Όταν η F1 αντιλαμβάνεται την σκληρή πραγματικότητα

Το τελευταίο GP του 2020 μπορεί να μην ήταν το πιο συναρπαστικό αλλά αποτέλεσε ένα μεγάλο μάθημα, με την F1 να βλέπει την σκληρή πραγματικότητα.

Το φινάλε του Πρωταθλήματος δεν ήταν ιδανικό, αλλά έδωσε τροφή για αρκετές συζητήσεις. Όχι μόνο αγωνιστικές, αλλά και εξωαγωνιστικές. Μπορούμε μάλιστα να πούμε ότι την παράσταση δεν την έκλεψε ο Max Verstappen με την άξια νίκη του. Όχι, την παράσταση έκλεψε ένα μονοθέσιο από το παρελθόν, ένα τεχνούργημα που βρυχήθηκε και αναστάτωσε τους πάντες.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 17 Δεκεμβρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Καθ’όλη τη διάρκεια του τριημέρου, με την άνεση που μόνο ο ίδιος θα είχε, ο Fernando Alonso έκανε demo runs με την Renault R25. Το σιρκουί της Yas Marina ζωντάνευε όταν έπαιρνε ζωή ο V10 κινητήρας. Ο Ισπανός φρόντισε να το διασκεδάσει, πιέζοντας αρκετά. Τα smartphones σηκώθηκαν, οι κάμερες και τα φλας κατέγραφαν συνεχώς.

Ένα πολιτισμικό σοκ. Ένα σοκ το οποίο κανείς δεν το είχε σκεφτεί πιο πριν. H σκληρή πραγματικότητα χτύπησε την F1. Έναν κινητήρα να ουρλιάζει στις 18.000 και παραπάνω στροφές. Μια υπενθύμιση πως ένα μονοθέσιο μπορεί να σου προκαλέσει ρίγος, μπορεί να σε ενθουσιάσει παραπάνω από όσο περίμενες.

Τρανό παράδειγμα η αντίδραση του Lewis Hamilton:

To μονοθέσιο θύμισε σε όλους πως πρέπει να αλλάξουν τα πράγματα. Πρέπει η επόμενη γενιά κινητήρων να λάβει υπόψη και τον παράγοντα ήχο. Ναι, είναι γνωστό πως ο ήχος είναι χαμένη απόδοση, πως πλέον ζούμε σε μια εποχή όπου ο υπερβολικός θόρυβος δημιουργεί προβλήματα.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Άμπου Ντάμπι.

Μπορεί ως οπαδοί των αγώνων να μην αντιλαμβανόμαστε κάποια πράγματα, αλλά ας δώσουμε δύο παραδείγματα. Μέσα στη χρονιά, οι κάτοικοι του Spa έκαναν παράπονα στη τοπική κυβέρνηση για ένα τεστ αγωνιστικών sportscar ως προετοιμασία για το Le Mans. Ο θόρυβος δεν τους άρεσε, όπως φαίνεται, και οι πιέσεις οδήγησαν στην ακύρωση του τεστ. Ο αγώνας στο Μαϊάμι δεν έχει πραγματοποιηθεί, καθώς τοπικές οργανώσεις διαμαρτύρονται για την παραγωγή θορύβου κατά τη διάρκεια του GP.

Υπερβολικά; Ναι, αλλά αυτή είναι ακόμα μια πραγματικότητα.

Η φωνή της λογικής στο 2020, Toto Wolff, μίλησε από καρδιάς για τον ήχο τον οποίο απόλαυσε και τόνισε πως πρέπει να είναι ένα μάθημα για την F1. Γιατί τον αποκαλούμε φωνή της λογικής; Γιατί έχει κάνει αυτές τις δηλώσεις που μπορείς να διαβάσεις εδώ.

Το μονοθέσιο με τον V10 κινητήρα είναι ένα λείψανο του παρελθόντος, όταν δεν λαμβάναμε υπόψη τις εκπομπές ρύπων και η ηλεκτροκίνηση δεν υπήρχε. Όταν αλλάξαμε εποχή, έπρεπε να κάνουμε συμβιβασμούς. Αλλά συμφωνώ πως το μονοθέσιο έδειχνε εκπληκτικό. Ήταν ευλύγιστο, μικρό, 150kg ελαφρύτερο και είχε έναν κινητήρα που ούρλιαζε. Όταν έβλεπες τις εικόνες στην τηλεόραση έμοιαζε να πηγαίνει ταχύτερα από τα σημερινά μονοθέσια. Οπότε, έχουμε κάτι να μάθουμε από αυτό. Πιστεύω πως πάντα υπάρχει κάτι που πρέπει να μάθουμε. Πρέπει να αναλύσουμε τι έκανε τόσο ελκυστικό ένα τέτοιο μονοθέσιο. Είναι το οπτικοακουστικό που το κάνει τόσο ωραίο; Είδα βίντεο δίχως ήχο και ήταν και πάλι φοβερό. Αυτό πρέπει να το αναλύσουμε. Οι ομάδες είμαστε οι μέτοχοι του σπορ και πρέπει, μαζί με την F1, να βελτιωθούμε και να δούμε πού και πόσο.

Αρκετοί οδηγοί επιπλέον μίλησαν για τον ήχο των V10, o οποίος λείπει σε αρκετούς. Το σπορ έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια, όμως τα συμβούλια για τη νέα γενιά κινητήρων συνεχίζουν να υπάρχουν.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Όταν έρθει αυτή η γενιά θα δούμε και νέα μονοθέσια, τα οποία μπορεί να είναι τα καλύτερα της ιστορίας. Μπορεί όλα να κυλήσουν θετικά στο μέλλον και όλα να είχαν ως σημείο μηδέν ένα demo run στο GP Άμπου Ντάμπι, στο φινάλε της πιο ασυνήθιστης σεζόν.

Η σκληρή πραγματικότητα χτύπησε την F1 κατακέφαλα, όταν άπαντες ήθελαν να σταματήσουν ό,τι έκαναν για να ακούσουν το μονοθέσιο με τον V10. H σκιά του παρελθόντος που αναζωογόνησε το paddock και άναψε μια φλόγα ελπίδας για το μέλλον.

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Δείτε τους αγώνες της Ουγγαρίας και της Κίνας για το eSports Πρωτάθλημα του autmotonews.gr, F1 Greek Mini Series.

 

Related Articles

Το GP Ισπανίας διατηρείται στη Βαρκελώνη έως το 2026

Η F1 ανακοίνωσε πως ήρθε σε νέα συμφωνία με την πίστα της Βαρκελώνης, με το GP Ισπανίας να παραμένει στο πρόγραμμα μέχρι το 2026 τουλάχιστον.

Το MotoGP ανακοίνωσε σειρά-ντοκιμαντέρ στο Amazon

Η διοργανώτρια αρχή του MotoGP ανακοίνωσε την παραγωγή σειράς 8 επεισοδίων που θα προβάλλεται το 2022, στο Amazon Prime Video.

Vettel και Schumacher φτιάχνουν ομάδα για το Race of Champions

Οι Sebastian Vettel και Mick Schumacher θα εκπροσωπήσουν τη Γερμανία στο Race of Champions τον ερχόμενο Φεβρουάριο. Το μεγάλο αγωνιστικό γεγονός Race of Champions επιστρέφει...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Το GP Ισπανίας διατηρείται στη Βαρκελώνη έως το 2026

Η F1 ανακοίνωσε πως ήρθε σε νέα συμφωνία με την πίστα της Βαρκελώνης, με το GP Ισπανίας να παραμένει στο πρόγραμμα μέχρι το 2026 τουλάχιστον.

Το MotoGP ανακοίνωσε σειρά-ντοκιμαντέρ στο Amazon

Η διοργανώτρια αρχή του MotoGP ανακοίνωσε την παραγωγή σειράς 8 επεισοδίων που θα προβάλλεται το 2022, στο Amazon Prime Video.

Vettel και Schumacher φτιάχνουν ομάδα για το Race of Champions

Οι Sebastian Vettel και Mick Schumacher θα εκπροσωπήσουν τη Γερμανία στο Race of Champions τον ερχόμενο Φεβρουάριο. Το μεγάλο αγωνιστικό γεγονός Race of Champions επιστρέφει...

Hamilton: «Η W12 είναι μια τερατώδης ντίβα»

Ο Lewis Hamilton δηλώνει πως οι δυσκολίες που συνάντησε η Mercedes με την W12 τον κάνουν να πιστεύει πως είναι σαν μια γυναίκα που...

Binotto: «Κοιτάμε μόνο το 2022»

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας, Mattia Binotto, η ιταλική ομάδα δεν έχει “διακινδυνεύσει” την πρόοδο του μονοθεσίου του 2022 ώστε να εξασφαλίσει την...