Ο τρόπος με τον οποίο η FIA διευθύνει και ελέγχει τηv F1 έχει δυσαρεστήσει τη Liberty Media και τις ομάδες, με την κόντρα να είναι πιο έντονη από ποτέ στο παρασκήνιο.
Πριν από λίγες ημέρες επισημοποιήθηκε το καλεντάρι της Formula 1 για το 2023. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τον αριθμό ρεκόρ 24 αγώνων και ξεκινά από τον Μάρτιο, με την αυλαία να «πέφτει» τον Νοέμβριο. Όμως αυτή η ανακοίνωση από πλευράς FIA ήρθε δίχως την έγκριση των ομάδων, πράγμα που δημιούργησε έντονη δυσαρέσκεια.
Όπως αναφέρει η Guardian, η Liberty Media και ο CEO του σπορ, Στέφανο Ντομενικάλι, δεν είχαν ενημερώσει σχετικά με την επισημοποίηση του προγράμματος του 2023. Το καλεντάρι περιλαμβάνει δύο triple-header, κάτι το οποίο κατά το παρελθόν έχουν δηλώσει επανειλημμένα οι ομάδες πως δεν θέλουν, αφού αποτελεί δοκιμασία για κάθε ομάδα να αγωνίζεται τρεις συνεχόμενες εβδομάδες.
Σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα, δεν υπήρχε καμία προσπάθεια επικοινωνίας από την FIA και τον πρόεδρο Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ με την οποία να ενημερώνονταν οι ομάδες για το τελευταίο triple-header σε Τέξας, Μεξικό και Βραζιλία. Πρέπει να σημειωθεί πως ειδικά για περιπτώσεις τριών συνεχόμενων αγωνιστικών τριημέρων, οι ομάδες συνήθως έπρεπε να δώσουν πρώτα το πράσινο φως. Σύμφωνα με μία ομάδα, η στάση της FIA στο συγκεκριμένο θέμα είναι «ανεπίτρεπτη».
H αιφνίδια ανακοίνωση του προγράμματος της F1 για το 2023 από την FIA, έπιασε απροετοίμαστη τη Liberty Media. Έπρεπε να περάσει λίγη ώρα ώστε να επισημοποιήσει με δική της ανακοίνωση πως το Grand Prix Μονακό θα βρίσκεται στο πρόγραμμα για τα επόμενα χρόνια. Επιπλέον, μάθαμε και την ημερομηνία του Grand Prix Λας Βέγκας, το οποίο το διοργανώνει η ίδια η Liberty Media, όμως το πότε θα γίνει αυτό το μάθαμε από την παγκόσμια ομοσπονδία.
Σαν να μην έφτανε αυτό, στη Formula 1 δεν πήραν με καθόλου καλό μάτι το γεγονός πως στην ανακοίνωσή της η FIA δίνει τα εύσημα στον εαυτό της σχετικά με το καλεντάρι του 2023. Συγκεκριμένα αναφέρει: «Η προσθήκη νέων Grand Prix και η διατήρηση των παραδοσιακών αγώνων υπογραμμίζει την καλή διαχείριση του αθλήματος από τη FIA». Αξίζει να αναφερθεί το γεγονός πως στη δημιουργία του προγράμματος συμβάλλει η Liberty Media που κατέχει τα εμπορικά δικαιώματα του σπορ, μέσω του CEO, Στέφανο Ντομενικάλι και της ομάδας του.
Αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της σεζόν η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού έχει έρθει σε «σύγκρουση» με τις ομάδες της F1. Στην αρχή του 2022 είχαμε την επιβολή της απαγόρευσης κοσμημάτων στους οδηγούς, με αρκετούς να χαρακτηρίζουν πως το μέτρο αυτό έχει ως στόχο τον Λιούις Χάμιλτον. Επιπρόσθετα, μέσα στη σεζόν η FIA παρέκαμψε την Κομισιόν της F1 αναφορικά με την τεχνική ντιρεκτίβα που εξέδωσε σχετικά με το porpoising των μονοθεσίων. Ως αποτέλεσμα, η οδηγία αυτή που προέκυψε για λόγους ασφαλείας, δεν εφαρμόστηκε προτού περάσουν μήνες από την ανακοίνωση της.
BREAKING: The Monaco Grand Prix will be on the F1 race calendar until at least 2025 🙌#F1 pic.twitter.com/IfOQ2dJ3VM
— Formula 1 (@F1) September 20, 2022
Επιπρόσθετα, η FIA βρέθηκε στο επίκεντρο τις τελευταίες εβδομάδες λόγω της σύγχυσης που προκάλεσαν οι πολλές ποινές των οδηγών στο grid, λόγω αλλαγής κινητήρων. Τόσο στο Σπα, όσο και στη Μόντσα, ακόμη και μετά τις κατατακτήριες κάποιες ομάδες δεν γνώριζαν σε ποια θέση θα βρίσκονται οι οδηγοί τους. Η ολοκλήρωση του αγώνα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας στο Grand Prix Ιταλίας δεν βοήθησε επίσης, με τις ομάδες τους οδηγούς και τους οπαδούς να «δείχνουν» την FIA ως την υπαίτιο που δεν είχαμε δράση στο φινάλε.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του Grand Prix Ιταλίας.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord
Πηγή: Gazzetta.gr