Πολλές και ενδιαφέρουσες είναι οι αλλαγές που αποφάσισε το Strategy Group, με πολλές να τίθενται σε ισχύ άμεσα.
Μερικές από τις αλλαγές έχουν να κάνουν με την εμφάνιση των μονοθεσίων, ενώ άλλες με αγωνιστικούς και μη κανονισμούς.
Ας δούμε όμως τις αλλαγές μία προς μία.
1)Τέλος τα shark fins και T-Wings
Το όνειρο του Christian Horner έγινε πραγματικότητα, καθώς από το 2018 δεν θα υπάρχουν τα αεροδυναμικά αυτά βοηθήματα. Τα shark fins και τα T-Wings μπήκαν στη ζωή μας μετά από παραθυράκια που βρήκαν στους νέους κανονισμούς οι σχεδιαστές. Πολλές ήταν οι αντιδράσεις, τόσο για την αισθητική, αλλά και για την ασφάλεια, με τους οπαδούς να είναι κάθετοι.
Όμως, όπως αναφέραμε σε προηγούμενο άρθρο, η κατάργηση τους δεν είναι και το καλύτερο πράγμα.
2) Λέμε αντίο στο Halo, η «Ασπίδα» έρχεται
Το Halo ήταν να μπει στη ζωή μας από φέτος, με την FiA όμως ήθελε περισσότερες δοκιμές και τελικά η ιδέα δεν πέρασε. Στο πλαίσιο του GP Κίνας, παρουσιάστηκε στους οδηγούς μια αναπροσαρμογή του «Aeroscreen» που είχε δοκιμάσει η Red Bull.
Το όνομά του είναι «Ασπίδα», με τους οδηγούς να φαίνεται να το μισούν περισσότερο από το Halo, καθώς θα κάνει πολύ δύσκολη την ορατότητα, ειδικά στη βροχή.
Δεν μας αρέσουν τα shark fins γιατί κάνουν άσχημα τα μονοθέσια, αλλά να βάλουμε μια «Ασπίδα» να τα κάνουμε ακόμα χειρότερα.
3) Πιο εμφανείς αριθμοί στα μονοθέσια
Πόσες φορές έχει μπερδέψει κάποιος θεατής έναν οδηγό, γιατί απλά δεν βλέπει ποιος είναι.
Επιπλέον, ο γελοίος κανονισμός με τον αριθμό του κάθε οδηγού στο κράνος, ξεπερνά τα όρια της παράνοιας. Πόσοι οδηγοί έχουν τον αριθμό σε σημείο που δεν φαίνεται, ενώ από τα onboard πλάνα δεν μπορείς να καταλάβεις τίποτα.
Από το GP Ισπανίας και πλέον, οι ομάδες θα πρέπει να έχουν στο μονοθέσιο τον αριθμό του κάθε οδηγού σε εμφανές σημείο, με το μέγεθος να είναι αρκετά μεγάλο.
4) Εκκινήσεις από στάση
Πλέον, μετά από κόκκινη σημαία στον αγώνα, θα έχουμε εκκίνηση από στάση και όχι πίσω από το Safety Car. Η πρόταση αυτή, θα εγκριθεί από το ΠΣΜΑ(Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού).
5) Χρήση λιπαντικών ως καύσιμο
Στην αρχή της χρονιάς υπήρξαν φήμες πως ορισμένες ομάδες χρησιμοποιούν το λάδι ως καύσιμο στις κατατακτήριες δοκιμές για να πάρουν περισσότερη ισχύ από τον κινητήρα.
Πλέον, θα υπάρχουν πιο αυστηροί έλεγχοι από την FiA στα αγωνιστικά σ/κ, ώστε να διασφαλιστεί πως καμία ομάδα δεν θα αποκτά πλεονέκτημα
Μάλιστα, η Red Bull είχε κατηγορήσει την Mercedes, με τον Toto Wolff να του απαντά πως βλέπει φαντάσματα.
Η Mercedes τα τελευταία χρόνια έχει ένα μαγικό κουμπάκι στο τιμόνι όπου αλλάζει τη χαρτογράφηση μόνο για τις κατατακτήριες και παίρνει επιπλέον δύναμη.
6) Όλες οι ομάδες θα παρευρίσκονται στο Strategy Group στο μέλλον
Το Strategy Group είναι μια περίεργη διαδικασία, καθώς δεν αποτελείται από όλες τις ομάδες. Συνολικά συμμετέχουν οι Mercedes, Red Bull, Ferrari, Williams, McLaren και η Force India από το 2015.
Το αφεντικό της Liberty Media, Chase Carey ήταν παρών στο Strategy Group, όπου συμφωνήθηκε πως οι υπόλοιπες 4 ομάδες θα είναι στο μέλλον στις συναντήσεις (Sauber, Haas, Toro Rosso και Renault). Όμως, δεν θα έχουν το δικαίωμα ψήφου ή να πουν τη γνώμη τους για το που θα κινηθεί το σπορ.