O Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Ισπανίας, σε μία ημέρα γεμάτη ανατροπές και μάχες στην πίστα της Βαρκελώνης, με τη Red Bull Racing να κάνει το 1-2.
Το GP Ισπανίας εξελίχθηκε, αντίθετα με τις κατατακτήριες, σε «εφιάλτη» για τη Ferrari, ενώ η Red Bull Racing πήρε το μέγιστο των πόντων. Ο Max Verstappen, είχε μία έξοδο στο πρώτο σκέλος του αγώνα, αλλά και πρόβλημα με το DRS του. Ωστόσο, ανέκαμψε με τον καλύτερο τρόπο, πέτυχε την 24η νίκη της καριέρας του και τέθηκε επικεφαλής στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος οδηγών. Ο Sergio Perez ολοκλήρωσε το θρίαμβο της αυστριακής ομάδας στο Circuit de Barcelona-Catalunya και τερμάτισε στη 2η θέση. Ο George Russell με Mercedes συμπλήρωσε το podium στην 3η θέση, μπροστά από τον Carlos Sainz με Ferrari (4η θέση). Την πρώτη πεντάδα ολοκλήρωσε ο Lewis Hamilton με Mercedes.
Ο Valtteri Bottas με Alfa Romeo ήταν στην 6η θέση, με την Alpine να έχει τον Esteban Ocon στην 7η και το Fernando Alonso στην 9η θέση. Οι Lando Norris (McLaren) και Yuki Tsunoda (Alpha Tauri) ολοκλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα στις θέσεις 8 και 10 αντίστοιχα.
Εκτός δεκάδας βρέθηκε ο Sebastian Vettel με Aston Martin στην 11η θέση, με τον Daniel Ricciardo με McLaren να τερματίζει στη 12η θέση. Ο Pierre Gasly με Alpha Tauri κατέλαβε τη 13η θέση. Τέλος, η κατάταξη συμπληρώθηκε στις θέσεις 14 μέχρι 18 από τους Mick Schumacher (Haas), Lance Stroll (Aston Martin), Nicholas Latifi (Williams), Kevin Magnussen (Haas) και Alex Albon (Williams).
Οι οδηγοί που δεν ολοκλήρωσαν το GP Ισπανίας ήταν οι Guanyu Zhou με Alfa Romeo και Charles Leclerc με Ferrari.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Miami.
Ο Αγώνας
Οι καιρικές συνθήκες την ώρα διεξαγωγής του αγώνα ήταν οι πιο καυτές του τριημέρου, με τις θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος στους 36 και 49 βαθμούς κελσίου αντίστοιχα.
Ο Alonso άλλαξε μονάδα ισχύος και εκκινούσε από την τελευταία θέση. Αναφορικά με τις επιλογές ελαστικών, μόνο ο Hamilton είχε medium ελαστικά, οι υπόλοιποι οδηγοί εκκινούσαν με soft. Από την πρώτη δεκάδα, μόνο ο Leclerc είχε «φρέσκο» σετ, ενώ για τους υπόλοιπους ήταν χρησιμοποιημένο.
Ήρεμη εκκίνηση, επαφή λίγα μέτρα μετά
Ο Leclerc διατήρησε τη θέση του στην εκκίνηση από τον Verstappen, με τους Russell και Perez να περνούν τον Sainz για την πρώτη πεντάδα. Στη στροφή 4, ο Magnussen είχε επαφή με τον Hamilton, με το εμπρός αριστερό ελαστικό του να κλατάρει και το Βρετανό να μπαίνει στα pit για νέο σετ medium ελαστικών. Ο Magnussen άλλαξε και αυτός σε medium. Η δεκάδα, συνεπώς, διαμορφώθηκε ως εξής: Leclerc, Verstappen, Russell, Perez, Sainz, Schumacher, Bottas, Ricciardo, Ocon, Norris.
Κερδίζει θέσεις η Alpine
Ο Bottas στον 4ο γύρο πέρασε τον Schumacher για την 6η θέση, ενώ ένα γύρο αργότερα το ίδιο έκανε και ο Ocon στο Ricciardo για την 8η θέση. Στο γύρο έξι, ο Γάλλος κατάφερε να περάσει και το Schumacher και ανέβασε την Alpine στην 7η θέση. Παράλληλα, ο Alonso είχε ανακάμψει μέχρι τη 13η θέση.
«Θύματα» της στροφής 4 οι Sainz, Verstappen
Στον 7ο γύρο, ο Sainz είχε μία έξοδο στη στροφή 4 και έπεσε στην 11η θέση, με τον Verstappen να βιώνει την ίδια τύχη δύο γύρους αργότερα. Τα δύο μονοθέσια δεν είχαν κάποιο πρόβλημα, με τον Ολλανδό να πέφτει στην 4η θέση, πίσω από τον Perez. Παράλληλα, ο Norris πέρασε το δικό του teammate (Ricciardo) και ανέβηκε στην 8η θέση.
Αρκετά νωρίς τα πρώτα pitstop
Ενώ στην κορυφή ο Leclerc απολάμβανε μία διαφορά της τάξεως των 9,4s από τον Russell, στον 11ο γύρο οι Sainz, Alonso, Zhou και Gasly μπήκαν για medium ελαστικά. Στο γύρο 12 ακολούθησαν οι Tsunoda, Ricciardo, με τον Ιάπωνα να περνά νωρίτερα τη McLaren. Ο Ricciardo έβαλε και πάλι soft, σε αντίθεση με τον Tsunoda (medium). Ένα γύρο αργότερα, έκαναν τη δική τους αλλαγή ελαστικών και οι Norris, Schumacher. Στο γύρο 13 μπήκαν, με τη σειρά τους, οι Russell, Verstappen και Ocon. Ο Bottas ολοκλήρωσε τον αρχικό «χορό» των pitstop στον 14ο γύρο.
Pitstop οι πρωτοπόροι, αντιστέκεται ο Russell
Ο Sainz, έχοντας προσπεράσει το Norris στον ίδιο γύρο, είχε ανέβει στην 8η θέση. Στο γύρο 17, ο Perez έκανε το δικό του pitstop αφήνοντας τον Leclerc στην πρώτη θέση να απολαμβάνει μία διαφορά της τάξεως των 30s από το Russell, που έμενε μπροστά από τον Verstappen. Παράλληλα, ο Sainz πέρασε και τον Vettel για να ανέβει στην 7η θέση.
Ο Leclerc, εν τέλει, έκανε το πρώτο του pitstop στο γύρο 21, με το Μονεγάσκο να διατηρεί την πρωτοπορία και να βγαίνει στα 4,7s μπροστά από το Russell με νέο σετ medium ελαστικών. Ο οδηγός της Ferrari άρχισε να αυξάνει τη διαφορά άμεσα, ελέγχοντας πλήρως τον αγώνα.
Στον 24ο γύρο, ο Verstappen «βούτηξε» στα φρένα για τη στροφή 1, όμως ο Russell αμύνθηκε επιτυχώς βγαίνοντας από το chicane και διατήρησε 2η θέση. Λίγο πιο πίσω, ο Sainz πέρασε τον Ocon και ανέβηκε στην 6η θέση.
Απόλυτη καταστροφή για Leclerc
Στον 27ο γύρο, ο Leclerc άρχισε να βραδυπορεί, με τον ίδιο να αναφέρει στην ενδοεπικοινωνία πως έχει απώλεια ισχύος. Ο αγώνας για το Μονεγάσκο έληξε μοιραία ενώ εξελισσόταν ιδανικά. Συνεπώς, οι Russell και Verstappen έδιναν μάχη για τη νίκη. Ο Ολλανδός μπήκε στα pit στο γύρο 28 για δεύτερη φορά και έβαλε soft ελαστικά, βγαίνοντας στην 4η θέση, πίσω από τον Bottas.
Τρεις διαφορετικοί πρωτοπόροι μέσα σε λίγους γύρους
Στον 31ο γύρο, ο Perez πέρασε το Russell στα φρένα για τη στροφή 1 και έγινε ο τρίτος πρωτοπόρος του GP Ισπανίας. Ένα γύρο αργότερα, ο Verstappen έκανε σε διαφορετικό σημείο το προσπέρασμα στον Bottas και ανέβηκε στην 3η θέση. Παράλληλα, ο Sainz μπήκε στα pit για medium ελαστικά, πέφτοντας στην 8η θέση.
Ο Norris ακολούθησε στον 34ο γύρο και έβαλε soft, με τον Bottas να κάνει το ίδιο ένα γύρο αργότερα και να επιλέγει τη medium γόμα. Στους γύρους 36 και 37 μπήκαν για pitstop οι Ocon και Russell αντίστοιχα, που άλλαξαν σε soft και medium ελαστικά. Ο Perez μπήκε, με τη σειρά του, για δεύτερο pitstop και έβαλε medium, παραμένοντας μπροστά από το Russell στη 2η θέση.
Για πρώτη φορά στην κορυφή ο Verstappen
Ο Verstappen, συνεπώς, ήταν στην πρώτη θέση και είχε διαφορά 16s από τον teammate του, με το Russell να διατηρεί εύκολα την 3η θέση, μπροστά από τους Bottas και Sainz. Στον 44ο γύρο, ο Ολλανδός έκανε το τρίτο του pitstop στον αγώνα, έβαλε medium ελαστικά και βγήκε οριακά μπροστά από το Russell στην 3η θέση. Στον 45ο γύρο ο Hamilton, που έκανε «αθόρυβο» αγώνα στην 6η θέση, δέχτηκε άσπρη και μαύρη σημαία για παραβίαση ορίων πίστας.
Τελευταία pitstop, αλλαγή στην κορυφή η Red Bull Racing
Ο Sainz πραγματοποίησε την τρίτη και τελευταία αλλαγή του ελαστικών, βάζοντας soft, και βγήκε πίσω από τον Ocon στην 7η θέση. Ο Ισπανός απαλλάχτηκε γρήγορα από το εμπόδιο της Alpine και βρέθηκε πάλι στην 6η θέση. Η Red Bull Racing έκανε την αλλαγή στην πρωτοπορία στον 49ο γύρο, με τον Verstappen να τίθεται και πάλι επικεφαλής του αγώνα, καθώς είχε πιο «φρέσκα» ελαστικά. Ο Hamilton έκανε, παράλληλα, το τρίτο του pitstop, βάζοντας soft ελαστικά και βγήκε πίσω από τον Ocon στην 7η θέση, τον οποίο και πέρασε πολύ εύκολα στο γύρο 51.
Στον 52ο γύρο, ο Russell μπήκε, με τη σειρά του, για τρίτο pitstop, βγαίνοντας μπροστά από τον Sainz στην 4η θέση, με το Norris να τον «μιμείται». Αμφότεροι έβαλαν soft ελαστικά. Στον 54ο γύρο, ο Perez ακολούθησε και αυτός την ίδια επιλογή, με σκοπό να διεκδικήσει και τον ταχύτερο γύρο, με το Μεξικανό να διατηρεί τη 2η θέση.
Εκτός βαθμών ο Schumacher, στην τετράδα ο Sainz
Λίγο πίσω, το ίδιο έκανε και ο Alonso, ο οποίος καθυστέρησε λίγο (5,9s) κι έπεσε στη 10η θέση. Ο Ισπανός, μαζί με τον Tsunoda, πέρασαν με νέα ελαστικά το Schumacher και τον έθεσαν εκτός βαθμών για ακόμα ένα αγώνα.
Στον 58ο γύρο, ο Bottas δέχτηκε προσπεράσματα από τους Sainz και Hamilton, που ανέβηκαν στις θέσεις 4 και 5, με το Φινλανδό να πέφτει στην 6η θέση. Δύο γύρους αργότερα, ο Hamilton ανέβηκε στην 4η θέση. Παρ’ όλα αυτά, ο Βρετανός αναγκάστηκε να σηκώσει το πόδι από το γκάζι, υπό το φόβο εγκατάλειψης, με τη Ferrari του Sainz να ανακτά την 4η θέση στο γύρο 65.
Θριαμβευτής ο Verstappen
Ο Verstappen, συνεπώς, ήταν ο νικητής, με τη Red Bull Racing να κάνει το 1-2 με τον Perez πίσω από τον Ολλανδό. Η Mercedes είχε πολύ καλό αγώνα, με τους Russell και Hamilton στις θέσεις 3 και 5 αντίστοιχα. Ο Sainz μετρίασε τις απώλειες για τη Ferrari στην 4η θέση, ο Bottas ήταν και πάλι ψηλά στην πρώτη εξάδα.
Η Alpine είχε πολύ καλό αγώνα, αν και εκκινούσε χαμηλότερα, με τον Ocon στην 7η και τον Alonso στην 9η θέση. Στους βαθμούς ήταν και οι Norris (8η θέση) και Tsunoda (10η θέση).
Εκτός δεκάδας τερμάτισαν οι Vettel, Ricciardo, Gasly, Schumacher, Stroll, Latifi, Magnussen και Albon, με τους Zhou και Leclerc να είναι οι οδηγοί που εγκατέλειψαν στο GP Ισπανίας.