Ποιοι ήταν οι οδηγοί και οι ομάδες που μας εντυπωσίασαν στο GP Ισπανίας και ποιοι όχι; Οι απάντηση στο παρακάτω κείμενο.
Το Circuit de Barcelona φιλοξένησε τον 6ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε. Το Ισπανικό Grand Prix σηματοδοτεί παραδοσιακά την έναρξη του «ευρωπαϊκού» σκέλους της σεζόν ( αν και ήδη επισκεφτήκαμε την Ίμολα) και αποτελεί συνήθως τον αγώνα όπου οι ομάδες φέρνουν τις πρώτες μεγάλες αναβαθμίσεις της χρονιάς για τα μονοθέσιά τους. Φέτος, το συγκεκριμένο Grand Prix ήταν ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς, για τις περισσότερες ομάδες ήταν αναγκαίο να έρθουν αναβαθμίσεις που θα λύσουν διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζουν με τα μονοθέσια τους.
Έτσι, είδαμε την περσινή πρωταθλήτρια Mercedes να βελτιώνει σημαντικά την ως τώρα εικόνα της, αντιμετωπίζοντας σε μεγάλο βαθμό, την Ferrari να αντεπιτίθεται στην Red Bull και τις ισορροπίες να αλλάζουν στις υπόλοιπες ομάδες.
Πριν διαβάσετε ποιοι μας εντυπωσίασαν ή όχι, ακούστε την εκπομπή Slipstream με την εκτενή ανάλυση του GP Ισπανίας.
Ας δούμε λοιπόν ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στο GP Ισπανίας
Ποιοι μας εντυπωσίασαν
George Russell: Η Mercedes στo GP Ισπανίας έφερε πολλές αναβαθμίσεις, με στόχο να λύσει τα πολλά προβλήματα της W13 και κυρίως το υπέρμετρο porpoising. Αυτές, έδειξαν να είναι στη σωστή κατεύθυνση και να δουλεύουν και ο νεαρός Βρετανός το εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο. Όλο το Σαββατοκύριακο κινούνταν κοντά στις Ferrari και Red Bull ( αν και δεν μπορούσε να τις απειλήσει ουσιαστικά), καταφέρνοντας μάλιστα το Σάββατο να κατακτήσει την 4η θέση στις κατατακτήριες δοκιμές, μπροστά μάλιστα από τον Sergio Perez. Στον αγώνα ήταν εξίσου εκπληκτικός, κάνοντας μια πολύ καλή εκκίνηση που τον έφερε στην τρίτη θέση, η οποία έγινε δεύτερη μετά την έξοδο του Verstappen στην στροφή 4 στον 9ο γύρο. Ο Russell κατάφερε να κρατήσει μαεστρικά τις δύο Red Bull πίσω του στο πρώτο στιντ, ενώ μετά τα πρώτα πιτστοπ έδωσε μια εκπληκτική μονομαχία με τον Ολλανδό πρωταθλητή, για την πρωτοπορία του αγώνα μάλιστα, μετά την εγκατάλειψη του Charles Leclerc στον 29ο γύρο. Παρ’ όλο που αυτή η μάχη δόθηκε εν γένει λόγω του προβλήματος που είχε ο Verstappen με το DRS, εντούτοις ο Βρετανός έδειξε το τεράστιο ταλέντο του, κρατώντας τον για πολλούς γύρους πίσω του, παρά τις πολλαπλές προσπάθειες του Max να τον περάσει. Εν τέλει, με μια αλλαγή στρατηγικής, οι δύο Red Bull βρέθηκαν μπροστά του, με τον Russell να χάνει σιγά σιγά έδαφος, μιας και η W13 παραμένει κατώτερη της RB18, με τον οδηγό της Mercedes να τερματίζει πανάξια τρίτος.
Lewis Hamilton: Ο έτερος οδηγός της Mercedes και 7 φορές πρωταθλητής επέδειξε εκπληκτικό ρυθμό στη Βαρκελώνη. Η επαφή του με τον Kevin Magnussen στην στροφή 4 στον εναρκτήριο γύρο, μας έδωσε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε τον Βρετανό να ανεβαίνει από την 19η θέση στην 5η, έχοντας εκπληκτικό ρυθμό. Όπως και ο Russell, ο Hamilton είχε την αναβαθμισμένη W13 στα χέρια του και εκκίνησε τον αγώνα από την 6η θέση. Όπως αναφέραμε, η επαφή στη στροφή 4 και το επακόλουθο κλατάρισμα, τον έριξαν στην 19η θέση, περίπου 50 δευτερόλεπτα μακρυά από την πρωτοπορία. Από εκεί και πέρα ο πολυπρωταθλητής έκανε αυτό που ξέρει καλά, παρά την αρχική του επιθυμία να εγκαταλείψει. Έχοντας ρυθμό ισάξιο με αυτόν της πρώτης τετράδας, κατάφερε να κινείται πολύ ταχύτερα από τα μονοθέσια των υπόλοιπων ομάδων και χωρίς να δώσει ιδιαίτερα πολλές μάχες, να ανέβει άνετα ως την 6η θέση στο τελευταίο τρίτο του αγώνα. Εκεί, με μια γρήγορη αλλαγή σε μαλακά ελαστικά, κατάφερε να προσπεράσει τους Valtteri Bottas και Carlos Sainz και θα τερμάτιζε 4ος, αν δεν είχε μια διαρροή νερού η PU του μονοθεσίου του στους τελευταίους γύρους, που τον ανάγκασε να κινείται αργά και να παραδώσει εν τέλει την 4η θέση στον Ισπανό. Ωστόσο ο Hamilton είχε φρενήρη ρυθμό σε όλο τον αγώνα, όντας κάποια στιγμή το ταχύτερο μονοθέσιο στην πίστα. Ίσως οι δηλώσεις του Toto Wolff ότι μπορούσε να διεκδικήσει τη νίκη χωρίς το συμβάν του πρώτου γύρου να είναι υπερβλικές, παρά ταύτα ο Βρετανός έκανε μια σπουδαία εμφάνιση.
Max Verstappen: Στο GP Ισπανίας ο Ολλανδός πέτυχε την 3η συνεχόμενη νίκη του και 4η συνολικά για φέτος, όμως αυτή ήρθε μετά από έναν επεισοδιακό αγώνα γι αυτόν. Τα προβλήματα ξεκίνησαν το Σάββατο, με το DRS της RB18 να αστοχεί στον τελευταίο του γύρο στο Q3, περιορίζοντάς τον έτσι στη δεύτερη θέση του grid. Στο Grand Prix τα πράγματα δεν ήταν πιο εύκολα για τον Max. Με τον Charles Leclerc να φεύγει μπροστά στην εκκίνηση και να είναι άνετα στην πρώτη θέση, ο Ολλανδός έκανε τον αγώνα του στη 2η, μέχρι που στο 10 γύρο, μια ριπή ανέμου στην στροφή 4 τον έστειλε στην αμμοπαγίδα και τελικά πίσω από τους Russell και Perez. Τα προβλήματα συνεχίστηκαν, με το DRS να δυσλειτουργεί ξανά και τον οδηγό της Red Bull να μένει κολλημένος πίσω από τον Russell για τον μισό αγώνα περίπου. Με την εγκατάλειψη του Μονεγάσκου, η μάχη αυτή, μετατράπηκε σε μάχη για τη νίκη και τότε ο Ολλανδός έδειξε τα δόντια του. Εκτέλεσε άψογα την αλλαγή της στρατηγικής από δύο σε τρια πιτστοπ, είχε ένα εκπληκτικό 3ο στιντ με τα μαλακά ελαστικά, έχοντας κάνει το undercut μάλιστα στον Russell, όπου έφτιαξε μια πολύ καλή διαφορά από τον δεύτερο Sergio Perez και μετά το τρίτο του pitstop, βρέθηκε πολύ γρήγορα σε θέση βολής πίσω από τον Μεξικανό ( τον οποίο πιστεύουμε ότι θα περνούσε εύκολα και χωρίς team orders), για να δει πρώτος την καρό σημαία. Σημείωσε έτσι την 24η νίκη της καριέρας του και πλέον ηγείται στο πρωτάθλημα οδηγών με 110 βαθμούς έναντι 104 του Charles Leclerc. Πειστική εμφάνιση από τον περσινό πρωταθλητή που πιστοποιεί το μεγάλο ταλέντο του.
Fernando Alonso: Εντός έδρας αγώνας για τον Ισπανό, ο οποίος συνοδεύτηκε από μια εκπληκτική εμφάνιση από πλευράς του. Η φετινή σεζόν μόνο καλά δεν μπορούμε να πούμε πως εξελίσσεται για τον Nando, ο οποίος πριν την Ισπανία είχε μόλις δύο βαθμούς στο όνομά του και πολλές ατυχίες, μηχανικές και μη. Στο GP Ισπανίας ήταν σίγουρο πως θα ήθελε μια καλή επίδοση μπροστά στους συμπατριώτες του, κάτι τέτοιο όμως δεν φαινόταν μετά το Σάββατο. Η Alpine δεν υπολόγισε σωστά και ο Ισπανός βρήκε κίνηση στον τελευταίο του γύρο στο Q1, περιορίζοντας έτσι εαυτόν στην 17η θέση του grid. Φυσικά η ομάδα του άδραξε την ευκαιρία για να εισάγει μια ακόμα νέα PU, έχοντας την μικρότερη ζημία, μιας και φέτος ο κινητήρας της Renault δεν είναι και ο πιο αξιόπιστος. Έτσι ο Alonso εκκίνησε από την 20η θέση, αυτό όμως δεν τον πτόησε. Ήδη στο τέλος του πρώτου γύρου βρισκόταν 15ος και ανέβηκε 13ος ως τον 10ο. Έπειτα με άψογη διαχείριση ελαστικών και πολύ γρήγορο ρυθμό, που είχε γενικά η Alpine, κατάφερε να κινηθεί ταχύτατα και στα τελευταία στάδια του αγώνα να βρίσκεται στην 9η θέση, την οποία κατάφερε να κρατήσει μέχρι τέλους. Στο μεταξύ έδωσε όμορφες μάχες με τον Vettel, τον Gasly και άλλους, ενώ στους τελευταίους γύρους ήλεγχε άψογα τη διαφορά του από τον 10ο Tsunoda ο οποίος είχε νεώτερα ελαστικά. Έτσι βαθμολογήθηκε για 2η φορά το 2022, αανεβαίνοντας από την 20η στην 9η θέση, σε μια πίστα μάλιστα όπου το προσπέρασμα είναι παραδοσιακά δύσκολο. Ευχόμαστε ο Ισπανός να έχει πολλές τέτοιες εμφανίσεις στο μέλλον.
Ποιοι δεν μας εντυπωσίασαν
Carlos Sainz: Οι κακές εμφανίσεις από τον Ισπανό συνεχίστηκαν και στον εντός έδρας αγώνα γι αυτόν. Μπορεί να έφτασε στη Βαρκελώνη έχοντας στόχο το βάθρο, αν όχι τη νίκη, τα πράγματα όμως κύλησαν εντελώς αντίθετα. Για άλλη μια φορά φέτος ήταν κατώτερος του Charles Leclerc ( μέχρι αυτός να εγκαταλείψει), τόσο στον αγώνα όσο και στις κατατακτήριες, μην μπορώντας να ανταγωνιστεί τις δύο Red Bull, αλλά ούτε και τον George Russell στην Ισπανία. Μια μέτρια εκκίνηση τον έφερε στην πέμπτη θέση από την τρίτη που εκκίνησε, με τον Carlos να μην έχει απάντηση ούτε για τον Perez ούτε για τον Russell, στους πρώτους 10 γύρους. Εκεί τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα, καθώς μια ριπή ανέμου, οδήγησε τον Sainz στην αμμοπαγίδα στη στροφή 4 ( τρεις γύρους μετά θα συνέβαινε ακριβώς το ίδιο στον Verstappen), ρίχνοντας τον στην 12η θέση. Έτσι ο αγώνας του Ισπανού έγινε αγώνας περιορισμού της ζημιάς, χωρίς ωστόσο να έχει ιδιαίτερα καλό ρυθμό ( πιθανά και λόγω ζημιάς στο πάτωμα από την έξοδο). Η μάχη του για το μεγαλύτερο μέρος του Grand Prix ήταν με τον Bottas με φόντο την 4η θέση, ωστόσο ο Sainz στο τέλος δέχτηκε στα ίσα προσπέρασμα από τον Lewis Hamilton και χωρίς το πρόβλημα με την PU του δεύτερου θα τερμάτιζε 5ος. Σίγουρα απογοητευτική εμφάνιση για τον ίδιο μπροστά στο κοινό του, αλλά πολύ περισσότερο για την ομάδα του, που θα περίμενε κάτι καλύτερο, ειδικά μετά και την εγκατάλειψη του άλλου της οδηγού.
Haas: H Αμερικανική ομάδα ήταν ίσως και η μοναδική που δεν έφερε κάποια μεγάλη αναβάθμιση για το μονοθέσιο της στην Ισπανία. Παρ’ ολ’ αυτά ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστική και θα μπορούσε να πάρει καλούς βαθμούς, αλλά ατυχίες των οδηγών της και λάθος στρατηγικές την κράτησαν μακρυά από την βαθμολογούμενη δεκάδα. Αν και τα δύο μονοθέσια μπήκαν αμφότερα στο Q3, εντούτοις το Grand Prix δεν εξελίχθηκε καλά. Ο αγώνας του Kevin Magnussen ουσιαστικά τελείωσε λίγες στροφές, καθώς η επαφή με τον Lewis Hamilton του προκάλεσε κλατάρισμα και τον έριξε τελευταίο, θέση από την οποία ουσιαστικά δεν μπόρεσε να ξεκολλήσει ποτέ, τερματίζοντας εν τέλει 17ος, μπροστά μόνο από τον Alexander Albon. Από την άλλη ο Mick Schumacher που είχε εξαιρετικό Σάββατο, ήταν και στα αρχικά στάδια του αγώνα πολύ καλός και θα μπορούσε να έχει πετύχει τους πρώτους του βαθμούς, αν η ομάδα του επέλεγε την πολύ καλύτερη στρατηγική των τριων ή έστω δύο πιτστοπ. Ο νεαρός Γερμανός ήταν διαρκώς σε ρυθμό συντήρησης, καθώς έκανε μόλις μια αλλαγή ελαστικών στον αγώνα, κάτι που αποδείχθηκε μεγάλο μειονέκτημα, καθώς κατρακύλησε στην κατάταξη και τερμάτισε 14ος. Χάθηκε έτσι η ευακρία για έναν τερματισμό στους βαθμούς, που τόσο χρειάζεται φέτος η Haas στη μάχη της για την 7η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Μπορείτε πλέον να ακούτε την εκπομπή Slipstream στο Spotify. Πατήστε εδώ και κάντε follow την εκπομπή μας για τη Formula 1.
Daniel Ricciardo: Ο Αυστραλός είναι άλλος ένας οδηγός που η φετινή του σεζόν πάει από το κακό στο χειρότερο. Μπορεί η McLaren να μην έχει το καλύτερο μονοθέσιο, μπορεί να είναι μακριά από τους τρεις πρώτους, καταφέρνει όμως να είναι στην τέταρτη θέση και αυτό κυρίως λόγω του Lando Norris. Κι αν ο Βρετανός οδηγεί εκπληκτικά, έχοντας ανέβει και στο βάθρο στην Ίμολα φέτος, δεν ισχύει το ίδιο για τον συμπαθέστατο Daniel. Στο GP Ισπανίας ήταν για άλλη μια φορά στη σκια του teammate του στον αγώνα. Το Σάββατο κατάφερε να περάσει στο Q3 και να εκκινήσει από την 9η θέση, όντας μέσα στη δεκάδα μέχρι τα πρώτα pitstop των οδηγών. Έπειτα όμως άρχισε η πτώση, καθώς ο Ricciardo δεν κατάφερε ποτέ να βρει το ρυθμό για να επιστρέψει στις βαθμολογούμενες θέσεις, την ώρα που ο Norris, ο οποίος έτρεξε νοσώντας από αμυγδαλίτιδα, ήταν σταθερά στην 8η θέση, κρατώντας ψηλά την σημαία της McLaren. Ο αγώνας τελείωσε με τον Ricciardo να τερμάτίζει έχοντας κάνει 3 πιτστοπ στην 12η θέση, όντας 12 δευτερόλεπτα πίσω από τον Sebastian Vettel και συνολικά 28 πίσω από τον δέκατο Yuki Tsunoda. Ακόμα μια άσχημη εμφάνιση, με τα μαύρα σύννεφα πάνω από το κεφάλι του Αυστραλού να έχουν μαζευτεί για τα καλά και δεν θα μας κάνει εντύπωση αν αντικατασταθεί ακόμα και μεσούσης της σεζόν αν συνεχίσει έτσι.
Williams: Είναι γνωστό πως η Βρετανική ομάδα έχει ίσως το πιο αδύναμο μονοθέσιο φέτος, παρά ταύτα όμως, ο Alexander Albon έχει καταφέρει ήδη να βαθμολογηθεί σε δύο αγώνες. Στο GP Ισπανίας ωστόσο βγήκαν στην επιφάνεια όλες οι αδυναμίες της FW44, η οποία επίσης δεν είχε πολλές αναβαθμίσεις. Οι δύο οδηγοί της ομάδας δυσκολεύτηκαν όλο το Σαββατοκύριακο και ήταν σταθερά οι αργότεροι, τόσο σε ρυθμό αγώνα όσο και στον έναν γύρο. Ειδικότερα για τον Alex Albon, το Grand Prix ήταν εφιαλτικό, αφού όπως ο ίδιος τόνισε μετά τον τερματισμό, δεν μπορούσε να κάνει κανένα ελαστικό να διατηρησει την απόδοσή του πάνω από έναν γύρο, χάνοντας έτσι πάρα πολύ χρόνο και τερματίζοντας τελευταίος τον αγώνα, σχεδόν 50 δευτερόλεπτα πίσω από τον teammate του. Για τον Nicholas Latifi τα πράγματα δεν ήταν καλύτερα, καθώς και αυτός δεν είχε επ ουδενί τον ρυθμό για να συναγωνιστεί κάπως τους υπόλοιπους οδηγούς και να διεκεδικήσει κάποιο καλύτερο αποτέλεσμα. Η 16η θέση, μπροστά από τον Kevin Magnussen είναι μια μικρή νίκη για τον ίδιο, ωστόσο δεν μετριάζει την πολύ κακή απόδοση της Williams συνολικά στην Ισπανία. Ελπίζουμε αυτή να ήταν μια κακή παρένθεση για την ιστορική βρετανική ομάδα και στους επόμενους αγώνες να ανέβει η απόδοση της, καθώς φέτος μας έχει ήδη αποδείξει πως μπορεί να ανταγώνιστει επάξια ταχύτερα μονοθέσια και να πάρει αποτελέσματα.
Δείτε το GP HΠΑ για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Formula G.
Θωμάς Μανώλης