spot_img

Red Bull: Η επόμενη μέρα στην F1

H Red Bull Racing βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο για το 2022, καθώς θα πρέπει να βρει προμηθευτή κινητήρων ώστε να συνεχίσει στην F1.

Λίγες ημέρες πριν, η Honda ανακοίνωσε πως θα αποχωρήσει από την Formula 1 στο τέλος του 2021. Η απόφαση αυτή ήρθε σαν σοκ στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, μόλις 5 χρόνια από την επιστροφή της στο σπορ. Σε αυτά τα χρόνια, κατάφερε να αναδειχθεί από τις δυσκολίες και μαζί με την Red Bull να καταφέρουν να κερδίσουν.

Η εξέλιξη αυτή αφήνει πλέον μόλις τρεις κατασκευαστές κινητήριων μονάδων. Ferrari, Renault και Mercedes θα συνεχίσουν να δίνουν μάχες μέχρι και την επόμενη γενιά κινητήρων. Κακά τα ψέματα, κανένας κατασκευαστής δεν θέλει να μπει στην F1, καθώς το κόστος εξέλιξης της κινητήριας μονάδας είναι τεράστιο. Βλέποντας επίσης τις δυσκολίες της Honda, ήταν ακόμα ένας λόγος να κάνουν πίσω. Τα σενάρια και οι φήμες κυκλοφορούσαν στον Τύπο, αλλά ποτέ δεν ήταν κάτι παραπάνω από ιδέες.

Η μόνη προσπάθεια που έγινε ήταν από τον επόμενο CEO της F1, Stefano Domenicali, o οποίος προσπάθησε να πείσει την Audi και την Lamborghini. Η γερμανική φίρμα έβαζε πάντα πρώτο το πρότζεκτ WEC και Le Mans, όμως το σκάνδαλο εκπομπών ρύπων την οδήγησε εκτός LMP1. Από την άλλη, η ιταλική φίρμα έστησε ένα εξαιρετικό πρόγραμμα GT3. Από εκεί και πέρα, η μόνη προσπάθεια έγινε και πάλι για το WEC και ουδέποτε για την F1.

Η επόμενη γενιά κινητήριων μονάδων θα κρίνει το κατά πόσο φιλικοί θα είναι στα θέλω των κατασκευαστών. Σενάριο σαν αυτό του 2009, όπου η Renault προειδοποίησε πως αν η F1 δεν μεταβεί στην εποχή hybrid θα αποχωρήσει, δεν θα έχουμε. Αυτή τη φορά η προσπάθεια είναι συλλογική και το 2025 ή 2026 θα δούμε τη νέα γενιά. Μέχρι τότε, είναι σχεδόν αδύνατο κάποιος κατασκευαστής (όχι ιδιωτική ομάδα) να εισέλθει στο σπορ.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 6 Οκτωβρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Όμως τώρα υπάρχουν πολλά ερωτηματικά σχετικά με την Red Bull τα οποία θα απαντηθούν. Ας πάρουμε τα πράγματα με μια σειρά πρώτα.

Honda

H ιαπωνική εταιρεία επέστρεψε το 2015 στην F1 με την McLaren. Η συνεργασία τους πέρασε από χίλια κύματα και έληξε άδοξα στο τέλος του 2017. Οι λόγοι ήταν πολλοί και ευθύνες μπορούν να καταλογιστούν και στις δύο μεριές. Όμως η ζυγαριά γέρνει, κυρίως προς τους Ιάπωνες.

Ποιος μπορεί να ξεχάσει το «GP2 engine» μέσα στην Suzuka το 2015, ή το καταστροφικό 2017; Ειδικά το 2017, όπου η Honda είχε δώσει λάθος προδιαγραφές στην McLaren και αυτό έθεσε σε κίνδυνο τη παρουσία της στις τότε χειμερινές δοκιμές. Βέβαια, αυτό επηρέασε και την αξιοπιστία.

Με την Red Bull έπρεπε να πετύχει. Και το έκανε. Άλλαξε φιλοσοφία, κάτι το οποίο ήταν αναγκαίο. Μια φιλοσοφία όπου θα παραδεχόταν τα λάθη της και θα καθόταν στο ίδιο τραπέζι να συζητήσει τι πρέπει να γίνει. Αυτό έγινε, και η αξιοπρεπής σεζόν με την Toro Rosso έφερε το συμβόλαιο με την Red Bull.

Οι νίκες ήρθαν, αλλά δεν ήταν αρκετό. Το συμβόλαιο ανανεώθηκε για το 2021 μόνο και όλα τα λεφτά έπεσαν στο 2020. Το δεύτερο μισό του 2019 και η εξέλιξη έδωσαν ελπίδες για διεκδίκηση Πρωταθλήματος φέτος. Το βλέπαμε με δηλώσεις στον Τύπο, αλλά λογάριασαν δίχως την Mercedes.

Από την Αυστρία είδαμε δηλώσεις ενδεχόμενης απογοήτευσης σχετικά με την απόδοση της Mercedes. O κινητήρας των Πρωταθλητών είναι σε άλλο επίπεδο και αυτό ήταν η κύρια αφορμή αποχώρησης. Φυσικά και η πανδημία του Covid-19 έπαιξε ρόλο, αλλά στην ανακοίνωση η Honda δεν αναφέρθηκε εκεί ως τη βασική αιτία.

Όπως έκανε στο τέλος του 2008, όπως έκανε στα τέλη του ’90, έτσι κάνει και τώρα. Αποχωρεί με σκυφτό το κεφάλι έχοντας αποτύχει. Η δικαιολογία πως θα επικεντρωθεί στην τεχνολογία ηλεκτρικών, δεν είναι απλά μια δικαιολογία. Μόλις μία μέρα μετά την αποχώρηση από την F1, ανανέωσε μέχρι το 2030 για παροχή κινητήρων με το Indycar. Μπορεί να αναλαμβάνει το HPD στις Η.Π.Α. όμως οι τελικές αποφάσεις παίρνονται από το Τόκιο.

Διαβάστε επίσης: Mercedes και McLaren κατά των τεχνητών αλλαγών στην F1

Έχοντας ξοδέψει πάνω από 1 δις ευρώ, αποχωρούν και πάλι βάζοντας δικαιολογίες μπροστά, για να καλύψουν την πραγματική εικόνα.

(Για την ιστορία, στα τέλη του ’90 είχε έτοιμο μονοθέσιο να μπει ως εργοστασιακή ομάδα, έχοντας κάνει εκτεταμένο πρόγραμμα δοκιμών, αλλά τελευταία στιγμή έκανε πίσω)

Red Bull

H Red Bull Racing έχει κατακτήσει 4 Τίτλους σε οδηγούς και κατασκευαστές στην ιστορία της στην F1. Η ομάδα του Milton Keynes έχει επενδύσει τεράστια ποσά, έχει δύο ομάδες και έχει κορυφαία τεχνογνωσία. Διαθέτει επίσης έναν τρομερά ταλαντούχο οδηγό, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να κατακτήσει πολλά Πρωταθλήματα.

Πλέον βλέπει να μένει δίχως εργοστασιακό συμβόλαιο και υποστήριξη από την Honda. Όμως τι μπορεί να σημαίνει αυτό για το μέλλον και ποια ενδεχόμενα θα παίξουν δυνατά.

Αρχικά, η εύρεση συμβολαίου για προμήθεια κινητήρων είναι κάτι το φυσιολογικό. Η Mercedes και η Ferrari, όπως έγινε και στο παρελθόν, δεν θέλουν να δώσουν κινητήρες σε έναν άμεσο ανταγωνιστή. Αυτό αφήνει την Renault ως μοναδική λύση και υπάρχουν δύο σοβαροί λόγοι.

Πρώτον, οι κανονισμοί θα υποχρεώσουν την γαλλική φίρμα να δώσει κινητήρες στην Red Bull. Από τη στιγμή που θα έχει μόνο την Alpine να δίνει κινητήρες, η Mercedes θα έχει από το 2021 τέσσερις. Η Ferrari έχει τρεις, οπότε αυτό εκτός απροόπτου, θα ωθήσει την Red Bull στους Γάλλους.

Δεύτερον, η Renault έχει δηλώσει πως δεν θέλει πελατειακές ομάδες, αλλά συνεργάτες. Εφόσον η Red Bull επιθυμεί μια συνεργασία σε τέτοιο επίπεδο, τότε μπορούν να επιστρέψουν σε ένα στάτους που είχαν τα προηγούμενα χρόνια. Όμως υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που πρέπει να αναλυθούν εκεί.

Η άλλη λύση, την οποία σίγουρα θα έχει ήδη σκεφτεί η Red Bull, είναι να συνεχίσει με κινητήρες Honda. Πως θα μπορούσε να γίνει αυτό όμως;

Καταρχάς, το εργοστάσιο της Honda έχει χτιστεί στο Milton Keyens, πολύ κοντά σε αυτό της Red Bull. Αυτό δίνει μια τεράστια ευκαιρία στην εταιρεία να κάνει ένα μεγάλο βήμα που θα είναι προς το συμφέρον της και του σπορ.

Διαβάστε επίσης: Alonso: «Είμαι ένας από τους πιο ολοκληρωμένους οδηγούς»

Η FiA θέλει να παγώσει την εξέλιξη των τωρινών κινητήριων μονάδων. Ένα σενάριο που μπορεί να παίξει δυνατά, είναι να εφαρμοστεί το πάγωμα το 2022. Επιπλέον το 2021 μπαίνει σε εφαρμογή το Budget Cap, το οποίο σημαίνει μείωση του κόστους.

Με αυτό τον τρόπο μπορεί να επενδύσει στο εργοστάσιο της Honda. Αγοράζοντας τις εγκαταστάσεις, μπορεί να αγωνιστεί στην F1 με τον ίδιο κινητήρα, αλλά με το όνομα Red Bull. Ένα όραμα που ξεκίνησε πολλά χρόνια πριν, με τη διαφορά πως η εξέλιξη δεν θα υπάρχει, οπότε μικρότερο μπάτζετ. Επίσης, υπάρχει η σχέση με τον Mario Illien και την Ilmor Engineering. Για όσους δεν γνωρίζουν, ο Illien ήταν ο γκουρού πίσω από τους κινητήρες της Mercedes στην εποχή των V10.

Επιπλέον, ένα πολύ δυνατό όνομα είναι αυτό του Andy Cowell. Το μεγάλο μυαλό πίσω από τον τωρινό κινητήρα της Mercedes έχει αποχωρήσει από το Brixworth. Μια τέτοια προσθήκη μπορεί να φέρει τα πάνω-κάτω, σε ένα ενδεχόμενο που είναι αρκετά πιθανό.

Τα κομμάτια του παζλ είναι εκεί. Η Red Bull μαζί με την FiA και τους υπόλοιπους κατασκευαστές μπορούν να στηρίξουν μια τέτοια κίνηση για την F1. Με ένα πολύ μικρότερο κόστος μπορεί να οδηγηθεί σε μια επένδυση, όπου θα φανεί αρκετά ελκυστική για μελλοντική συνεργασία με κάποιον κατασκευαστή. Οι κανονισμοί μπορούν να αλλάξουν και ένα πάγωμα στην εξέλιξη, θα είναι η ιδανική κίνηση. Αναμένουμε εξελίξεις τους επόμενους μήνες.

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Ακούστε σήμερα την εκπομπή “Slipstream”, με καλεσμένο τον Πάνο Σεϊτανίδη.

 

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles