To Automotonews αναλύει το πρώτο μισό της F1 στο 2022

Το Automotonews.gr δίνει τις δικές του εντυπώσεις για τα όσα έχουμε δει στη φετινή σεζόν της F1 μέχρι σήμερα.

Η καλοκαιρινή διακοπή είναι γεγονός, αν και κάποιοι φαίνεται πως δεν θα πάνε διακοπές (Alpine), καθώς η Silly Season εξερράγη σαν ένα υπερηφαίστειο όταν ο Oscar Piastri αρνήθηκε πως θα οδηγεί για τους Γάλλους το 2023. Όμως το αγωνιστικό ενδιαφέρον στους 13 πρώτους αγώνες ήταν έντονο, παρά το γεγονός πως η φετινή εικόνα διαφέρει σημαντικά με αυτή του 2021.

Οι Στάθης Κοκκορόγιαννης, Θοδωρής Μητράκου, Εύα Καλαντίδη και Θωμάς Μανώλης σχολιάζουν τρεις τομείς: Τις εντυπώσεις τους μέχρι τώρα στη φετινή χρονιά, την έκπληξη του 2022 και το μεγάλο αρνητικό της Formula 1 στο 2022.

Σημαντικό! Πριν διαβάσεις τις εντυπώσεις του Automotonews, πρέπει να ακούσεις την εκπομπή Slipstream με όλες τις τελευταίες εξελίξεις από τον κόσμο της Formula 1.

Εντυπώσεις από τη σεζόν της F1 στο 2022

Στάθης Κοκκορόγιαννης: To 2022 ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς. Τα μονοθέσια είναι φανταστικά, η Ferrari επέστρεψε στην κορυφή και όλα έδειχναν πως θα έχουμε τριπλή μάχη για τον τίτλο. Έλα που όμως είχαμε διαφορετική εξέλιξη. Στους 13 αγώνες μέχρι τώρα έχουμε δει ωραίους αγώνες, αλλά υπάρχει τεράστια αρνητικότητα γύρω από μία ομάδα, τη Ferrari, που με τις επιλογές της και τα λάθη των οδηγών της μοιάζει σχεδόν σίγουρο πως το πρωτάθλημα έχει τελειώσει. Σε γενικές γραμμές είναι κατώτερη του 2021, όμως βλέπουμε μία νέα εποχή και η άνοδος της Mercedes μακάρι να μας χαρίσει τριπλή μάχη για νίκες.

Θοδωρής Μητράκου: Το πρώτο σκέλος του Πρωταθλήματος του 2022 στη Formula 1 απέδειξε για εμένα ένα βασικό πράγμα. Όσο και να προσπαθεί η FIA να δημιουργήσει ανταγωνισμό μέσω αλλαγών σε κανονισμούς, πάντα θα υπάρχει ιεραρχία στο grid. Συγκριτικά με το 2021, δύο ομάδες εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν (Red Bull Racing, Ferrari). Υπάρχει, επίσης, ο «ενδιάμεσος κρίκος» της κορυφής με το υπόλοιπο grid (Mercedes) και το λεγόμενο «midfield» είναι πάνω-κάτω το ίδιο. Σαν γενικό σχόλιο για το 2022, υπάρχει αδιαφιλονίκητο φαβορί και για τα δύο Πρωταθλήματα, με τη Red Bull Racing να κάνει σίγουρες κινήσεις προς την επιτυχία, ενώ από τη Ferrari λείπει το «μέταλλο» Πρωταθλητή που τη χαρακτήριζε αρκετά χρόνια πριν.

Εύα Καλαντίδη: Η σεζόν μέχρι τώρα έχει αρκετό ενδιαφέρον και ειδικά προς το τέλος του πρώτου μισού όπου είδαμε αρκετές ανατροπές.

Θωμάς Μανώλης: Παρά το ότι δεν αντικατοπτρίζεται στον βαθμολογικό πίνακα, έχουμε ένα αρκετά ενδιαφέρον και θεαματικό πρωτάθλημα ως τώρα. Τα μονοθέσια με ground effect ανέτρεψαν τις ισορροπίες, η Mercedes δεν έχει κερδίσει κάποιο Grand Prix ως τώρα, ενώ σε κάθε αγώνα βλέπουμε υπέροχες μάχες μεταξύ Red Bull και Ferrari (και εσχάτως και με τα ασημί βέλη). Η φράση «βαρετός αγώνας» είναι σπάνια φέτος και ελπίζω να συνεχίσουμε έτσι και μετά τη θερινή διακοπή, μακάρι και με την Ferrari να λύνει τα προβλήματά της ώστε να αποκτήσει ενδιαφέρον και το πρωτάθλημα.

Έκπληξη της σεζόν 

Στάθης Κοκκορόγιαννης: Σε αυτό το σημείο θα «κλέψω» λίγο, μιας κι έχω δύο πράγματα στο μυαλό μου. Το πρώτο είναι η τεράστια ευκολία με την οποία η Scuderia Ferrari έχει καταφέρει να χάσει τόσους αγώνες στο 2022, ενώ παράλληλα οι οδηγοί της πολλές φορές δεν έχουν σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, κάνοντας λάθη και φέρουν ευθύνη για την τωρινή κατάσταση. Το δεύτερο πράγμα που με έχει επλήξει είναι το πόσο διαφορετικός οδηγός είναι εφέτος ο Max Verstappen. Το 2021 δεχόταν συνεχώς κριτική, όμως φέτος είναι άπταιστος και οδηγεί καλύτερα από ποτέ και πλέον με μυαλό και δείχνει το γιατί είναι πρωταθλητής.

Θοδωρής Μητράκου: Σαν «τιμητικές» αναφορές κρατάω τους Mick Schumacher Valtteri Bottas, αλλά και Lando Norris. Οι βασικές μου επιλογές είναι τέσσερις εκ των κορυφαίων οδηγών στο φετινό grid. Αρχικά ο αψεγάδιαστος Max Verstappen, που οδηγεί ακόμα καλύτερα από το 2021, ενώ ο Charles Leclerc έχει αποδείξει πως μπορεί να μονομαχήσει για Τίτλους στο μέλλον. Επίσης, ο George Russell τερματίζει σταθερά στην πεντάδα, ενώ πήρε και την πρώτη του pole position. Τέλος, ο teammate του, Lewis Hamilton, έχει τη 2η μεγαλύτερη συγκομιδή πόντων, πίσω από το Verstappen, στους τελευταίους 6 αγώνες.

Εύα Καλαντίδη: Μεγαλύτερη έκπληξη ήταν η ομάδα της Alpine, που ανέτρεψε την πολύ κακή της εμφάνιση στις χειμερινές δοκιμές και είναι ξεκάθαρα η 4η καλύτερη ομάδα στο Πρωτάθλημα.

Θωμάς Μανώλης: Σε αυτούς τους πρώτους 13 αγώνες, η έκπληξη της σεζόν για έμενα είναι ο George Russell. Το ταλέντου του Βρετανού ήταν και είναι δεδομένο και όλοι περιμέναμε να του δωθεί η ευκαιρία σε ομάδα που κάνει πρωταθλητισμό. Έχει ανταπεξέλθει εξαιρετικά ως τώρα, κοιτάει τον Lewis Hamilton κατάματα, είναι γρήγορος, σταθερός και αυτό το αποδεικνύουν οι συνεχείς top – 5 τερματισμοί του ( πλην μίας εγκατάλειψης στο Silverstone), μεταξύ των οποίων και 5 τρίτες θέσεις. Το αποκορύφωμα ως τώρα, η pole position στο Hungaroring και είμαι σίγουρος πως θα τον δούμε να πρωταγωνιστεί όταν η Mercedes λύσει τα προβλήματά της.

Photo: Mercedes-AMG

Απογοήτευση της σεζόν

Στάθης Κοκκορόγιαννης: Δίχως αμφιβολία είναι η Mercedes-AMG. Έχοντας 8 συνεχόμενα πρωταθλήματα, το φετινό ξεκίνημα και η συνολική της εικόνα είναι απαράδεκτη, ειδικά από τη στιγμή που ξεκίνησε νωρίς το 2021 την εξέλιξη της W13. Για μία τέτοια ομάδα δεν νοείται να παρουσιάζει τόσα προβλήματα, όμως η αντίδρασή της είναι όχι μόνο σωστή, αλλά πλέον διεκδικεί νίκες. Το χειρότερο από όλα είναι πως από τη στιγμή που η Ferrari αδυνατεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, δεν υπάρχει άλλη ομάδα για να συναγωνιστέι την παντοδύναμο και ταχύτατο για εφέτος συνδυασμό Verstappen-Red Bull Racing.

Θοδωρής Μητράκου: Σε αυτή την κατηγορία είναι λίγο πιο ξεκάθαρα τα πράγματα. Μικρές απογοητεύσεις αποτελούν, για εμένα, η McLaren με τη Williams, καθώς περίμενα λίγα περισσότερα πράγματα από αυτές. Στους οδηγούς νομίζω εύκολα ξεχωρίζει αρνητικά ο Daniel Ricciardo. Στις ομάδες, δύο είναι οι μεγάλες απογοητεύσεις. Η πρώτη είναι η Aston Martin, η οποία δημιούργησε προσδοκίες μέχρι και για την 4η θέση και βρίσκεται 9η. Η δεύτερη, μάλλον αναμενόμενα, είναι η Ferrari. Η ιταλική ομάδα παίρνει τα εύσημα για τη δημιουργία της F1-75, όμως απογοητεύει στις αποφάσεις της εντός πίστας, συχνά δεν κάνει ούτε τα βασικά στον τομέα της στρατηγικής.

Εύα Καλαντίδη: Μεγαλύτερη απογοήτευση η McLaren, η οποία δεν έχει καταφέρει να βελτιώσει το μονοθέσιο και έχει δυσκολέψει πολύ τους Norris και Ricciardo.

Θωμάς Μανώλης: Αυτόν τον τίτλο για το πρώτο μισό του πρωταθλήματος παίρνει δικαιωματικά η Ferrari. Μια ομάδα που πέρασε δύο εξαιρετικά δύσκολες σεζόν το 2020 και το 2021, ήρθε με τις αλλαγές των κανονισμών να πρωταγωνιστήσει και πάλι, στοχεύοντας στο πρωτάθλημα. Η F1-75 είναι γρήγορη και ανταγωνιστική, αλλά εκεί σταματά κάθε θετικό για την Ferrari. Απεναντίας, το πρωτάθλημα ως τώρα είναι γεμάτο με κάθε είδους λάθη στρατηγικής, προβλήματα αξιοπιστίας, οδηγικά λάθη και μια γενικότερη ανεπάρκεια για πρωταθλητισμό. Το αποτέλεσμα είναι να βρίσκονται 80 και 97 βαθμούς πίσω από τη Red Bull στα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών αντίστοιχα και για την ώρα πιο πολύ ανησυχούν για την τρίτη Mercedes παρά για το πως θα πιάσουν τους Ταύρους.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Δείτε το GP ΗΠΑ για το ελληνικό πρωτάθλημα Formula G.

Related Articles

F1: Εγκρίθηκαν οι αεροδυναμικές αλλαγές του 2023

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε τις αλλαγές στην F1 , τόσο για το 2022 όσο και για το 2023, στους τεχνικούς κανονισμούς, ώστε...

F1: Η FIA ενέκρινε τους κανονισμούς κινητήρων του 2026

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί σχετικά με τις μονάδες ισχύος που θα εφαρμοστούν στη F1 από το 2026 εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού...

O Ricciardo θέλει αποζημίωση για να φύγει από τη McLaren

Ο Daniel Ricciardo προσπαθεί να διεκδικήσει χρηματική αποζημίωση για να αποχωρήσει πρόωρα από τη McLaren, καθώς έχει συμβόλαιο με τη βρετανική ομάδα. Η McLaren απέκτησε...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

F1: Εγκρίθηκαν οι αεροδυναμικές αλλαγές του 2023

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε τις αλλαγές στην F1 , τόσο για το 2022 όσο και για το 2023, στους τεχνικούς κανονισμούς, ώστε...

F1: Η FIA ενέκρινε τους κανονισμούς κινητήρων του 2026

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί σχετικά με τις μονάδες ισχύος που θα εφαρμοστούν στη F1 από το 2026 εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού...

O Ricciardo θέλει αποζημίωση για να φύγει από τη McLaren

Ο Daniel Ricciardo προσπαθεί να διεκδικήσει χρηματική αποζημίωση για να αποχωρήσει πρόωρα από τη McLaren, καθώς έχει συμβόλαιο με τη βρετανική ομάδα. Η McLaren απέκτησε...

Πως ο Vettel έστρεψε τη Ferrari εναντίων του

Ο πρώην υπεύθυνος τύπου της Ferrari, Alberto Antonini, εξήγησε το πως ο Sebastian Vettel όταν ήταν οδηγός της, κατάφερε με τις συνήθειές του να...

H Aston Martin θέλει να ανέβει επίπεδο το 2023

Με μια απογοητευτική σεζόν να μην παίρνει διαφορετική εξέλιξη προς το καλύτερο, στην Aston Martin έχουν ήδη επικεντρωθεί στο 2023 με στόχο να επιστρέψουν...