spot_img

Max Verstappen: O οδηγός «μηχανή» που συνεχίζει να γράφει ιστορία

Ο Max Verstappen έγραψε και πάλι ιστορία, καθώς στο GP Κατάρ κατάφερε να κατακτήσει μαθηματικά το Πρωτάθλημα οδηγών του 2023 στη Formula 1.

Από το απόγευμα της 7ης Οκτωβρίου του 2023, μόλις ολοκληρώθηκε το GP Κατάρ στην πίστα της Suzuka, ο Max Verstappen είναι και επίσημα τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής στη Formula 1. Ο Ολλανδός, μετά από ένα σύνολο 17 αγώνων, έχοντας κερδίσει τους 14 από αυτούς, εξασφάλισε μαθηματικά τον Τίτλο στους οδηγούς, με 5 αγώνες να απομένουν για τη λήξη της σεζόν. Το όνομά του, συνεπώς, μπήκε δίπλα σε αυτά των Niki Lauda, Ayrton Senna, Jack Brabham, Nelson Piquet οι οποίοι είναι οι υπόλοιποι οδηγοί που έχουν στεφθεί τρεις φορές Πρωταθλητές στη Formula 1.

Ο Max Verstappen γίνεται ο 5ος οδηγός στην ιστορία του αθλήματος που κατακτά Παγκόσμιο Τίτλο στα 26 του χρόνια, μετά τους Schumacher και Vettel. Παράλληλα, μαζί με τους δύο τελευταίους, είναι οι μόνοι 3 οδηγοί που σε αυτή την ηλικία μετράνε πάνω από ένα Πρωτάθλημα. Ας δούμε, όμως, βήμα προς βήμα, την καριέρα του Ολλανδού, η οποία έφτασε στην κορύφωσή της (μέχρι τώρα) τη χθεσινή ημέρα στην έδρα της Honda, την πίστα της Suzuka.

Photo: Redbullcontentpool.com

Κατά μάνα (και πατέρα) κατά κύρη

Ο Max Emilian Verstappen, όπως είναι το πλήρες όνομά του, γεννήθηκε στην πόλη Hasselt του Βελγίου στις 30 Σεπτεμβρίου του 1997. Οι γονείς του είχαν ανάμειξη με το μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς η μητέρα του, Sophie Kumpen, είναι καταξιωμένη οδηγός στα kart. Ο πατέρας του, Jos, μετρά 106 εκκινήσεις σε αγώνες Formula 1, όμως με εξαίρεση το 1994, δεν είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στο άθλημα.

Μην χάσετε την Τρίτη, 10/10 στις 9μμ, την εκπομπή Slipstream για τη Formula 1 με την ανάλυση του Grand Prix Κατάρ. Βρείτε από κάτω το link ή εναλλακτικά πατήστε εδώ. 

Τα πρώτα του αγωνιστικά βήματα

Ο Max Verstappen συμμετείχε σε επαρχιακά και εθνικά πρωταθλήματα στα kart από την ηλικία των 8 χρόνων. Έχοντας ως μέντορα και προπονητή τον πατέρα του, ο ίδιος φάνηκε να ήταν γεννημένος νικητής. Από το 2006 κέρδιζε διαρκώς τίτλους, τα τέσσερα πρώτα χρόνια εντός του Βελγίου και της Ολλανδίας. Το 2010 έκανε τη μετάβαση στα ευρωπαϊκά και παγκόσμια πρωταθλήματα, έχοντας αρχικά ως teammate του τον … Alex Albon. Μέχρι το 2013, ο Verstappen είχε επιτυχίες, όμως τα καλύτερα δεν είχαν έρθει ακόμα.

Image

Η ένταξή του στην οικογένεια της Red Bull Racing

Ο Max Verstappen, αν και εξέτασε προσφορά από τη Mercedes για να ενταχθεί στην ακαδημία των οδηγών της το 2014, προτίμησε τη Red Bull Junior Team.

Ο ίδιος συμμετείχε στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα της Formula 3, καταλήγοντας στην 3η θέση της βαθμολογίας, πίσω από τον τότε πρωταθλητή Esteban Ocon και τον Tom Blomqvist. Η μεγαλύτερη, όμως, στιγμή της χρονιάς ήρθε όταν συμμετείχε στις ελεύθερες δοκιμές του GP Ιαπωνίας το 2014, οδηγώντας την Toro Rosso του Jean-Eric Vergne.

Θέση στη Formula 1 πριν συμπληρώσει τα 18 του χρόνια

Το 2015 έγραψε ιστορία ο Max Verstappen όταν πήρε θέση οδηγού στην Toro Rosso, με τον πρώτο του teammate να είναι ο Carlos Sainz. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, ο ίδιος έδειξε από την αρχή πως θα είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στο άθλημα. Το ντεμπούτο του στη Formula 1 πραγματοποιήθηκε όταν ήταν 17 χρονών και 166 ημερών, καταλαμβάνοντας το ρεκόρ του νεότερου οδηγού στην ιστορία του αθλήματος. Μόλις 14 ημέρες αργότερα, στο δεύτερό του αγώνα, τερμάτισε 7ος και έγινε ο νεότερος οδηγός που βαθμολογείται.

Image

Το τέλος του 2015 τον βρήκε έχοντας συγκεντρώσει 49 πόντους, με καλύτερο αποτέλεσμα την 4η θέση. Βέβαια, δεν έλειπαν οι «κακές μέρες», καθώς στο GP Μονακό είχε σοβαρό ατύχημα, προσπαθώντας να προσπεράσει στην πρώτη στροφή. Αυτό του έδωσε ποινή θέσεων στο grid του επόμενου αγώνα και τον χαρακτηρισμό ως «επικίνδυνο οδηγό» από το συνάδελφό του, Felipe Massa. Παρ’ όλα αυτά, στο τέλος της χρονιάς, έλαβε τρία βραβεία στην τελετή απονομής της FIA: Rookie (πρωτοετής) της χρονιάς, προσωπικότητα της χρονιάς και ενέργεια της χρονιάς.

Προαγωγή στη Red Bull Racing και ντεμπούτο με νίκη

Το 2016 ο Max Verstappen συμπλήρωσε μόλις 4 αγώνες στην Toro Rosso, πριν η Red Bull Racing τον επιλέξει για να αντικαταστήσει τον Daniil Kvyat. Το ντεμπούτο του με την αυστριακή ομάδα έγινε στο GP Ισπανίας, στο οποίο και είδε πρώτος την καρό σημαία και έγινε ο νεότερος νικητής στην ιστορία της Formula 1 σε ηλικία 18 χρονών και 228 ημερών. Μέχρι το τέλος της χρονιάς, ο Ολλανδός σημείωσε άλλα 6 podiums, ενώ πήρε και τον πρώτο του ταχύτερο γύρο στο GP Βραζιλίας, για να γίνει και σε αυτόν τον τομέα ο νεότερος με αυτό το επίτευγμα.

Παράλληλα, βέβαια, δεν έλειπαν οι αμφισβητούμενες κινήσεις του, με αποκορύφωμα αυτή στον Kimi Raikkonen στο GP Βελγίου το 2016 στην ευθεία Kemmel. Ο Φινλανδός είχε δηλώσει τότε πως ο Verstappen «αργά ή γρήγορα θα προκαλέσει τεράστιο ατύχημα», με τον ίδιο να απαντά με τον ίδιο επιθετικό τρόπο που αγωνιζόταν εντός πίστας.

Ο δρόμος προς την κορυφή της Formula 1

Τα επόμενα τέσσερα χρόνια, ο Max Verstappen σημείωσε το ίδιο αξιοσημείωτες επιδόσεις με τη Red Bull Racing στη Formula 1. Η πρώτη του pole position ήρθε το 2019 στο GP Ουγγαρίας, ενώ μέχρι το 2020 σημείωσε άλλες 9 νίκες και η παρουσία του στο podium γινόταν όλο και πιο συχνή. Ο Ολλανδός, ωστόσο, αναζητούσε μία ευκαιρία για να διεκδικήσει το Πρωτάθλημα. Αυτή ήρθε το 2021, με τη Red Bull Racing να δημιουργεί ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο και τον κινητήρα της Honda να παρέχει στο Verstappen την ισχύ που επιθυμούσε από το ξεκίνημα της καριέρας του.

Οι επιδόσεις του εκτοξεύθηκαν την περσινή χρονιά, καθώς σημείωσε 10 νίκες, 10 pole positions, 6 ταχύτερους γύρους και 18 podiums, τα περισσότερα για έναν οδηγό σε μια σεζόν. Η κατάκτηση του Πρωταθλήματος στον τελευταίο αγώνα, το GP Άμπου Ντάμπι, πέρα από τον τρόπο που συνέβη, ήρθε να επιβραβεύσει τους κόπους μιας ζωής του Verstappen, ο οποίος βρισκόταν πλέον στην κορυφή του κόσμου της Formula 1.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Η επιβεβαίωση της αξίας του το 2022

Το 2022 ο Max Verstappen ξεκινούσε τη σεζόν ως Παγκόσμιος Πρωταθλητής, όμως πριν την έναρξη των χειμερινών δοκιμών υπήρχε η αμφιβολία για το κατά πόσο η Red Bull Racing θα παρέμενε σε ανταγωνιστικό επίπεδο. Η αυστριακή ομάδα έκανε καταπληκτική δουλειά και ο Ολλανδός απέδειξε πως διαθέτει και με το παραπάνω όλα όσα χρειάζονται για να επαναλάβει την επιτυχία του 2021. Οι αριθμοί του τη φετινή χρονιά είναι ακόμα πιο εντυπωσιακοί, καθώς ο Verstappen έχει σημειώσει 12 νίκες σε 18 αγώνες, 14 podiums, 5 pole positions και 5 ταχύτερους γύρους. Μάλιστα, η μαθηματική κατάκτηση του Πρωταθλήματος επιβεβαιώθηκε ενώ απομένουν ακόμα 4 αγώνες για να ολοκληρωθεί η χρονιά, κάτι που έχουν καταφέρει μόνο οι Michael Schumacher και Sebastian Vettel τα τελευταία 30 έτη.

Ο Max Verstappen είναι δίχως αμφιβολία ένας κορυφαίος οδηγός, ο οποίος μπορεί να καταφέρει σπουδαία πράγματα τα επόμενα χρόνια, εάν διαθέτει μονοθέσια ικανά για Πρωτάθλημα. Η κατάκτηση του 2ου Παγκόσμιου Τίτλου δε σημαίνει πως θα είναι αδιάφορος στους τελευταίους 4 αγώνες της χρονιάς. Εκτός από τη βοήθεια που θέλει να δώσει στην ομάδα του για να εξασφαλίσει τον Τίτλο στους κατασκευαστές μετά από 9 χρόνια, κυνηγά την κατάρριψη ορισμένων ρεκόρ μέχρι το GP Άμπου Ντάμπι. Μπορεί το σερί συνεχόμενων νικών να έσπασε στο GP Σιγκαπούρης, ωστόσο θέλει 2 νίκες για να γίνει ο οδηγός με τις περισσότερες πρώτες θέσεις σε μία σεζόν στην ιστορία της Formula 1. Επίσης, μπορεί να επαναλάβει την περσινή του επίδοση με 18 podium σε μία σεζόν αν βρεθεί στην πρώτη τριάδα σε όλους τους αγώνες που απομένουν. Ανεξάρτητα από αυτά, ένας κορυφαίος οδηγός αγωνίζεται κάθε φορά για την πρώτη θέση και δε χρειάζεται βαθμολογικό κίνητρο.

Τρίτος και φαρμακερός (για τους άλλους)

Η φετινή χρονιά του Max Verstappen και της Red Bull Racing φαίνεται σαν να έχει έρθει από άλλες εποχές, όπου η απόλυτη κυριαρχία μιας ομάδας δεν άφηνε κανένα περιθώριο στους αντιπάλους. Φέτος όμως δεν ήταν μόνο η RB19 το απόλυτο «όπλο» αλλά ο ίδιος ο Ολλανδός.

Μέχρι να φτάσουμε στο Κατάρ, είχαν γίνει 16 αγώνες για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1. Τους 15 από αυτούς τους κέρδισε η Red Bull και 13 από αυτές τις 15 νίκες ήρθαν διά χειρός Μαξ Φερστάπεν. Στο Σπριντ του Κατάρ, του αρκούσε η 6η θέση για να εξασφαλίσει τον τίτλο. Τελικά, λόγω της εγκατάλειψης του Perez, δεν χρειαζόταν ούτε αυτό για να τον πάρει. Ωστόσο, τερμάτισε 2ος και πανηγύρισε με την ομάδα του.

Μαξ Φερστάπεν

Δεν είχε σημασία από ποια θέση ξεκινούσε, ποιες ήταν οι συνθήκες ή ποιοι ήταν οι αντίπαλοί του. Ο Ολλανδός έμοιαζε να έχει πάντα τον τρόπο να φτάνει πρώτος στην καρό σημαία. Η ανωτερότητα αυτή δεν μπορεί να αποδοθεί αποκλειστικά στις αρετές του μονοθεσίου της Red Bull, γιατί αφενός ο Verstappen νίκησε πολύ πειστικά τον Sergio Perez και αφετέρου στις περισσότερες των περιπτώσεων είχε άλλους οδηγούς από άλλες ομάδες ως αντίπαλους για τη νίκη. Όλους όμως τους κατατρόπωσε.

Στο Κατάρ ο Max Verstappen που έγραψε ιστορία έκανε χώρο για το τρίτο κύπελλο του πρωταθλητή στην τροπαιοθήκη του. Ας ελπίζουμε να έχει προβλέψει να είναι μεγάλη (η τροπαιοθήκη) γιατί πιθανότατα θα χρειαστεί να μπουν εκεί κι άλλα πολλά.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream #125 με την ανάλυση του Grand Prix Ιαπωνίας του 2023.  

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles