Η Toyota ήταν η κυρίαρχη δύναμη στην πρώτη μέρα δράσης για τις 24H του Le Mans, ενώ είδαμε επίσης την επίτευξη νέου ρεκόρ πίστας στην κατηγορία GTE.
Η επικράτηση του #7 Toyota GR010 Hybrid, η απίστευτα έντονη και στενή μάχη στην κατηγορία LMP2, η κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτερου γύρου στην GTE-Pro από τέσσερα (4) ξεχωριστά πληρώματα και πλούσιο θέαμα μας χάρισε η πρώτη μέρα του αγωνιστικού τριημέρου του εικοσιτετράωρου αγώνα του Le Mans.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 19 Αυγούστου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Η ημέρα ξεκίνησε με το FP1 όπου το #7 Toyota βρέθηκε στην πρωτοπορία για την κατηγορία HYPERCAR με χρόνο (3:29′.209), στην LMP2 το #22 United Autosports USA μια ανάσα από την μεγάλη κατηγορία με χρόνο (3:29.441). Ακολουθώντας, στην GTE – PRO το #52 Af Corse Ferrari κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο με χρόνο (3:50.123) και τέλος το #56 Team Project 1 Porsche με χρόνο (3:50.193).
Έπειτα, ακολούθησε η διαδικασία του Practice Qualifying που θα αναλύσουμε συνοπτικά παρακάτω για κάθε κατηγορία ξεχωριστά.
HYPERCAR
Στα πρώτα τριάντα (30) λεπτά της διαδικασίας, ο Kamui Kobayashi ήταν αυτός που κατάφερε να φέρει το Toyota GR010 HYBRID στην πρώτη θέση με τον αξιοσημείωτο χρόνο 3:26.279, με το Toyota #8 να ακολουθεί στη δεύτερη θέση, το οποίο βρίσκεται στην πρωτοπορία του πρωταθλήματος.
Στο δεύτερο μισό του Qualifying για τις 24H Le Mans όμως, ο Matthieu Vaxiviere με την Alpine κατάφερε να χωρίσει τα μονοθέσια της πρωταθλήτριας ομάδας των τελευταίων ετών, βρισκόμενος μόλις οχτώ (8) δέκατα του δευτερολέπτου από το Toyota #7.
Ακολουθώντας στην τέταρτη (4η) και πέμπτη (5η) θέση της HYPERCAR κατηγορίας οι δύο Glickenhouse Racing 007 LMH.
Όπως γίνεται άλλωστε εύκολα κατανοητό και τα πέντε (5) μονοθέσια της κατηγορίας HYPERCAR θα βρίσκονται στην διαδικασία της Hyperpole το βράδυ της Πέμπτης στις 22:00 (ώρα Ελλάδος), αφού ως γνωστόν τα έξι (6) ταχύτερα μονοθέσια του Practice Qualifying, κάθε κατηγορίας ξεχωριστά, αποκτούν το εισιτήριο για την συμμετοχή στην διαδικασία της Hyperpole.
LMP2
Ο Antonio Felix da Costa με το #26 Jota ORECA 07 Gibson ήταν ο πρωτοπόρος της κατηγορίας με χρόνο (3:29.144) τον οποίο κατέγραψε με είκοσι τρία (23) λεπτά να απομένουν στην διαδικασία.
Βέβαια δεν θα μπορούσε να λείπει από το top 3 της LMP2 ο πρώτος παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula E ο Ολλανδός Nyck de Vries που σημείωσε τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο στην κατηγορία με τέσσερα (4) δέκατα του δευτερόλεπτα μακριά από τον πρωτοπόρο της LMP2.
Ακολουθώντας ο Louis Deletraz εξασφάλισε την τρίτη (3η) θέση στην πρωτοεμφανιζόμενη Βελγική ομάδα της WRT στον εικοσιτετράωρο αγώνα του Λε Μαν.
Κοντά σε αυτούς, η United Autosports κατάφερε να βάλει τα δύο (2) από τα τρία (3) μονοθέσια της στην αυριανή διαδικασία της Hyperpole (#32, #23).
GTE-Pro
Το ορόσημο της σημερινής ημέρας ανήκει με διαφορά στην GTE-Pro, όπου οι πρώτοι τέσσερις (4) της εν λόγω κατηγορίας κατάφεραν να σπάσουν το ρεκόρ γύρου της GTE-Pro. Με τη Ferrari να βρίσκεται στις δύο (2) πρώτες θέσεις.
Ακολουθώντας, ο Kevin Estre με την #92 Porsche 911 RSR – 19 ήταν ο πρώτος που έσπασε το φράγμα (3:47) με τους οδηγούς της Af Corse Ferrari Daniel Serra #52 και James Calado #51 να σημειώνουν τους απίστευτους χρόνους (3:46.011) και (3:46.581) αντιστοίχως.
Βέβαια μια ακόμη έκπληξη στην συγκεκριμένη κατηγορία ήταν και αυτή της #64 Corvette C8.R. με τον Nick Tandy να καταφέρνει να βρεθεί στην τέταρτη (4η) θέση με χρόνο (3:47.074).
Την εξάδα της GTE – PRO κλείνουν οι δύο (2) Porsche με τους Dries Vanthoor και Gianmaria Bruni.
GTE-Am
Με την μάχη να έχει πάρει φωτιά στην κατηγορία της GTE – AM η ομάδα της Porsche Demsey Proton κατάφερε να φέρει και τα δύο (2) μονοθέσια της στην κορυφή της κατηγορίας με τον Julian Andlauer #88 να πετυχαίνει (3′ 48”, 620) και τον Ben Barker (3′ 49”, 100).
Ακολουθώντας στην τρίτη (3η) και τέταρτη (4η) θέση οι δύο Ferrari #47 Cetilar και #71 Inception Racing.
Τέλος, η #56 Team Project Team 1 Porsche με τον Matteo Cairoli κατέκτησε την πέμπτη (5η) θέση και η #33 TF Sport Aston Martin με τον Felipe Fraga να ολοκληρώνουν την εξάδα.
Όμως δεν έλειψαν και τα ευτράπελα στην διαδικασία του Practice Qualifying, με λίγα λεπτά να απομένουν για τη λήξη, το LMP2 #48 ORECA IDEC Sport με οδηγό τον Γάλλο Paul – Loup Chatin κατέληξε στην μπαριέρα στην έξοδο της στροφής Terte Rouge έχοντας ως αποτέλεσμα να καταστρέψει ολοσχερώς την πίσω πτέρυγα καθώς και να δημιουργήσει χάος στην πίστα με την αναγκαστική επιβολή Full Course Yellow (FCY) κατάστασης από το Race Control.
Η ημέρα έκλεισε με το FP2 όπου το #8 Toyota κατάφερε εν τέλη να αναρριχηθεί στην κορυφή του πίνακα κατάταξης με χρόνο (3′ 29”, 351), ως αφορά την κατηγορία LMP2 η ισορροπία επανήλθε εξ’ αιτίας της νύχτας η οποία περιήλθε πριν την έναρξη της διαδικασίας, βρίσκοντας στην πρωτοπορία της κατηγορίας το #38 Jota Oreca 07 – Gibson με χρόνο (3′ 32”, 390). Τέλος, χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις στις GTE κατηγορίες με το #79 Porsche 911 RSR – 19 Weathertech Racing να σταματάει το χρονόμετρο στο (3′ 49”, 018) και το #88 Porsche 911 RSR – 19 Proton Racing να καταφέρνει (3′ 51”, 452) στις κατηγορίες GTE – PRO και GTE – AM.
Η δράση για τις 24H Le Mans συνεχίζεται σήμερα στις 15:00 με το FP3, στις 22:00 με την διαδικασία της Hyperpole και στις 23:00 με το FP4 (ώρες Ελλάδος).
Δείτε το GP Βραζιλίας για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα Formula 1.