spot_img

24H Le Mans H13-18: Η νύχτα έφερε ανατροπές και δράμα

Οι βραδινές ώρες των 24H του Le Mans αποδείχθηκαν άκρως δραματικές, με την Toyota να χάνει το #7 από την κορυφή της κατάταξης, επιβεβαιώνοντας τη σκληρή πραγματικότητα του αγώνα.

Η Toyota μπορεί να παραμένει στη κορυφή της κατάταξης, όμως το 1-2 κινδυνεύει μετά από τα προβλήματα αξιοπιστίας. Δράματα ακολούθησαν σε όλες τις κατηγορίες, με τους πρωτοπόρους να έχουν πολλά προβλήματα.

Οι 24H του Le Mans έχουν ακόμα 6 ώρες και όλα μπορούν να συμβούν.

Ώρα #13

Το δεύτερο μισό του αγώνα ξεκίνησε με τον χειρότερο τρόπο για την Toyota. O Kobayashi στο #7 που είχε τη πρωτοπορία του αγώνα αντιμετώπισε πρόβλημα. Η δεξιά μεριά του turbo αστόχησε, με τον Ιάπωνα να μπαίνει για επισκευές στο γκαράζ. Συνολικά ξόδεψε 30 λεπτά, με τους μηχανικούς να αλλάζουν το turbo.

Το #8 πέρασε στην 1η θέση, με τα δύο #Rebellion να είναι πλέον στις θέσεις 2 και 3. Το #7 ήταν 4 γύρους πίσω από το #3 και είχε κάτι παραπάνω από 11 ώρες για να ανέβει στο βάθρο.

Στην LMP2 είδαμε μια πολύ όμορφη μάχη ανάμεσα στα δύo Oreca της United. To #22 προσπέρασε το #32 για την 1η θέση και άνοιξε τη διαφορά. Μετά το επόμενο pit-stop, υπήρξαν προβλήματα με το πίσω αριστερά ελαστικό στην αλλαγή. Πλέον τους χώριζαν 15s, με το #38 της Jota να τους ακολουθεί στο ένα λεπτό πίσω.

Στην GTE-Pro, η μάχη συνεχίστηκε με τους πρωτοπόρους να είναι σε εξαιρετικό ρυθμό. Η Ferrari και η Aston Martin έκαναν χρόνους κάτω από την pole position σε μια μοναδική μάχη.

Στην GTE-Am υπήρξε αλλαγή στην 1η θέση, με την TF-Sport στο #90 να παίρνει τη πρωτοπορία του αγώνα από το #98.

Ώρα #14

H Toyota άρχισε να πιέζει με το #7 καθώς έπρεπε να μαζέψει τέσσερις γύρους από το #3 για να ανέβει στο βάθρο. Η βροχή ήταν ακόμα πολύ μακριά και δεν θα της έδινε επιπλέον πλεονέκτημα. Η βροχή είναι η καλύτερη φίλη των υβριδικών, καθώς η τετρακίνηση φέρνει εκπληκτικές επιτάχυνσης στο βρεγμένο. Ο Kobayashi έδωσε τη θέση του στον Lopez και η διαφορά από τους teammate τους στη 1η θέση ήταν 6 γύροι.

Όμως είχαμε ατύχημα στα πρώτα 20 λεπτά. Η #63 Ferrari είχε επαφή με το #29 LMP2 στην Tetre Rouge και προκλήθηκε Slow Zone. Και τα δύο αγωνιστικά είχαν μικρές ζημιές.

Αυτό προκάλεσε εξελίξεις στην LMP2, Με τα δύο United Autosports να μπαίνουν για καύσιμα και το #38 Jota να έχει κλείσει πλέον τη διαφορά. Το #32 πέρασε στη κορυφή και το #22 ακολουθούσε.

Στον επόμενο γύρο pit-stop, είδαμε αλλαγή στην πρωτοπορία της GTE-Pro για ακόμα μια φορά. Η Aston Martin ήταν ταχύτερη στο pitlane και άνοιξε μια διαφορά 5 δευτερολέπτων στα επόμενα λεπτά.

Στο τέλος της ώρας, είδαμε ακόμα μια Slow Zone να εμφανίζεται. Η #62 Ferrari έχασε τα φρένα στο πρώτο σικέιν της Mulsanne και πήρε μαζί προστατευτικά ελαστικά. Αυτό άλλαξε ισορροπίες, με τις Aston Martin της GTE-Pro να μπαίνουν για pit-stop.

Διαβάστε επίσης: 24H Le Mans H7-12: Κυριαρχία Toyota στα μισά του δρόμου

Ώρα #15

Μπαίνοντας στις τελευταίες 10 ώρες, οι ομάδες άρχισαν να ξεκινούν τους υπολογισμούς τους. Η στρατηγική θα ήταν στάνταρ μέχρι το τέλος του αγώνα και συμπεριλάμβαναν το τι κάνουν οι αντίπαλοί τους. Σε όλες τις κατηγορίες εκτός από την LMP1 είχαμε αγωνιστικά στον ίδιο γύρο και πολύ κοντά στη μάχη για την κορυφή.

Το #7 συνέχιζε να παίρνει πάρα πολύ χρόνο από το #3 Rebellion, το οποίο δεν είχε το ίδιο ρυθμό με το #1. Από την Toyota ήθελαν να διασφαλίσουν πως το #8 θα κερδίσει και κινούνταν με σταθερό, αλλά όχι απόλυτο ρυθμό.

Το δράμα ξεκίνησε όμως στο τέλος της ώρας. Το #32 της United Autosports από την 1η θέση στην LMP2 αντιμετώπισε διαρροή λαδιού. Αυτό ανάγκασε την ομάδα να φέρει το αγωνιστικό της στο γκαράζ, χάνοντας πλέον το 1-2.

Επιπλέον, η Jota με το #38 άρχισε να κόβει τη διαφορά από το #22 κάτω από ένα λεπτό με εξαιρετική διαχείριση. Όμως η προηγούμενη εξέλιξη σημαίνει πως δύο αγωνιστικά ήταν πλέον στον ίδιο γύρο στην κορυφή.

Ώρα #16

Οι ανατροπές συνεχίστηκαν και το δράμα έπληξε αυτή τη φορά την GTE-Am. Η Aston Martin #98 από την 2η θέση στη κατηγορία μπήκε στο γκαράζ για επισκευές. Αυτό άφησε τη #90 Vantage στην 1η θέση, αλλά χάλασε το 1-2 για τον κατασκευαστή.

Το #32 της United Autosports έμεινε 45 λεπτά στο γκαράζ και από την 1η θέση έπεσε στην 15η. Αυτό έφερε και πάλι στην 10άδα το #50 της Richard Mille Racing με το γυναικείο lineup. Πιο μπροστά, είχαμε μάχη για την 3η θέση στη κατηγορία, ανάμεσα στο #31 της Panis Racing και το #26 της G-Drive Racing.

Ώρα #17

Στην αρχή της ώρας είχαμε την επιβεβαίωση πως η #63 Ferrari της GTE-Pro εγκατέλειψε από τον αγώνα. Όμως δεν ήταν το μόνο πρόβλημα στη κατηγορία. Η Porsche είδε και τις δύο της 911 RSR να μπαίνουν στο γκαράζ με ηλεκτρικά προβλήματα και πάλι. Το #91 ήταν 10 γύρους πίσω από την #51 Ferrari και το #92 ήταν 13 γύρους πίσω.

Στην κορυφή της κατηγορίας, η μάχη συνεχιζόταν με μηδενικές διαφορές. Η στρατηγική ανάμεσα σε Ferrari και Aston Martin ήταν ίδια όσον αφορά τη διάρκεια του κάθε stint. Όμως οι στρατηγική ελαστικών διέφερε και εκεί μπορεί να γίνει η διαφορά.

Στην Toyota, είδαν το #7 να είναι πλέον 2 γύρους πίσω από το #3 R13. To Rebellion είχε ένα αργό pit-stop και η εκτιμώμενη αλλαγή θέσης είναι σε 4 με 5 ώρες από τώρα.

Σε εκείνο το σημείο μετά το μισάωρο ξεκίνησε ο ουρανός να ανοίγει χρώμα, με τις πρώτες αχτίδες φωτός να φαίνονται στον ορίζοντα.

Τα σημαντικά στοιχεία για τις επόμενες ώρες ήταν σε τρεις κατηγορίες. Στην LMP2 είχαμε τη μάχη ανάμεσα στην Panis Racing και την G-Drive για το βάθρο. Έναν γύρο πίσω είχαμε τη μάχη της Graff με την Cool Raincg.

Στην GTE-Pro, ποιος θα καταφέρει να χρησιμοποιήσει καλύτερα τα ελαστικά. Από την soft γόμα, όλα τα αγωνιστικά στον αγώνα θα περνούσαν σε πιο σκληρές γόμες όταν ανέβει η θερμοκρασία.

Τέλος, στην GTE-Am, η TF-Sport από την 1η θέση, μπορεί να έχει έναν γύρο προβάδισμα αλλά σε εκείνο το σημείο έβαλε τον αρχάριο οδηγό στην Vantage για τις επόμενες ώρες.

Με 7 ώρες να απομένουν, 48 αγωνιστικά είχαν μείνει στις 24H του Le Mans.

Ώρα #18

Οι εικόνες άρχισαν να γίνονται πιο καθαρές, με τον ήλιο να ανατέλλει πάνω από τη la Sarthe.

Η Jota με το #38 δεν μπορούσε να πλησιάσει το #22 με τη διαφορά να είναι στο ένα λεπτό. Η United Autosports έβαλε φρέσκα ελαστικά και αύξησε τη διαφορά σε ασφαλή επίπεδα. Η G-Drive κατάφερε να περάσει στην 3η θέση, όμως έναν γύρο πίσω.

H πρόγνωση του καιρού άλλαξε τις τελευταίες δύο ώρες. Η τελευταία πρόβλεψη έκανε λόγο για καμία απειλή βροχής σε έναν αγώνα όπου είχαν προβλεφθεί καταιγίδες μεσοβδόμαδα.

Μπαίνοντας στις τελευταίες 6 ώρες του αγώνα, η Toyota με το #8 είχε απόσταση 2 γύρων από το #1 Rebellion. To #3 Rebellion ακολουθούσε 1 γύρο πίσω, ενώ το #7 ήταν πλέον άλλον έναν γύρο μακριά.

Στην LMP2, η United Autosports με το #22 είχε απόσταση ενός λεπτού από το #38 της Jota. Η G-Drive είχε σταθεροποιηθεί στις 3η θέση.

Στην GTE-Pro, η Aston Martin άνοιξε τη διαφορά από την Ferrari στο μισό λεπτό. Η #51 488 GTE είχε ένα αργό pit-stop και έκανε και αλλαγή ελαστικών, σε αντίθεση με την #97 Vantage. Στην 3η θέση και με άνεση ακολουθεί η #95 AMR, έναν γύρο πίσω.

Στην GTE-Am, η Aston Martin με το #90 της TF-Sport είχε τη 1η θέση, όμως πλέον είχε ανταγωνισμό. Οι Porsche #77 και #56, μαζί με την Ferrari #83 ήταν πλέον στον ίδιο γύρο και οι τελευταίες ώρες θα έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον.

Κατάταξη 24H Le Mans —> Ώρα 18

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles