spot_img

Σαν σήμερα, 6 Απριλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1885 γεννήθηκε ο Jules Goux, ένας εκ των νικητών του περιβόητου Indianapolis 500. Προερχόμενος από τα πρώτα μικρά πρωταθλήματα αγώνων στη Γαλλία, ο Goux προσκλήθηκε από την Peugeot για συμμετοχή στο Indianapolis 500 του 1913. Η συνεργασία υλοποιήθηκε με επιτυχία και ο Goux κατέκτησε τη νίκη στο τότε καινούριο και μελλοντικά ιστορικό event, γράφοντας ιστορία ως ο πρώτος Ευρωπαίος νικητής του αγώνα. Μετά από λίγα χρόνια υπηρεσίας στον Γαλλικό Στρατό στα πλαίσια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Goux επέστρεψε στους αγώνες και διακρίθηκε περίτρανα στα πρώτα Grand Prix εκείνης της εποχής, εκπροσωπώντας φίρμες όπως η Bugatti σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες.

Σαν σήμερα το 1898 γεννήθηκε άλλος ένας νικητής του Indianapolis 500, ο Peter DePaolo. Ο Αμερικανός είναι γνωστός για τη νίκη που κατέκτησε στο θρυλικό event το 1925, δέκα χρόνια μετά την πρώτη νίκη του θείου του στο Brickyard, Ralph DePalma. Το 1927 ίδρυσε τη δική του αγωνιστική ομάδα, κατακτώντας μάλιστα τον τίτλο στο πρωτάθλημα οδηγών του AAA (πρώην IndyCar). Το 1934 επεκτάθηκε στην Ευρώπη και την Αφρική οδηγώντας αγωνιστικά του Harry Miller, αλλά σταμάτησε τους αγώνες μετά από μια άσχημη σύγκρουση στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, όπου παρέμεινε σε κωματώδη κατάσταση για 11 ημέρες.

Σαν σήμερα το 1909 γεννήθηκε ο άσσος των προπολεμικών Grand Prix, Hermann Lang. Ο πρώην μηχανικός της Mercedes-Benz κατέκτησε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Grand Prix του 1939, σε μια σεζόν που διακόπηκε από το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Το 1952 αναδείχθηκε νικητής στις 24 ώρες του Le Mans, οδηγώντας μια Mercedes-Benz W194 μαζί με τον Fritz Riess. Επίσης έλαβε μέρος σε δύο Grand Prix της Formula 1 – ένα το 1953 με την Maserati στην Ελβετία, και ένα το 1954 με τη Mercedes-Benz στη Γερμανία.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 5 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1930, το Πριγκιπάτο του Μονακό φιλοξένησε αγώνα Grand Prix για δεύτερη φορά στην ιστορία του. Ο ντόπιος οδηγός Louis Chiron (Bugatti) διατηρούσε αρχικά ένα ισχυρό προβάδισμα, από τον πρώτο γύρο μέχρι το pit stop του για ανεφοδιασμό στον 83ο γύρο. Στη συνέχεια πιάστηκε στον ύπνο από τον επερχόμενο ιδιώτη René Dreyfus, ο οποίος βρισκόταν σε κορυφαία φόρμα και δεν χρειάστηκε να μπει στα pits καθώς είχε τοποθετήσει μια επιπρόσθετη δεξαμενή καυσίμων στο αυτοκίνητό του. Ο Baconin Borzacchini (Maserati) κατείχε την τρίτη θέση στον 10ο γύρο αλλά σύντομα εγκατέλειψε. Αφού ο Dreyfus προσπέρασε τον Chiron με μια εντυπωσιακή προσπέραση στον 85ο γύρο, όλες οι επακόλουθες προσπάθειες του Μονεγάσκου να ανακτήσει το προβάδισμα αποδείχθηκαν μάταιες. Από τους 17 συμμετέχοντες τερμάτισαν μόνο έξι, όλοι τους με Bugatti.

Σαν σήμερα το 1941 γεννήθηκε στο San Fernando της Καλιφόρνια ο θρύλος των αγώνων drag, Don Prudhomme. Ο Αμερικανός, γνωστός και με το ψευδώνυμο “The Snake”, αποτελούσε μία από τις πιο επιβλητικές παρουσίες οδηγών στις κατηγορίες Funny Car και Top Fuel του NHRA (National Hot Rod Association), κατακτώντας τέσσερις φορές τον τίτλο των Funny Car στο διάστημα 1975-1978. Σε μια καριέρα σχεδόν 35 χρόνων, ο Prudhomme αποσύρθηκε από την οδήγηση το 1994 και έκτοτε διηύθυνε τη δική του αγωνιστική ομάδα. Κατέκτησε άλλους δύο τίτλους ως επικεφαλής στην κατηγορία Top Fuel μέσω του Larry Dixon (2002-2003) και αποσύρθηκε από τη θέση του το 2010. Η δημοφιλία του επεκτάθηκε διεθνώς χάρη στη σειρά Hot Wheels της Mattel, η οποία βασίστηκε στην αντιπαλότητα μεταξύ Prudhomme και Tom McEwen και προώθησε το 1970 μια σειρά μινιατούρων των αυτοκινήτων τους: μια κίτρινη Plymouth Barracuda του “Snake” Prudhomme και μια κόκκινη Plymouth Duster του “Mongoose” McEwen.

Σαν σήμερα το 1952 διεξήχθη το GP Βαλεντίνο στην Ιταλία, ένας μη-πρωταθληματικός αγώνας που σήμανε παράλληλα την επιστροφή της Formula 1 για εκείνη τη χρονιά. Ο αγώνας αυτός έμελλε να αποτελέσει τον προάγγελο δραματικών αλλαγών για το επίσημο πρωτάθλημα των επόμενων δύο σεζόν. Η Ferrari ήταν η μόνη εργοστασιακή ομάδα που έδωσε το παρόν στο μητροπολιτικό πάρκο του Τορίνο, καθώς η Alfa Romeo απέσυρε την Alfetta και αδυνατούσε να εξελίξει νέο αυτοκίνητο, ενώ η BRM είχε κατασκευάσει δύο νέα αυτοκίνητα με κινητήρα V16 αλλά αποφάσισε να τα αποσύρει πριν το event. Επομένως, η Ferrari μονοπώλησε τις πρώτες 5 θέσεις με νικητή τον Luigi Villoresi. Οι διοργανωτές αντιλήφθηκαν τον κίνδυνο ανιαρότητας που απειλούσε το παγκόσμιο πρωτάθλημα, προσαρμόζοντάς το για το 1952 και 1953 στους κανονισμούς της Formula 2. Η Ferrari έκανε περίπατο σχεδόν σε όλους τους αγώνες, αλλά τουλάχιστον οι σχάρες εκκινήσεων απαρτίζονταν από περισσότερα και με μεγαλύτερη ποικιλία αυτοκίνητα.

Σαν σήμερα το 2001 γεννήθηκε στη Μελβούρνη της Αυστραλίας ο άκρως ταλαντούχος Oscar Piastri. Ο Αυστραλός είχε προσελκύσει πολλά βλέμματα ήδη από τα εφηβικά του χρόνια, αποδίδοντας εξαιρετικά με την Arden International στη Βρετανική Formula 4. Μάλιστα, από το 2019 έως το 2021, στέφθηκε πρωταθλητής τρεις συνεχόμενες φορές σε Formula Renault Eurocup, Formula 3 και Formula 2, εξασφαλίζοντας έτσι θέση στην ακαδημία οδηγών της Renault (μετέπειτα Alpine F1) το 2020. Έχοντας διαπρέψει πλέον σε σχεδόν όλες τις μικρές κατηγορίες μονοθεσίων, ο Piastri επιτελεί καθήκοντα αναπληρωματικού οδηγού στις ομάδες των Alpine και McLaren περιμένοντας τον προβιβασμό του στο grid της Formula 1.

Σαν σήμερα το 2003, η πίστα του Interlagos φιλοξένησε έναν χαοτικό και ανατρεπτικό αγώνα για το GP Βραζιλίας της Formula 1. Η έντονη βροχή στους πρώτους γύρους προκάλεσε πολλές εγκαταλείψεις με αρκετούς οδηγούς, πρωτοκλασάτους και μη, να χάνουν τον έλεγχο στις δύσκολες συνθήκες και να πέφτουν στις μπαριέρες. Αρχικά, η νίκη φαινόταν να καταλήγει στα χέρια του ντόπιου Rubens Barrichello, ο οποίος τελικά στάθηκε άτυχος, καθώς η Ferrari F2002B παρουσίασε πρόβλημα στο σύστημα καυσίμων στον 47ο γύρο. Ο David Coulthard της McLaren ανέλαβε προσωρινά την πρωτοπορία μέχρι να μπει στα pits, αφήνοντας ελεύθερο δρόμο στον ομόσταυλο Kimi Räikkönen. Ωστόσο, ο Φινλανδός δέχτηκε μια αναπάντεχη προσπέραση από τον Giancarlo Fisichella της Jordan στον 55ο γύρο, με τον αγώνα να διακόπτεται οριστικά λίγες στιγμές αργότερα εξαιτίας ενός τεράστιου ατυχήματος των Mark Webber και Fernando Alonso.

Σαν σήμεραΒάσει των κανονισμών, αρχικά προσμετρήθηκε η κατάταξη που ίσχυε δύο γύρους πριν το συμβάν, με τη νίκη να απονέμεται στον Räikkönen. Το βάθρο αποτελέστηκε μόνο από αυτόν και τον Fisichella, καθώς ο τρίτος Alonso είχε μεταφερθεί στο ιατρικό κέντρο για εξετάσεις. Το αποτέλεσμα απογοήτευσε αρκετά την Jordan και τον Ιταλό οδηγό της, με την ομάδα να κάνει έφεση στην FIA λόγω εσφαλμένης καταμέτρησης των αποτελεσμάτων. Τελικά, πέντε μέρες αργότερα, η Jordan δικαιώθηκε και ο Fisichella σημείωσε την πρώτη του νίκη στη Formula 1· μάλιστα λίγο πριν την έναρξη του τριημέρου για το GP Σαν Μαρίνο, ο ίδιος ο Ron Dennis της McLaren έδωσε το τρόπαιο του νικητή στον Ιταλό. Αν αναλογιστούμε πως η Jordan EJ13 ήταν ίσως το πιο αδύναμο μονοθέσιο εκείνης της σεζόν, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως η νίκη της στη Βραζιλία αποτελεί μία από τις πιο απροσδόκητες στη Formula 1.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα, επίσης το 2003, η Ιαπωνία και η πίστα της Suzuka φιλοξένησαν την πρεμιέρα της σεζόν για το MotoGP. Ο αγώνας είδε τον πρωταθλητή Valentino Rossi να κερδίζει, με τους Max Biaggi και Loris Capirossi να κλείνουν το βάθρο. Ωστόσο, εκείνη η μέρα αμαυρώθηκε από το μεγάλο ατύχημα του ανερχόμενου Daijiro Kato, στο chicane πριν το τέλος του δεύτερου γύρου. Ο Ιάπωνας αναβάτης κατάφερε να σημειώσει δύο βάθρα με μια δορυφορική Honda RC211V το 2002, στην πρώτη του σεζόν στη μεγάλη κατηγορία, και θεωρείτο ένα πολλά υποσχόμενο ταλέντο σε όλη την πατρίδα του αλλά και την Honda. Τελικά, αφού παρέμεινε για δύο εβδομάδες στο νοσοκομείο σε κωματώδη κατάσταση, δυστυχώς υπέκυψε στα τραύματά του και απεβίωσε σε ηλικία μόλις 26 χρονών. Μετά τον θάνατό του, η πίστα της Suzuka δεν επέστρεψε ξανά στο καλεντάρι του MotoGP και το GP Ιαπωνίας μεταφέρθηκε στο Motegi.

Σαν σήμερα το 2008 πραγματοποιήθηκε το GP Μπαχρέιν, για τον τρίτο αγώνα της σεζόν στη Formula 1. Ο Felipe Massa της Ferrari έκανε μια μεστή εμφάνιση και κέρδισε, αφήνοντας πίσω του τον ομόσταυλο Kimi Räikkönen και τον poleman Robert Kubica. Ο Lewis Hamilton της McLaren είχε έναν εφιαλτικό αγώνα, καθώς έκανε πολύ κακή εκκίνηση και συγκρούστηκε με τον Fernando Alonso, χάνοντας πάρα πολύ χρόνο από ένα απρογραμμάτιστο pit-stop για αλλαγή εμπρόσθιας πτέρυγας. Τελικά, δεν μπόρεσε να καταφέρει κάτι καλύτερο από την 13η θέση.

Σαν σήμερα

Παραμένοντας στο Μπαχρέιν και τη Formula 1, σαν σήμερα το 2014 έλαβε χώρα το 900ο Grand Prix στην ιστορία του πρωταθλήματος. Ένα αυτοκίνητο ασφαλείας στο τελευταίο σκέλος του αγώνα έθεσε τις βάσεις για μια συγκλονιστική μονομαχία ανάμεσα στις Mercedes των Lewis Hamilton και Nico Rosberg. Παρά την υπεροχή του Γερμανού στη στρατηγική ελαστικών, ο Βρετανός αμύνθηκε άψογα και διατήρησε την πρωτοπορία μέχρι τον τερματισμό. Τα δύο «Ασημένια Βέλη» αποδείχθηκαν ασυναγώνιστα ακόμα και υπό αυτές τις συνθήκες, τερματίζοντας αρκετά δευτερόλεπτα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Sergio Pérez σε μια αξιοσημείωτη εμφάνισή του με την Force India.

Σαν σήμερα, επίσης το 2014, ο παγκόσμιος πρωταθλητής Sébastien Ogier κατέγραψε την τρίτη του νίκη στα πρώτα τέσσερα events της σεζόν για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC), κερδίζοντας αυτήν τη φορά στην Πορτογαλία. Ο Γάλλος άσσος της Volkswagen είχε το μειονέκτημα όντας ο πρώτος που άνοιξε τον δρόμο κατά την πρώτη μέρα, αλλά επωφελήθηκε από την εύστοχη επιλογή ελαστικών για τους γλιστερούς δρόμους του Algarve – είχε βρέξει πριν ξεκινήσει το rally. Προηγήθηκε από την υπερειδική της Λισαβόνας μέχρι την έβδομη ειδική διαδρομή της ημέρας, ολοκληρώνοντας πίσω από τους Mikko Hirvonen (M-Sport Ford) και Ott Tänak. Τη δεύτερη μέρα επέβαλε έναν άπιαστο ρυθμό παίρνοντας ξανά το προβάδισμα και γρήγορα ξεμάκρυνε από τον Hirvonen. Ο Mads Østberg (Citroën) ολοκλήρωσε το βάθρο με την τρίτη θέση. Ο Dani Sordo, μετά από ένα πολλά υποσχόμενο ξεκίνημα, εγκατέλειψε στην αρχή της τελευταίας ημέρας λόγω μηχανικού προβλήματος ενώ βρισκόταν στην τέταρτη θέση.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles