spot_img

Σαν σήμερα, 7 Απριλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1950 γεννήθηκε ο Αυστριακός άσσος των αγώνων rally, Franz Wittmann. Ο Wittmann ξεκίνησε να δραστηριοποιείται σε αυτό το είδος αγώνων στις αρχές των 1970s και επικεντρώθηκε κυρίως σε διοργανώσεις εθνικού επιπέδου στην καριέρα του. Από το 1976 έως το 2001, κατάφερε να κατακτήσει 12 τίτλους στο Πρωτάθλημα Rally της Αυστρίας, ενώ κέρδισε σε 32 events του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος. Επίσης, έδωσε κατά καιρούς το παρόν και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (WRC), αναλαμβάνοντας καθήκοντα δοκιμαστή και εργοστασιακού οδηγού στην Audi και τη Volkswagen αντίστοιχα, κατά τη δεκαετία του ‘80. Το 1987 σημείωσε τη μοναδική του νίκη στο WRC, επικρατώντας στο Rally Νέας Ζηλανδίας με μια ιδιωτική Lancia Delta HF, την οποία μοιράστηκε με τον συμπατριώτη συνοδηγό Jörg Pattermann. Ο γιος του, Franz Jr., έχει επίσης δραστηριοποιηθεί στους αγώνες rally.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 6 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1968, ο κόσμος των αγώνων ταχύτητας θρήνησε τον χαμό του Jim Clark, σε έναν αγώνα F2 στο Hockenheim για το λεγόμενο Deutschland Trophäe. Ο ταπεινός αλλά υπερταλαντούχος πολυνίκης τότε της Formula 1 είχε εμφανιστεί στη Γερμανία, ώστε να συνεχίσει το αγωνιστικό του πρόγραμμα μέσα στη μεγάλη ανάπαυλα της σεζόν και οδήγησε παραδοσιακά για τον Colin Chapman, με μια Lotus 48. Δυστυχώς, στον 5ο γύρο του πρώτου προκριματικού αγώνα, ο Clark έχασε τον έλεγχο υπό συνθήκες βροχόπτωσης και κατέληξε στα δέντρα του πυκνού δάσους, αποκομίζοντας έναν σπασμένο λαιμό και πολλά κρανιακά κατάγματα. Ο θάνατός του επηρέασε βαθύτατα την κοινότητα των αγώνων καθώς και πολλούς φίλους οδηγούς σε προσωπικό επίπεδο.

Υπήρξαν αρχικά υποθέσεις για το αν το δυστύχημα προκλήθηκε από οδηγικό λάθος ή από αστοχία πίσω ελαστικού και η Lotus 48 εξετάστηκε διεξοδικά από ερευνητές συντριβής αεροσκαφών για τρεις εβδομάδες. Πολλοί οδηγοί, συμπεριλαμβανομένων των John Surtees και Jack Brabham, ήταν πεπεισμένοι και ανένδοτοι ότι η σύγκρουση προκλήθηκε από αστοχία ελαστικού, απλώς και μόνο επειδή πίστευαν πως ο χαρισματικός Clark δεν θα μπορούσε να κάνει ένα τέτοιο λάθος. Ανεξαρτήτως της αιτίας που παραδόξως δεν εξακριβώθηκε ποτέ, ο χαμός του Clark απέδειξε περίτρανα πως παρά το όποιο ταλέντο, κανείς δεν είναι άτρωτος στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Μάλιστα, ο Chris Amon είχε δηλώσει κάποτε:

Αν μπορούσε να συμβεί σε αυτόν, τότε τι ελπίδα έχουμε εμείς;

Σαν σήμερα
Colin Chapman (αριστερά) – Jim Clark (δεξιά)

Σαν σήμερα, επίσης το 1968, φιλοξενήθηκε ένας αγώνας 6 ωρών στο Brands Hatch για τον τρίτο γύρο της σεζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Μετά από δύο συνεχόμενες ήττες από την Porsche στις 24 ώρες της Daytona και τις 12 ώρες του Sebring, η Ford ανασυντάχθηκε για μία ακόμη φορά και τελικά κατέκτησε επιτέλους την πρώτη της νίκη στη σεζόν, με το #4 Ford GT40 των Jacky Ickx και Brian Redman. Το πλήρωμα επωφελήθηκε από την εγκατάλειψη της κυρίαρχης #37 Porsche 907 των Jo Siffert και Hans Herrmann, στρεφόμενο πλέον στην έτερη 907 των Gerhard Mitter και Ludovico Scarfiotti που πόνταραν στη στρατηγική.

Ο Ickx ανέλαβε το GT40 για τις τελευταίες σχεδόν δύο ώρες και, παρόλο που αντιμετώπισε ένα μικρό πρόβλημα επιλογής σχέσεων, διαχειρίστηκε ψύχραιμα τη διαφορά του και τερμάτισε 22 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Scarfiotti. Παρά το θέαμά του, το event είχε επισκιαστεί από τον χαμό του Jim Clark την ίδια μέρα. Ο θρυλικός Σκωτσέζος προοριζόταν να αγωνιστεί με την Ford στο Brands Hatch, αλλά λόγω μιας δέσμευσης συμβολαίου με τη Lotus και την Firestone, προτίμησε να συμμετάσχει σε έναν αγώνα F2 στη Γερμανία, όπου και σκοτώθηκε.

Σαν σήμερα το 1969, ο Jochen Rindt ήταν ο πρώτος νικητής της σεζόν για την Ευρωπαϊκή Formula 2 κερδίζοντας τον εναρκτήριο αγώνα 50 γύρων που διεξήχθη στο Thruxton της Μεγάλης Βρετανίας, με μια Lotus 59B. Ο ταλαντούχος Αυστριακός είχε εκκινήσει από την pole position και δεν απειλήθηκε ποτέ, τερματίζοντας έπειτα από μία ώρα μπροστά από τις Matra MS7 των Jackie Stewart και Jean-Pierre Beltoise. Εκείνη την εποχή, πολλοί οδηγοί της Formula 1 συνήθιζαν να δίνουν το παρόν σε αγώνες μικρών κατηγοριών ώστε να διατηρούνται σε φόρμα κατά τη διάρκεια των μεγάλων κενών που υπήρχαν στο καλεντάρι. Έτσι, δεν βαθμολογούνταν και οι βαθμοί απονέμονταν στους βασικούς οδηγούς των κατηγοριών αυτών, με βάση τη σειρά κατάταξής τους. Επομένως, οι 9 βαθμοί της πρώτης θέσης για αυτόν τον αγώνα απονεμήθηκαν στον Henri Pescarolo που τερμάτισε 4ος, έναν γύρο πίσω.

Σαν σήμερα το 1974, συνολικά 33.000 θεατές παρακολούθησαν τον αείμνηστο James Hunt να επικρατεί στο BRDC International Trophy, ένα παραδοσιακό υποστηρικτικό event στο Silverstone, και να καταγράφει την πρώτη νίκη της Hesketh σε αγώνα προδιαγραφών F1. Ο Βρετανός ήταν 1,7 δευτερόλεπτα ταχύτερος από όλους στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά έκανε κακή εκκίνηση. Ο Jochen Mass ηγήθηκε τους πρώτους γύρους με μια Surtees TS16/3, χάνοντας σύντομα τη θέση του από τη Lotus 76 του Ronnie Peterson. Ο Hunt ανέκαμψε σταδιακά και μέχρι το μέσον του αγώνα είχε βρεθεί στον διαχύτη του Σουηδού. Κατάφερε να βρεθεί επικεφαλής στον 28ο γύρο και τη στροφή Woodcote, βάζοντας πλώρη για μια σπουδαία νίκη. Ο Peterson, που ταλαιπωρούταν εδώ και ώρα από έντονη υπερστροφή, τελικά εγκατέλειψε με αστοχία στον κινητήρα του.

Σαν σήμερα το 1980, ο Brian Henton ξεκίνησε εμφατικά τη σεζόν του στην Ευρωπαϊκή F2, κερδίζοντας τον εναρκτήριο αγώνα στην πίστα του Thruxton με μια Toleman-Hart. Ο Βρετανός, ο οποίος είχε επικρατήσει στην ίδια πίστα το 1977 καθώς και σε δύο αγώνες με την Toleman το 1979, άφησε πίσω του τον ομόσταυλο Derek Warwick. Στις δύο επόμενες θέσεις τερμάτισαν οι δύο March-BMW της ομάδας Project Four, οδηγούμενες από τους Andrea de Cesaris και Chico Serra.

Σαν σήμερα, επίσης το 1980, υπό συνθήκες ανυπόφορου καύσωνα στο Ναϊρόμπι της Κένυας, ο ντόπιος ήρωας Shekhar Mehta θριάμβευσε στο Rally Σαφάρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally (WRC) και σημείωσε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του, τρίτη συνολικά, στον αφρικανικό μαραθώνιο. Εκμεταλλευόμενος τις ικανότητές του, το μικρότερο βάρος, τις απλούστερες μηχανικές ρυθμίσεις και την καλύτερη αξιοπιστία που χαρακτήριζε τα Datsun 160J Violet έναντι των Mercedes-Benz 450 SLC, ο Mehta οδήγησε επιδέξια με συνοδηγό τον Mike Doughty και επικράτησε του Φινλανδού Rauno Aaltonen σε ένα έτερο Datsun για 35 λεπτά. Η Mercedes-Benz προσέφερε ανταγωνισμό στα ντόπια πληρώματα κυρίως με τους Björn Waldegård και Andrew Cowan, όμως αμφότεροι επηρεάστηκαν από αλλεπάλληλες ποινές χρόνων στο δεύτερο σκέλος και μηχανικά προβλήματα στο τρίτο, μένοντας έτσι πολύ πίσω. Την τρίτη θέση κατέλαβε τελικά η 450 SLC του επίσης ντόπιου Vic Preston Jr., μία ώρα και 40 λεπτά πίσω.

Σαν σήμερα το 1984 έλαβε χώρα το GP Νότιας Αφρικής στο Kyalami, για τον δεύτερο γύρο της σεζόν στη Formula 1. Νικητής αναδείχθηκε ο αείμνηστος Niki Lauda της McLaren, αφήνοντας σχεδόν 66 δευτερόλεπτα πίσω τον ομόσταυλο Alain Prost· ο “Καθηγητής” είχε αγωνιστεί με την εφεδρική MP4/2 διότι το αρχικό του μονοθέσιο παρουσίασε μηχανικό πρόβλημα λίγο πριν τον αγώνα. Οι πρώτοι γύροι είδαν τα πανίσχυρα μονοθέσια της Brabham να ηγούνται δια χειρός Nelson Piquet και Teo Fabi, αλλά προδόθηκαν αμφότεροι από τον κινητήρα της BMW. Έτσι, το βάθρο συμπληρώθηκε από τον Derek Warwick της Renault με τον Riccardo Patrese της Alfa Romeo, τον Andrea de Cesaris της Ligier και τον Ayrton Senna της Toleman να κλείνουν τη βαθμολογούμενη εξάδα. Μάλιστα, ο τελευταίος εξ αυτών βαθμολογήθηκε για πρώτη φορά στη Formula 1, μόλις στον δεύτερο αγώνα του.

Σαν σήμερα το 1985 άνοιξε η αυλαία της νέας σεζόν στη Formula 1 με το GP Βραζιλίας, στην πίστα της Jacarepaguá. Ο Alain Prost ξεπέρασε τον poleman Michele Alboreto για ελάχιστα δευτερόλεπτα και κατέκτησε τη νίκη, με τον Elio de Angelis να τερματίζει έναν γύρο πίσω και να κλείνει το βάθρο. Σε ένα ενδιαφέρον στατιστικό, η βαθμολογούμενη εξάδα του αγώνα αποτελέστηκε μόνο από Γάλλους και Ιταλούς οδηγούς. Ο αγώνας αυτός σήμανε επίσης το ντεμπούτο της ιστορικής ομάδας της Minardi στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Εκπροσωπήθηκε από τον νεαρό Pierluigi Martini, ο οποίος προκρίθηκε με έναν απελπιστικά αργό χρόνο στην 25η και τελευταία θέση. Τελικά εγκατέλειψε λίγο μετά τα 2/3 του αγώνα όταν ο κινητήρας της Ford παρέδωσε πνεύμα.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 1996 φιλοξενήθηκε το GP Αργεντινής για τη Formula 1, στην πίστα Oscar y Juan Gálvez. Ο Damon Hill κατάφερε να σημειώσει τρεις νίκες στους πρώτους τρεις αγώνες της σεζόν, αφήνοντας 12 δευτερόλεπτα πίσω τον ομόσταυλο Jacques Villeneuve σε ένα τέλειο ξεκίνημα για την Williams. Το βάθρο του αγώνα συμπληρώθηκε από την Benetton του Jean Alesi. Την παράσταση ωστόσο έκλεψε (αρνητικά) ο Βραζιλιάνος Pedro Diniz της Ligier. Συγκρούστηκε με τον Luca Badoer και η Forti αναποδογύρισε, ενώ όταν βγήκε από τα pits κατά την περίοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας που είχε τεθεί, μια βαλβίδα ασφαλείας στο σύστημα καυσίμων άνοιξε και το μονοθέσιο ανεφλέγη εντυπωσιακά. Φυσικά ο Diniz εγκατέλειψε, δεχούμενος μετέπειτα άπλετη κριτική και περιφρόνηση από τον Τύπο.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2002, η αυλαία της σεζόν στο MotoGP άνοιξε με το GP Ιαπωνίας, στην πίστα της Suzuka. Ο αγώνας αυτός σηματοδότησε μια αλλαγή εποχής στους αγώνες μοτοσικλετών, καθώς η μεγάλη κατηγορία των 500cc μετονομάστηκε σε MotoGP και αντικαταστάθηκε από μοτοσικλέτες 990cc. Επίσης, οι βρόχινες καιρικές συνθήκες οδήγησαν σε ανατροπές, με τον εγχώριο ήρωα Akira Ryō να ηγείται για αρκετούς γύρους και να δίνει μια συγκλονιστική μονομαχία με τον Valentino Rossi. Παρά το γεγονός πως συμμετείχε στο πρωτάθλημα ως part-time αναβάτης, ο Ryō κατάφερε να ανέβει στο βάθρο για πρώτη και μοναδική φορά, χάνοντας ωστόσο στην μάχη του με τον «Γιατρό». Οι δυο τους πλαισιώθηκαν στο βάθρο από τον Carlos Checa.

Σαν σήμερα το 2013, φιλοξενήθηκε ξανά η πρεμιέρα της σεζόν στο MotoGP, αυτήν τη φορά στο νυχτερινό Lusail για το GP Κατάρ. Η υπόθεση νίκη κρίθηκε από μια εντυπωσιακή τετραπλή μονομαχία ανάμεσα στις Yamaha του πρωταθλητή Jorge Lorenzo και Valentino Rossi, καθώς και τις Honda του Dani Pedrosa και του πρωτοεμφανιζόμενου Marc Márquez. Τελικά, ο Lorenzo ήταν αυτός που πέρασε πρώτος την καρό σημαία, ξεπερνώντας τον ομόσταυλό του για το 1-2 της Yamaha. Οι δύο Honda αρκέστηκαν στο 3-4, με τον Márquez να τερματίζει τρίτος και να ανεβαίνει στο βάθρο, ξεκινώντας με το δεξί σε μια πολλά υποσχόμενη χρονιά.

Σαν σήμερα το 2018, ο Josef Newgarden κέρδισε στην οβάλ πίστα του Phoenix για την πρώτη του νίκη στη σεζόν, όγδοη στην καριέρα του, τρίτη σε οβάλ πίστα και συνολικά 198η για την Team Penske στους αγώνες IndyCar. Ο πρωταθλητής του 2017 είχε τεθεί για πρώτη φορά επικεφαλής στον γύρο 206 από τους 250, αλλά η σύγκρουση του Ed Jones με τον τοίχο στον γύρο 230 προβλημάτισε τις ομάδες στο αν θα μπουν στα pits ή όχι για μια τελευταία αλλαγή ελαστικών. Τελικά, ο Newgarden υπήρξε ένας εκ των 8 πρωτοπόρων που πήραν το ρίσκο και δικαιώθηκε απόλυτα. Βρισκόταν στην τέταρτη θέση όταν συνεχίστηκε η δράση στον γύρο 243 και προσπέρασε αμέσως τους Alexander Rossi και James Hinchcliffe, παίρνοντας οριστικά την πρωτοπορία στον γύρο 247 με ένα νικητήριο προσπέρασμα στον Robert Wickens. Ο Καναδός rookie τερμάτισε 3 δευτερόλεπτα πίσω αλλά έκανε αίσθηση, μόλις στον δεύτερο αγώνα του στη διοργάνωση.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles