spot_img

Το πιο ανατρεπτικό φινάλε στην ιστορία της F1

Πέρασαν 13 χρόνια από το πιο συγκλονιστικό φινάλε πρωταθλήματος F1, ίσως και ολόκληρου του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στις 2 Νοεμβρίου 2008, ο Lewis Hamilton κατέκτησε το πρώτο του από τα 7 παγκόσμια πρωταθλήματα κυριολεκτικά στην τελευταία στροφή του GP Βραζιλίας, στην πίστα Interlagos.

Η σεζόν του 2008 στη Formula 1 είχε, πάνω-κάτω, τα πάντα. Ο κόσμος του αθλήματος βίωσε εκείνη τη χρονιά τη μοναδική νίκη στην καριέρα του Robert Kubica με BMW στο GP Καναδά, όπου πήρε προσωρινά και την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα οδηγών. Είδε, επίσης, νικητή αγώνα τον Heikki Kovalainen στο GP Ουγγαρίας, είδε το “crashgate” στο GP Σιγκαπούρης με νικητή τον Fernando Alonso με Renault, είδε την πρώτη νίκη στην καριέρα του Sebastian Vettel στη “λίμνη” της Monza στο GP Ιταλίας. Τίποτα, όμως, δε συγκρίνεται, από πλευράς σημασίας, με το πολύ ανατρεπτικό φινάλε στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, το GP Βραζιλίας.

Διαβάστε επίσης: Αποκάλυψη για το «Chaos», το Ελληνικό ultracar

Ο Lewis Hamilton με McLaren ήταν πρωτοπόρος στο πρωτάθλημα οδηγών από τα μέσα της σεζόν και τον αγώνα της πατρίδας του, το GP Μεγάλης Βρετανίας, όπου και πανηγύρισε την πρώτη του νίκη μπροστά στους συμπατριώτες του. Βασικός του αντίπαλος ήταν ο Felipe Massa με Ferrari. Ο team-mate του και πρωταθλητής του 2007, Kimi Raikkonen, είχε ξεκινήσει καλύτερα εκείνη τη σεζόν, όμως ένα σερί κακών αποτελεσμάτων τον απομάκρυναν από τη διεκδίκηση του 2ου συνεχόμενου πρωταθλήματος για τον ίδιο.

Φτάνοντας, λοιπόν, στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, η κατάσταση στη βαθμολογία προμήνυε έναν αγώνα με δυνατές συγκινήσεις. Ο Lewis Hamilton προηγείτο με 7 πόντους στη βαθμολογία και μπορούσε να έχει αρκετά πιθανά αποτελέσματα για να πανηγυρίσει τον πρώτο του τίτλο. Αντίθετα, ο Felipe Massa ήταν αναγκασμένος να βρεθεί ψηλά στον αγώνα της πατρίδας του για να πάρει τον παγκόσμιο τίτλο. Ο οδηγός της Ferrari ήθελε είτε νίκη και τερματισμό του Hamilton από την 6η θέση και κάτω, είτε 2η θέση και τον Hamilton από τη θέση 8 και πίσω.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το preview του GP Μεξικού.

Στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Felipe Massa βρέθηκε στην pole position, έχοντας δίπλα του τον Jarno Trulli με Toyota, ενώ στη 2η σειρά εκκίνησης βρισκόταν ο Kimi Raikkonen με τον Lewis Hamilton. Η ημέρα του αγώνα έφτασε, με τον καιρό να είναι μουντός και τον κόσμο της Formula 1 να είναι έτοιμος να παρακολουθήσει γεγονότα που θα έμεναν στην ιστορία. Ο Felipe Massa φιλοδοξούσε να γίνει ο πρώτος Βραζιλιάνος πρωταθλητής μετά τον θρυλικό Ayrton Senna το 1991, ενώ ο Lewis Hamilton προσπαθούσε να διαδεχτεί τον Damon Hill στη μεγάλη λίστα με Βρετανούς παγκόσμιους πρωταθλητές (8 έως τότε).

Μία ξαφνική βροχή ξέσπασε μόλις 4 λεπτά πριν την έναρξη του αγώνα και καθυστέρησε την έναρξή του για 10 λεπτά. Αυτή κράτησε για ελάχιστα λεπτά, όμως ήταν αρκετή για ν’ αναγκάσει τους οδηγούς να εκκινήσουν με ενδιάμεσα ελαστικά. Η κορυφή έμεινε όπως ξεκίνησε, με τους Massa, Trulli, Raikkonen και Hamilton στις πρώτες 4 θέσεις και τον Hamilton, εκείνη τη στιγμή, να έχει στην κατοχή του το πρωτάθλημα. Στις πίσω θέσεις, ο David Coulthard συγκρούστηκε με τον Kazuki Nakajima κι έκλεισε μ’ εγκατάλειψη την καριέρα του στη Formula 1.

Μετά τον 5ο γύρο, όπου έφυγε το αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω του ατυχήματος της εκκίνησης, αρκετοί οδηγοί έμπαιναν για στεγνά ελαστικά, βλέποντας την πίστα να βελτιώνεται και να μην έχει τόσο νερό, λόγω της υψηλής θερμοκρασίας (28 βαθμοί Κελσίου). Στον 9ο γύρο ο Felipe Massa μπήκε στα pits για να βάλει και αυτός στεγνά ελαστικά, με τους Trulli, Raikkonen και Hamilton να κάνουν το ίδιο ένα γύρο αργότερα. Η επιλογή αυτή ήταν καταστροφική για τον Lewis Hamilton που έπεσε στην 7η θέση και, με τον Massa πρωτοπόρο, το πρωτάθλημα οδηγών άλλαξε χέρια.

F1 φινάλε

Ο Βρετανός πέρασε γρήγορα τον Trulli για την 6η θέση, όμως δεν ήταν αρκετό και παρέμενε στη 2η θέση στο πρωτάθλημα οδηγών. Δεν άργησε, όμως, να περάσει και τον Timo Glock (για 1η φορά) και να βρεθεί στην 5η θέση και ξανά στην κορυφή της βαθμολογίας. Στον 26ο γύρο, ο Sebastian Vettel έκανε pit stop από τη 2η θέση, όπου απειλούσε τον Felipe Massa για την κορυφή εφόσον ήταν, όπως φάνηκε, με λίγα καύσιμα. Αυτό ανέβασε τον Hamilton στην 4η θέση εκ νέου.

Στους γύρους 38 με 43 έκαναν οι πρωτοπόροι το τελευταίο τους pit stop, όπως το υπολόγιζαν. Ο Massa παρέμεινε στην κορυφή, με τους Vettel και Alonso πίσω του, ενώ ο Raikkonen ήταν στην 4η θέση μπροστά από τον Hamilton. Μπορούσε, λοιπόν, να αμυνθεί στη McLaren του Βρετανού, μήπως και δεχτεί πίεση από τους πίσω οδηγούς και χάσει την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα οδηγών. Στον 51ο γύρο, ο Vettel έκανε το τελευταίο του pit stop και έπεσε λίγο πίσω από τον Hamilton, που σκαρφάλωσε στην 4η θέση. Ο Γερμανός πίεζε τη McLaren, με τον Hamilton ν’ αντιστέκεται, αν και δεν ήταν απαραίτητο για τον παγκόσμιο τίτλο.

Στον 63ο γύρο περίπου, η βροχή έκανε και πάλι την εμφάνισή της και ανακάτεψε την τράπουλα. Στον 66ο γύρο, κατά σειρά μπήκαν για pit stop και ενδιάμεσα ελαστικά οι Alonso, Raikkonen, Hamilton, Vettel. Αυτό έδωσε την επιλογή στον Massa να κάνει το ίδιο ένα γύρο μετά. Η κατάταξη ήταν ως εξής: Massa, Alonso, Raikkonen, Glock, Hamilton, Vettel, με τον οδηγό της McLaren να είναι ακόμα πρωταθλητής. Στον 69ο γύρο όμως έγινε η (πρώτη) ανατροπή. Με τη βροχή να δυναμώνει, ο Hamilton έκανε λάθος και ο Vettel τον πέρασε για την 5η θέση. Ο Βρετανός έχανε εκείνη τη στιγμή το πρωτάθλημα μέσα από τα χέρια του.

Ο Massa πήρε τη νίκη στο GP Βραζιλίας, με τα pits της Ferrari να ξεσπούν σε πανηγυρισμούς βλέποντας τον οδηγό τους (προσωρινά) παγκόσμιο πρωταθλητή. Στις πίσω θέσεις, όμως, τα τελευταία μέτρα εξελίχτηκαν σε “θρίλερ”. Ο Timo Glock είχε μείνει με στεγνά ελαστικά, η βροχή όμως τον έριξε πολύ πίσω, με τους Vettel και Hamilton να τον προσπερνούν στην τελευταία στροφή. Ο Hamilton τερμάτισε στην 5η θέση και πήρε το πρωτάθλημα οδηγών! Ο τηλεοπτικός φακός μετέδιδε ένα τρομερό κοντράστ συναισθημάτων: στη Ferrari οι έξαλλοι πανηγυρισμοί έδωσαν τη θέση τους σε απογοήτευση, ενώ η McLaren πανηγύρισε στο φινάλε τον παγκόσμιο τίτλο του Hamilton.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Πολλές φορές στη Formula 1 γίνονται συζητήσεις για καλύτερο οδηγό όλων των εποχών, καλύτερη ομάδα και πολλές άλλες τέτοιες, με τις απόψεις να διίστανται. Αυτό το φινάλε, ομολογουμένως, είναι το πιο συγκλονιστικό για μία σεζόν Formula 1 και είναι μάλλον αδύνατο να επαναληφθεί κάτι τέτοιο στα επόμενα χρόνια του αθλήματος.

F1 φινάλεΔείτε το βίντεο με τις τελευταίες στιγμές του GP Βραζιλίας.

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles