόνια, 2007 έως και το 2013, όλες οι ομάδες χρησιμοποιούσαν κινητήρες V8 πριν περάσουμε στην hybrid εποχή των V6. Το 2026 η FIA θα εφαρμόσει ένα νέο πλαίσιο κανονισμών για τις μονάδες ισχύος που ήδη έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον νέων κατασκευαστών. Πρόσφατα μάλιστα ανακοινώθηκε και επίσημα η συνεργασία των Honda Racing και Aston Martin.
Ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Christian Horner, πιστεύει ότι υπάρχει πιθανότητα να δούμε μια νέα γενιά κινητήρων όχι απαραίτητα ηλεκτρικής φύσεως.
«Για έμενα προσωπικά αυτό αποδεικνύει ότι οι κινητήρες καύσης δεν έχουν εξαφανιστεί ακόμα. Έχουν ακόμα μέλλον μπροστά τους και ξεκάθαρα όταν θα του αποσύρουν θα είναι στα πλαίσια του εξηλεκτρισμού».
Ακούστε την εκπομπή/podcast Slipstream 115, με την ανάλυση του Grand Prix Μονακό.
Αυτή τη στιγμή στην Formula 1 το 10% των καυσίμων που χρησιμοποιούν οι ομάδες του grid αποτελείται από ανανεώσιμη αιθανόλη, το Ε10 fuel όπως ονομάζεται. Μέχρι το 2026 η Ομοσπονδία στοχεύει οι προμηθευτές καυσίμων να έχουν καταφέρει να σχεδιάσουν ένα hybrid καύσιμο που θα είναι 100% βιώσιμο. Σύμφωνα με το Horner, η αλλαγή αυτή θα αλλάξει τα δεδομένα στις μονάδες ισχύος.
«Πιστεύω ότι με πιο βιώσιμα καύσιμα, με μηδενικές εκπομπές ρύπων και αν η Formula 1 συνεχίζει να βαδίζει με τον ίδιο ρυθμό μέχρι το 2026, όπου οι κινητήρες καύσης τράβηξαν και πάλι το ενδιαφέρον ενώ αρχικά δεν ήταν καν στα πλάνα τους θα αλλάξουν τα πράγματα. Οπότε ποιος ξέρει, μπορεί κάποια στιγμή να δούμε ξανά V8 και V10 κινητήρες που θα είναι όμως πιο βιώσιμοι. Αυτό θα ήταν καταπληκτικό».
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord