Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1903 γεννήθηκε ο Frank Lockhart, ένας θρύλος των αγώνων στις αρχές του 20ου αιώνα. Ο Αμερικανός ξεκίνησε την καριέρα του στα μέσα της δεκαετίας του ‘20, κάνοντας αίσθηση πίσω από το τιμόνι αυτοκινήτων της Ford με τα οποία επέδειξε εξαιρετικά δείγματα ταχύτητας απέναντι στα δυνατότερα αυτοκίνητα των Duesenberg και Miller. Η μεγάλη στιγμή του ήρθε το 1926, όταν κατάφερε να στεφθεί νικητής στο περιβόητο Indianapolis 500. Για τους επόμενους μήνες, ο Lockhart καθιερώθηκε στο δυναμικό της Miller και έθεσε ρεκόρ πίστας σχεδόν σε όλους τους αγώνες που παρουσιάστηκε. Παράλληλα, κατέγραψε πολλές επιτυχημένες απόπειρες σημείωσης ρεκόρ επίγειας ταχύτητας. Δυστυχώς σκοτώθηκε το 1928 σε ηλικία μόλις 25 χρονών, σε ένα δοκιμαστικό κατάρριψης του σχετικού ρεκόρ στην ακτή της Daytona.
Σαν σήμερα το 1952 γεννήθηκε στο ανατολικό Brisbane της Αυστραλίας ο αδικοχαμένος άσσος των αγώνων μοτοσικλετών και αυτοκινήτων τουρισμού, Gregg Hansford. Ο Αυστραλός, μετά από επιτυχημένα περάσματα στις μικρές κατηγορίες δίτροχων της Ωκεανίας με την Kawasaki, αναρριχήθηκε στα Grand Prix του παλιού παγκοσμίου πρωταθλήματος στα τέλη των 1970s και έκανε αμέσως αίσθηση στα 250cc και 350cc. Μάλιστα στη διετία 1978-1979, ο Hansford συμμετείχε σε 30 αγώνες και ανέβηκε στο βάθρο 25 φορές, εκ των οποίων οι 10 ήταν στο ψηλότερο σκαλί. Παραδόξως δεν κατέκτησε κάποιον τίτλο και δυστυχώς αποσύρθηκε από τα δίτροχα το 1981, έπειτα από σοβαρούς τραυματισμούς που αποκόμισε στο GP Βελγίου.
Για τα επόμενα χρόνια αναδείχθηκε στα δημοφιλή αυτοκίνητα τουρισμού της χώρας του με μια νίκη στο Bathurst 1000 το 1993 (δίπλα στον Larry Perkins), στο Sandown 500 του 1988 (δίπλα στον Allan Moffat) και στις 12 ώρες του Bathurst το 1994 (δίπλα στον Neil Crompton). Δυστυχώς σκοτώθηκε άδοξα στο Phillip Island το 1995, σε έναν αγώνα Supertouring, όταν το Ford Mondeo του επέστρεψε τρακαρισμένο στην πίστα έπειτα από σύγκρουση σε μπαριέρα με λάστιχα και χτυπήθηκε άσχημα από το Peugeot 405 του Mark Adderton. Ήταν μόλις 42 χρονών.
Σαν σήμερα το 1966 γεννήθηκε ο άσσος των αγώνων rally, Harri Rovanperä. Ο Φινλανδός κατέκτησε μερικούς τίτλους μικρότερων κατηγοριών στη χώρα του και, μετά από μερικές μεμονωμένες εμφανίσεις στο Rally Φινλανδίας, το 1997 προσλήφθηκε από την SEAT ώστε να οδηγήσει τα δίλιτρα μοντέλα Ibiza, τύπου Kit cars. Το 1999 αναρριχήθηκε στη μεγάλη κατηγορία και οδήγησε το Córdoba της ισπανικής φίρμας, σημειώνοντας και μια παρουσία στο βάθρο. Το 2001 μεταφέρθηκε στην Peugeot και σημείωσε τη μοναδική νίκη της καριέρας του, στο Rally Σουηδίας. Την ίδια χρονιά στέφθηκε νικητής και στο γνωστό Race of Champions, επικρατώντας στον τελικό έναντι του Armin Schwantz. Μετά από μερικά ακόμη χρόνια και βάθρα στην Peugeot, αλλά και περάσματα από τη Mitsubishi και την Škoda, ο Rovanperä σταδιακά απομακρύνθηκε από το υψηλό επίπεδο αγώνων και επικεντρώθηκε στην καθοδήγηση του γιου του, Kalle, ο οποίος αποτελεί πλέον ένα πολλά υποσχόμενο ταλέντο του WRC.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 7 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα, επίσης το 1966, γεννήθηκε ο Mark Blundell. Ο Βρετανός οδηγός από το Hertfordshire συμμετείχε σε 61 Grand Prix της Formula 1 με τις ομάδες των Brabham, Ligier, Tyrrell και McLaren, σημειώνοντας τρεις παρουσίες στο βάθρο. Επίσης, στέφθηκε νικητής στις 24 ώρες του Le Mans για το 1992 με ένα πανίσχυρο Peugeot 905 Group C, ενώ κατέγραψε και τρεις νίκες στο πρωτάθλημα CART των ΗΠΑ το 1997, με την ομάδα της PacWest. Ο ερχομός του 21ου αιώνα είδε τον Blundell να εστιάζει στους αγώνες αντοχής και να εντυπωσιάζει στο Le Mans αλλά και στο ALMS, οδηγώντας πρωτότυπα της MG Lola και της Bentley. Το 2004 σταμάτησε τους αγώνες και δημιούργησε μαζί με τον Martin Brundle ένα τμήμα εξεύρεσης και καθοδήγησης ανερχόμενων οδηγών αγώνων· μεταξύ των οδηγών που προωθεί περιλαμβάνονται γνωστά ονόματα όπως ο Gary Paffett, ο Mike Conway και ο Callum Ilott.
Σαν σήμερα το 1973, ο Jackie Stewart κέρδισε τον υποστηρικτικό αγώνα F1 του BRDC International Trophy στο χειμερινό Silverstone, παρόλο που έμεινε πίσω στην αρχή λόγω οδηγικού λάθους. Εξαιτίας αυτού, ο Ronnie Peterson έμεινε με ελεύθερο το πεδίο για την πρώτη του νίκη στη Formula 1 – έστω και ανεπίσημη, μέχρι που έκανε την εμφάνισή της μια άκρως απροσδόκητη χιονόπτωση. Ο Σουηδός έχασε τον έλεγχο της Lotus 72D στη στροφή Becketts και ο Stewart, που είχε ήδη ανακτήσει σχεδόν όλες τις χαμένες θέσεις, βρέθηκε επικεφαλής μέχρι τον τερματισμό. Ο Emerson Fittipaldi προκρίθηκε με την έτερη Lotus 72D στην pole position, αλλά ο κινητήρας του έσπασε στην εκκίνηση.
Σαν σήμερα το 1979 φιλοξενήθηκε ο τέταρτος σταθμός της σεζόν της Formula 1, στο σιρκουί πόλης του Long Beach. Ο poleman Gilles Villeneuve δημιούργησε μια μεγάλη σύγχυση στο τέλος του γύρου σχηματισμού, καθώς ξέχασε να σταματήσει στη θέση του στο grid και συνέχισε ακάθεκτος στο υπόλοιπο της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού. Φυσιολογικά, οι πίσω οδηγοί μπερδεύτηκαν και η εκκίνηση παρατάθηκε με ακόμα έναν γύρο σχηματισμού. Πάρα πολλοί ζήτησαν να τιμωρηθεί ο Καναδός της Ferrari, κάτι που εν τέλει δεν συνέβη. Ο Villeneuve έκανε έναν αψεγάδιαστο αγώνα και κατέκτησε τη νίκη, έκανε τον ταχύτερο γύρο και ήταν επικεφαλής σε όλους τους γύρους, ώστε να κατακτήσει το μοναδικό Grand Chelem της καριέρας του. Ο ομόσταυλος Jody Scheckter τερμάτισε δεύτερος, με το βάθρο να κλείνει ο Alan Jones της Williams. Την βαθμολογούμενη εξάδα ολοκλήρωσαν οι Mario Andretti, Patrick Depailler και Jean-Pierre Jarier.
Σαν σήμερα το 1985, ο “Ιπτάμενος Φινλανδός” και μελλοντικός τετράκις πρωταθλητής Juha Kankkunen κατέκτησε την πρώτη από τις 23 νίκες του στο WRC, επικρατώντας στο Rally Σαφάρι. Ο αφρικανικός μαραθώνιος μονοπωλήθηκε από τις ιαπωνικές ομάδες, με τους Kankkunen και Björn Waldegaard να κάνουν το 1-2 για το Toyota Celica. Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο ντόπιος Κενυάτης Mike Kirkland, με ένα Nissan 240RS.
Σαν σήμερα, επίσης το 1985, δύο εβδομάδες μετά τον πρώτο αγώνα στην ιστορία της Ευρωπαϊκής Formula 3000, η Μεγάλη Βρετανία φιλοξένησε έναν δεύτερο αγώνα για το πρωτάθλημα υπό μεικτές καιρικές συνθήκες, με πεδίο δράσης τούτη τη φορά το Thruxton. Ο Gabriele Tarquini είχε αρχικά κάνει εκπληκτική εκκίνηση από 5ος ώστε να τεθεί επικεφαλής, πριν ακουμπήσει η μπροστινή του αεροτομή στη Ralt του Mike Thackwell και στραβώσει, επηρεάζοντας σημαντικά το γυρολόγιό του. Με το οδόστρωμα να είναι ακόμη νωπό αλλά να στεγνώνει επαρκώς για slick ελαστικά, η πρωτοπορία άλλαξε αρκετές φορές εξαιτίας οδηγών που μπήκαν στα pits είτε για αλλαγή ελαστικών (Michel Ferté), είτε για αλλαγή αεροτομής (Thackwell, John Nielsen). Ο Emanuele Pirro οδήγησε σταθερά για να βρεθεί στην πρώτη θέση και φαινόταν να απειλείται από τον «φουριόζο» Thackwell, μέχρι που ο Νεοζηλανδός έχασε πολύτιμο χρόνο στην προσπάθειά του να ντουμπλάρει αργότερα μονοθέσια. Τελικά τερμάτισε δεύτερος, με τρίτο τον Ferté.
Σαν σήμερα το 1990, το παλιό Hockenheimring φιλοξένησε τον δεύτερο γύρο της σεζόν στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (DTM), με δύο αγώνες 15 γύρων. Η νίκη για τον πρώτο αγώνα της ημέρας κατέληξε στη Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo του Klaus Ludwig, με τον Johnny Cecotto να κερδίζει στον δεύτερο αγώνα σε μια BMW M3 Sport Evo της Team Schnitzer. Ο Kurt Thiim (Mercedes) είχε τεθεί αρχικά επικεφαλής στον πρώτο αγώνα πριν τον προσπεράσει ο Ludwig, με τους Steve Soper (BMW) και Cecotto να εμπλέκονται σε μια όμορφη τετραπλή μονομαχία – ο Ludwig επικράτησε έναντι των Soper, Thiim και Cecotto. Στον δεύτερο αγώνα, ο Soper είχε ξεκινήσει επιβλητικά αλλά τελικά συγκρούστηκε με τον Ludwig στην προσπάθειά του να περάσει στα φρένα τον Cecotto. Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα στέφθηκε απροσδόκητα νικητής, βλέποντας τον Thiim να υποχωρεί με πρόβλημα στα φρένα του και τερματίζει τρίτος, πίσω από το Audi του Hans-Joachim Stuck.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 2001 άνοιξε η αυλαία της σεζόν στο παλιό MotoGP με το GP Ιαπωνίας, στην πίστα της Suzuka. Βασικός πρωταγωνιστής του αγώνα ήταν ο ντόπιος Tohru Ukawa, ο οποίος βρισκόταν στις πρώτες θέσεις και σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο. Ωστόσο, είχε πτώση στους τελευταίους γύρους και εγκατέλειψε άδοξα. Εν τέλει, νικητής αναδείχθηκε ο Valentino Rossi, αφήνοντας πίσω του τις Yamaha των Garry McCoy και Max Biaggi.
Σαν σήμερα το 2006 έλαβε χώρα ο δεύτερος αγώνας της σεζόν στο MotoGP, με το GP Κατάρ. Ο poleman Casey Stoner έκανε μια πολύ καλή εκκίνηση και έθεσε έναν ικανοποιητικό ρυθμό, με τους Valentino Rossi και Nicky Hayden να τον καταδιώκουν. Ωστόσο, λόγω φθοράς στα ελαστικά του, ο ρυθμός αυτός έπεσε λίγο πριν τα μέσα του αγώνα και ο Αυστραλός άρχισε σταδιακά να χάνει έδαφος και θέσεις, τερματίζοντας μόλις 5ος. Μπροστά, οι Hayden και Rossi αντάλλαξαν θέσεις στους τελευταίους γύρους, με τον “Γιατρό” να επικρατεί της μάχης και να καταγράφει την 54η νίκη του, ισοφαρίζοντας τον Mike Doohan. Ο Loris Capirossi ακολούθησε, μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Hayden, για να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Σαν σήμερα το 2007, ο Fernando Alonso κυριάρχησε στο GP Μαλαισίας και κατέκτησε τη νίκη με την McLaren. Ο Ισπανός εκμεταλλεύτηκε την κακή εκκίνηση του poleman Felipe Massa, ο οποίος στη συνέχεια βγήκε εκτός πίστας στην προσπάθειά του να προσπεράσει τον Lewis Hamilton για την δεύτερη θέση. Έτσι, ο Βρετανός διατηρήθηκε πίσω από τον Ισπανό ομόσταυλό του, με τον Kimi Räikkönen να κλείνει το βάθρο. Ο Nick Heidfeld της BMW-Sauber τερμάτισε 4ος, ενώ ο Massa ολοκλήρωσε τον μέτριο αγώνα του μόλις στην 5η θέση.
Σαν σήμερα το 2012, η πίστα του Lusail φιλοξένησε ξανά αγώνα του MotoGP, αυτήν τη φορά υπό το φως των προβολέων και για το ξεκίνημα της σεζόν. Ο συγκεκριμένος αγώνας σήμανε την αλλαγή γενιάς μοτοσικλετών, με τους κινητήρες των 800cc που χρησιμοποιήθηκαν από το 2007 έως το 2011 να αντικαθίστανται από νέους, στα 1000cc. Επίσης, η Honda μεταπήδησε από την RC212V στη μοντέρνα RC213V. Βασικός πρωταγωνιστής ήταν ο Jorge Lorenzo, ο οποίος κατάφερε να κρατήσει πίσω του τις δύο Repsol Honda των Dani Pedrosa και Casey Stoner για να κατακτήσει τη νίκη.
Σαν σήμερα το 2018, ο Sebastian Vettel διαχειρίστηκε εξαιρετικά τα ελαστικά του και κατέκτησε μια πανάξια νίκη στο GP Μπαχρέιν. Εξαιτίας ενός συμβάντος του ομόσταυλου Kimi Räikkönen που τραυμάτισε έναν μηχανικό της Ferrari στα pits, ο Vettel άλλαξε τη στρατηγική του από δύο σε ένα pit stop. Παρόλο που πλησίασε επικίνδυνα η Mercedes του Valtteri Bottas, ο Γερμανός έχασε ποτέ την πρωτοπορία. Η έτερη Mercedes του Lewis Hamilton ολοκλήρωσε το βάθρο, με τον Βρετανό να εκκινεί μόλις 9ος λόγω αλλαγής κιβωτίου. Παρόλ’ αυτά, προσέφερε θέαμα κάνοντας μια εντυπωσιακή τριπλή προσπέραση στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, ενώ ενεπλάκη σε σύγκρουση με τον Max Verstappen, αποκομίζοντας ένα κλατάρισμα. Επίσης, ο Pierre Gasly τερμάτισε 4ος με την Toro Rosso, προσφέροντας στη Honda τον καλύτερο τερματισμό της μετά την επιστροφή της στη Formula 1. Τέλος, ο Marcus Ericsson έβαλε τέλος σε ένα σερί 49 αγώνων χωρίς βαθμούς, τερματίζοντας 9ος με την Sauber.
Σαν σήμερα, επίσης το 2018, πραγματοποιήθηκε το GP Αργεντινής στην πίστα Termas de Río Hondo για το MotoGP. Οι κατατακτήριες δοκιμές είχαν δει τον Jack Miller να κατακτά την πρώτη του pole position, με τους ουρανούς να ανοίγουν ενόψει του αγώνα. Οι αναβάτες εκκίνησαν με βρόχινα ελαστικά, αλλάζοντας σε μοτοσικλέτες με slicks εν μέσω του Grand Prix. Ο Cal Crutchlow έκανε την έκπληξη και κέρδισε για τρίτη φορά στο MotoGP με τη δορυφορική LCR Honda, προσφέροντας στην ιαπωνική φίρμα την 750η νίκη της. Επίσης, ο Marc Márquez συγκρούστηκε με τον Valentino Rossi στο τελευταίο σκέλος του αγώνα και δέχτηκε ποινή χρόνου, σηματοδοτώντας έτσι την πρώτη αποτυχία βαθμολόγησης της Repsol Honda για πρώτη φορά μετά το ίδιο event της προηγούμενης σεζόν.