spot_img

Σαν σήμερα, 16 Ιουνίου στο motorsport – LE MANS SPECIAL

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1923 γεννήθηκε στο Εδιμβούργο της Σκωτίας ο Ron Flockhart. Ο Βρετανός έχει μείνει γνωστός για τις δύο συνεχόμενες νίκες που κατέκτησε στις 24 ώρες του Le Mans το 1956 και 1957, οδηγώντας μια Jaguar D-Type μαζί με τους Ninian Sanderson και Ivor Bueb αντίστοιχα. Ωστόσο, ο Flockhart δραστηριοποιήθηκε και στην F1, εκκινώντας σε 13 Grand Prix στο διάστημα 1954-1960. Οδήγησε κυρίως για την BRM, με τον καλύτερο τερματισμό του να σημειώνεται στο GP Ιταλίας του 1956· τότε είχε τερματίσει τρίτος, πίσω από το τιμόνι μιας Connaught Type B. Ο Flockhart ήταν επίσης ένας ενθουσιώδης πιλότος αεροπλάνων και δυστυχώς σκοτώθηκε τον Απρίλιο του 1962, στην προσπάθειά του να καταρρίψει το ρεκόρ στη διαδρομή μεταξύ Σίδνεϊ και Λονδίνου.

Σαν σήμερα το 1929, η Bentley σημείωσε μία από τις πιο επιβλητικές εμφανίσεις στα χρονικά των 24 ωρών του Le Mans, κάνοντας το 1-2-3-4 και διαλύοντας τον ανταγωνισμό στο πέρασμά της. Η πρώτη θέση είχε κατακτηθεί από μια Speed Six που μοιράστηκε ο επικεφαλής της εταιρείας Woolf Barnato μαζί με τον Sir Henry Birkin, επαναλαμβάνοντας τον θρίαμβό του από το event της προηγούμενης χρονιάς. Το βρετανικό δίδυμο ηγήθηκε τον αγώνα από την εκκίνηση έως τον τερματισμό, κατέγραψε νέο ρεκόρ απόστασης καθώς και νέο ρεκόρ πίστας στην πίστα του Sarthe. Ο ίδιος ο αγώνας δεν ήταν ιδιαίτερα επεισοδιακός, με μόνο αξιόλογο στιγμιότυπο μια μικρή φωτιά που ξέσπασε κατά την 13η ώρα, σε μια Stutz που ανεφοδιαζόταν στα pits με οδηγό τον ντόπιο Édouard Brisson.

Σαν σήμερα το 1930 γεννήθηκε σε μια κωμόπολη κοντά στο Παρίσι ο Michel Poberejsky, γνωστός στον χώρο των αγώνων ταχύτητας με το ψευδώνυμο “Mike Sparken”. Ο Γάλλος υπήρξε ένας εύπορος οδηγός που αξιοποιούσε κυρίως σπορ αυτοκίνητα της Ferrari, σημειώνοντας τις καλύτερες εμφανίσεις του σε αγώνες αντοχής στη Βόρεια Αφρική. Εμφανίστηκε ωστόσο και σε ευρωπαϊκά events σε πίστες της Μεγάλης Βρετανίας αλλά και στις 24 ώρες του Le Mans, συνεχίζοντας τις αξιοπρεπείς του επιδόσεις. Ο Sparken έλαβε επίσης μέρος και στο GP Μεγάλης Βρετανίας του 1955 στο Aintree, τερματίζοντας 7ος με μια Gordini Type 16, εννιά γύρους πίσω από τον νικητή Stirling Moss. Παραδόξως, ο Γάλλος επέλεξε έπειτα να αποσυρθεί από τους αγώνες σε ηλικία μόλις 25 χρονών, αλλά διατήρησε το ενδιαφέρον του για την αυτοκίνηση δημιουργώντας μια συλλογή από σπάνια αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Σαν σήμερα το 1935, η βρετανική φίρμα της Lagonda έβαλε τέλος στην κυριαρχία της Alfa Romeo στις 24 ώρες του Le Mans, κατακτώντας τη νίκη με οδηγούς τους Johnny Hindmarsh και Luis Fontés. Ο αγώνας είχε ξεκινήσει κάτω από πολύ βρόχινες συνθήκες, με την Alfa Romeo του Raymond Sommer να παίρνει την πρωτοπορία αλλά να εγκαταλείπει αργότερα με προβλήματα τροφοδοσίας καυσίμων. Στην 7η ώρα του αγώνα, η Lagonda των Hindmarsh/Fontés τέθηκε επικεφαλής για πρώτη φορά και χρειάστηκε να μονομαχήσει με μια έτερη Alfa Romeo των Earl Howe και Brian Lewis. Μέχρι το ξημέρωμα, δύο από τα ιταλικά αυτοκίνητα τέθηκαν οριστικά εκτός και η Lagonda είχε βρεθεί ξανά στην πρώτη θέση με έξι ώρες να απομένουν. Παρόλο που ο Fontés χρειάστηκε να μπει απρογραμμάτιστα στα pits κατά την τελευταία ώρα με προβλήματα στην πίεση λαδιών, οδήγησε προσεκτικά το αυτοκίνητο και πήρε την καρό σημαία, προπορευόμενος κατά 8 χιλιόμετρα στον τερματισμό.

Σαν σήμερα το 1942 γεννήθηκε στη Brescia ο μεγαλύτερος άσσος των αγώνων μοτοσικλετών, Giacomo Agostini. Ο Ιταλός, ο οποίος σήμερα θεωρείται εύλογα ένας ζωντανός θρύλος του motorsport δύο τροχών, διένυσε μια καριέρα συνολικά 17 χρόνων κατακτώντας 15 παγκόσμιους τίτλους και 122 νίκες σε όλες τις κατηγορίες – οι 8 τίτλοι και οι 68 νίκες εξ αυτών μάλιστα σημειώθηκαν στην κορυφαία κατηγορία των 500cc. Πέραν των αγώνων Grand Prix, ο “Ago” άφησε εποχή και στο άκρως επικίνδυνο Isle of Man TT, μετρώντας 10 νίκες στο ενεργητικό του. Πριν ολοκληρώσει οριστικά την καριέρα του το 1980, ο Ιταλός δοκίμασε να ζήσει την εμπειρία οδήγησης και σε αγώνες τεσσάρων τροχών, συμμετέχοντας σε σποραδικούς αγώνες της F2, σε μη-πρωταθληματικά Grand Prix και στο Βρετανικό Πρωτάθλημα F1, με μια ιδιωτική Williams FW06.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1963, η Ferrari κυριάρχησε κατά κράτος στις 24 ώρες του Le Mans, καταλαμβάνοντας μάλιστα τις πρώτες 6 θέσεις με αυτοκίνητά της, εργοστασιακά και ιδιωτικά. Η νίκη κατέληξε στην εργοστασιακή 250 P που μοιράστηκαν οι Ludovico Scarfiotti και Lorenzo Bandini, σε έναν αγώνα όπου τερμάτισαν μόλις 12 αυτοκίνητα. Υπήρξαν πολλά μεγάλα ατυχήματα, με το μεγαλύτερο να λαμβάνει χώρα κατά την 5η ώρα στην ταχύτατη καμπή της Mulsanne στην ευθεία Hunaudières. Συγκεκριμένα, ο κινητήρας της Aston Martin DP214 που οδηγούσε ο Bruce McLaren έσπασε και σκόρπισε λάδια σχεδόν σε όλο το πλάτος της πίστας, προκαλώντας έτσι μια καταστροφική αλυσιδωτή σειρά ατυχημάτων. Οι Jean Kerguen, Roy Salvadori και Jean-Pierre Manzon έχασαν τον έλεγχο σε εκείνο το σημείο και συγκρούστηκαν άσχημα, με τους Salvadori και Manzon μάλιστα να τραυματίζονται σοβαρά. Δυστυχώς, η Alpine-Renault του άπειρου Christian Heins συγκρούστηκε επίσης σε κοντινό σημείο και εξερράγη, οδηγώντας τον Βραζιλιάνο σε ακαριαίο θάνατο.

Σαν σήμερα το 1974, η γαλλική ομάδα της Matra θριάμβευσε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στις 24 ώρες του Le Mans, με τον Henri Pescarolo να καταγράφει τη δική του τρίτη νίκη στο Sarthe, αυτή τη φορά με ομόσταυλο τον συμπατριώτη Gérard Larrousse. Ο αγώνας κύλησε χωρίς ανατροπές στις πρώτες θέσεις, με την MS670C των Pescarolo/Larrousse να προηγείται από το ξεκίνημα του αγώνα έως και τον τερματισμό. Η ομάδα ωστόσο χρειάστηκε να αντιμετωπίσει μια σειρά μηχανικών προβλημάτων κατά τις πρωινές ώρες, με αποτέλεσμα να χάσει σχεδόν δύο ώρες μέσα στο γκαράζ και να μειωθεί το προβάδισμα 11 γύρων της από τον δεύτερο σε μόλις έναν γύρο. Τελικά, η Porsche 911 Carrera των Gijs van Lennep και Herbert Müller έχασε κι αυτή χρόνο στο γκαράζ της και αρκέστηκε στη δεύτερη θέση, με το βάθρο να κλείνουν οι Jean-Pierre Jabouille και François Migault με την έτερη Matra MS670C.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 15 Ιουνίου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό – LE MANS SPECIAL

Σαν σήμερα το 1985, η Porsche κατέκτησε την 10η νίκη της στις 24 ώρες του Le Mans, με την Team Joest να καταγράφει τη δική της δεύτερη νίκη στο Sarthe και μάλιστα συνεχόμενη χάρις στη συνεισφορά των Klaus Ludwig, Paolo Barilla και “John Winter” (Louis Krages). Μάλιστα, το πλήρωμα αυτό μοιράστηκε ακριβώς την ίδια Porsche 956B που είχε επικρατήσει στο event της προηγούμενης χρονιάς. Κατά τη διάρκεια των κατατακτηρίων δοκιμών, ο Hans-Joachim Stuck της Rothmans Porsche είχε κατακτήσει την pole position με χρόνο 3:14.80 – ο γύρος αυτός διατηρήθηκε για 32 χρόνια ως ρεκόρ πίστας του Sarthe, μέχρι να καταρριφθεί το 2017 από τον Kamui Kobayashi σε ένα Toyota TS050 Hybrid (3:14.791). Επίσης, ο 24ωρος αγώνας του 1985 ήταν ο τελευταίος στην καριέρα του έξι-φορές νικητή Jacky Ickx· ο Βέλγος είχε μοιραστεί την έτερη Rothmans Porsche με τον Jochen Mass και τερμάτισε στη 10η θέση.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα, επίσης το 1985, ο αείμνηστος Michele Alboreto κατέκτησε την πρώτη του νίκη στη σεζόν της F1, επικρατώντας στο GP Καναδά και φέρνοντας τη Ferrari στο 1-2 μαζί με τον Stefan Johansson. Ο Alain Prost της McLaren ολοκλήρωσε το βάθρο, σε έναν αγώνα που αρχικά είχε ξεκινήσει με την Lotus στις δύο πρώτες θέσεις. Τελικά, ο poleman Ayrton Senna εγκατέλειψε στον 6ο γύρο με αστοχία στο τούρμπο, με τον Elio de Angelis να μην βρίσκει ποτέ ρυθμό εφάμιλλο των πρωτοπόρων και να ολοκληρώνει τον αγώνα μόλις στην 5η θέση.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1988 γεννήθηκε σε μια κωμόπολη της Λιέγης ο άσσος των αγώνων rally, Thierry Neuville. Η παρθενική νίκη του Βέλγου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC) ήρθε στη Γερμανία το 2014 μέσω της Hyundai και σηματοδότησε παράλληλα την πρώτη νίκη της κορεατικής φίρμας στη διοργάνωση. Ο Neuville κέρδισε ξανά το 2016 στη Σαρδηνία και έκτοτε έχει αποτελέσει σταθερός διεκδικητής του τίτλου, μένοντας ωστόσο στη σκιά κυρίως των Sébastien Ogier και Ott Tänak. Μάλιστα, μετράει τέσσερις συνεχόμενους τερματισμούς στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας, από το 2016 έως και το 2019.

Σαν σήμερα το 1991, ο Riccardo Patrese σημείωσε μόλις την 4η νίκη της καριέρας του, ανακάμπτοντας από την κακή του εκκίνηση για να επικρατήσει στο GP Μεξικού. Ο Ιταλός οδηγός της Williams, παρόλο που είχε κατακτήσει την pole position, έμεινε αρχικά πίσω από τον ομόσταυλο Nigel Mansell, τον Ayrton Senna και τον Jean Alesi. Μέχρι το τέλος του δεύτερου γύρου είχε προσπεράσει τους Senna και Alesi, φτάνοντας στην ουρά του Mansell που αντιμετώπιζε προβλήματα υπερθέρμανσης στο μονοθέσιό του. Τελικά ξεπέρασε και τον Βρετανό στον 15ο γύρο, ανακτώντας έτσι την πρωτοπορία και διατηρώντας την μέχρι το τέλος του αγώνα. Στην τρίτη θέση του βάθρου ολοκλήρωσε ο Senna, με όλους τους υπόλοιπους οδηγούς να τερματίζουν έναν και παραπάνω γύρους πίσω.

Σαν σήμερα το 1996, η Team Joest κέρδισε στις 24 ώρες του Le Mans αξιοποιώντας την Porsche WSC-95 της Tom Walkinshaw Racing, ένα υβρίδιο της παλιάς Jaguar XJR-14 με βασικά εξαρτήματα από την γερμανική φίρμα. Παρόλο που το αυτοκίνητο δεν ήταν το ταχύτερο, επωφελήθηκε από τα μηχανικά προβλήματα που έπληξαν τους αντιπάλους του και τελικά πήρε πρώτο την καρό σημαία ύστερα από 354 γύρους, με οδηγούς τους Manuel Reuter, Davy Jones και Alexander Wurz. Αυτή ήταν η δεύτερη νίκη του Reuter στο Sarthe, όπως και η πρώτη για τους Jones και Wurz. Ο τελευταίος μάλιστα, στην πρώτη του εμφάνιση στο event, έγινε ο νεότερος συνολικός νικητής του αγώνα σε ηλικία μόλις 22 χρονών.

Σαν σήμερα, επίσης το 1996, η ομάδα της Williams μονοπώλησε το ενδιαφέρον στο GP Καναδά κάνοντας το 1-2, με τον Damon Hill να ξεπερνά τον ντόπιο και rookie Jacques Villeneuve. Ο Βρετανός, αφού προσπέρασε στην εκκίνηση τον poleman ομόσταυλό του, αντιστάθηκε στην πίεσή του και αμφότεροι άφησαν αρκετά δευτερόλεπτα πίσω την Benetton του Jean Alesi, ο οποίος έκλεισε το βάθρο. Ο Michael Schumacher χρειάστηκε να εκκινήσει από τις τελευταίες θέσεις ύστερα από τις παρατεταμένες εργασίες των μηχανικών στο μονοθέσιο όσο αυτό βρισκόταν στο grid, εγκαταλείποντας τελικά στον 42ο γύρο με αστοχία στον άξονα μετάδοσης κίνησης.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2002, η Audi κατέκτησε την τρίτη συνεχόμενη νίκη της στις 24 ώρες του Le Mans και οι Tom Kristensen, Frank Biela και Emanuele Pirro έγραψαν ιστορία ως το πρώτο πλήρωμα οδηγών που κέρδισε το event σε τρεις διαδοχικές χρονιές. Η γερμανική φίρμα αποδείχθηκε για μία ακόμη φορά ασυναγώνιστη με το επαναστατικό της R8 LMP, σαρώνοντας το βάθρο. Στη δεύτερη θέση ολοκλήρωσε το ιδιωτικό R8 των Johnny Herbert, Christian Pescatori και Rinaldo Capello, με τρίτο το R8 των Marco Werner, Michael Krumm και Philipp Peter.

Σαν σήμερα, επίσης το 2002, ο Valentino Rossi κέρδισε στο GP Καταλονίας και σημείωσε την πέμπτη του νίκη σε 6 αγώνες για την πρώτη σεζόν του νεοσύστατου MotoGP. Ο Ισπανός Carlos Checa, ο οποίος είχε τεθεί επικεφαλής στον πρώτο γύρο, ηγήθηκε τον αγώνα στους πρώτους 14 γύρους καταδιωκόμενος από τον Rossi, τον Tohru Ukawa και τον poleman Max Biaggi. Στον 15ο γύρο, ο Ukawa προσπέρασε μαζί με τον «Γιατρό» τον Checa και έκτοτε οι δύο αναβάτες της Repsol Honda ξεμάκρυναν από τους υπόλοιπους. Ο Rossi κρατήθηκε υπομονετικά πίσω από τον ομόσταυλό του και τελικά πήρε εκ νέου την πρωτοπορία, παίρνοντας πρώτος την καρό σημαία για 0.880 δευτερόλεπτα. Ο Checa ολοκλήρωσε το βάθρο, ακολουθούμενος από τον Biaggi και τον Alex Barros.

Σαν σήμερα, επίσης το 2002, ο αείμνηστος Colin McRae σημείωσε την τρίτη συνεχόμενη νίκη του στο Rally Ακρόπολις με την Ford, ξεπερνώντας μαζί με τον συνοδηγό Nicky Grist το Peugeot 206 του Marcus Grönholm και το έτερο Ford Focus του Carlos Sainz Sr. O Ιωάννης Παπαδημητρίου σημείωσε την κορυφαία επίδοση Έλληνα οδηγού στο συγκεκριμένο event τερματίζοντας 15ος, σε ένα παλιό Ford Focus που οδήγησε με συνοδηγό τον Allan Harryman.

Σαν σήμερα το 2013, ο πρωταθλητής Jorge Lorenzo επικράτησε εμφατικά στο GP Καταλονίας έχοντας τεθεί ήδη επικεφαλής από τα πρώτα μέτρα της εκκίνησης. Ο Ισπανός αναβάτης της εργοστασιακής Yamaha σιγούρεψε τη νίκη του με μερικά γρήγορα περάσματα στους τελευταίους 8 γύρους και άφησε πίσω του τις δύο Repsol Honda, με τον Pedrosa να αντιστέκεται στην πίεση του νεαρού πρωτάρη Marc Márquez και να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση για μόλις 0.063 δευτερόλεπτα. Ο Valentino Rossi έκανε έναν μοναχικό αγώνα στην 4η θέση και σχεδόν τέθηκε εκτός από τον Álvaro Bautista στον πρώτο γύρο, σε μια φιλόδοξη απόπειρα του Ισπανού να τον προσπεράσει στη στροφή 10. Η συγκεκριμένη στροφή μάλιστα, εξαιτίας της πολλής ζέστης, αποτέλεσε το σημείο των περισσότερων εγκαταλείψεων της ημέρας, με «θύματα» αναβάτες όπως ο Bautista και ο Andrea Iannone.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2019, η Toyota κυριάρχησε στις 24 ώρες του Le Mans για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και πήρε τη συνολική νίκη με το TS050 Hybrid #8, το οποίο μοιράστηκαν ξανά οι Fernando Alonso, Kazuki Nakajima και Sébastien Buemi. Οι συγκυρίες του αγώνα είχαν αρχικά ευνοήσει το έτερο αυτοκίνητο της ομάδας, το #7, με τους Mike Conway, Kamui Kobayashi και José María López να προηγούνται από τα μισά της διαδρομής. Ωστόσο, κατά την διάρκεια της 23ης ώρας οι σένσορες για την πίεση των ελαστικών παρουσίασαν δυσλειτουργία και επέδειξαν λανθασμένα ένα κλατάρισμα στον εμπρός-δεξιό τροχό του Toyota #7. Η σύγχυση που δημιουργήθηκε ώθησε τον López σε δύο αναγκαστικά pit-stops και το #8 πέρασε οριστικά στην πρωτοπορία, με την ομάδα να μην επιβάλλει team orders για κάποια εναλλαγή θέσης μεταξύ των αυτοκινήτων της. Το βάθρο έκλεισαν οι Mikhail Aleshin, Vitaly Petrov και Stoffel Vandoorne με ένα μη-υβριδικό LMP1 της SMP Racing.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα, επίσης το 2019, το GP Καταλονίας του MotoGP προσέφερε δράμα στον δεύτερο γύρο του με τους Jorge Lorenzo, Andrea Dovizioso, Maverick Viñales και Valentino Rossi να εμπλέκονται σε ένα μεγάλο ατύχημα στη στροφή 10. Αμφότεροι οδηγήθηκαν σε εγκατάλειψη, με το χάος να επωφελεί τον πρωταθλητή Marc Márquez που είχε ήδη ξεφύγει από τους υπόλοιπους διώκτες του για να κατακτήσει τη νίκη. Οι άλλες δύο θέσεις του βάθρου κρίθηκαν από την έκβαση μιας μεγάλης μονομαχίας στους τελευταίους γύρους, ανάμεσα στους Danilo Petrucci, Álex Rins και Fabio Quartararo. Μετά από μια σειρά μικροεπαφών και εναλλαγών στις μεταξύ τους θέσεις στους γύρους 18-19, ο Γάλλος αναβάτης της Yamaha SRT επικράτησε της Ducati του Ιταλού και αμφότεροι πλαισίωσαν τον Márquez στο βάθρο. Ο Rins τελικά τερμάτισε στην 4η θέση, μπροστά από τον Jack Miller που έκλεισε την πρώτη πεντάδα.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles